تجهیزات فوتبال حبابی چیست ؟ [به همراه بررسی کامل]

در مقاله قبلی که درباره فوتبال حبابی نوشته بودیم، به بررسی تاریخچه و تیم بندی در این بازی اشاره کردیم، در این مقاله قصد داریم بیشتر با تجهیزات فوتبال حبابی آشنا بشیم. این مقاله میتواند حاوی نکاتی ارزشمند برای مجموعه داران محترم باشد تا بتوانند هرچه بهتر به انتخاب تجهیزات فوتبال حبابی بپردازند.

فوتبال حبابی
فوتبال حبابی

تجهیزات فوتبال حبابی

حباب ضربه گیر یا (bubble bumper ball) اصلی ترین تجهیزات فوتبال حبابی رشته ورزشی فوتبال حبابی است. حباب ضربه گیر به شکل یک کره با حفره میانی توخالی می باشد که بازیکنان درون این حفره میانی قرار می گیرند. شکل و ساختار حبابها امکان انجام حرکات مختلف و در عین حال ایمن را به بازیکنان می دهد. حباب های ضربه گیر از جنس شیت PVC یا TPU ساخته شده و از نظر ساختاری در انواع حفره ای و کابلی وجود دارند.

در ساختار کابلی ، کابلهایی از جنس اکرلیک موقعیت دیواره داخلی و دیواره بیرونی بامپر را نسبت به یکدیگر ثابت نگاه می دارند که این عمل در ساختارهای حفره ای به وسیله دیواره هایی از جنس PVC و یا TPU انجام می پذیرد.

فوتبال حبابی
فوتبال حبابی

بطور کلی بامپر ها از چهار بخش اصلی تشکیل شده اند که عبارتند از:

ساختار اصلی بدنه: در واقع توپ توخالی بزرگی است که از هوا پر شده و به عنوان ضربه گیر عمل می کند. لباس فوتبال حبابی بصورت کره ای است که بازیکن در داخل آن قرار می گیرد.

 حفره مرکزی (chamber): این قسمت لباس فوتبال حبابی محل استقرار بازیکن است.

یراق ها (belts): بر روی شانه های بازیکنان بسته شده و بازیکن را در داخل حفره ثابت نگاه می دارد.

دستگیره ها (handles): در دستهای بازیکنان قرار گرفته و بازیکنان به وسیله آنها موقعیت خود را در درون حفره تنظیم می کنند و همچنین در زمان حرکت بخشی از وزن حباب را از روی تنه به دستها انتقال می دهند.

رزرو سانس فوتبال حبابی
فوتبال حبابی

اندازه های استاندارد حباب فوتبال حبابی عبارتند از:

سایز ۱۲۰ سانتی متری که برای مسابقات حرفه ای استفاده شده و دارای وزن کمتری است و به بازیکنان اجازه حرکت با سرعت بیشتری را می دهد. قطر حباب فوتبال در این سایز برابر ۱۲۰ سانتی متر است.

سایز ۱۵۰ سانتی متری که برای تمرین ها و بازیهای تفریحی استفاده شده و وزن و حجم بیشتری دارند و همچنین ایمن تر هستند. قطر حباب فوتبال حبابی در این سایز برای ۱۵۰ سانتی متر است.

سایز ۱۱۰ سانتی متری که برای نوجوانان استفاده می شود. قطر حباب فوتبال حبابی در این سایز برابر ۱۱۰ سانتی متر است.

تا اینجا سعی کردیم با ساختار و اندازه بندی توپ ها بیشتر آشنا بشیم و جزئی تر برسی کنیم، در مقالات بعد بیشتر سعی میکنیم درباره سایز بندی های زمین و قوانین این بازی بیشتر صحبت کنیم.

زمین فوتبال حبابی چگونه است؟

زمین فوتبال حبابی اغلب همان زمین چمن فوتبال است.مجموعه های با کیفیت زیادی در سطح شهر تهران وجود دارند که می توانید از طریق سایت آسان اسپرت آن ها را بصورت آنلاین رزرو نمایید.

مطالعه مقاله قبل (فوتبال حبابی; رقابتی پرهیجان)

رزرو فوتبال حبابی
نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاه‌

فوتبال حبابی; رقابتی پرهیجان - آسان اسپرت | سامانه ارائه آنلاین خدمات ورزشی

[…] مقالات بعد با قوانین و تجهیزات این بازی هیجان انگیز بیشتر آشنا می شویم، همچنین شما […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *