چه کلاس های ورزشی باعث کاهش وزن می شوند؟

اگر که قصد کاهش وزن و چربی سوزی داشته باشید قطعا رژیم لاغری و کلاس ورزشی راهکار هایی هستند که شما را به هدف خود نزدیک می کنند. شاید برایتان سوال باشد که چه رشته و کلاس ورزشی برای لاغر کردن مناسب است؟ در این مقاله کلاس ورزشی مناسب لاغر کردن و چربی سوزی جهت کاهش وزن را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین ورزش ها برای کاهش وزن:

قطعا استفاده از رژیم های غذایی سخت اصلا راهکار مناسبی برای لاغر کردن نیست و شاید آسیب های زیادی نیز به بدن وارد شود. ورزش کردن همراه با رژیم غذایی می تواند بهترین راهکار برای کاهش وزن باشد. بهترین ورزش ها برای کاهش وزن را در ادامه نام می بریم:

  • پیاده روی

  • شنا

  • دوچرخه سواری

  • طناب

  • حلقه

  • رقص و حرکات موزون

  • کوهنوردی و …

ورزش هایی که نام برده شد از ورزش هایی هستند که بدون نیاز به کلاس ورزشی قابل انجام هستند و با کمترین امکانات شما کاهش وزن خوبی را خواهید داشت.

شنا و چربی سوزی

پیاده روی:

قدم زدن و پیاده روی آهسته، تند و همچنین دویدن از ورزش های کم هزینه ای به شمار می رود که برای کاهش وزن بسیار توصیه می شود. پیاده روی به لاغر کردن فرد بسیار کمک می کند و تناسب اندام را برای او در پی خواهد داشت. این کار شادابی و نشاط را نیز برای فرد به وجود می آورد و حس خوبی را در شخص ایجاد می کند. پس اگر به دنبال چربی سوزی و لاغر کردن هستید به هیچ عنوان از پیاده روی غافل نشوید.

شنا:

ورزش شنا از دسته ورزش هایی است که بسیار زیاد برای کاهش وزن توصیه می شود. حتی اگر شنا کردن را به صورت حرفه ای نیز بلد نباشید حتما می توانید به استخر بروید و در آب راه بروید. این کار نیز بسیار زیاد به لاغر کردن کمک می کند و چربی های زیادی را از بدن می سوزاند. انجام حرکات موزون در آب نیز می تواند به کاهش وزن و چربی سوزی بسیار کمک نماید و اندامی ایده آل برای شما بسازد.

دوچرخه سواری:

معمولا اکثر افراد از دوران کودکی دوچرخه سواری را انجام می دهند. اما شاید افراد زیادی این موضوع را ندانند که دوچرخه سواری برای کاهش وزن و عضله سازی چقدر مفید است. دوچرخه سواری هم می تواند در منزل با دوچرخه های ثابت انجام شود و هم در بیرون از منزل در خیابان ها و پیست های دوچرخه سواری انجام شود. یکی از بهترین پیشنهاد ها در صورتی که دوچرخه نداشته باشید رفتن به پارک ها و پیست های دوچرخه سواری است. در این اماکن شما این قابلیت را دارید که دوچرخه را کرایه کنید و در محیطی کاملا مناسب این ورزش را انجام دهید.

کاهش وزن و پیاده روی

طناب:

از آن جایی که طناب زدن تحرک بالایی را در بدن ایجاد می کند برای کاهش وزن و چربی سوزی یکی از بهترین و فوق العاده ترین حرکات ورزشی است. شما در خانه، پارک و هر جایی که مزاحمتی برای کسی ایجاد نکنید می توانید با داشتن یک طناب ورزشی مناسب این ورزش را انجام دهید. البته اگر فردی دچار مشکلات قلبی باشد و یا مشکلات فیزیکی مانند درد زانو و … را دارد اصلا طناب زدن برای او توصیه نمی شود و حتما باید از این کار اجتناب نماید و حرکات دیگری را برای کاهش وزن جایگزین کند.

حلقه:

حلقه ی ورزشی برای چربی سوزی شکم و پهلو طراحی شده است که بسیار مفید نیز می باشد. اگر شخصی بخواهد چربی های شکم و پهلو خود را از بین ببرد با داشتن یک حلقه ی ورزشی به راحتی در خانه می تواند این کار را انجام دهد. در کنار حلقه حرکات ورزشی شکم مانند دراز نشست نیز برای چربی سوزی و کاهش وزن بسیار کمک می کند.

حلقه ورزشی و کاهش وزن

رقص و حرکات موزون: رقصیدن جزو کارهایی است که تمام بدن را درگیر می کند و به حرکت در می آورد. این کار علاوه بر کاهش وزن به افزایش شادی نیز بسیار کمک می کند. رقصیدن با آهنگ های شاد همراه است از این رو روحیه ی مثبت، شاد و خوبی را برای افراد ایجاد می کند.  رقصیدن در خانه به راحتی با موزیک شاد می تواند انجام شود و یکی از ارزان ترین و بی درد سر ترین کار ها برای لاغری می باشد.

کوهنوردی:

اگر به طبیعت علاقه ی زیادی داشته باشید دور از ذهن نیست که کوهنوردی را برای کاهش وزن انتخاب کنید. با رفتن به کوه هم تفریح می کنید و هم در جهت رسیدن به هدف ورزشی خود یعنی چربی سوزی قدم بر می دارید. بودن در طبیعت و کوه و دشت آرامش بسیار زیادی را برای شما به وجود می آورد و مزیت های خیلی زیادی دارد.

کوهپیمایی و کاهش وزن

بهترین کلاس ورزشی برای کاهش وزن:

هدف بسیاری از افراد از رفتن به باشگاه و کلاس ورزشی لاغر کردن و چربی سوزی می باشد. در این بخش کلاس ورزشی مناسب برای لاغر کردن و سوزاندن چربی را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید بهترین گزینه مناسب خود را انتخاب نمایید.

  • ایروبیک

  • تکواندو

  • بسکتبال

  • بدن سازی

  • تی ار ایکس

  • پیلاتس و …

تقریبا تمام کلاس ورزشی های باشگاهی به چربی سوزی و لاغر کردن کمک می کنند. مواردی که نام بردیم از مهم ترین ورزش هایی هستند که در کلاس ورزشی باشگاه انجام می شوند و کاهش وزن را برای فرد ورزشکار به همراه دارند. البته باید توجه شود که کلاس ورزشی به تنهایی هیچ کاهش وزن و لاغری را برای ورزشکار در پیش نخواهد داشت و حتما باید در کنار ورزش کردن از رژیم غذایی مناسب استفاده شود. حال تأثیر هر یک از ورزش های نام برده شده بر لاغری را بررسی می کنیم:

ایروبیک: ایروبیک از ورزش های هوازی است که با حرکات موزون و ریتمیک عضله های بدن را به چالش می کشد. حرکات تمرینی ایروبیک سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و باعث چربی سوزی و کاهش وزن می شود. ایروبیک فواید دیگری نیز مانند تقویت قلب و عروق، تناسب اندام و ایجاد حس شادی و کاهش افسردگی را دارا می باشد.

تکواندو: تکواندو از ورزش های رزمی می باشد که با تکنیک های خاصی همراه است. این ورزش عضلات پا را بسیار درگیر می کند و یکی از بهرین ورزش های برای چربی سوزی و لاغر کردن در ناحیه ی پاها می باشد.

تکواندو و کاهش وزن

بسکتبال: در ورزش بسکتبال شما باید پرش های زیادی را انجام دهید و این کار برای کاهش وزن و چربی سوزی بسیار مفید می باشد. علاوه بر لاغر کردن با بسکتبال می توانید سیستم ایمنی و استحکام استخوان های خود را بالا ببرید. همچنین بسکتبال افزایش اعتماد به نفس و تقویت ذهن را نیز برای شما به همراه دارد.

بدن سازی: خیلی از افراد تصور می کنند که بدن سازی تنها برای نیرومند شدن و عضله سازی مناسب می باشد. اما واقعیت این است که بدن سازی علاوه بر اینکه به عضله سازی کمک می کند تأثیر خیلی زیادی نیز برای کاهش وزن و چربی سوزی دارد. در واقع توده های عضلانی خودشان از مؤثر ترین راه های چربی سوزی هستند.

تی ار ایکس: تی ار ایکس از دسته ورزش هایی است که تمامی قسمت های بدن را به چالش می کشد و به همین دلیل به سوزاندن کالری و تناسب اندام کمک به سزایی می کند. تی ار ایکس عضلات بدن را به کار می گیرد و به همین دلیل بر لاغر کردن و تنومند شدن بدن تأثیر دارد.

پیلاتس: یکی از ورزش هایی که به کاهش وزن طبیعی و فرم دادن بدن بسیار کمک می کند ورزش پیلاتس می باشد. این ورزش کمک می کند تا بدون از دست دادن عضلات بدن بتوانید چربی های اضافی را از بین ببرید و به کاهش وزن و تناسب اندام برسید.

برخی از کلاس ورزشی مناسب برای سوزاندن چربی و کالری و رسیدن به وزن ایده آل و تناسب اندام را معرفی کردیم. اما ورزش های دیگر مانند زومبا و … نیز تأثیر زیای در این مورد دارند و بهتر است که با توجه به نوع فیزیک بدن خود و علایق ورزشی رشته ی مناسب را انتخاب نمایید.

پیلاتس و کاهش وزن

فواید چربی سوزی و کاهش وزن:

قطعا لاغر کردن و چربی سوزی فواید زیادی را برای بدن دارد که در ادامه چند مورد از مهم ترین فواید کاهش وزن را نام می بریم:

  • افزایش انرژی

  • تناسب اندام

  • بهبود حافظه

  • بهبود روابط

  • کاهش خطر ابتلا به سرطان

  • درمان افسردگی

  • کاهش علائم آرتروز

  • درمان بیماری ها

  • بهبود کیفیت خواب و …

ثبت نام آنلاین در کلاس های ورزشی از طریق سایت آسان اسپرت
نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *