ورزش بدمینتون چیست؟ تاریخچه + اصطلاحات بدمینتون

کلاس بدمینتون

خانه نشستن و بی تحرک بودن در اخر چیزی برای شما به دنبال نمی آورد جز آسیب رساندن به سلامت جسمانی و حتی سلامت روحی تان پس منتظر چه هستید؟ می خواهید وقتی به خودتان آمدید شاهد درد ها و بیماری هایی باشید که سرتاسر بدنتان را فرا گرفته است؟ باید بدانید هیچ وقت دیر نیست و در هر سنی که باشید ورزش کردن می توانید بدن و روحی سالم به شما هدیه دهد. یکی از رشته های ورزشی پرطرفدار در تمام دنیا بدمینتون می باشد که محبوب افراد زیادی حتی میانسالان است. بازی در این رشته ورزشی هم فال است و هم تماشا چرا که شما می توانید در کنار ورزش کردن هیجان را همراه دوستان خود تجربه کنید و بهتر از این برای شما نمی شود. برای اینکه به سراغ این بازی مفرح بروید ابتدا باید بدانید بدمینتون چیست، تاریخچه آن چه می باشد، دارای چه اصول و فوایدی می باشد. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم بدمینتون چیست و چه فواید زیادی برای بدن شما داد.

نگاهی به تاریخچه بدمینتون


دانستن تاریخچه رشته ورزشی که می خواهید در آن فعالیت کنید همانند دانستن اصول و تکنیک های آن مهم است. تاریخچه بدمینتون به قرن پنجم در کشور چین بر می گردد که در آن به توپی که در هوا وجود داشته ضربه می زدند. در سال 1600 نیز برای این بازی دسته هایی به نام راکت ابداع شد. در تاریخچه بدمینتون به مرور زمان این بازی به اروپا هم وارد شد و افسرهای انگلیسی بازهم در آن تغییرانی ایجاد کردند که تبدیل به یک رقابت ورزشی شد.
در تاریخچه بدمینتون به مرور زمان وسایل و تهجیزات آن ساخته شد و یک دو انگلیسی این بازی هیجانی را به طور جدی به انگلستان معرفی کرد. سپس در سال 1873 این فرد یک مهمانی بزرگ در محل زندگی خود ترتیب داد و در همان جرا شروع به این بازی با دوستان و آشنایان خود کرد. همچنین در تاریخچه بدمینتون امده که این فرد نام محل زندگی خود یکی دوک بدمینتنون را روی این رشته ورزشی گذاشته است.


بدمینتون چیست؟


از تاریخچه بدمینتون که بگذریم نوبت به این می رسد که بدانیم بدمینتون چیست؟ ورزش بدمینتون یک رشته ورزشی می باشد که با استفاده از یک توپ پردار و راکت هایی در سالن های مخصوص انجام می باشد. این رشته ورزشی که از چین پدید آمد و تا انگلستان و اروپا هم رفت امروزه یکی از بهترین و پرطرفدار ترین رشته های ورزشی می باشد که همه گروه های سنی می توانند بدون هیچ محدودیتی در آن فعالیت کنند.
دانستن بدمینتون چیست کار سختی نمی باشد چون شما تنها با داشتن دو راکت و یک توپ می توانید در سالن مخصوص آن به توپ تان ضربه بزنید و با دوست خود توپ تان را از روی تور نصب شده بر روی زمین آن رد کنید تا در اخر متوجه شوید که کی برنده است و کی بازنده. برای اینکه بتوانید با سرعت و قدرت توپ خود را پرتاب کنید و بتوانید امتیاز های متعددی به دست آورید ابتدا باید بدانید اصول بازی بدمینتون چیست که در ادامه به شرح مختصر آن پرداخته ایم.بدمینتون

اصول بازی بدمینتون


برای دانستن اینکه بدمینتون چیست و چه اصولی دارد نیاز نیست به سراغ مقاله رشته بدمینتون بروید. بازی کردن در این رشته ورزشی بر روی زمین هایی به شکل مستطیل انجام می شود که این زمین توسط یک تور به دو قسمت مساوی تقسیم شمده تا در یک طرف آن شما و در طرف دیگر آن حریف تان قرار بگیرد. حتی جالب است بدانید که این بازی به صورت تک نفره هم امکان پذیر است و لازم نیست حتما دو نفر باشید.
نوع بازی تک نفره آن با دو نفره آن کمی متفاوت است شما باید با دیوار رو به رویتان بدون تور بازی کنید. در اصول این رشته ورزشی شما باید توپ تان را با رعایت قوانین و مقررات این بازی به سمت زمین حریف پرتاب کنید تا یک امتیاز با زدن سرویس به دست آورید. حتما توجه داشته باشید که توپ بین شما و حریف تان حتما جا به جا شود و بر روی زمین نیوفتد چون اگر بر روی زمین بیوفتد بازی متوقف می شود. این بازی هیجانی شامل سه گیم می باشد که هرکس دو گیم از این سه گیم را ببرد می تواند پیروز میدان باشد.

مطالب آموزش تنیس را در وبلاگ ورزشی آسان اسپرت بخوانید.


زمین بازی بدمینتون


زمین بازی بدمینتون همان طور که اشاره شد به شکل مستطیل می باشد و با خط هایی به عرض 40 میلی متر کشیده می شود. خط های زمین این بازی باید جوری کشیده شود که به سادگی قابل تشخیص باشد تا شما بتوانید متوجه شوید زمین بازی بدمینتون چیست و چگونه است. خط های زمین این بازی به رنگ سفید یا زرد می باشد که طول آن 13.40 متر و عرض آن 1.6 متر می باشد. ارتفاع تور بازی این رشته ورزشی نیز 1.55 متر در محل پایه ها و 1.524 متر در مرکز تور می باشد.ورزش بدمینتون چیست 


توپ بازی بدمینتون


توپ های این رشته ورزشی هیجانی هم از مواد طبیعی و هم از مواد مصنوعی ساخته می شود. به طور کله سر توپ این بازی مهیج باید از جنس چوب پنبه باشد که لایه آن چرم است. توپ های چرمی این بازی هیجانی باید دارای 16 پرک باشد که در نهایت به پایه وصل می شوند. این پرک ها که طبیعی هستند از بال های غاز تهیه می شوند و اگر نوع مصنوعی آن را بخرید از پلاستیک ساخته می شوند. وزن توپ این بازی نیز باید بین 4.7 تا 5.5. باشد.

فضای بالای زمین بدمینتون


فضای بالای زمین بدمینتون نیز در بازی های بین المللی ارتفاع سقف آن تا زمین برابر با 12 متر است. فضای بالای زمین بدمینتون در بازی های باشگاهی نیز 9. 13 متر باید باشد. در سراسر فضای بالای زمین این بازی هیچ گونه ساختار اضافی و موانع مزاحمی مانند ساختار های نور پردازی وجود ندارد و با خیال راحت می توانید ساعات خوشی را مشغول این بازی هیجانی شوید.


راکت بازی بدمینتون


شما به سراغ مقاله رشته بدمینتون هم بروید که بدانید بدمینتون چیست بازهم با وسایل و تجهیزات این رشته ورزشی باید آشنا شوید که ما به صورت مختصر برایتان توضیح دادیم. اخرین وسیله و تجهیزات لازم این رشته ورزشی راکت می باشد. راکت های این بازی معمولا از جنس فلز می باشد که از قسمت های مختلفی مانند دسته، میله، گلو یا سه راهی وصفحه راکت تشکیل شده‌ است. راکت های این بازی هیجانی در سه نوع سبک، متوسط و سنگین ساخته می شوند که با استفاده از رشته های باریک مشبک شکل به قاب کشیده می شوند. سطح تماس در راکت های این بازی باید کاملا صاف و بدون هیچ شیب اضافی یا برجستگی باشد.

جهت خرید راکت تنیس به فروشگاه ورزشی آسان اسپرت مراجعه نمایید.راکت بدمینتون چیست

 

تاریخچه فدراسیون بدمینتون


اگر به سراغ مقاله رشته بدمینتون برای دانستن اینکه بدمینتون چیست بروید ممکن است اطلاعات مفیدی در مورد تاریخچه فدراسیون بدمینتون به دست نیاورید. وقتی کارشناس های نفتی انگلیسی به کشور ما آمدند این رشته ورزشی هیجانی نیز به کشور ما راه پیدا کرد. ابتدا مناطق جنوب کشورمان سرگرم بازی با این رشته ورزشی شدند و به مرور این رشته ورزشی هیجانی که ابتدا تنها یک بازی بود در سراسر ایران رواج پیدا کرد. این بازی در همان ابتدا یک رشته ورزشی نبود تا اینکه کشور ما میزبانی بازی های آسیایی شد و این بازی نیز جزو یکی از رشته های ورزشی در آن بود.
در همین بین سازمان تربیت بدنی در کشورمان در سال 1351 فدراسیون بدمینتون را تاسیس کرد. در تاریخچه فدراسیون بدمینتون چون هنوز این بازی جدید بود و کسی به صورت حرفه ای آن را بلد نبود یک مربی از کشور هند برای آموزش های لازم به ایران آمد تا به همه یاد دهد بدمینتون چیست. در تاریخچه فدراسیون بدمینتون بد نیست بدانید که اولين مسابقه غيررسمی اين رشته ورزشی درسال 1351 بين تيم های تهران و خوزستان برگزار شد كه تهران پيروز ميدان اين ديدار بود.

رزرو زمین تنیس تهران و مشاهده اطلاعات کلاس تنیس را در سایت آسان اسپرت انجام دهید.قوانین بدمینتون چیست


اصطلاحات بدمینتون


• انفرادی : به مسابقه ای که تنها یک بازیکن در آن وجود دارد می گویند.
• دوبل : به مسابقه ای که دو بازیکن در آن وجود دارد گفته می شود.
• طرف سرویس زن : به سمتی از بازی که حق سرویس زدن دارد می گویند.
• طرف گیرنده : به سمتی که مقابل سرویس زن وجود دارد گفته می شود.
• سرویس : به ضربه ای که با آن بازی شروع می شود می گویند.
• رالی : به دوره ای از ضربه ها که با سرویس شروع می شود گفته می شود.
• استروک : به حرکت راکت بدمینتون بازیکن برای زدن به توپ می گویند.
• کورت : به زمین استاندارد اجرای بازی بدمینتون گفته می شود.
• تاس : به ضربه ای که سر یا فریک راکت موقع حرکت از عقب پایین به بالای جلو بالای سر بازیکن برخورد می کند می گویند.
• اسمش : به ضربه ای كه از بالای عقب به سمت جلوی پايين زده می شود گفته می شود.
• دراپ شات : به ضربه های گفته می شود كه توپ از بالای سر به جلوی زمين حريف فرستاده می شود می گویند.
• آندرهند : به فرستادن توپ از سطح پايين تر از تور به انتهای زمين حريف گفته می شود.
• آندرهند دراپ : به فرستادن توپ از سطح پایین تور به جلوی زمين حريف می گویند.
• درايو : به ضرباتی گفته می شود كه توپ با سرعت و به طور افقی در سطح نزديک به تور به زمين حريف فرستاده می شود گفته می شود. فواید بدمینتون چیست

کاهش توده چربی از فواید بدمینتون


فایده های این رشته ورزشی بسیار زیاد است و برای اینکه بیشتر بدانید بدمینتون چیست می خواهیم شما را با شایع ترین فایده های این رشته ورزشی هیجانی آشنا کنیم. کاهش توده های چربی در بدن مهم ترین فایده این بازی می باشد چون شما با انجام این بازی می توانید حجم زیادی از تورده های چربی ذخیره شده در بدنتان را بسوزانید. شما با انجام این بازی در هر ساعت 400 تا 500 کالری می سوزانید که در کمتر ورزشی می توانید در یک ساعت این اندازه کالری بسوزانید. برای مثال اگر به صورت دائم این بازی را در ظول هفته انجام دهید هر ماه می توانید 4 کیلوگرم وزن کم کنید.


سلامت ریه از فواید بدمینتون


سلامت ریه یکی دیگر از فایده های این بازی می باشد. چون این بازی دارای تحرک بالایی است از این رو سلامت ریه هایتان به مرور زمان تضمین می شود. حتی فایده ای که در هیچ یک از مقاله رشته بدمینتون نیامده اید افزایش استقامت و پمپاژ خون سالم به تمام نقطه های بدن می باشد در نتیجه دیگر حین خواب خروپف نمی کنید.


تراکم استخوان از فواید بدمینتون


تراکم استخوان نیز یکی دیگر از فایده های خوب این رشته ورزشی می باشد. در حقیقیت کار این بازی تنها آب کردن چربی ها و سلامت ریه نیست بلکه بررسی های متخصصین در این حوزه نشان داده افرادی که به صورت دائم بدمینتون بازی می کنند استخوان هایشان دارای تراکم بالایی می باشد. چون میزان جذب کردن کلسیم در بدن افرادی که بدمینتون بازی می کنند بیشتر از افراد دیگر است.اصول بدمینتون چیست


افزایش قدرت بدنی از فواید بدمینتون


بدمینتون در کنار افزایش تراکم استخوان هایتان بدن تان را نیز قوی می کند. چون وقتی شما در این رشته ورزشی بازی می کنید تمام قسمت های مختلف بدنتان تحرک پیدا می کند و درگیر می شود. به همین دلیل به رشد سلول های سازنده استخوان کمک های فراوانی می شود که نتیجه آن داشتن عضلاتی قوی می باشد.

بهبود عملکرد قلب از فواید بدمینتون


اگر روی 20 دقیقه هم بدمینتون بازی کنید عضله های قلب تان بسیار قوی می شود چون سطح کلسترول خون تان در این بازی پایین می آید. حتی اگر دچار بیماری های قلبی هستید می توانید در این رشته ورزشی با توصیه های پزشکتان فعالیت کنید تا عملکرد قلب تان بهبود پیدا کند. چون انجام این ورزش سطح کلسترول بد را کاهش و سطح کلسترول خوب را افزایش می ‌دهد که هر دوی آن ها به بهبود عملکرد قلب کمک می‌ کنند.


کنترل فشار خون از فواید بدمینتون

افرادی که دارای فشار خون هم هستند می توانند به سراغ این رشته ورزشی بروند چون بدمینتون فشار خون را هم کنترل می کند. این رشته ورزشی فشار خونتان را در حالت عادی نگه می دارد و می توانید با توصیه پزشکتان همراه دوستان خود بدمینتون بازی کنید.


جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مقاله سعی کردیم تا جایی که امکان دارد متوجه شوید که بدمینتون چیست و دارای چه اصطلاحات و فوایدی می باشد. همچنین سعی کردیم به شما مواردی را بگوییم که در مقاله رشته بدمینتون وجود ندارد. در پایان امیدوار هستیم مطالب فوق در خصوص دانستن اینکه بدمینتون چیست برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن اوقات خوشی را برای خود و دوستانتان رقم بزنید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *