چاقی و روشهای چاق شدن

چاق بودن و تلاش برای چاق شدن همیشه بد نیست. برای افرادی که مشکلات زیادی با لاغری و یا در واقع کاهش وزن خود دارند، اتفاقا بسیار مهم است و باید با روش های صحیحی  به آن رسید روش هایی که سلامتی مان را به خطر نیاندازند.

افزایش وزن و چاقی
رژیم غذایی مناسب چاقی

افرادی که دنبال چاقی هستند کمتر در جامعه به چشم میخورند اما کار سخت تری برای بدست آوردن وزن ایده آل شان دارند چرا که اگر حواسشان به روشی که وزنشان را زیاده کرد است، نباشد این بار چربی در شکم و پهلو و …. منجر به این می شود که بخواهند دوباره وزنشان را کم کنند.

البته مطلب فوق شاید خنده دار به نظر برسد اما واقعیت دارد کمبود وزن مناسب در بدن دلایل بسیار زیادی دارد و اگر هر کسی فقط با پرخوری وزنش را بیشتر کند مشکلات زیادی گریبان گیرش می شود. در واقع باید بگوییم انباشه شدن چربی با اضافه شدن وزن متفاوت است. برای اضافه وزن شما به 7000 الی 10000 کالری روزانه نیاز دارید و نه بیشتر از این. البته اگر بخواهید سریع تر با این میزان از اضافه وزن برسید مقدار کالری بالا در مورد شما صدق میکند و اگر میخواهید وزنتان را از دست ندهید هر روز 300 الی 500 کالری، مناسب خواهد بود.

لاغری مشکلات زیادی را با خود همراه دارد که میتوانیم به مشکلات باروری، پوکی استخوان، بیماری های عفونی، کم ماهیچگی، زوال عقلی و … اشاره کنیم.

کمبود وزن

چه چیزهایی باعث کاهش وزن ما می شود:

بی اشتهایی عصبی

بیماری سلیاک

دیابت

سرطان

عفونت

مشکلات تیروئیدی

افزایش سن

چاقی آسان است اگر با آسان اسپرت همراه باشید

افزایش وزن هم مانند کاهش وزن یا حتی بیشتر باید با روش هایی همراه باشد که سلامتی افراد را به خطر نیاندازد. حواستان باشد که هر کسی نمیتواند به شما راهنمایی درستی در این مورد بدهد. ما در این مقاله ی آسان اسپرت بهترین روش ها را به شما معرفی خواهیم کرد تا در یک روند سالم به وزن دلخواهتان برسید، با ما همراه باشید.

وزن ایده آل و چاقی

پروتئین مصرف کنید

باید بدانید که عضله از پروتئین ساخته می شود برای همین زمانی که شما پروتئین مصرف می کنید حتی کالری های اضافه بدنتان نیز تبدیل به عضله می شود اما حواستان باشد که پروتئین زیاد منجر به این می شود که زودتر احساس سیر بودن داشته باشید، برای همین به میزان دریافت پروتئین دقت کنید. شما مجاز هستید که در ازای دریافت یک کیلو گرم کالری، 5/1 الی 2/2 گرم پروتئین دریافت کنید.

میان وعده بسیار مهم است

مصرف میان وعده بین سایر وعده های غذایی برای چاق شدن بسیار مهم است چرا که این وعده شامل خوراکی هایی است که به شما در دریافت کالری مناسب کمک بسیاری می کند که اتفاقا شما را دچار درسر هم نمی کند. میان وعده می تواند شامل: آجیل، شیک های متنوع، شکلات تلخ، قهوه با خامه و میوه های خشک باشد.

رژیم چاقی

اندازه بشقابتان را بزرگتر کنید

اندازه بشقاب در مقدار غذایی که میخورید بسیار تاثیرگذار است اگر بشقابتان کوچک باشد مقدار کمتری غذا می خورید، پس مقداری کمتری هم کالری دریافت می کنید.

ورزش کنید

بسیاری از افراد می پرسند حالا که قصد داریم چاق تر شویم دیگر قرار نیست ورزش کنیم ؟  این کاملا تصور اشتباهی در مورد چاقی و در واقع افزایش وزن است. اگر می خواهید کالری های که دریافت می کنید تبدیل به عضله شود باید ورزش های مناسب خودتان را انجام دهید که  از این بین می توان به کار با وزنه اشاره کرد البته حواستان باشد که اینکار را با سرعت زیادی انجام ندهید بلکه به آرامی و با سرعت کمتری باشد تا منجر به از دست دادن وزنتان نشود.

نوشابه و چیپس نخورید

بسیاری از افراد هستند که احساس می کنند در این رژیم غذایی می توانند هر چیزی که دلشان می خواهد برای چاقی و چاق شدن بخورند اما این گونه نیست اگر شما غذاهای فرآوری شده مثل چیپس، نوشابه، نان سفید و ماکارونی بخورند باعث بزرگ شدن شکمشان می شوند.

میوه های خوشمزه ه ایی که شما را نجات می دهند

موز، انبه، آواکادو، نارگیل با داشتن میزان مناسبی از کربوهیدرات و کالری معجزه شما برای اضافه وزن خواهند بود.

چاقی و تناسب اندام

قبل از غذا اصلا آب نخورید

این مورد از نباید های بسیار جدی است که ما در آسان اسپورت توصیه می کنیم که حتما آن را رعایت کنید. خوردن آب قبل از غذا باعث می شود حجم زیادی از معده تان با آب پر شود و اشتهای کافی برای خوردن غذا برای چاقی نداشته باشید. بر عکس این موضوع هم در مورد افرادی که می خواهند لاغر شوند صادق است یعنی افرادی که دنبال کاهش وزن خود هستند حتما باید قبل از غذا آب بخورند. اما حواستان باشد که روزانه میزان زیادی آب مصرف کنید. شما هر روز باید بین 2 الی 8 لیوان آب مصرف کنید در هر صورتی مصرف این میزان آب برای بدنتان بسیار ضروری است.

مثل کودکان وعده های غذایی زیادی داشته باشید

میگویند برای لاغر شدن تعداد وعده های غذایتان را افزایش دهید اما حجم غذایتان را کاهش دهید و ما در آسان اسپورت می گوییم برای چاقی تعداد وعده های غذایتان را افزایش دهید و حجم غذایتان را بیشتر کنید تا جایی که میتوانید غذا بخورید حتی وقتی کاملا سیر شدید اما تنوع غذایی و در واقع رژیم غذاییتان را سالم و درست انتخاب کنید تا از عوارض جانبی افزایش وزن در امان بمانید.

استاندارد افزایش وزن چقدر است؟

همیشه همراهتان یک ترازو داشته باشید خودتان را آخر هفته وزن کنید اگر می خواهید یک اضافه وزن و یا در واقع چاقی درست را تجربه کنید، باید 5/0 الی 1 کیلو گرم هر هفته وزنتان بیشتر شده باشد و یا به عبارتی آخر هر ماه شما بین 2/5 الی 4 کیلو گرم چاق تر شده اید اگر این عدد بیشتر از این میزان باشد شما دچار چربی بیش از نیاز شده اید و این عوارض بیشتری از لاغری خواهد داشت.

چاقی

 اینکه شما به وزن ایده آل تان نزدیک باشید بسیار مهم است و اگر روش های بالا برای افزایش وزن و چاقی را امتحان کردید و نتیجه گرفتید حتما به ما در آسان اسپورت اطلاع دهید تا از مفید بودن مقاله مان مطمئن شویم.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *