اسب سواری چیست؟ تاریخچه اسب سواری (سوارکاری)

کلاس اسب سواری

اگر شما هم از این رشته ورزشی خوشتان آمده و می خواهید آن را یاد بگیرید باید بدانید که راه درازی را در پیش دارید که در این راه ابتدا باید اراده و سپس نیاز به تمرین های زیاد دارید. سوارکاری از زمان های بسیار دور وجود داشته و افراد زیادی از این حیوان برای بسیاری از موارد مانند جنگ ها کمک می گرفتند. اما به مرور زمان و مدرن شدن دنیای بشر سوارکاری تبدیل به یک رشته ورزشی در تمام دنیا شد که از پیر و جوانان علاقه زیادی به آن پیدا کردند. در حقیقت سوارکاری چندین سال است که به یک رشته ورزشی محبوب تبدیل شده و در المپیک هم راه یافته است. اگر شما هم می خواهید یک سوارکار خوب شوید و در مسابقات آن راه پیدا کنید باید اصول و قوانین سوارکاری را بلد باشید. به همین دلیل ما در ادامه برای علاقه مندان به این رشته ورزشی اطلاعاتی را بیان کرده ایم که با دانستن آن ها یک قدم نزدیک تر به این رشته ورزشی و موفقیت هایی که در سرتان دارید شوید.

نگاهی کوتاه به تاریخچه سوارکاری

دوست دارید بدانید اسب سواری چیست تا اصول و قوانین آن را یاد بگیرید؟ قبل از دانستن اینکه اسب سواری چیست باید بدانید تاریخچه سوارکاری چیست تا اطلاعاتتان در خصوص این رشته ورزشی تکمیل شود. در حقیقت اگر به دنبال حرفه ای شدن هستید باید در خصوص تاریخچه سوارکاری اطلاعات جامع و مفیدی در ذهن خود داشته باشید. اسب یکی از ابتدایی ترین یا بهتر است بگوییم نخسین حیوانی می باشد که وارد مسابقات ورزشی شده است. در زمان های بسیار دور از این حیوان برای حمل و نقل استفاده می کردند اما با گذشت زمان و شکل گیری تمدن ها افراد نظامی هر شهر از این حیوان برای جنگ ها استفاده می کردند.
در تاریخچه سوارکاری باید اشاره کرد که با گذشت زمان وقتی توپ و تفنگ ها ساخته شدند دیگر از این حیوان در جنگ ها استفاده نشد و می توان گفت حضور این حیوان در جنگ ها کمرنگ و کمرنگ تر شد. از این رو در تاریخچه سوارکاری به مرور زمان از این حیوان برای سوارکاری و تفریح استفاده شد به طوری که افراد زیادی با یکدیگر در محل های خود مسابقه می گذاشتند تا متوجه شوند کدام یک سوارکار بهتری هستند. وقتی دنیا به سمت مدرن شدن سوق پیدا کرد انگلیسی ها در سده نوزدهم تلاش کردند تا با پریدن از روی موانع توانایی های خود را به نمایش بگذارند. در تاریخچه سوارکاری ورزش سوارکاری وارد بازی های جهانی و المپیک شد که هم اکنون افراد زیادی در آن فعالیت می کنند. کلاس اسب سواری

اسب سواری چیست؟

وقتی در مورد تاریخچه سوارکاری صحبت کردیم کنجکاو تر شدید که بدانید اسب سواری چیست؟ در پاسخ به این سوال تان که اسب سواری چیست باید بگوییم سوارکاری با اسب به معنای نشستن بر پشت اسب و کنترل حرکات آن با رعایت یک سری قوانین و اصول می باشد. یکی از بزرگ ترین ویژگی های این ورزش که افراد زیادی را مجذوب خود کرده است متحد شدن یک انسان با یک حیوان می باشد.
در حقیقت شمایی که به دنبال دانستن اینکه اسب سواری چیست هستید باید بدانید موفقیت شما و اسب انتخابی تان به ارتباط، اعتماد و احترامی که هر دو برای هم قائل هستید بستگی دارد. برای اینکه در این رشته ورزشی فعالیت کنید نیازی به هیچ دانش و مهارت قبلی نیست تنها باید بدانید ماهیت اسب سواری چیست. با دانستن اینکه اسب سواری چیست می توانید اطلاعات مفیدی در خصوص این رشته ورزشی در ذهن خود داشته باشید که این اطلاعات در زودتر رسیدن به اهداف تان کمک تان خواهد کرد.

جهت مشاهده اطلاعات باشگاه اسب سواری های مختلف و مربی اسب سواری به سایت آسان اسپرت مراجعه نمایید.

برای شروع سوارکاری چه کار باید کرد؟

ابتدا باید بدانید که دانستن اسب سواری چیست تنها کمی از راه را برایتان راحت و هموار می کند در حقیقت باید در کنار دانستن اسب سواری چیست دارای شجاعت بالایی هم باشید. اسب سواری یکی از رشته های ورزشی است که به تنهایی نمی توان آن را یاد گرفت و حتما باید از یک فرد یا یک مرجع کمک بگیرید.
چه برای خودتان به دنبال یادگیری اسب سواری باشید و چه به دنبال اسب سواری کودکان تان باشید باید یک مربی حرفه ای و با تجربه در این خصوص پیدا کنید. زیرا یک مربی خبره و با تجربه اسب سواری کودکان و خودتان را با اصول و قوانین یاد خواهد داد در نتیجه به بهترین وجه ممکن مهارت های این رشته ورزشی هیجان انگیز را یاد خواهید گرفت. مربی اسب سواری

بررسی اطلاعات در مورد اسب سواری

اولین قدم برای کسب اطلاعات در مورد اسب سواری شناخت رفتار اسب و نحوه برقراری ارتباط با او می باشد. در حقیقت حین کسب اطلاعات در مورد اسب سواری باید بدانید قبل از سوار شدن بر روی اسب باید خلق و خوی او را بشناسید و اسب انتخابی تان به شما عادت کرده باشد. یک سوارکار خوب که اقدام به کسب اطلاعات در مورد اسب سواری کرده است باید به خوبی حرکات چشم، گوش و دست و پای اسب اش را بفهمد و اگر صدایی او را آزار می دهد از او دور کند. در اصل باید حین بررسی اطلاعات در مورد اسب سواری بدانید اگر شناخت کافی بر روی اخلاق و روحیات عاطفی اسب انتخابی تان نداشته باشید سوارکاری با او بسیار خطرناک است و ممکن است آسیب ببینید.
اما نگران نباشید زیرا پس از فهمیدن اینکه اسب سواری چیست با آشنایی زبان بدن او می توانید یک ارتباط خوب با اسب انتخابی تان برقرار کنید که در این بین باید از مربی تان کمک بگیرید. برای مثال وقتی اسب گوش هایش را به سمت جلو می ‌چرخاند و سرش را بالا می ‌گیرد به این معناست که صدایی او را نگران کرده و او با دقت در حال پیدا کردن منبع صداست. یا هنگامی که اسب گوش‌ هایش را در جهات مختلف می‌ چرخاند و حرکت می ‌دهد به این معناست که با دقت اطرافش را تحت نظر دارد. این تنها بخشی از نحوه حرکت اعضای بدن اسب برای نشان دادن نگرانی هایش است و با بررسی اطلاعات در مورد اسب سواری به طور کامل بیشتر به این موارد تسلط خواهید یافت.

برای خرید کوله ورزشی به فروشگاه اینترنتی آسان اسپرت سر بزنید.

سبک ‌های اسب سواری چیست؟

• سبک انگلیسی
یکی از سبک های سوارکاری سبک انگلیسی می باشد که این سبک پیش نیاز و پایه بعضی از رشته های سوارکاری مانند درساژ، پرش با اسب، چوگان و کورس می باشد. این سبک از سوارکاری کمی سخت است و هر فردی نمی تواند در آن مهارت های لازم را به خوبی کسب کند پس می توان گفت برای اسب سواری کودکان مناسب نیست.
• سبک غربی
یکی دیگر از سبک های سوارکاری سبک غربی می باشد. از سبک غربی بیشتر در رشته ‌هایی از سوارکاری که در تاریخچه شان از کار در مزرعه سرچشمه گرفته ‌اند و به مرور زمان توسعه یافته ‌اند مانند استقامت استفاده می شود که برای اسب سواری کودکان می تواند مناسب باشد.

باشگاه سوارکاری

نام مسابقات اسب سواری چیست؟

پس از دانستن اینکه اسب سواری چیست و چه سبک ها و تاریخچه ای دارد نوبت به دانستن نام مسابقات اسب سواری می رسد. در حقیقت با دانستن اینکه نام مسابقات اسب سواری چیست اطلاعاتتان در این زمینه کامل تر از قبل خواهد شد. نام مسابقات اسب سواری ارابه رانی می باشد که این نوع مسابقه به خودی خود دارای سه مرحله می باشد.
• نام مسابقات اسب سواری – مرحله درساژ : در این مسابقه جذابیت نمایش و رفتار اسب سنجیده می شود تا کیفیت ارتباط بین سوارکار و اسب بررسی شود. مسابقه های این نوع اسب سواری در زمین های مستطیل شکل به طول 60 متر و عرض 20 متر می باشد.
• نام مسابقات اسب سواری – مرحه ماراتون : این نوع مسابقه یک مسابقه زمان بندی شده می باشد که از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. در هر یک از این قسمت ها موانعی طبیعی قرار داده شده تا مهارت، توانایی جسمی و سرعت اسب سنجیده شود.
• نام مسابقات اسب سواری – استقامت : این نوع مسابقه دارای مسافتی طولانی است بدین معنا که اسب و سوارکار باید مسافتی طولانی بین 20 تا 160 کیلومتر را طی کنند که گاهی طولانی بودن آن به دو روز می کشد.

برای مطالعه مطلب آموزش اسب سواری و بهترین زمین اسب سواری در وبلاگ ورزشی اسان اسپرت روی عبارات مشخص شده کلیلک نماید.

بررسی مسیر مسابقه اسب سواری

مسیر مسابقه خطی است که سوارکار باید از دروازه شروع تا دروازه پایان طی کند. این مسیر دارای اهمیت بالایی است و باید با دقت تمام اندازه گیری شود تا به خوبی برنده مسابقه انتخاب شود. هیئت داوران در مسابقه های سوارکاری که مهم هستند به همراه طراح مسیر این مسیر را با دقت اندازه گیری می کنند.
اگر هیئت داوران تشخیص بدهند که خطائی در اندازه گیری مسیر مسابقه رخ داده می توانند از اول مسیر مسابقه را اندازه گیری کنند. طول استاندارد برای مسیر مسابقه بدین صورت است که باید 60 برابر تعداد موانع موجود در زمین باشد. فاصله خط شروع تا مانع اول و خط پایان تا مانع آخر باید بین 6 تا 15 متر باشد. سوارکاری و اسب سواری چیست

اصطلاحات اسب سواری چیست؟

• چهار نعل : چهار نعل یکی از اصطلاحات اسب سواری می باشد که به حرکت اسب با بالا ترین سرعت ممکن می گویند.
• یورتمه : حالتی بین دویدن و راه رفتن است می باشد که به شکل کاملا ملایم و آرام است.
• ساز و برگ : ساز و برگ یکی دیگر از اصطلاحات اسب سواری می باشد که شامل زین، رکاب، مهمیز و دهنه اسب است.
• رکاب : دو حلقه آهنی است که با تمسه محکم به زین اسب بسته می شود و برای بالا رفتن سوارکار به پشت اسب است.
• چابک سوار : یکی از اصطلاحات اسب سواری است که به سوارکار ماهر در مسابقه های اسب سواری کورس می گویند.
• اسپریس : میدان یا همان پیست اسب سواری می باشد که اسب در آن می دود.
• کورس : کورس اصطلاحی می باشد که در آن اسب ها در یک ردیف قرار می گیرند تا مسابقه را همزمان شروع کنند.
• نعل : قطعه ای آهنی به شکل هلالی می باشد که با میخ به سم اسب وصل می شود تا حین برخورد با اشیاء آسیب نبیند.
• مهمیز : مهمیز یکی از اصطلاحات اسب سواری است که قطعه می باشد و به پاشنه کفش سوارکار وصل می شود تا اسب حرکت کند.
• زین : پارچه ای ضخیم و چرمی است که بر گرده ی اسب قرار داده می شود تا سوارکار به راحتی بر روی اسب بنشیند.
• دهنه : دهنده نام قطعه ای می باشد که در دهان اسب قرار می گیرد تا سوارکار آن را در دست بگیرد و دستورات لازم را به اسب بدهد.

وسایل اسب سواری چیست؟

• کلاه وسایل اسب سواری : یکی از ابتدایی ترین و مهم ترین وسایل اسب سواری کلاه می باشد. کلاه سوارکاران در مسابقه های این رشته ورزشی باید گرد، لبه دار و مقاوم به ضربه باشد تا حین سقوط آسیب کمتری به آن ها برسد.
• چکمه وسایل اسب سواری : یکی دیگر از وسایل اسب سواری چکمه می باشد. سوارکاران باید در مسابقه ها چکمه های بلند تا زیر زانو بپوشند تا حین زمین افتادن آسیبی به پاهایشان نرسد.
• لباس وسایل اسب سواری : یکی دیگر از وسایل اسب سواری مورد نیاز برای سوارکار لباس مناسب می باشد. لباس مناسب برای سوارکاری شلوار های کشی تنگ و چسبان می باشد تا دست و پا گیر فرد نباشد. قوانین اسب سواری چیست

توصیه های مهم برای سوارکاری

تنها دانستن اسب سواری چیست و وسایل اسب سواری چیست چاره ساز نیست و باید توصیه های مهم سوارکاری را هم بدانید تا بتوانید به بهترین نحو ممکن سوارکاری کنید. با رعایت توصیه های سوارکاری می توانید از آسیب هایی که ممکن است برایتان رخ دهد جلوگیری کنید و چی از این بهتر؟ به همین دلیل در ادامه مهم ترین و شایع ترین توصیه های کارساز سوارکاری برا برایتان مطرح کرده ایم :
• حتما باید حین سوارکاری کلاه بر سر داشته باشید به خصوص اسب سواری کودکان.
• هنگام سوار کاری و لمس اسب آرام و خونسرد باشید.
• حین اسب سواری پاشنه پای خود را پایین نگه دارید و به سمتی که می روید نگاه کنید.
• هنگام نزدیک شدن با اسب خود حرف بزنید تا بفهمد که به او نزدیک شده اید.
• سعی کنید اسب را به آرامی هدایت کنید و افسار متصل به فک اسب را محکم و ناگهانی نکشید.
• به هیچ وجه در کنار اسب زانو نزنید و ننشینید.
• ابتدا به بررسی موقعیت زین قبل از حرکت اسب بپردازید.
• سعی کنید از پشت به اسب نزدیک نشوید.نکات اسب سواری چیست

جمع بندی نهایی

در جمع بندی نهایی این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی در خصوص این رشته ورزشی در اختیارتان بگذاریم تا بدانید اسب سواری چیست. در پایان باید بگوییم که اسب سواری برای کودکان هم مناسب است و می توانید اقدام به اسب سواری کودکان همانند خودتان کنید تا خانوادگی در کنار هم از این ورزش مفرح و هیجانی لذت ببرید. در سخن اخر این مطلب امیدوار هستیم مطالب فوق در خصوص اسب سواری چیست؟، اطلاعات در مورد اسب سواری، اصطلاحات اسب سواری، نام مسابقات اسب سواری، وسایل اسب سواری، تاریخچه سوارکاری و … برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن ها اوقات خوشی برای خود و کودکانتان رقم بزنید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *