مدرسه فوتبال چیست؟ به همراه لیست مدارس فوتبال ایران

کلاس فوتبال

امروزه فوتبال یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین ورزش ها در عرصۀ بین المللی است. مدارس فوتبال به دلیل پایگاه مهم استعدادیابی یکی از ارکان مهم تربیت بازیکن و پایگاه اصلی پشتوانه سازی تیم های بزرگسالان در رده های سنی مختلف محسوب می شود. در مدارس فوتبال کشورهای پیشرفته، مربیان مجرب، کارآزموده در آکادمی فوتبال در سطوح مختلف با ورزشکاران جوان کار می کنند، درحالی که یکی از اصلی ترین مشکلات مدارس فوتبال ایران، استفاده از مربیان با دانش کم و یا کم تجربه برای مربیگری در این رده های سنی است.

همچنین بیشتر کلاس ها و مدارس فوتبال در ایران به طور فصلی به فعالیت می پردازند. به این صورت که با شروع فصل تابستان شروع به کار می کنند و با شروع سال تحصیلی به کار خود پایان می دهند. درواقع شمار مدارس فوتبال دائمی در سطح کشور بسیار اندک است. بدون شک مدارس فوتبال با این روش دستاورد چندانی نخواهند داشت. درصورتی که در کشورهایی که در فوتبال صاحب سبک هستند و در دنیا حرفی برای گفتن دارند، مدارس فوتبال در طول سال و با پرداختن به مسائل پایه، موفقیت شان را پایه ریزی می کنند و از دل همین مدارس استعدادها کشف و پرورش می یابند.

مدرسه فوتبال چیست؟

جواب سوال مدرسه فوتبال چیست این است که مدرسه فوتبال در واقع یک مرکز آموزشی است.در مدارس فوتبال بازیکنانی که رنج سنی 7 الی 16 سال را دارند تحت تعلیم ها و تست های استعدادیابی گوناگون قرار میگیرند و برای حضور در تیم های ملی رده های سنی بالاتر و تیم های باشگاهی بزرگسالان آماده میشوند.

مدرسه فوتبال چگونه است؟

در پاسخ به سوال مدرسه فوتبال چگونه است باید بگوییم مدارس فوتبال یا همان آکادمی فوتبال،ماشین استعدادیابی و بازیکن سازی است.کودکانی که در مدارس فوتبال شروع به فعالیت می کنند،با انجام تست های مختلف می توانند بفهمند در چه پستی عملکرد بهتری خواهند داشت و با انجام تمرینات اصولی قدرت بدنی ،توانایی بازی سازی و … خود را ارتقا میدهند تا در آینده مسیر موفقیت را طی کنند.

مشخصات مدرسه فوتبال خوب

مشخصات مدرسه فوتبال خوب عبارتند از :

  • استفاده از روش ها و متدهای آموزشی بروز
  • تضمین سلامت جسمانی بازیکنان
  • داشتن مربی باتجربه که دانش بالایی داشته باشد
  • تضمین پیشرفت بازیکنان در سطوح بالاتر

 

همه مشکلات مدارس و آکادمی فوتبال را نمی توان به حساب مدارس فوتبال گذاشت زیرا مدارس فوتبال کشورمان با مشکلات زیادی نظیر چگونگی صدور مجوز، عدم توان برای پرداخت هزینه های بالای ثبت نام از سوی خانواده ها، استفاده غیرقانونی از نام ها، نبود مربیان واجد شرایط و… مواجه هستند.

رواج ورزش فوتبال حرفه اي، نیاز به مدیران ورزشی حرفه اي، اماکن و فضاهاي ورزشی مورد نیاز، رشد و توسعه در سطوح نوجوانان وجوانان، وضعیت مالی مناسب و هواداران با وفا دارد. براي دستیابی به فوتبال حرفه اي مسائل مقدمتر و مهمتري وجود دارد و لازم است به بعضی از آنها اشاره شود. قبل از آنکه فوتبالیست حرفه اي تربیت کنیم اول بایستی افکار و تشکیلات حرفه اي بوجود آوریم.

مدارس فوتبال

بدین معنی که ابتدا مدیران باشگاه ها و مربیان و گردانندگان فوتبال بایستی حرفه اي باشند. نظر به اینکه هسته اصلی فوتبال دردنیا، باشگاه ها بوده که به صورت یک سیستم منظم درآمده و مسابقات خود را به شکل نوعی کالا و خدمات به بهترین نحو ارائه می دهند و از این طریق میلیاردها دلار درآمد کسب نموده و نیز استعدادهاي نوجوانان و جوانان را شناسایی کرده و آنها را تحت تعلیم و مراقبت خود قرار می دهند و پس از مدتی آنان را به صورت یک بازیکن حرفه اي تحویل دنیاي فوتبال می دهند و از طریق خرید و فروش بازیکن یااستخدام مربیان گران قیمت و با ارائه بازي خوب و فروش این بازی ها به تلویزیون، فروش بلیط، تبلیغات دور زمین، تبلیغات روي لباس ورزشی و…بنام باشگاه، به کسب درآمدهاي هنگفت مبادرت می ورزند. بنابراین، به هر میزان وضعیت باشگاه ها در کشوري مطلوب تر باشد، و آن باشگاه ها به معیارها یا استانداردهاي حرفه اي نزدیکتر باشند، متعاقبا مسابقات سراسري(لیگ ها) نیز از سطح بالاتر و کیفیت برتري برخوردار خواهد شد.کیفیت بهتر مسابقات لیگ حرفه اي منجر به نتایج مثبت زیادي خواهد شد که مهمترین آن علاوه بر افزایش درآمد و ایجاد اشتغال رشد و توسعه مدارس حرفه ای فوتبال و در نتیجه رشد فوتبال پایه خواهد بود.

مراحل صدور مجوز باشگاه در اروپا شرایط ویژه اي دارد و باشگاه ها باید حداقل معیارهاي تعیین شده از سوي فیفا را داشته باشند، کمیته حرفه اي فوتبال درسپتامبر 1999 براي حقوق ملی پوشان واجراي صدور مجوز براي باشگاه ها وظایفی را مشخص کرد و اهداف آن شامل ارتقاء آموزش جوانان به عنوان اولین اولویت، توسعه ظرفیت اقتصادي ومالی باشگاه ها، ایجاد تاسیسات و فضاهاي ورزشی، تقویت کیفیت و کمیت مدیریت باشگاه، ارتقاء و توسعه پروژه هاي اساسی و زیربنائی و عملکرد رفتاري بازیکنان، مربیان، داوران و تماشاگران فوتبال می باشد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در جهت رشد و توسعه فوتبال باشگاه هاي کشورهاي آسیایی الگوئی ارائه نموده است که در آن حداقل هائی را براي مدیریت و نیروي انسانی، امورمالی و حقوقی، امکانات و تجهیزات، رشد و توسعه نوجوانان و جوانان و حمایت هاي منطقه اي و هواداران تدوین نموده است. باشگاه هایی که در زمینه فوتبال فعالیت می کنند و می خواهند در سطح حرفه اي پیشرفت نمایند، می توانند از این الگو در جهت رساندن خود به حداقل هاي ضروري استفاده نمایند.

در بررسی و تحقیقی که در هلند بر روي باشگاه های فوتبال انجام گرفت مدیریت حرفه اي، توسعه کادر مربیگري، توسعه امکانات و تجهیزات آموزشی براي بازیکنان و برقراري ارتباط با باشگاه هاي آماتور را براي توسعه و پیشرفت فوتبال در سایر باشگاه هاي حرفه اي توصیه می نماید. کنفدراسیون فوتبال اروپا-یوفا شش هدف اصلی زیر را براي کلیه باشگاه هایی که می خواهند در مسابقات قهرمانی باشگاه هاي اروپا شرکت نمایند توصیه می نماید و بر اساس یک برنامه بسیار مدون و دقیق طی چهار سال، باشگاه هاي حرفه اي فوتبال را ملزم به داشتن حداقل هایی در این شش هدف نموده است.

این اهداف عبارتند از:

  1. توسعه تعلیم و تربیت جوانان به عنوان اولین و مهمترین اولویت

  2. توسعه توانائی هاي مالی، مادي

  3. توسعه امکانات و تجهیزات

  4. توسعه مدیریت و نیروي انسانی

  5. استعدادیابی

  6. توسعه رفتارهاي مربیان، بازیکنان، مدیران و هواداران.

لیست مدارس فوتبال

فوتبال در جامعه ي ایران اگر چه سابقه و اعتبار کشتی را ندارد اما گسترده ترین و فراگیر ترین ورزش کشور است از اینرو توسعه ی پایه ای و حرفه ای آن در موفقیت تیم ها و بازیکنان ما در سطح بین المللی بسیار موثر است. به منظور توسعه فوتبال پایه، گروه ورزشی آسان اسپرت اقدام به معرفی کلاس ها و لیست مدارس فوتبال در وب سایت آسان اسپرت  نموده است تا علاقه مندان به این رشته ورزشی با اطلاعات کامل تری نسبت به ثبت نام در کلاس های مورد نظر خود اقدام نمایند.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *