ورزشگاه ها و جام ملتهای آسیا 2019

جام ملتهای آسیا 2019 هفتدهمین دوره جام ملتهای آسیا به میزبانی کشور امارات متحده عربی است، این دومین باریست که امارات متحده میزبان این دوره از رقابت ها میشود، آخرین بار در سال 1996 میزبان جام ملتهای آسیا بوده. این دوره به خاطر اضافه شدن هشت تیم پیش بینی می شد که رکورد تعداد گل تاریخ جام ملتها را بشکند. در دوره های شانزده تیمی، کلا 32 بازی انجام می شد اما امسال جام ملتها 51 بازی دارد.

همانطور که پیش بینی می شد در سی و هفتمین بازی که بین تیم های اردن و ویتنام برگزار شد تیم اردن موفق شد گل 97 این سری از مسابقات را به ثمر برساند. رکورد قبلی مربوط به جام ملتهای آسیا 2004 بود که با 96 گل به پایان رسید

در این دوره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران نیز مورد توجه کارشناسان متعددی قرار گرفته به صورتی که ایران با 4 برد و 5 کلین شیت به یکی از مسائل مورد توجه جام تبدیل شده. در همین راستا، دین جونز، کارشناس و نویسنده انگلیسی رسانه معتبر بلیچر ریپورت تصویری از تماشاگران ایرانی در اینستاگرام خود منتشر کرد و نوشت: آیا ایران قهرمان جام ملتهای آسیا می شود؟

 بازی های این دوره در هشت ورزشگاه در چهار شهر امارات متحده عربی برگزار میشود، همچنین بازی فینال همانطور که بازی افتتاحیه در ورزشگاه اسپرت سیتی زاید در ابوظبی برگزار شد، برگزار می شود.

 در این مقاله نگاهی به این سری از مسابقات ولی از زاویه ورزشگاه ها خواهیم داشت

 

  • شهر ابوظبی با سه ورزشگاه اسپرت سیتی زاید، محمد بن زاید و آل نهیان به میزبانی مسابقات می پردازد

 

ورزشگاه اسپرت سیتی زاید

ورزشگاهی چندمنظوره که در شهر ابوظبی قرار دارد. این ورزشگاه در سال 1979 میلادی ساخته شد و 45000 نفر گنجایش دارد. این ورزشگاه در سال های 2009 و 2010 میزبان رقابت های پایانی جام باشگاه های فوتبال جهان بوده. همچنین میزبان رقابت های افتتاحیه و پایانی جام ملت های 2019 نیز هست.

 ورزشگاه محمدبن زاید

این ورزشگاه در سال 1979 تاسیس و در سال 2003 میلادی میزبان جام جهانی فوتبال جوانان بوده. مالک این ورزشگاه باشگاه الجزیره امارات بوده و در طی سال های گذشته ظرفیت ورزشگاه از 1500 نفر به 37500 نفر رسیده، همچنین رکورد بیشترین تماشاگر 40893 بوده که به دلیل بازی تیم ملی فوتبال امارات متحده عربی و تیم ملی استرالیا این رکورد ثبت شده.

بازی های تیم ملی فوتبال ایران با یمن، عمان و چین نیز در این ورزشگاه برگزار شد.

 

ورزشگاه آل نهیان

این ورزشگاه متعلق به باشگاه الوحده است و مالک آن خانواده آل نهیان است. این ورزشگاه در سال 1995 تاسیس شده.

این ورزشگاه به عنوان ورزشگاه خانگی باشگاه الوحده ابوظبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر بازی‌های خانگی الوحده بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی جوانان 2003 هم در این ورزشگاه انجام شده است. همچنین تا کنون تیم های پرسپولیس و ذوب آهن نیز در این ورزشگاه به رقابت پرداخته اند.

 

  • همچنین شهر دبی نیز در لیست شهرهای میزبان حضور دارد و با دو ورزشگاه مکتوم بن راشد آل مکتوم و آل مکتوم میزبان این مسابقات است.

 

ورزشگاه مکتوم بن راشد آل مکتوم

اطلاعات زیادی از این ورزشگاه در دسترس نیست و ما هم به همین بسنده میکنیم که ظرفیت این ورزشگاه 18000 نفر است.

 ورزشگاه آل مکتوم

یک ورزشگاه چندمنظوره که امروز بیشتر از آن برای برپایی مسابقات فوتبال و به عنوان ورزشگاه خانگی باشگاه فوتبال النصر استفاده می شود. این ورزشگاه گنجایش 15000 نفر جمعیت را دارد.

 

  • شهر العین نیز با دو ورزشگاه هزاع بن زاید و خلیفه بن زاید در این میان حضور دارد.

 

ورزشگاه هزاع بن زاید

ایم ورزشگاه در سال 2014 تاسیس شده و گنجایش 22717 نفر را دارد. مالکیت این ورزشگاه برای باشگاه فوتبال العین می باشد. برای ساخت این ورزشگاه 145000000 درهم هزینه شده.

بازی تیم ملی ایران با تیم ملی ژاپن نیز فردا در همین زمین برگزار می شود و امیدواریم بار دیگر بچه های تیم ملی دست پر از این زمین خارج شوند.

 ورزشگاه خلیفه بن زاید

یکی از معروف ترین وقایع در این ورزشگاه برگزاری مسابقات گروه ای از سری مسابقات جام جهانی فوتبال زیر بیست سال 2003 بود و ورزشگاه نیز میزبان برخی از مسابقات جام ملتهای 1996 بود. همچنین این ورزشگاه گنجایش 12000 نفر را دارد.

 

  • اما در این میان شهر شارجه تنها با یک ورزشگاه پا به عرصه گذاشته، ورزشگاه الشارجه

 ورزشگاه الشارجه

این ورزشگاه، ورزشگاه خانگی الشارجه هست و گنجایش 12000 نفر را دارد. از این ورزشگاه اطلاعات بیشتری در دسترس نیست

 

به امید پیروزی ایران در رقابت فردا با ژاپن و قهرمانی تیم ملی کشورمان در این دوره از رقابت ها.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *