معرفی انواع اسکیت + ویژگی های اسکیت خوب

کلاس اسکیت

اگر هنوز هم در هیچ رشته ورشی فعالیت نمی کنید باید بدانید که در میانسالی قطعا به بیماری های مختلف و دردهای مفصلی دچار می شود. اما نگران نباشید اگر از همین الان ورزش کردن را شروع کنید تا کهنسالی خود می توانید از بسیاری بیماری ها پیشگیری کنید. یکی از ورزش های هیجان انگیز و مفرح اسکیت می باشد. اسکیت یک ورزش پر تحرک با هیجان زیاد می باشد که علاقه مندان آن در رشته های مختلف این ورزش فعالیت می کنند. از طرفی انتخاب کفش اسکیت همواره یکی از ابتدایی ترین دغدغه های افرادی می باشد که به سراغ این ورزش می آیند. امروزه تولید کنندگان محصولات ورزشی کفش های اسکیت را در انواع و مدل های مختلف طراحی، تولید و روانه بازار کرده اند. به همین دلیل این امر انتخاب یک کفش اسکیت مناسب را سخت کرده است. البته نباید نگران باشید زیرا در ادامه می خواهیم این سختی را برایتان آسان کنیم و نکاتی در مورد انواع اسکیت و کفش اسکیت بگوییم.


اسکیت برد چیست؟


اگر می خواهید بدانید اسکیت برد چیست ابتدا باید بدانید اسکیت برد یکی از انواع اسکیت می باشد. اسکیت برد ورزشی است که علاوه بر هیجان انگیز بودنش زمین خوردن و درد کشیدن هم به دنبال دارد. اما اگر اهل هیجان و تجربه هستید بازی با انواع اسکیت برد را به شما پیشنهاد می کنیم. ابتدا در بازی اسکیت برد و آشنایی با انواع اسکیت برد باید با تخته اسکیت برد آشنا شوید و بدانید از چه قسمت هایی تشکیل شده است.
تخته اسکیت برد از قسمت های مختلفی مانند واشر، مهره محور، پیچ و مهره، تخته اسکیت برد، صفحه پایه، چرخ ‌ها، یاتاقان و … تشکیل شده است و هر کدام از انواع اسکیت بردها با توجه به نوع استفاده‌ از آن طراحی و ساخته می ‌شوند. به همین دلیل اولین سوالی که هنگام خرید انواع اسکیت باید از خود بپرسید این است که هدفتان از خرید اسکیت برد چیست؟ آیا می ‌خواهید فقط به صورت تفریحی و گه گاه از آن استفاده کنید؟ یا علاقه دارید اسکیت برد را به صورت حرفه ‌ای و به عنوان ورزش مورد علاقه‌ تان آموزش ببینید؟

اسکیت برد

 


انواع اسکیت برد


تا به اینجا متوجه شدید که اسکیت برد یکی از انواع اسکیت می باشد. اما خود اسکیت برد نیز انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی انواع اسکیت برد پرداخته ایم. انواع اسکیت برد عبارت است از :
• بردهای کوچک
این نوع از انواع اسکیت دارای برد های کوچک می باشد که بیشتر برای اجرای حرکات نمایشی مورد استفاده قرار می گیرد.
• کروزر
این نوع از انواع اسکیت دارای دم با شیب تند می باشد و بیشتر برای گشت زنی در کوچه و خیابان مورد استفاده قرار می گیرد. این گونه از اسکیت برد ها دارای طول متوسطی می باشند.
• مدل سنتی
این نوع از انواع اسکیت نیز دارای دماغه مسطح و دم تند می باشد. این گونه از اسکیت بردها دارای شکل نامتقارنی هستند و دماغه آنها پهن تر می باشد.
• بردهای بزرگ
اگر فقط می خواهید برای حمل و نقل و جا به جایی از اسکیت استفاده کنید ما این نوع از انواع اسکیت را به شما پیشنهاد می کنیم. این نوع از اسکیت بردها تقریبا بزرگترین نوع اسکیت برد می باشند و دارای شکل های متقارنی هستند.

اسکیت برد خرید


اسکیت روی یخ


یکی دیگر از انواع اسکیت و سبک های آن اسکیت روی یخ می باشد. اسکیت روی یخ که به آن پاتیناژ یا یخماله نیز می گویند حرکت و سر خوردن بر روی یخ با استفاده از کفش و اسکیت‌ های مخصوص می باشد. در اصل کفش های این نوع از انواع اسکیت دارای تیغه هایی می باشد که سر خورد بر روی یخ را میسر تر می سازند.
اسکیت روی یخ هم می ‌تواند به منظور حمل و نقل و سرگرمی و هم به عنوان ورزش صورت بگیرد. در اصل این سبک از اسکیت بر روی یخ ‌های طبیعی در محوطه‌ های مخصوص و با یخ‌ های مصنوعی در محوطه های سر پوشیده نیز امکان پذیر است. اسکیت روی یخ انواع مختلفی دارد که در ادامه انواع اسکیت روی یخ را برای شما مطرح کرده ایم :
• پاتیناژ نمایشی
• هاکی روی یخ
• اسکیت سرعت روی یخ
• اسکیت سرعتی مسیر بلند
• اسکیت سرعتی مسیر کوتاه
• اسکیت نوردیک
• باندی
• رینگت

اسکیت روی یخ


انواع کفش اسکیت


همان طور که در ابتدا اشاره کوچکی کردیم بعضی از کفش های اسکیت نوع های خاصی دارند. به عبارتی دیگر برای استفاده ویژه و خاص مانند اسکیت تهاجمی، اسکیت هاکی، اسکیت سرعت و … طراحی و ساخته شده اند. برخی دیگر از انواع کفش‌ های اسکیت برای استفاده همه علاقه ‌مندان به اسکیت از مبتدی گرفته تا حرفه ‌ای مانند اسکیت تفریحی، عمومی یا اسکیت شهری تولید شده اند. به همین علت نتیجه می گیریم انتخاب یک کفش اسکی مناسب از انواع کفش اسکیت های موجود در بازار پس از بررسی و تحقیق در مورد برند و جنس آن به نوع استفاده ‌ای که از آن می ‌شود نیز بستگی دارد.
در حقیقت اگر یک اسکیت باز تازه کار هستید بهتر است برای خرید یک کفش اسکیت و بررسی انواع کفش اسکیت ابتدا به چرخ های آن دقت کنید. معمولا سایز چرخ‌ ها بیین ۷۸ تا ۸۰ میلی ‌متر است که از بالا رفتن بیش از حد سرعت هنگام حرکت جلوگیری کرده و همواره سرعت را در سطح پایین نگه می ‌‌دارد. همچنین کنترل تعادل با این سایز از چرخ ‌ها برای افراد مبتدی راحت ‌تر است.

برای مشاهده کلاس اسکیت انواع مربی اسکیت به سایت اسان اسپرت مراجعه کنید.


تصمیم گیری در مورد کفش اسکیت


کفش اسکیت نیز همانند انواع اسکیت نوع های مختلفی دارد. سایز و اندازه چرخ های اسکیت معمولا با سرعت، شتاب، راحتی و پایداری ارتباط مستقیم دارد. به همین دلیل هنگام تصمیم ‌گیری در مورد انتخاب کفش اسکیت مناسب با سطح مهارتتان حتما به سایز چرخ اسکیت تتان نیز اهمیت دهید . همچنین می توانیم بگوییم که چرخ های کفش اسکیت همانند انواع اسکیت یکی از مهم ترین اصل ها در انتخاب کفش مناسب اسکیت می باشد و باید به قطر، ضخامت و جنس آن نیز در کنار سایز حتما توجه کنید.
اگر بخواهیم بیشتر و کامل تر به این موضوع بپردازیم باید بدانید که چرخ های کوچک اسکیت برای کسانی که مهارت های پایینی دارند به دلیل پایداری و کنترل بالای آن‌ ها هنگام حرکت و زدن تکنیک و فن‌ های نمایشی مناسب است. در حالی که چرخ‌ های بزرگ اسکیت معمولا برای افراد حرفه ‌ای‌ تر و پیشرفته ‌تر که بیش از هر چیزی سرعت برای آن ‌ها در بازی مهم است مناسب و کاربردی می باشد.

اسکیت سرعتی


انتخاب کفش اسکیت بر اساس مهارت


• اسکیت ‌بازان مبتدی
افرادی که به تازگی به سراغ ورزش اسکیت رفته اند و از زمین خوردن و درد کشیدن فراری اند بهتر است از کفش های اسکیت با چرخ های کوچک استفاده کنند. زیرا این کفش ها دارای ترمز می باشند و به راحتی کنترل می شوند. به عبارتی دیگر با کمک این نوع از کفش ها می توانید در انواع اسکیت مانند اسکیت برد به مرور حرفه ای شوید.
• اسکیت ‌بازان متوسط
اسکیت باز هایی که در این سطح قرار دارند می توانند تعادل خود را هنگام چرخیدن، ترمز کردن، افزایش یا کاهش سرعت حفظ کنند. این نوع از اسکیت بازان بهتر است از کفش هایی استفاده کنند که سایز چرخ های آن ها ۳*۱۱۰ یا ۴*۸۴ میلی ‌متر باشد. این سایز چرخ باعث می ‌شود به خوبی بر کنترل تعادل و کنترل سرعت خود هنگام حرکت با اسکیت مسلط باشید.
• اسکیت ‌بازان حرفه ‌ای
وقتی که یک اسکیت باز حرفه ای می شوید یعنی توانایی بازی با انواع اسکیت را دارید. به عبارتی دیگر یک فرد حرفه ای با اطمینان و اعتماد به نفس کامل می تواند در هر جایی اسکیت بازی کند. برای این سطح از اسکیت باز ها نیز کفش های مختلف و فراوانی در بازار وجود دارد.

رزرو آنلاین زمین اسکیت در سایت آسان اسپرت امکان پذیر است.

اسکیت پسرانه و دخترانه یکی است؟


خیلی از افراد سوال هایی در مورد اسکیت دخترانه و اسکیت پسرانه دارند. سوال هایی مانند آیا اسکیت پسرانه با اسکیت دخترانه یکی است و می توان با اسکیت پسرانه یا دخترانه به انواع اسکیت مانند اسکیت سرعت پرداخت؟ در پاسخ به سوال های این افراد باید گفت که در بازار طراحی کفش های اسکیت بر اساس مردان می باشد اما ساخت آن ها به گونه ای است که زنان هم از آن ها می توانند استفاده کنند.
در حقیقت اندازه و تناسب بین کفش های اسکیت پسرانه با دخترانه یکسان می باشد تنها تفاوت آن ها در رنگ کفش های اسکیت می باشد. حتی جالب است بدانید کفش های اسکیتی که برای بچه‌ ها چه دختر و چه پسر امروزه تولید می‌ شود معمولا قابلیت تنظیم اندازه دارد. یعنی کودک می ‌تواند اندازه آن را با توجه به پای خود تغییر دهد. مسابقه اسکیت


اسکیت دخترانه


کفش اسکیت نیز همانند سایر کالاهای ورزشی در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می شود. به عبارتی دیگر همان طور که در خرید برخی از کالا ها توجه به جنسیت فرد استفاده کننده مهم است در خرید و انتخاب یک کفش اسکیت مناسب هم توجه به این نکته ضروری است. برای مثال فردی که قرار است از کفش اسکیت استفاده کند زن است یا مرد؟ اگر فرد استفاده کننده یک خانم می باشد باید به سراغ اسکیت دخترانه برود.
همان طور که در بالا اشاره شد اسکیت پسرانه اندازه یک مرد طراحی شده است و بعضی از خانم ها نیز می توانند از آن استفاده کنند. اما امروزه کفش های اسکیت زنانه نیز روانه بازار شده است. در اسکیت دخترانه دکمه ‌های سر دست کمی پایین ‌تر از مدل‌ های مردانه می باشد. این کار به دلیل ایجاد تناسب بهتر با آناتومی زنان انجام شده است. همچنین بسیاری از تولید کنندگان برای راحتی پا و هماهنگی کفش با آناتومی زنان قسمت رویه را کمی پهن ‌تر طراحی و تولید می‌ کنند.

خرید کفش اسکیت را از فروشگاه ورزشی آسان اسپرت انجام دهید.


انواع اسکیت کفشی و قسمت های مختلف آن


در مطالب فوق نگاهی به انواع اسکیت کفشی پسرانه و دخترانه انداختیم و متوجه شدید که انواع اسکیت کفشی از نظر دختران و پسران چه ویژگی ها و تفاوت هایی دارد. اکنون می خواهیم علاوه بر نگاه دقیق تر به انواع اسکیت کفشی در مورد قسمت های مختلف اسکیت کفشی نیز گفت و گو کنیم.
• بدنه اسکیت
جنس بدنه انواع اسکیت کفشی عموما از پلاستیک، کائوچو، آهن، آلومینیوم و یا کربن است. جنس پلاستیک و آهن برای اسکیت های کیفیت پایین استفاده می شود. یک کفش اسکیت اگر از جنس آهن باشد احتمال زنگ زدن آن بالا می باشد. به همین دلیل جنس آلمینیومی به دلیل سبک بودن از کیفیت بالایی برخوردار است.
• چکمه اسکیت‌
به طور کلی دو نوع چکه سخت و چکمه نرم داریم. چکمه های سخت بهتر می توانند از مچ پا حمایت کنند و تقریبا چهار سایز پا را پوشش می دهند. در حالی که چکمه های نرم سبک هستند و قابلیت مناسبی در تبادل هوا دارند و به خوبی کیپ پا می ‌شوند. هر دو نوع چکمه خوب هستند و انتخاب آن ها بستگی به شما دارد.

آموزش اسکیت

 


بهترین مارک کفش اسکیت


آیا به دنبال بهترین مارک کفش اسکیت هستید؟ ابتدا باید به این نکته توجه کنید که باید از برندی خرید کنید که بتوانید خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی کفش اسکیت ‌تان را پیگیری کنید. در اصل خدمات پس از فروش باعث می ‌شود اگر چرخ یا قطعه ‌ای کوچک از کفش اسکیتتان خراب شد مجبور نباشید کل کفش را دور بیندازید. به همین دلیل در ادامه به معرفی بهترین مارک کفش اسکیت در بازار های ایران پرداخته ایم.
• کفش اسکیت سبا
• کفش اسکیت رولربلید
• کفش اسکیت فلایینگ اییگل
برند های نام برده شده در بالا جرو بهترین مارک کفش اسکیت در ایران می باشند. درست است که برند های دیگر هم در بازار ایران مانند ساکریس، جاکس، این‌لاین، راکس، فیلا، استریت رانر و کارامان وجود دارد که نظر مصرف کنندگان را به خود جلب کرده است اما سه برند نام برده شده در بالا بهترین مارک کفش اسکیت می باشند.

کلاس آنلاین اسکیت


انواع اسکیت نمایشی


یکی دیگر از انواع اسکیت اسکیت نمایشی می باشد که خودش دارای انواع اسکیت نمایشی می باشد. اما در ابتدا می خواهیم بدانید اسکیت نمایشی چیست. اسکیت نمایشی که یکی از انواع اسکیت می باشد به آن یخماله نمایشی نیز می گویند. در اسکیت نمایشی افراد به ‌طور تکی، دو نفره یا گروهی به اجرای چرخش، پرش و دیگر حرکات چالش‌ برانگیز روی یخ می‌ پردازند. این ورزش از ورزش‌ های رسمی المپیک زمستانی نیز محسوب می‌ شود. در ادامه به بررسی انواع اسکیت نمایشی پرداخته ایم :
• اسکیت نمایشی انفرادی : این نوع از اسکیت که جزو یکی از انواع اسکیت نمایشی می باشد افراد به صورت تکی روی یخ حرکات هیجانی و چالش برانگیز انجام می دهند.
• اسکیت نمایشی دو نفره : در این نوع از اسکیت که خودش جزو یکی از انواع اسکیت نمایشی است مرد و زن با یک نظم و انضباط خاص شروع به اجرای حرکات ویژه مانند جهش با پرتاب می کنند.
• اسکیت نمایشی آسانسور : در این نوع از اسکیت نمایشی مرد زن را بالای سر خود نگه می دارد و شروع به اجرای حرکات مختلف مانند حرکت چرخش جفت می کنند.
• رقص روی یخ : این نوع از اسکیت گونه دیگری از انواع اسکیت نمایشی است که توسط یک تیم دو نفره انجام می شود. ورزشکاران در رقص یخی بر روی رفت و آمد های پیچیده تر و حرکات سنتی رقص بالروم تمرکز دارند.اسکیت بانوان


جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مقاله ورزشی به طور کلی با انواع اسکیت برد، انواع کفش اسکیت، اسکیت پسرانه، انواع اسکیت کفشی، اسکیت دخترانه، بهترین مارک کفش اسکیت و انواع اسکیت نمایشی آشنا شدید. امیدوار هستیم مطالب فوق برایتان مفید بوده باشد و با بهره گرفتن از آن اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید.

سایت آسان اسپرت

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *