خصوصیات بهترین سالن های فوتسال + عکس

کلاس فوتسال


آیا می دانید فوتسال چیست؟ بازی فوتسال تا حد زیادی شبیه بازی فوتبال می باشد و بسیاری از افراد حتی این دو رشته ورزشی را با یکدیگر یکی می دانند در حالی که این طور نیست. ورزش فوتسال در زمینی به ابعاد زمین بسکتبال در محیط های سرپوشیده، باز، بدون دیوار و بدون حصار برگزار می شود. تاریخچه اصلی این ورزش مفرح و جذاب به اوروگوئه برمی گردد اما با گذشت زمان در بین مردم امریکا نیز محبوبیت و گسترش پیدا کرد. کسانی که از این ورزش به عنوان تفریح استفاده می کنند همواره به دنبال بهترین سالن های فوتسال هستند. به طور معمول در بسیاری از سالن ها و مجموعه های ورزشی سالن های فوتسال اختصاصی وجود ندارد. به عبارت دیگر سالن ها چند منظوره هستند و برای سایر رشته های ورزشی مانند هندبال و … نیز مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی کسانی که به دنبال بهترین سالن های فوتسال، اجاره سالن فوتسال، رزرو سالن فوتسال هستند کافیست در ادامه با ما همراه باشند.

فوتسال چیست؟


رشته ورزشی فوتسال ورزشی شبیه به فوتبال با همان توپ می باشد که در زمین های کوچک تر انجام می شود. در بازی فوتسال به دلیل فضای کم تحرک بازیکنان بیشتر است در نتیجه هیجان در این بازی از بازی فوتبال نیز بیشتر است. این بازی هیجانی به دلیل داشتن تحرک زیاد گویی یک فوتبال سرعتی با پیش نیازهای اختصاصی از جمله تکنیک های پایه، تاکتیک ها، چرخش ها که زیر مجموعه سیستم بازی فوتسال هستند است.
انواع سیستم های دفاعی در بازی فوتسال که یا براساس سیستم حمله حریف اتخاذ می شود یا براساس سیستم دفاعی واحدی که برای مقابله با انواع سیستم حمله اتخاذ می گردد مبتنی بر دفاع کردن از فضا می باشد. در حقیقت این بازی هیجانی دارای سیستم های حمله اختصاصی از جمله 4-0 – 3-1 – 2-2 – 1-2-1 – 2-1-1 می باشد که هر کدام از سیستم های حمله فوتسال با دفاع اختصاصی آن مقابله می کنند. فوتسال


نگاهی به فوتسال بانوان


این رشته ورزشی به گونه ای است که زنان نیز می توانند در آن فعالیت کنند. به عبارتی دیگر فوتسال بانوان ایرانی و حتی خارجی از این بازی بی بهره نبوده اند و سال های سال است که با محدودیت های زیاد بازهم در این رشته ورزشی فعالیت می کنند. به خصوص زنان ایرانی با محدودیت های زیاد و مانع تراشی های بسیار بازهم پای تمامی سختی های این ورزش ایستاده اند و هیچوقت کنار نکشیده اند.
فوتسال بانوان ایرانی امروزه آنچنان به جلو رفته که در تمام دنیا معروف شده است. در حقیقت همه ما می دانیم ورزش فوتسال از جمله ورزش هایی می باشد که در بین بیشتر افراد به خصوص جوانان طرفداران زیادی دارد. بازی با توپ و استفاده از تكنیک های پيشرفته در سالن های فوتسال باعث می شود كه بازیکنان دراغلب اوقات لذت موفقيت را در اجرای اين مهارت ها در بهترین سالن های فوتسال احساس كنند.

خرید کفش فوتسال را در فروشگاه ورزشی آسان اسپرت انجام دهید.


آشنایی با زمين فوتسال


وقتی یک فرد ورزشکار می خواهد در بهترین سالن های فوتسال همراه دوستان و آشنایان خود بازی کند ابتدا باید با ابتدایی ترین مسئله های بازی فوتسال آشنا باشد. ابتدایی ترین مسئله که هر فرد ورزشکار و علاقه مند به این ورزش باید بداند اندازه های زمین فوتسال می باشد. طول یک زمین فوتسال حداقل باید 25 متر و حداکثر باید 42 متر باشد. عرض زمین این بازی هیجانی نیز باید حداقل 15 متر و حداکثر 25 متر باشد.
در بازی ها و مسابقات بین المللی این رشته ورزشی طول زمین حداثل 38 متر و عرض زمین حداثل 18 متر می باشد. همچنین پهنای تمامی خط های زمین فوتسال 8 سانتی متر و اندازه دایره وسط زمین فوتسال نیز 3 متر است. فاصله نقطه پنالتي تا خط دروازه زمین این ورزش مفرح 6 متر مي باشد. فاصله نقطه پنالتي دوم زمین فوتسال تا خط دروازه 10 متر مي باشد. اندازه ربع دايره هاي گوشه زمين فوتسال نیز 25 سانتي متر می باشد.زمین فوتسال

ویژگی های توپ فوتسال


در ابتدا اشاره ی کوچکی به توپ فوتسال شد و متوجه شدید که تا حدودی این توپ با توپ فوتبال شباهت های زیادی دارد. اما در این قسمت به بررسی ویژگی ها و اندازه های توپ بسکتبال پرداخته ایم تا این توپ را با توپ فوتبال در سالن های فوتسال یکی ندانید. توپ فوتسال باید از جنس چرم یا مواد مشابه آن باشد.
همچنین محیط این توپ باید حداقل 62 و حداکثر 64 سانتی متر باشد. وزن توپ فوتبال نیز در شروع بازی نیاد كمتر از 390 گرم و يا بيشتر از 430 گرم باشد. در مورد فشار توپ فوتسال نیز باید گفت که فشار آن باید 4/0 – 6/0 اتمسفر برابر با 400 تا 600 گرم بر سانتي متر مكعب از سطح دريا باشد.

رزرو سالن فوتسال تهران در سایت آسان اسپرت امکان پذیر است.


درباره مدت بازی فوتسال


آیا می دانید مدت زمان بازی فوتسال به طور کلی چقدر است؟ به طور کلی این بازی پر تحرک و مفرح دارای دو وقت بیست دقیقه ای برای کل بازی است. همچنین زمان بین دو نیمه استراحت باید پانزده دقیقه هم در سالن های فوتسال و هم در بازی های بین المللی باشد. براي ضربه پنالتي فوتسال و ضربات آزاد بدون ديوار دفاعي در فوتسال به اندازه زدن ضربات مذكور در پايان وقت به زمان بازی اضافه مي شود.
در بازي های فوتسالی كه باید حتما در اخر نتيجه مشخص شود مانند بازی های بین المللی نه بازی در سالن های فوتسال در صورتي كه بعد از پايان وقت قانوني نتيجه بازي فوتسال مساوي باشد از دو وقت اضافه 5 دقيقه اي استفاده مي شود. در طي دو وقت اضافه 5 دقيقه ای هيچ گونه تايم اوتي به تيم های فوتسال داده نمي شود زیرا تایم های داده شده تنها برای مشخص شده برنده نهایی بازی می باشد نه وقت استراحت.

اجاره سالن فوتسال

بهترین سالن های فوتسال


امروزه یکی از بزرگ ترین و اساسی ترین مشکلات و دغدغه های ورزشکاران علاقه مند به فوتسال پیدا کردن سالن های فوتسال مناسب با امکانات زیاد می باشد. به عبارتی دیگر همواره یک ورزشکار به دنبال بهترین و مجهز ترین سالن های فوتسال در سطح شهر تهران است. به همین دلیل در ادامه به بررسی بهترین سالن های فوتسال در مناطق مختلف سطح تهران پرداخته ایم. سالن های فوتسال تهران عبارت هستند از :
• سالن شهدای طرشت
شماره : 02166045090
آدرس : خیابان آزادی، بلوار شهید اکبری، بعد از پارک طرشت
• مجموعه ورزشی نصر
شماره : 02177533228
آدرس : خیابان سپاه، نرسیده به میدان بهارستان، کوچه استقلال
• مجموعه ورزشی شهید چمران
شماره : 02166817555
آدرس : شاد آباد، خیابان 17 شهریور، بعد از 15 متری سوم، خیابان شهید کرمی
• مجموعه ورزشی زیتون سبز
شماره : 02122071210
آدرس : شهرک غرب، بلوار فرحزادی، انتهای خیابان پارک، بعد از مسجد ابولفضل
• سالن پرواز
شماره : 02122111477
آدرس : سعادت آباد، بالاتر از میدان سرو، شهرک مخابرات، میدان بهرود، پارک پرواز
• مجموعه ورزشی یادگار امام
شماره : 02166056390-1
آدرس : خیابان زنجان جنوبی، پشت میراث فرهنگی

مطالب استاندارد سالن فوتسال و آموزش فوتسال و لیست بهترین مربی های فوتسال ایران را در وبلاگ ورزشی آسان اسپرت مطالعه بفرمایید.

مجموعه ورزشی باشگاه انقلاب یکی از سالن های فوتسال


یکی از بهترین سالن های فوتسال تهران مجموعه ورزشی باشگاه انقلاب می باشد. مجموعه ورزشی باشگاه انقلاب با برخوردار بودن از یک موقعیت جغرافیایی خوب و دارا بودن هوای پاک شمال تهران جزو یکی از مهم ترین و بهترین ورزشگاه های موجود در ایران به شمار رفته است. مجموعه ورزشی باشگاه انقلاب علاوه بر سرسبزی و زیبا بودن امکانات ویژه و متنوعی مانند زمین گلف، جاده تندرستی، بولینگ، استخر چهارفصل، بدنسازی، تنیس و پارکینگ مخصوص و بزرگی دارد.
حتما شما هم ضرب المثل هم فال و هم تماشا را شنیده اید و اگر به مفهوم واقعی این ضرب المثل هنوز هم دست پیدا نکرده اید کافیست سری به مجموعه ورزشی باشگاه انقلاب بزنید. شما با عضویت و رزرو سالن بسکتبال در این مجموعه علاوه بر ورزش کردن از فضای سبز و زیبای این باشگاه نیز نهایت بهره را می برید. همچنین در این باشگاه هم فضاهای روباز و هم فضاهای سرپوشیده برای تمامی ورزشکاران قرار داده شده است تا هر کس بر اساس علایق خود شروع به ورزش کردن در بهترین سالن های فوتسال و … کند.

سالن فوتسال تهران

سالن فوتسال مجموعه ورزشی آب تهران


یکی دیگر از بهترین سالن فوتسال ها در سطح شهر تهران مجموعه ورزشی آب تهران می باشد. با یک بار رزرو سالن فوتسال در مجموعه ورزشی آب تهران همراه همیشگی این باشگاه می شوید. زیرا در مجموعه ورزشی آب تهران علاوه بر رو به رو شدن با یک محیط زیبا و دلنشین شاهد سالن ‌های چند منظوره با قابلیت بازی‌ های مختلف از جمله والیبال، بسکتبال، هندبال و سالن فوتسال می شوید و همچنین احساس نشاط و ورزش را در کنار هم تجربه می کنید. مجموعه ورزشی آب تهران همه روزه صبح ها پذیرای بانوان و بعد از ظهرها پذیرای آقایان در سالن فوتسال، والیبال و … می باشد.

کلاس فوتسال


مجموعه ورزشی شهید کشوری یکی از قدیمی ترین سالن فوتسال تهران


مجموعه ورزشی شهید کشوری از اوایل دهه چهل در قسمت جنوبی تپه های داودیه احداث گردیده است و ساختمان اداری آن در سال ۱۳۷۰ به این مجموعه اضافه شد. سالن فوتسال تهران مجموعه ورزشی شهید کشوری به صورت سوله در بخش شرقی مجموعه واقع شده است. این مجموعه بی نظیر همچنین در رشته های گوناگون فوتسال، دو میدانی، بدمینتون، والیبال، اسکیت، پینگ پونگ، بدنسازی، ژیمناستیک، یوگا و ورزش های رزمی فعال می باشد. به علاوه در ساختمان اداری این مجموعه فدراسیون های بسکتبال، کاراته، دو ومیدانی، انجمن های ورزشی دارت و معاونت فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن مستقر هستند. اگر شما هم به دنبال بهترین سالن فوتسال تهران هستید مجموعه ورزشی شهید کشوری گزینه مناسبی می باشد. ورزش فوتسال


مجموعه ورزشی شهدای دانشجو


یکی دیگر از بهترین سالن فوتسال تهران مجموعه ورزشی شهدای دانشجو می باشد که همراه دوستان و آشنایانتان می توانید اوقات خوشی را در این مجموعه سپری کنید. زیرا یکی از بهترین سالن های فوتسال تهران که مجموعه ورزشی شهدای دانشجو است دارای سالن های چند منظوره و مجهز به تور واليبال، دروازه فوتبال، نردبان پرش، سيستم نورپردازی قوی و سيستم صوتی مورد استفاده برای ورزشكاران فوتباليست و واليباليست و … می باشد. علاوه بر دسترسی به وسایل نقلیه و دسترسی آسان به مترو، داشتن بوفه، رختکن، جای پارک اینترنت رایگان نیز یکی از مزایای استفاده از مجموعه ورزشی شهدای دانشجو می باشد.

ثبت نام کلاس فوتسال تهران از طریق سایت آسان اسپرت امکان پذیر است.

رزرو سالن فوتسال از مجموعه ورزشی پاس قوامین


آیا شماهم به دنبال رزرو سالن فوتسال هستید و نمی دانید بهترین سالن فوتسال های تهران چه سالن هایی هستند؟ دیگر نگران نباشید چون یکی از بهترین سالن فوتسال ها در سطح شهر تهران مجموعه ورزشی پاس قوامین می باشد. مجموعه ورزشی پاس قوامین با سالن چند منظوره خود دارای شرایط استاندارد برای ورزش های فوتسال، والیبال، بسکتبال و هندبال را در حد رقابت های لیگ های برتر کشور می باشد. این سالن به ابعاد ۲۵*۵۰ متر با گنجایش ۱۵۰۰ نفر تماشاگر با کف پوش پارکت، سونای بخار و خشک، جکوزی، حوضچه آب سرد و رختکن های مجزا است که همواره آماده ارائه خدمات به همشهریان عزیز می باشد.

امکان اجاره سالن فوتسال از مجموعه ورزشی شهید چمران


بهترین سالن های فوتسال یکی دیگر از سالن های فوتسال در سطح شهر تهران که از امکانات بالایی برخوردار می باشد مجموعه ورزشی شهید چمران است. اگر به دنبال اجاره سالن فوتسال هستید ما مجموعه ورزشی شهید چمران را به شما پیشنهاد می کنیم. زیرا مجموعه ورزشی شهید چمران با سه بخش فرهنگی، ورزشی و تفریحی مجموعا ۱۱ سالن ورزشی ویژه دختران و پسران در رشته های ورزشی فوتسال، والیبال و بسکتبال دارد. همچنین در این مجموعه امکان اجاره سالن فوتسال و … در سانس های مختلف با تسهیلات ویژه از ۶ صبح تا ۱۱ شب امکان پذیر است. پس اگر به دنبال اجاره سالن فوتسال در بهترین سالن ها هستنید همین الان عجله کنید.


نگاهی به آدرس تمامی سالن های فوتسال تهران


در این قسمت از مقاله سعی کرده ایم تا آدرس تمامی سالن های فوتسال در مناطق مختلف تهران را برای ورزشکاران عزیز فراهم کنیم تا دیگر وقت خود را در سایت های اینترنتی برای پیدا کردن سالن های فوتسال و … تلف نکنند. آدرس و شماره تلفن تمامی سالن های فوتسال شهر تهران عبارت هستند از :
• مجموعه ورزشی پوریای ولی
شماره : 02155034000
آدرس : خانی آباد نو، جنب شهرداری منطقه 19
برای : فوتسال، بسکتبال، والیبال، کشتی، ایروبیک، ژیمناستیک، رزمی
• مجموعه ورزشی پنج آذر
شماره : 02133239601-3
آدرس : بزرگراه بسیج، روبروی بزرگراه شهید محلاتی (آهنگ)، خیابان شهید فهمیده
برای : فوتسال، فوتبال، والیبال، بدنسازی، رزمی
• مجموعه ورزشی امید
شماره : 02177362236
آدرس : قنات کوثر، شهرک امید، بوستان شرقی، اتوبان شهید بابایی
برای : فوتسال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون، تنیس، رزمی، بدنسازی
• مجموعه ورزشی آرارات
شماره : 02188030224
آدرس : انتهای خیابان کردستان، مجموعه فرهنگی ورزشی آرارات
برای : فوتسال، والیبال، بسکتبال، تنیس، رزمی، شطرنج، بدنسازی، بیلیارد و …
• مجموعه ورزشی یادآوران
شماره : 02155042060
آدرس : تقاطع اتوبان آزادگان و خیابان شهید رجایی، روبروی مسجد مادر
برای : فوتسال، والیبال، بسکتبال، ماساژ درمانی، فوتبال دستی

رزرو سالن فوتسال

جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مقاله به طور کلی با ورزش فوتسال، توپ فوتسال، زمین فوتسال، مدت زمان بازی فوتسال و همچنین تمامی سالن های فوتسال در منطقه های مختلف تهران آشنا شدید. در اخر امیدوار هستیم مطالب ذکر شده فوق در مورد بازی فوتسال و سالن های فوتسال برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن اوقات خوشی را برای خود و دوستانتان رقم بزنید.

رزرو سالن فوتسال
نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *