همه چیز درباره سالن های والیبال + عکس های جدید

کلاس والیبال


والیبال یکی از ورزش های گروهی و تیمی و توپی و رقابتی است که امروزه همانند تمام نقاط جهان در ایران نیز به یک ورزش پرطرفدار تبدیل شده است. این ورزش در فضای سر پوشیده و در سالن های والیبال اجرا می شود. ورزش والیبال قابل اجرا و برگزاری در سالن ورزشی والیبال بوده و جزو شش ورزش برتر دنیا می باشد. بازیکنان دو تیم در مقابل هم تلاش می‌کنند توپ را در زمین حریف فرود بیاورند. در ایران نیز افراد آن را در بهترین باشگاه والیبال، کلاس های والیبال و … دنبال می‌کنند. برخی افراد نمی دانند کدام باشگاه ورزشی در زمینه والیبال به خوبی فعالیت می کند و بهترین باشگاه والیبال کدام است؛ به همین دلیل ما پیشنهاد می کنیم در ادامه این مطلب همراه سایت آسان اسپرت باشید تا با بهترین باشگاه والیبال و سالن والیبال تهران آشنا شوید. با ما در خواندن این مطلب همراه باشید.زمین والیبال

مشخصات سالن های والیبال


سالن های والیبال دارای زمین هایی هستند که کف این سالن ها می تواند زمین چمن، زمین آسفالت و … باشد و این بازی می تواند بر روی این زمین ها صورت گیرد. بازی در سالن ورزشی والیبال و در زمینی به شکل مستطیل و با ابعادی معادل ۹ متر در 18 متر انجام می شود. ارتفاع تور در سالن ورزشی والیبال برای بازی های خانم ها ۲٫۲۴ متر و برای بازی آقایان ۲٫۴۳ متر است. طبق استاندار جهانی ورزش والیبال، توپ بازی برای مسابقات داخل سالن ورزشی والیبال باید وزنی حدود ۲۶۰ گرم داشته باشد. رنگ توپ والیبال باید ترکیبی از آبی، زرد و سفید باشد. بازی والیبال در دفعات مختلف 3 ست و یا 5 ست بازی می شود. تیمی برنده بازی است که توانسته باشد در سه ست از بازی حریف خود را ببرد. مناطق مختلف زمین بازی در سالن های والیبال به صورت زیر می باشد:
• منطقه 1: پشت منطقه 2 قسمت عقب زمین
• منطقه 2: قسمت زیر تور طرف راست زمین.
• منطقه 3: قسمت زیر تور وسط زمین
• منطقه 6: پشت منطقه 3 زمین
• منطقه 4: قسمت زیر تور طرف چپ
• منطقه 5: پشت منطقه 4 در قسمت عقب زمین.
اگر یك تیم امتیازی از تیم مقابل كه سرویس می زند بگیرد، چرخش انجام می شود. چرخش بازیكنان به این صورت است كه بازیكن منطقه 1 به منطقه 6، منطقه 6 به منطقه 5، منطقه 5 به منطقه 4، منطقه 4 به منطقه 3، منطقه 3 به منطقه 2 و منطقه 2 به منطقه 1 می رود.

کلاس های والیبال و مدرسه والیبال برای تمام سنین


یادگیری ورزش ها با حضور در کلاس های آموزشی با سرعت بالاتری انجام می شود و موجب آموزش و یادگیری صحیح می شود. با حضور در کلاس های والیبال و مدرسه والیبال هر شخصی می تواند به خوبی این بازی را یاد گرفته و آموزش ببیند. از آنجا که والیبال یک ورزش گروهی است برای یادگیری به کلاس های والیبال نیاز است. در کلاس های والیبال و مدرسه والیبال افراد با توجه سن و سال می توانند بازی را یاد بگیرند و تمامی قوانین آن را به درستی فرا گیرند. اگر شخصی قصد داشته باشد که والیبال را به صورت حرفه ای بازی کند شرکت در کلاس های والیبال و حضور در مدرسه والیبال بسیار به پیشرفت او کمک خواهد کرد. کلاس های والیبال و مدرسه والیبال باید استاندارهای خاصی را داشته باشند و همچنین مورد تأیید فدراسیون نیز باشد.
کلاس های والیبال، مدرسه والیبال، بهترین باشگاه والیبال در تهران و … که در سطح استاندارد های جهانی و مورد تأیید فدراسیون باشند در داخل ایران نیز وجود دارند و تعداد آن ها کم نیست.آموزش والیبال

ویژگی های بهترین باشگاه والیبال


بهترین باشگاه والیبال و سالن های والیبال خوب، زمانی که می‌خواهید به خوبی اموزش ببینید و به درستی تمرین کنید باید ویژگی هایی داشته باشد. در واقع انتخاب بهترین باشگاه والیبال و سالن های والیبال از اولویت زیادی برخوردار است. احتیاج دارید تا از انتخاب خود خوشحال باشید، چرا که در دراز مدت بر نحوه‌ تمرینات شما تأثیر گذار است. طبیعتا شما باید انتخابی کنید که با آن راحت بوده و در نهایت باشگاهی را برگزینید که هر جلسه تمرینی که در آن می‌ گذرانید برای شما کاملا لذت بخش باشد. سالن های والیبال خوب و یک باشگاه ورزشی والیبال زمانی بهترین است که ویژگی ها و بایدهایی را مانند مربیان حرفه ای، سالن مناسب با امکانات استاندارد، منطقه شهری و دسترسی آسان، در بر گیرنده تمرینات کمیته ملی، داشتن امکان ثبت نظر و بازخورد از نحوه فعالیت مربیان و عوامل و … دارا باشند.
در ادامه به شرح مهم ترین ویژگی های بهترین باشگاه های والیبال می پردازیم.

محل باشگاه و کلاس های والیبال


باید هنگام انتخاب باشگاه و کلاس های والیبال، به محل آن توجه ویژه‌ ای داشته باشید. اگر دور باشد، مسیر پر ترافیکی داشته باشد، جای پارک مناسبی نداشته باشد و … احتمال این که جلسات تمرینی خود را نادیده بگیرید افزایش می ‌یابد. به عنوان مثال، باشگاهی را انتخاب کنید که بین راه رفت یا برگشت محل کار شما یا نزدیک به خانه‌ شما است.

برای ثبت نام در کلاس والیبال کلیک کنید.

هزینه‌ی عضویت در باشگاه و سالن های والیبال


هزینه‌ی عضویت در باشگاه‌ های والیبال و کلاس های آموزشی و تمرینی این رشته ورزشی می‌ تواند خیلی متفاوت باشد. این هزینه به عواملی همچون ویژگی ‌های باشگاه یا تعداد جلساتی که قصد تمرین دارید بستگی دارد. اگر مباحث مالی یکی از نگرانی‌ های شما است، هزینه‌ عضویت باشگاه و کلاس یک عامل کلیدی در انتخاب شما خواهد بود. باید چندین باشگاه را در محله‌ خود بررسی کنید و هزینه‌ های عضویت آن‌ ها را با هم مقایسه نمایید تا مناسب‌ ترین آن ها را برگزینید.

بازی والیبال

ساعت کار باشگاه و سالن های والیبال


ساعت کار باشگاه مورد نظر شما نیز خیلی مهم است. شما به باشگاهی نیاز دارید که بیشترین زمان ممکن را فعال باشد تا بتوانید جلسات تمرینی خود را به خوبی در برنامه‌ روزانه خودتان قرار دهید. همیشه بخاطر داشته باشید تا ساعت کار و تاریخ‌ هایی که تعطیل است را بررسی کنید.


تجهیزات باشگاه و سالن های والیبال


تجهیزات باشگاه و سالن های باید تکمیل و استاندارد باشند و ظاهر تمیز و مرتبی را دارا بوده یعنی به خوبی مورد نگهداری قرار گرفته و تمیز باشند. پیش از قطعی کردن ثبت نام حتما یک بازدید از محیط باشگاه و سالن ورزشی داشته باشید و به تجهیزات و امکانات موجود و در دسترس توجه کنید. مطمئنا خیلی بیشتر و بهینه ‌تر تمرین خواهید کرد اگر سالن انتخابی شما دارای تجهیزات متنوعی باشد.

کلاس والیبال

کلاس‌های آموزشی در باشگاه و سالن های والیبال


به جدول برنامه ریزی کلاس‌ های آموزشی نیز دقت نمایید. به تنوع ساعات، مربیان و … کلاس ‌هایی که در باشگاه والیبال برگزار می ‌شود و این که آیا آن‌ ها برای شما جذاب است یا نه توجه داشته باشید. همچنین در مورد هزینه‌ اضافه نیز بپرسید؛ برخی از باشگاه‌ های والیبال بابت برخی خدمات در این کلاس‌ ها هزینه‌ اضافه ‌تری دریافت کرده و برخی دیگر از باشگاه‌ ها نیز به رایگان خدمات تکمیلی را ارائه می دهند و برگزار می ‌کنند.

محیط باشگاه و سالن های والیبال


باشگاه والیبال و سالن های آن باید جایی برای آسایش و راحتی شما باشد. چیزهایی مانند نوع موسیقی که پخش می ‌شود یا جای تجهیزات در باشگاه، نقش مهمی در لذت شما از تمرین بازی می ‌کنند. همچنین باید با آدم‌ هایی که در آن هم زمان با شما تمرین می‌ کنند نیز احساس راحتی کنید تا ساعات لذت بخشی را در کلاس های والیبال سپری کنید.مسابقه در سالن های والیبال

خدمات اضافی در باشگاه والیبال


به خدمات اضافی باشگاه، شامل محل نگهداری کودک، ماساژ، فیزیوتراپی، مشاوره‌ تغذیه و … توجه داشته باشید. هر کدام از این خدمات شاید برای شما سودمند باشد، فقط حواستان به هزینه‌ بیستر بابت این خدمات باشد.

آموزش و یادگیری از طریق مربی حرفه ای در باشگاه والیبال


حتما توجه داشته باشید باشگاهی که می‌ خواهید انتخاب کنید، یک مربی قابل قبول داشته باشد. برخی از باشگاه‌ ها مربیانی را استخدام می ‌کنند که گواهی مربی‌ گری ندارند و از آن ‌ها بیشتر به جهت توانایی که برای سرگرمی و جلب مشتری دارند استفاده می‌ شود. اگر شما به تازگی به سمت ورزش رفته‌ اید، مطمئن شوید که با یک مربی واجد شرایط تمرین می ‌کنید تا برنامه‌‌ تمرینی مختص شما تدوین کند که از آسیب‌ های احتمالی دور بمانید.

خرید توپ والیبال را می توانید از فروشگاه ورزشی آسان اسپرت انجام دهید.


پاکیزگی باشگاه والیبال


یک عامل خیلی مهم برای انتخاب یک باشگاه والیبال، پاکیزگی است. به طور مثال مطمئن شوید که پس از هر بار تمرین و استفاده از سالن های والیبال و تجهیزات آن را تمیز می کنند. همچنین رختکن، سرویس‌ های بهداشتی و حمام باشگاه را بررسی کنید تا مطمئن شوید به خوبی تمیز نگه داشته شده‌ اند.باشگاه و سالن های والیبال

کارکنان باشگاه والیبال


یکی دیگر از ویژگی های مهم در یک باشگاه و سالن والیبال خوب کارکنان باشگاه می باشند. کارکنان می ‌توانند اشخاصی محترم و مجرب و حرفه ای باشند. اگر تازه به باشگاهی رفته ‌اید، کارکنان آنجا هستند که ضوابط و مقررات را به شما نشان خواهند داد. رفتار خوب کارکنان می ‌تواند تجربه‌ ورزش شما در آن مکان را لذت بخش‌ کرده و شما را تشویق کند تا به صورت منظم تمرینات خود را ادامه دهید.


باشگاه والیبال با هدف پرورش استعداد بانوان


همچنین باشگاه های والیبالی در رده بهترین ها قرار می گیرد که مخصوص آموزش و تمرینات بانوان نیز باشند و به وصورت اختصاصی روی پرورش و استعداد یابی بانوان گرامی نیز تمرکز کنند. برخی از باشگاه های والیبال حرفه ای تر عمل کرده و این نوع باشگاه های ورزشی زیر نظر فدراسیون والیبال کشور بوده و تمریناتی هماهنگ با کمیته استعدادیابی برگزار می کنند.

باشگاه والیبال با هدف استعدادیابی نوجوانان


باشگاه والیبالی که به کودکان و نوجوانان بها داده و در زمینه کشف استعداد و سپس بر روی پرورش استعداد نوجوانان و جوانان متمرکز فعالیت کند در رده بهترین باشگاه ها به صورت تخصصی قرار خواهد گرفت؛ چرا که کشف و پرورش استعداد از سنین پایین نقش بسیار مهمی در پیشرفت و بازی حرفه ای در سنین جوانی و رده بزرگسال دارد.

بهترین باشگاه و سالن والیبال تهران


مشابه تمام نقاط دنیا ورزش والیبال علاقمندان و دنبال کنندگان خاص خود را در میان بانوان و آقایان در داخل کشور نیز دارد. در ایران و همچنین در شهر تهران باشگاه های ورزشی زیادی وجود دارد. در کنار باشگاه های متعدد در رشته های مختلف ورزشی کم نیستند باشگاه هایی که به عنوان بهترین باشگاه والیبال و در زمینه رشته ورزشی والیبال به صورت تخصصی فعالیت می کنند.
اگر شما هم مانند خیلی از افراد دیگر به دنبال پیدا کردن یک کلاس مناسب برای پرورش استعداد والیبال خود و یا فرزندتان باشید و برای این انتخاب به دنبال بهترین باشگاه و سالن والیبال تهران در سطح شهر می گردید باید بدانید والیبال نیز همانند هر ورزش دیگری دارای باشگاه های خوب و حرفه ای است. رشته ورزشی والیبال،باشگاه های تخصصی و بهترین باشگاه والیبال کم ندارد. ممکن است تمام افراد و آحاد جامعه بهترین باشگاه ها را نشناسند و یا استانداردهایی که لازم است تا یک باشگاه والیبال را تبدیل به بهترین باشگاه والیبال تهران کند، را نشناسند.بازی در سالن های والیبال

اطلاعات جامع در مورد مکان های ورزشی و سالن های والیبال


ورزش یکی از مهم ترین پایه های سلامت یک جامعه است. جوانان علاقه زیادی به ورزش دارند و یک تفریح کاملا سالم است. این روزها همه درگیر کارهای روزمره و فعالیت هستند و زمان کمتری برای ورزش و یا دیدار یکدیگر دارند. افراد در لحظاتی که وقت آزاد دارند بهتر است برای افزایش سلامتی خود و هم برای دیدار با دوستان ورزش‌ دسته جمعی مانند ورزش در سالن های والیبال را تجربه کنند. ورزش دسته جمعی در سالن های والیبال علاوه بر کمک به سلامت بدن می تواند به افراد روحیه نیز ببخشد. ورزش والیبال به عنوان فعالیت تیمی و گروهی در طول دوره بزرگسالی برای تمام افراد یعنی بانوان و آقایان مفید است. حتما می دانید که شهرهای ما دارای تعداد زیادی از مکان های ورزشی است که شاید اکثر ما از آن بی اطلاع باشیم.

اجاره و رزرو سالن والیبال


امکان رزرو اماکن ورزشی و باشگاه ها به ویژه سالن های والیبال این مزیت را دارد که کمک می کند شما تمامی مکان های ورزشی، باشگاه ها، مجموعه های تفریحی، سالن های والیبال و … را در شهر خود بشناسید و اطلاعات شفاف و جامعی در مورد مکان های مورد نظر خود را به دست بیاورید. خوشبختانه امروزه امکان اجاره سالن والیبال و رزرو سالن والیبال از قبل حتی به صورت آنلاین نیز وجود دارد. امکان رزرو سالن والیبال و اجاره سالن والیبال در سانس های مختلف و مورد نظر مطابق با زمان بندی افراد در صبح و عصر برای بانوان و آقایان وجود دارد. در حال حاضر قابلیت اجاره سالن والیبال با توجه به زمان و تاریخ مورد نظر از پیش به وسیله رزرو سالن والیبال حتی به صورت آنلاین و غیر جضوری نیز برای اغلب سالن والیبال تهران فراهم شده است.

وبلاگ ورزشی

رزرو سالن والیبال
نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *