ورزش اسکیت چیست ؟ تاریخچه اسکیت در جهان و انواع سبک ها + مزایا و معایب

کلاس اسکیت

امروزه رشته ورزشی اسکیت نیز به عنوان یکی از ورزش های پرطرفدار در دنیا شناخته شده که برای فعالیت در آن نیاز به تجهیزات خاص و هزینه های هنگفت ندارید پس منتظر چی هستید؟ بدون هزینه زیاد و تنها با یک جفت کفش اسکیت می توان در هر مکانی اوقاتی را به خوشی گذراند و چی بهتر از این؟ تنها کافیست روی تعادل خود کار کنید تا بتوانید روی کفش های اسکیت به خوبی تعادل خود را حفظ کنید تا نیوفتید همچنین باید تمرین کنید که چگونه سرعت خود را بالا ببرید و چگونه آن را کنترل کنید. از این رو باید شما ابتدا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید و بدانید اسکیت چیست تا بتوانید پیشرفتی در این رشته ورزشی داشته باشید. به همین دلیل کافیست در ادامه با ما همراه باشید تا علاوه بر اینکه به شما بگوییم اسکیت چیست متوجه شوید که این رشته ورزشی دارای چه تاریخچه و فوایدی است. از این رو در ادامه با ما همراه شوید و برای اینکه بدانید اسکیت چیست از ما غافل نشوید.

نگاهی به تاریخچه اسکیت


آیا می دانید تاریخچه اسکیت به چه زمانی بر می گردد؟ یا بهتر است بگوییم اصلا چیزی در مورد تاریخچه اسکیت می دانید؟ اگر بخواهیم به شما در مورد تاریخچه اسکیت بگوییم باید اشاره کنیم که فردی به نام مرلین ژوزف بلژیکی در سال 1763 اقدام به اختراع اسکیت کرد. جالب است بدانید که این فرد با کفش های اسکیتی که ابداع کرده بود برای بار اول به یک مهمانی در لندن رفت و خسارت زیادی به صاحب مهمانی زد.
سپس به مرور زمان در تاریخچه اسکیت فرد دیگری به نام موسیو پتیبلدی که فرانسوی بود دست به اختراع یک نوع اسکیت دیگر کرد که با استفاده از آن می توانست حرکت پاتیناژ را به راحتی انجام دهد. از این رو با گذشت زمان اسکیت آنقدر در بین عموم رواج پیدا کرد و به اصطلاح معروف شد که کمپانی های زیادی دست به ساخت کفش های اسکیت زدند. سپس با روی کار آمدن اسکیت های جدید و حرفه ای تر رشته های ورزشی اسکیت نیز مانند هاکی روی کار آمدند و محبوبیت زیادی در بین عموم پیدا کردند.

ورزش اسکیت چیست

ورزش اسکیت چیست؟


آیا می دانید ورزش اسکیت چیست؟ آیا فکر می کنید ورزش اسکیت تنها اسکی کردن با کفش های مخصوص می باشد؟ نگران هیچ چیز نباشید چون ما می خواهیم شما را با ورزش اسکیت آشنا کنیم و به طور کلی بدانید ورزش اسکیت چیست. معنی فعل اسکیت به معنی گروهی از فعالیت های ورزشی می باشد که شامل سبک ها و رشته های گوناگون مانند اسکیت نمایشی، اسکیت سرعت، اسکیت فری لاین، اسکیت رولر، اسکیت جاده ای و … است.
از طرفی امروزه اکثر ماها به دنبال فعالیتی هستیم که بتوانید خستگی های کاری و درسی مان را رفع کند و چی بهتر از اسکیت؟ از این رو افراد زیادی از قدیم دست به پدید آوردن رشته ورزشی به نام اسکیت زده اند تا افراد با دانستن ورزش اسکیت چیست بتوانند اوقات فرغت خود را به بهترین نحو ممکن بگذرانند و در کنار ورزش کردن هیجان را هم تجربه کنند. به طور کلی آسان راه رفتن و حرکت کردن یا لیز خوردن روی سطح زمین از جاذبه هایی بوده که اگر کمی دقت کنید متوجه می شوید که در اکثر بازی و سرگرمی های گذشته به چشم می خورد که یکی از آن ها اسکیت است.

اصول اسکیت چیست

اصول ورزش اسکیت


آیا می دانید اصول ورزش اسکیت چیست؟ آیا دوست دارید در مورد اصول ورزش اسکیت هم اطلاعاتی کسب کنید؟ از آنجایی که هر رشته ورزشی دارای یک سری اصول می باشد ورزش اسکیت نیز از این قاعده مستثنا نبوده و نیاز به اصولی دارد که آسیبی به سلامت فرد نرسد و برای او مفید واقع شود. به همین دلیل می خواهیم شما را با اصول ورزش اسکیت آشنا کنیم و بدانید که اصول ورزش اسکیت چیست. اصول ورزش کردن در این رشته ورزشی هیجانی ابتدا با ایمنی شروع می شود تا سعی شود هیچ گونه آسیب جسمی به بدن شما وارد نشود. از این رو حین بازی اسکیت باید به سراغ کلاه، ساعد بند، آرنج بند، زانو بند و دستکش های مخصوص بروید.
همچنین اسکیت را باید در یک محیط مخصوص مانند پیست اسکیت یا پارک هایی که دارای سطح هموار و زمین صاف هستند انجام دهید. از طرفی دیگر سعی کنید تنها به دانستن اسکیت چیست و سایت های اینترنتی برای یادگیری مهارت های لازم این رشته ورزشی بسنده نکنید و به سراغ یک مربی خبره در این زمینه بروید. سپس برای شروع اسکیت بازی باید از سرعت آرام شروع کنید و یواش یواش سرعت خود را بالا ببرید چون ضربان قلب در این رشته ورزشی باید آرام آرام بالا برود نه یک باره. از این رو حتما به این اصول های گفته شده توجه کنید چون مهم ترین اصول رشته ورزشی اسکی می باشد.قوانین اسکیت چیست

اسکیت روی یخ یکی از انواع سبک اسکیت


یکی از انواع اسکیت که طرفداران بسیار زیادی در گروه های مختلف سنی دارد اسکیت روی یخ می باشد که به آن پاتیناژ یا یخماله حرکت نیز می گویند. در این نوع اسکیت باید با استفاده از کفش های مخصوص بر روی یخ سر بخورید و اقدام به انجام حرکت های جذاب در سطح حرفه ای کنید.
کفش های این نوع از اسکیت دارای تیغه هایی می باشد که به راحتی و با خیالی مطمعن می توانید بر روی یخ ها سر بخورید. از طرفی از اسکیت روی یخ برای تفریح می توانید روی یخ های طبیعی یا محوطه های یخ مصنوعی و ساختگی هم استفاده کنید و اوقات خوشی را برای خود و حتی دوستانتان رقم بزنید.

خرید چوب اسکی را در فروشگاه ورزشی آسان اسپرت انجام دهید.

اسکیت نمایشی یکی از انواع سبک اسکیت


یکی دیگر از انواع اسکیت که به آن یخماله نمایشی و پاتیناژ هم می گویند اسکیت نمایشی است. این نوع از اسکیت تبدیل به یکی از ورزش های المپیک شده و می توانید به صورت تکی یا گروهی اقدام به اجرای چرخش، پرش و دیگر حرکت های جذاب و چالش برانگیز کنید.
مسابقه های این نوع از اسکیت از سطح مقدماتی و پایه ای شروع می شود و تا سطح حرفه ای ادامه دارد که هرساله در مسابقات ملی، بین المللی و المپیک برگزار می شود. چون این نوع اسکیت یکی از ورزش های رسمی المپیک زمستانی است و می توانید با توجه به هر سطحی که دارید در آن شرکت کنید.

جهت اجاره زمین اسکیت و مشاهده اطلاعات کلاس آنلاین اسکیت به سایت آسان اسپرت مراجعه بفرمایید.

اسکیت سرعت یکی از انواع سبک اسکیت


اسکیت سرعت نیز یکی دیگر از انواع اسکیت می باشد که امروزه تبدیل به یک ورزش رقابتی شده و هرکسی می تواند در آن برای دست یابی به موفقیت شرکت کند. در این نوع اسکیت افرادی که در مسابقه شرکت می کنند باید یک فاصله مشخص را با استفاده از کفش اسکیت یخ طی کنند.
همچنین بهتر است بدانید که این نوع از اسکیت خودش دارای انواع مختلفی می باشد که هر یک بر اساس مسافت طی شده متفاوت از دیگری است برای مثال برای آشنایی بیشتر شما برای اینکه بدانید این نوع اسکیت چیست می توانیم به اسکیت سرعت مسیر بلند، مسیر کوتاه و ماراتون شاراه کنیم.کلاس اسکیت

هاکی روی یخ یکی از انواع سبک اسکیت


هاکی روی یخ نیز یکی دیگر از انواع اسکیت می باشد که خودش تبدیل به یکی از رشته های ورزشی پرطرفدار شده است. در امریکای شمالی به این نوع از اسکیت هاکی خالی نیز می گویند و محبوبیت زیادی در بین شان پیدا کرده است. این نوع از اسکیت یک نوع بازی تیمی می باشد که باید حتما بر روی یخ آن را انجام دهید.
برای اینکه اطلاعاتتان در این زمینه کامل شود و بدانید این نوع از اسکیت چیست باید بگوییم که هاکی در کشورهای سردسیری که فصل سرما و یخبندان در آنان طولانی است دارای محبوبیت بسیار زیادی می باشد به صورتی که در کشورهای اسکاندیناوی و کانادا هاکی ورزش اول آن کشورها به حساب می ‌آید.

مطالب آموزش اسکیت و انواع اسکیت را در وبلاگ ورزشی آسان اسپرت مطالعه کنید.


فواید ورزش اسکیت


در کنار کسب اطلاعات برای اینکه بدانید اسکیت چیست باید در مورد فواید ورزش اسکیت هم اطلاعاتی کسب کنید و بدانید فواید ورزش اسکیت چیست. از این رو می خواهیم در ادامه شما را با فواید این رشته ورزشی هیجانی و جذاب آشنا کنیم تا بدانید فواید ورزش اسکیت چه می باشد. برای اینکه بدانید فواید ورزش اسکیت چه چیزهایی است ابتدا باید بگوییم که این رشته ورزشی سوخت و ساز بدنتان را بالا می برد در نتیجه چربی های مضر و اضافی در بدنتان از بین می رود.
این رشته ورزشی همچنین تمامی ماهیچه های بدن تان از جمله بازو، پا و کمر را تقویت می کند که هر کدام از نقاط نام برده شده با قوی شدن از بسیاری از دردهای احتمالی و مشکلات جلوگیری می کنند. برای مثال این رشته ورزشی با تقویت ماهیچه های کمر از بسیاری دردهای کمری جلوگیری می کند و دیگر کمردرد را تجربه نخواهید کرد. همچنین این ورزش با توجه به هیجانی که دارد باعث تقویت سیستم عصبی می شود و استرس را کاهش می دهد و چی از این بهتر؟

 

مزایا و معایب اسکیت


در کنار فواید این رشته ورزشی باید از مزایا و معایت اسکیت نیز اطلاعاتی داشته باشید تا بدانید اگر یک حرکت را در اسکیت اشتباه انجام دهید یا در محیطی نامناسب تمرین و بازی کنید چه بر سرتان می آید. به عبارتی ساده تر هیچ یک از رشته های ورزشی برای بدن مضر نیستند و معایبی به دنبال ندارند بلکه ما خودمان در صورت تمرین های اشتباه و انجام حرکت های اشتباه در کنار فواید و مزایا معایب را به دنبال می آوریم. از این رو در ادامه سعی کرده ایم برخی از مهم ترین آسیب های عدم درست انجام دادن اسکیت را برایتان مطرح کنیم تا بیشتر با مزایا و معایب اسکیت آشنا شوید.
ابتدا یکی از رایج ترین معایب این رشته ورزشی کوفتگی و ضرب دیدگی بافت های نرم می باشد. در وهله ی بعدی کبودی رایج ترین اثر این ضرب دیدگی ها می باشد نتیجه آن جمع شدن خون در زیر پوست است. آسيب به جمجمه یا آسیب های مغزی نیز یکی دیگر از معایب اسکیت سواری غلط و غیر اصولی است که ممکن است با ضربه ‌ای مختصر به سر ايجاد و به بيهوشی يا از دست دادن تعادل شود. آسیب تنه دست یا مچ دست یکی دیگر از معایب اسکیت می باشد که یک سوم صدمات اسکیت را این نوع اسیب در بر می گیرد.مزایا اسکیت چیست

 

نگاهی به قوانین ورزش اسکیت در فضای عمومی


آیا دوست دارید همانند اینکه دانستید اسکیت چیست بدانید قوانین ورزش اسکیت نیز چه می باشد؟ آیا می خواهید در مورد قوانین ورزش اسکیت نیز اطلاعاتی کسب کنید؟ ابتدا باید به شما بگوییم که این رشته ورزشی دارای قوانین خاص و مهمی نمی باشد مگر اینکه در سطح حرفه ای باشید و بخواهید در مسابقات آن شرکت کنید. در آن صورت مربی که آموزش های لازم را به شما داده در مورد قوانین ورزش اسکیت که ناشی از عدم انجام درست یک حرکت می باشد را می دهد. اما ما نگاهی کوتاه به چند مورد از ابتدایی ترین قوانین ورزش اسکیت کرده ایم تا با آن ها آشنا شوید.
در این رشته ورزشی چون ممکن است سرعت شما و طرف مقابلتان زیاد باشد طبق مقررات و قوانین حاکم هر کدام از افراد شرکت کننده در این مسابقات با انجام خطا و اشتباه از مسابقه اخراج می شوند برای مثال یکی از قوانین اسکیت سرعت در سالن این است که شما نمی توانید در اثر لغزش بازیکن داخل زمین را بیرون بیندازید و با انجام این کار قوانین را زیر پا گذاشته اید که باعث اخراج شما از مسابقه می شود. همچنین در حین بازی نمی توانید لباس بازیکن دیگر را بکشید یا به او ضربه بزنید و در صورت انجام این کار نیز دچار تخلف شده اید و قانون را زیر پا گذاشته اید.فواید اسکیت چیست

جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مطلب سعی کردیم شما را با این رشته هیجانی و پرطرفدار آشنا کنیم تا بدانید اسکیت چیست و چگونه انجام می شود. چون بوده اند افرادی که بدون داشتن هیچ اطلاعات مفیدی در این زمینه به سراغ اسکیت بازی رفته اند که چیزی جز معایب اسکیت نصیب شان نشده است. از این رو در کنار گفتن اسکیت چیست سعی کردیم در مورد فواید، مزایا و معایب اسکیت نیز کمی صحبت کنیم تا با ویژگی های مثبت و منفی که برایتان به دنبال دارد آشنا شوید.
از این رو در پایان این مطلب به شما توصیه می کنیم برای اسکیت بازی کردن و یادگیری مهارت های لازم خودسرانه عمل نکنید و حتما از یک مربی خبره و متخصص در این حوزه کمک بگیرید. همچنین سعی کنید حتما چند ساعت در هفته هم که شده اقدام به اسکیت بازی یا سایر رشته های ورزشی کنید تا از سلامت جسمی و روحی بالایی برخوردار شوید. در سخن اخر این مطلب امیدوار هستیم مطالب فوق در خصوص آشنایی با اسکیت چیست برایتان مفید بوده باشید و اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *