آموزش تیراندازی به بهترین روش برای تمام سنین

کلاس تیراندازی

ورزش کردن موضوعی می باشد که باید در همه امور زندگی مان آن را قرار دهیم تا در دراز مدت به انواع بیماری ها دچار نشویم. از طرفی پس از یک روز کاری پر مشغله هیچ چیزی بهتر از یک ورزش که بتوانیم با آن هم هیجان را احساس کنیم و هم خستگی مان را از تن دربیاوریم نیست. یکی از بهترین ورزش ها که قدمتی هزار ساله دارد ورزش تیراندازی می باشد. . در حقیقت تيراندازی يکی از رشته های ورزشی اصيل ايرانی است که در دين مقدس اسلام نيز تاکيدات بسياری بر روی یادگیری آن شده است. شما با رفتن به سمت ورزش تیراندازی با یک تیر دو نشان می زنید چرا که هم ورزش و هم هیجان را با هم تجربه می کنید. تیراندازی یک ورزش رقابتی می باشد که در آن مهارت های فرد چه از نظر سرعت و چه از نظر دقت با استفاده از انواع های مختلف اسلحه مانند اسلحه سرد و سلاح های بادی مورد بررسی قرار می گیرد. پس چرا به سراغ آن نرویم؟ اگر شما هم هیچ آشنایی با ورزش تیراندازی ندارید کافیست در ادامه ما را دنبال کنید تا به آموزش تیراندازی بپردازیم.

تاریخچه تیراندازی


وقتی یک فرد می خواهد به سمت آموزش تیراندازی برود ابتدا باید بداند تاریخچه ورزش تیراندازی چیست. تیراندازی در زمان های بسیار دور شیوه ای برای زندگی و ادامه ی نسل ها بود که افراد با سلاح های مختلف تیراندازی به شکار می رفتند. پس از گذشت زمان و ظهور انقلاب صنعتی شکار کردن برای تامین غذا کنار رفت و تیراندازی به شکل ورزش امروزه ظهور پیدا کرد. ورزش تیراندازی در ابتدا در کشور های انگلیسی زبان مانند انگلیس، آمریکا، ایرلند و آفریقای جنوبی محبوبیت یافت.
انسان ها در همان ابتدای آفرینش همواره به دنبال ساخت وسیله ای بودند که بتوانند خود را از مشکلات و گرسنه ماندن در امان بدارند. از همین رو ابتدا دست به ساخت تیر و کمان زدند و سپس رفته رفته به سراغ ساخت وسیله هایی محکم تر و قوی تر برای تیراندازی رفتند. هدف رقابت در آموزش تیراندازی در همان ابتدا هم زدن بیشترین گلوله در محدوده زمانی مقرر به وسط هدف می بود. در حقیقت تیراندازان باید حساب تعداد گلوله هایی را که شلیک می کردند و زمان آن را که هر دو تابعی از مسافت هستند را می داشتند.


اختراع تفنگ


در ابتدای قرن چهاردهم میلادی اولین توپ جنگی به دست انسان ها ساخته شد که امروزه در موزه ی استکلهم سوئد به عنوان قدیمی ترین توپ جنگی نگه داری می شود. پس از این افراد دست به ساخت توپ های کوچک ترین همراه با سلاح هایی کوچک زدند و به این صورت اولین تفنگ در اواخر این قرن ابداع شد. در دهه ی سوم قرن شانزدهم تفنگ هایی برای آرشیدوک فردیناند امپراتور اتریش ساخته شد که باروت آن ها به کمک سنگ چخماق آتش می گرفت.
تفنگ این پادشاه آلمانی هم اکنون در موزه ی ملی آلمان نگه داری می شود. با گذشت زمان اولین مسابقه های تیراندازی بین نظامیان برگزارد شد زیرا آن ها می خواستند مهارت خود را با سایر دوستانشان در تیراندازی مقایسه کنند. به همین منوال مسابقات تیراندازی از ابتدای قرن بیستم وارد بازی های المپیک شد و از آن پس در تمام دوره های المپیک افراد زیادی در مسابقه های تیراندازی شرکت می کردند.آموزش تیراندازی اسلحه


آموزش تیراندازی با کمان


یکی از شاخته های تیراندازی که در قدیم بسیار معروف بوده تیراندازی با کمان می باشد. آموزش تیراندازی با کمان هنوز هم در بسیاری از باشگاه ها طرفداران خاص خود را دارد و قدیمی نشده است. زیرا تیراندازی با کمان ورزشی مفرح است که باعث کاهش استرس و افزایش تمرکز می شود. به همین دلیل با توجه به علاقه زیاد مردم به تیروکمان باشگاه ها و کلوپ هایی برای آموزش تیراندازی با کمان و هدفگیری در شهر های مختلف ایجاد شده اند. در آموزش تیراندازی با کمان ابتدا باید بدانید چند نوع کمان داریم تا بتوانید تیراندازی کنید.
کمان ریکرو : این کمان شامل قسمت‌ های قبضه، بازو، سایت، پیپ سایت، استاب لایزر، زه است. مسابقات آن در مسافت های۱۸ و۳۰و۷۰ متر برگزار می گردد. این کمان باید پس از استفاده اجزایش برای سالم ماندن جدا می‌شود.
کمان کامپوند : این کمان شامل قسمت‌ های بازو، قبضه قرقره، سایت، پیپ سایت، استاب لایزر، شوکرو… است. مسابقات آن نیز در مسافت های۱۸ و۳۰و۵۰ متر برگزار می گردد. این کمان از اول همراه با زه است و نیازی به جداسازی قطعات ندارد.تیر و کمان


هزینه کلاس های آموزش تیراندازی با کمان چقدر است؟


خیلی ار افراد سوال هایی در مورد هزینه کلاس های آموزش تیراندازی با کمان دارند. هزینه کلاس های تیراندازی با کمان در شهر های مختلف از 15 تومان تا 40 تومان می باشد. در حقیقت تمامی باشگاه های تیراندازی با کمان که به آموزش تیراندازی می پردازند کمان هایی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند بدین صورت نیازی به خرید کمان ندارید. همچنین تعداد جلسات آموزشی معمولا ۱۰ تا ۱۲ جلسه است که در جلسات اول بیشتر اصول تیراندازی با کمان را یاد می گیرید و سایر جلسات تمرین برای بالا بردن مهارت های شماست.

اجاره باشگاه تیراندازی تهران


شرایط سنی و جسمی برای ثبت نام کلاس های تیراندازی چگونه است؟


در یادگیری تیراندازی با کمان شرایط سنی واحدی برای خانم ها و اقایان درج نشده است. اما به طور معمول هم خانم ها و هم اقایان می توانند از 8 سال تا 80 سال شروع به یادگیری ورزش تیراندازی با کمان کنند. همچنین در تیراندازی با کمان محدودیتی هم وجود ندارد حتی در صورت معلولیت دست یا پا هم می توانید این ورزش را انجام دهید چون فقط داشتن علاقه ملاک یادگیری تیراندازی با کمان می باشد.

برای ثبت نام در کلاس رزمی کلیک کنید.


هزینه کمان و لوازم تیراندازی با کمان چقدر است؟


کسی که به دنبال ورزش تیراندازی با کمان می رود هم می تواند از تیر و کمان برای تفریح و آموزش و هم برای رقابت و مسابقه استفاده کند. از طرفی هزینه کمان ها برای بسیاری از افراد مهم می باشد به این گونه افراد باید گفت که کمان های حرفه ای قیمت های بسیار بالایی دارند. همچنین این کمان ها دارای تنظیمات حساس و دقیقی هستند که به طور معمول برای شکار و تفریح مناسب نمی باشند. پس قبل از خرید کمان ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید.
اما به طور معمول قیمت یک کمان آموزشی برای بزرگسالان حدود 700 تا 1500 هزار تومان است. به همین دلیل در انتخاب قیمت کمان نیز باید توجه های ویژه ای به برندی که می خواهید از آن خرید کنید انجام دهید. یکی از برند های معروف و با کیفیت در ساخت کمان شرکت آزش می باشد. کمان های این شرکت برای آموزش در فدراسیون و هیئت های تیراندازی با کمان استفاده می شوند و گارانتی معتبر ۱۵ ماهه دارند.

آموزش تیراندازی با کمان


در مورد تیراندازی با کلت


تپانچه یا اسلحه دستی کوچک که به آن کلت نیز می گویند ابزاری برای تیراندازی می باشد. کلت در اصل یک سلاح دستی راحت می باشد که فرد می تواند آن را به کمر خود نیز ببندد. آیا می دانید چه کسی این نوع اسلحه را ساخته است؟ مخترع این نوع اسلحه فردی خارجی به نام جیمز کلت بوده است. در زمان های قدیم ای کلت برای تیراندازی سریع، قتل با سرعت، فرار و شناسایی نشدن استفاده می ‌کردند.
در حقیقت افراد با استفاده از این اسلحه قتل را انجام می ‌دادند و بدون جا گذاشتن رد از خود فرار می‌ کردند. این تفنگ کار پلیس‌ ها را بسیار سخت می ‌کرد. این سلاح دستی با این ‌که دقت تیراندازی کمی دارد ولی به خاطر سبک بودن و امکان مخفی کردن مورد توجه بسیاری از افراد است. از طرفی تیراندازی با سلاح دستی یکی از ورزش ‌هایی است که در بازی ‌های المپیک مسابقاتی در چند رشته تیراندازی با سلاح دستی برگزار می‌ شود.آموزش تیراندازی با تفنگ شکاری


کلاس آموزش تیراندازی با کلت


در کلاس آموزش تیراندازی با کلت باید بدانید به طورکلی کلت چند نوع است. کلت تک تیر و چند لول از قدیمی ترین کلت ها می باشد که امروزه کمتر کسی با استفاده از این نوع کلت به تیراندازی می پردازد. از طرفی در باشگاه های تیراندازی هم که بگردید دیگر کسی کلاس آموزش تیراندازی با کلت از نوع تک تیر و چند لول را برای افراد برگزار نمی کند. یکی دیگر از انواع کلت رولور می باشد که در باشگاه های زیادی کلاس هایی برای آموزش تیراندازی با کلت رولور تشکیل می شود.
هفت تیر، شش لول یا رولور دارای استوانه ‌ای است که خانه‌ هایی برای جای دادن فشنگ دارند و با هر بار شلیک استوانه چرخیده و یکی از فشنگ‌ ها آماده شلیک می شود. در آموزش تیراندازی با کلت نوع دیگر وجود دارد به نام پیستول نیمه ‌خودکار. در این نوع کلت گلوله ها در یک خشاب جای می ‌گیرند و پس از شلیک هر گلوله پوکه به بیرون پرتاپ و گلوله دیگری آماده شلیک می‌شود که در دو نوع نیمه خودکار و خودکار وجود دارد.

برای خرید ساک ورزشی کلیک کنید.

آموزش تیراندازی برای کودکان


بیشتر رویاهای بچگی کودکان مبارزه کردن همانند فیلم های اکشن و تیراندازی با سلاح های گرم می باشد. در این حین بسیاری از والدین احساس نگرانی از پرخاشگر شدن کودک خود دارند اما ما به آن ها پیشنهاد می کنیم در این حین هوشمندانه عمل کنند. به عبارتی دیگر بجای منع کردن او از رفتن به سمت تیراندازی به آموزش تیراندازی برای کودکان بپردازید و با مراجعه به باشگاه های تیراندازی زیر نظارت خود شاهد آموزش تیراندازی برای کودکانتان باشید.
در حقیقت تیراندازی یکی از ورزش های قدیمی است که بسیاری از پیامبران تاکید بر یادگیری آن کرده اند پس شما ما شاهد آموزش تیراندازی برای کودکانمان نباشیم؟ در حالی که می توانیم با آموزش تیراندازی برای کودکان مان شاهد افزایش تمرکز ذهن آن ها هم باشیم. پس همین حالا به سراغ باشگاه های تیراندازی برای ثبت نام فرزند دلبتدتان بروید و از دیدن آموزش تیراندازی برای کودکان تان لذت ببرید.


آموزش تیراندازی با تفنگ شکاری


در آموزش تیراندازی با تفنگ شکاری ابتدا باید بدانید که باید بر خلاف روش تیراندازی با تفنگ گلوله زنی هر دو چشم های خود را باز نگه دارید. در آموزش تیراندازی با تفنگ شکاری فرد باید با هر دو چشم خود از بالای لوله و با لوله های تفنگ شکاری به هدفش نگاه کند و سپس تفنگ را به سمت هدف روانه کند. در آموزش تیراندازی با تفنگ شکاری چون که هدف هوا زنی متحرک است فرد تير انداز بايد با چشمان خود هدف را پیدا و حر کاتش را دنبال کند از طرفی در عين حال لوله تفنگ را در امتداد ديد خود نگه دارد.
همچنین در آموزش تیراندازی با تفنگ شکاری برای اینکه لوله تفنگ از محور ديد فرد خارج نشود تير انداز بايد برای تعقيب هدف تمام نيم تنه بالای خود را متناسب با جابجایی محور ديدش حرکت دهد تا تفنگ کماکان در امتداد محور ديد او باقی بماند. در آموزش تیراندازی با تفنگ شکاری اگر نيم تنه بالایی تير انداز ثابت بماند و فقط دست های تير انداز تفنگ را جا به جا کند تفنگ از هم محوری ديد تير انداز خارج می شود و تيرش به خطا خواهد رفت. تیراندازی با تفنگ


آموزش تیراندازی با تفنگ بادی


در آموزش تیراندازی با تفنگ بادی ابتدا باید روی نشانه گیری خود کار کنید. برای نشانه گیری دقیق در آموزش تیراندازی با تفنگ بادی وضعیت چشم ها باید کاملا ثابت باشد تا تیرانداز دید بسیار واضحی داشته باشد. به همین علت در آموزش تیراندازی با تفنگ بادی قنداق تفنگ بادی باید کنار گونه قرار بگیرد و هیچ فشار و کشیدگی به صورت و گردن وارد نشود.
در آموزش تیراندازی با تفنگ بادی همچنین باید بدانید روی تفنگ یک روزنه کوچک قرار دارد که خط دید چشم ها باید دقیقا در مرکز این روزنه باشد و تیرانداز هدف را در راستای این روزنه ببیند. نشانه گیری یعنی تیرانداز تفنگ را بالا ببرد و آن را در امتداد هدف قرار دهد و سعی کند هدف را با تیر بزند. برای این کار در آموزش تیراندازی با تفنگ بادی تیرانداز باید از چشم خود، روزنه دید تفنگ، حفاظ مگسک، مگسک و خال سیاه کمک بگیرد.

برای مطالعه مطلب تیراندازی چیست کلیک کنید.


آموزش تیراندازی اسلحه


در تمامی آموزش های تیراندازی مانند آموزش تیراندازی اسلحه باید بدانید که در تمام رقابت های به طور کلی از سه نوع اسلحه مانند تپانچه، تفنگ و تفنگ شکاری استفاده می ‌شود. در آموزش تیراندازی اسلحه تیر انداز در هر کدام از این سلاح‌ ها باید از قوانین مربوط به تیراندازی یعنی حالت ‌های ایستاده، درازکش و به زانو برای شلیک خود استفاده کند.
همچنین باید بدانید که پس از آموزش تیراندازی اسلحه میدان ‌های تیر که در آن می خواهید مسابقه دهید ممکن است در فضای باز یا سر پوشیده پیش‌ بینی شود. موانع تیراندازی در میدان تیر 50 متری ابعادی معادل حد اقل 6/1 ×5/2 متر دارد به همین دلیل در آموزش تیراندازی اسلحه باید در میدان های تیری مختلف تمرین های زیادی انجام دید.تیراندازی


جمع بندی نهایی


در این مقاله ورزشی به طور کلی شاهد آموزش تیراندازی با کمان، کلاس آموزش تیراندازی با کلت، آموزش تیراندازی برای کودکان، آموزش تیراندازی با تفنگ شکاری، آموزش تیراندازی با تفنگ بادی، آموزش تیراندازی اسلحه بودید و نگاهی کوتاه به نحوه تیراندازی با اسلحه های مختلف کردیم. در جمع بندی نهایی امیدوار هستیم مطالب فوق برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن نهایت استفاده را کرده باشید.

سایت آسان اسپرت

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *