فوتسال چیست؟ آشنایی با فوتسال به همراه قوانین کامل

کلاس فوتسال

یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین رشته های ورزشی در جهان فوتسال می باشد. این رشته ورزشی آنقدر بین عموم مردم محبوبیت دارد که خواهان یادگیری مهارت های آن و کسب اطلاعات در خصوص آن هستند. این ورزش یک ورزشی می باشد که باید درون سالن انجام شود و می توان گفت بازی فوتبال درون سالن است با کمی اختلافات. زمینی که باید درون آن فوتسال بازی شود هم اندازه ابعاد زمین بسکتبال می باشد. اگر می خواهید شما هم با کسب اطلاعات جامع و مفید در خصوص این رشته ورزشی جذاب حرفه ای شوید و به درجات بالا برسید کافیست در ادامه با ما همراه باشید می دانید چرا؟ چون ما در ادامه می خواهیم اطلاعات مفیدی در خصوص این رشته ورزشی به شما بدهیم تا به دنبال فوتسال چیست pdf نروید. در حقیقت شاید رفتن به دنبال فوتسال چیست pdf امر درستی باشد اما به احتمال زیاد موارد مهم ممکن را یاد نخواهید گرفت. پس به شما پیشنهاد می کنیم در ادامه از ما غافل نشوید تا بهتر و کامل تر با این رشته ورزشی مهیج آشنا شوید.


نگاهی به تاریخچه فوتسال

هرساله رقابت های این رشته ورزشی یکی از مهم ترین رقابت های ورزشی در تمام دنیا می باشد. اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه فوتسال بیندازیم باید گفت که تاریخچه این رشته ورزشی جذاب و مهیج به شهر مونته ویدئوی اوروگوئه بر می گردد. در سال 1930 فردی به نام ژوان کارلوس سریانی یک تیم فوتسال پنج نفره ترتیب داد و این تیم وارد مسابقات YMCA شد. بدین صورت این رشته ورزشی با سرعتی زیاد وارد آمریکای جنوبی شد و محبوبیت زیادی در بین شهر های مختلف آن مانند برزیل پیدا کرد.
به مرور زمان جوانانی که از این رشته ورزشی خوششان آمده بود مهارت های خود را در این خصوص افزایش دادند و با یادگیری تکنیک های لازم به بزرگ ترین بازیکنان فوتسال تبدیل شدند. حتی می توان گفت که قطب اصلی فوتسال در جهان برزیل می باشد و اکنون مسابقه های این رشته ورزشی تحت حمایت فیفا در تمام دنیا برگزار می شود. پس از کسب اطلاعات لازم در خصوص تاریخچه فوتسال نوبت به دانستن اینکه فوتسال چیست می رسد.

فواید فوتسال چیست

فوتسال چیست؟

کنجکاو هستید بدانید فوتسال چیست؟ می خواهید با دانستن فوتسال چیست مهارت های خود را در این زمینه تقویت کنید؟ ابتدا به شما تبریک می گوییم چون قدم در راه درستی گذاشته اید و با دانستن فوتسال چیست حتی می توانید وارد فوتسال بانوان شوید و به درجات بالا برسید. فوتسال یکی از ورزش های توپی می باشد که بسیار شبیه به فوتبال است با این تفاوت که در محوطه های کوچک تر و با دست انجام می شود.
فوتسال به دلیل فضای کمی که دارد تحرک بیشتری لازم دارد از این رو اگر می خواهید در این رشته ورزشی فعالیت کنید باید تحرک زیادی داشته باشید. برای اینکه بهتر متوجه شوید فوتسال چیست باید بگوییم فوتسال با داشتن تحرک بیشتر به نوعی فوتبال سرعتی است با پیش نیاز های اختصاصی از جمله تکنیک های پایه، تاکتیک ها، چرخش ها و انواع سیستم های دفاعی.

آشنایی با مهم ترین اصول فوتسال


• پاس
پاس یکی از مهم ترین اصول فوتسال می باشد که باید یک بازیکن فوتسال آن را به خوبی بلد باشد. در حقیقت پاس یک عامل تکنیکی می باشد که اصل اساسی در ورزش های گروهی مانند فوتبال و فوتسال را تشکیل می دهد. اگر ورزش های گروهی مانند فوتبال یا فوتسال بدون پاس باشند یا بهتر است بگوییم بازیکنان این ورزش های گروهی این اصل را بلد نباشند تاکتیک های تیمی معنای واقعی خود را از دست می دهد.
• كنترل
یکی دیگر از اصول فوتسال کنترل می باشد که اقدامی برای در اختیار گرفتن توپ است. حتما باید این اصول فوتسال را همانند اصول فوتسال دیگر مانند پاس بلد باشید. چون سرعت مورد نیاز در فوتسال بازیکنان را مجبور به دریافت و کنترل صحیح توپ می کند تا هر چه سریع تر آن را به گردش در آورند. با یادگیری این اصل از اصول فوتسال می توانید به راحتی توپ را حین بازی کنترل کنید و آن را با یک تک ضرب در مسیر مناسب قرار دهید.
• دریبل
یکی از مهم ترین اصول فوتسال اصل دریبل می باشد و حتی می توان گفت صحنه دریبل زدن یک بازیکن بهترین و لذت بخش ترین صحنه در این بازی می باشد. اگر یک بازیکن این اصل از اصول فوتسال را به خوبی بلد باشد می تواند توپ را به هر سمتی که می خواهد ببرد بدون اینکه مهاجم بفهمد. از این رو می توان نتیجه گرفت پس از دانستن اینکه فوتسال چیست به سراغ دانستن دریبل در فوتسال چیست بروید تا بتوانید پیروز میدان باشید.

اصول فوتسال چیست

درباره زمین فوتسال


به دنبال دانستن اینکه فوتسال چیست هستید و از دانستن فوتسال چیست pdf در سایت های اینترنتی خسته شده اید؟ به جای درستی آمده اید چون ما به طور کامل به شما خواهیم گفت فوتسال چیست تا بتوانید در فوتسال بانوان هم شرکت کنید. یکی از مسائلی که در بحث فوتسال چیست باید در خصوص آن اطلاعات داشته باشید زمین فوتسال می باشد. طول اندازه زمین بازی فوتسال باید حداقل 25 متر و حداكثر 42 متر باشد. عرض اندازه زمین فوتسال باید حداقل 15 متر و حداكثر 25 متر باشد.
البته این ایندازه در مسابقه های بین المللی تغییر می کند برای مثال طول زمین فوتسال در بازی های بین المللی باید حداقل 38 متر و حداكثر 42 متر و عرض آن حداقل 18 متر و حداكثر 25 متر باشد. پهنای خط های موجود بر روی زمین فوتسال نیز باید 8 سانتی متر باشد. یک دایره بزرگ هم وسط زمین فوتسال وجود دارد که اندازه این دایره نیز باید 3 متر باشد. فاصله نقطه پنالتی تا خط دروازه نیز باید 6 متر باشد.

 کلاس فوتسال

برای رزرو سالن فوتسال و مشاهده اطلاعات در سایت آسان اسپرت روی عبارات مشخص شده کلیک نمایید.

درباره توپ فوتسال


یکی دیگر از مواردی که باید در خصوص فوتسال چیست بدانید توپ فوتسال می باشد. جنس توپ فوتسال خیلی مهم است و باید از مواد چرم یا ماده های مشابه آن باشد تا بتوانید به بهترین نحو ممکن بازی کنید. محیط توپ فوتسال نیز باید حداقل 62 و حداكثر 64 سانتی متر باشد.
مورد مهم دیگر در خصوص توپ فوتسال وزن آن می باشد که بسیار مهم و تاثیر گذار در روند بازی تان است. وزن توپ فوتسال در حالت استاندارد نباید كمتر از 390 گرم و يا بيشتر از 430 گرم باشد. فشار توپ فوتسال نیز باید 4/0 – 6/0 اتمسفر برابر با 400 تا 600 گرم بر سانتي متر مكعب باشد.

توپ فوتسال چیست

زمان بازی فوتسال


از هرچه بگذریم از زمان بازی فوتسال نمی توان گذشت و برای راه پیدا کردن به فوتسال بانوان باید در خصوص زمان بازی فوتسال نیز اطلاعاتی داشته باشید. فوتسال دارای دو زمان 20 دقیقه ای می باشد که بین دو نیمه بازیکنان می توانند 15 دقیقه استراحت کنند. در این بازی مهیج هر یک از تیم ها می تواند به هر دلیلی هر زمان که خواست تایم اوت درخواست کند.
اگر وارد فوتسال بانوان یا فوتسال آقایان شده اید و می خواهید در مسابقات شرکت کنید باید بدانید در این حین که باید حتما نتیجه مشخص شود اگر بعد از پايان وقت قانوني نتيجه بازي فوتسال مساوی باشد از دو وقت اضافه 5 دقيقه ای استفاده مي شود تا برنده و بازنده بازی مشخص شود.

قوانین فوتسال – یک

ابتدایی ترین قوانین فوتسال در خصوص وزن و محیط توپ فوتسال می باشد. همان طور که در مطالب فوق اشاره کردیم محیط توپ این بازی باید حداقل 62 و حداکثر 64 سانتی متر باشد و وزن آن باید بین 390 الی 430 گرم باشد. در این بازی مهیج وقتی توپ از ارتفاع 2 متری رها می شود نباید بیشتر از ۶۵ و کمتر از ۵۵ سانتی متر از زمین مسابقه جهش کند.

ثبت نام کلاس فوتسال تهران از طریق سایت آسان اسپرت امکان پذیر است.

قوانین فوتسال – دو

قوانین فوتسال دو مختص به بازیکنان می باشد. بدین منظور تعداد بازیکنان در یک مسابقه فوتسال نباید در هر تیم بیشتر از 5 نفر باشد. البته باید 7 بازیکن ذخیره هم بر روی صندلی بنشینن تا در صورت لزوم به زمین بازی وارد شوند. تعداد تعویض در این رشته ورزشی نامحدود است و حتی می توان دروازه بان را تعویض کرد. قوانین فوتسال چیست

قوانین فوتسال – سه

قوانین فوتسال سه مختص به کفش بازیکنان می باشد. در حقیقت بازیکنان باید از کفش مخصوص فوتسال برای بازی استفاده کنند و اگر خلاف این امر را انجام دهند از زمین فوتسال به بیرون فرستاده خواهند تا با کمک داور وسایل مورد نیاز مانند کفش خود را تکمیل کند.


قوانین فوتسال – چهار


قوانین فوتسال چهار مختص به داور می باشد. در بازی فوتسال یک داور اصلی باید وجود داشته باشد تا تصمیم های مهم در بازی مانند نتیجه نهایی را بگیرد. اگر یک داور اصلی در فوتسال وجود نداشته باشد نمی توان به طور کامل گفت کدام یک از تیم ها به راستی برنده میدان هستند.

برای مطالعه مطالب مرتبط با آموزش فوتسال و تکنیک های آن در وبلاگ ورزشی آسان اسپرت روی عبارت تعیین شده کلیک نمایید.

خطاهای فوتسال چیست؟


از قوانین این رشته ورزشی که بگذریم نوبت به این می رسد که بدانید خطاهای فوتسال چیست. با دانستن خطاهای فوتسال چیست اطلاعاتتان در خصوص این رشته ورزشی تکمیل می شود و دیگر نیازی به گشتن فوتسال چیست pdf ندارید و می توانید به راحتی وارد فوتسال بانوان یا آقایان شوید. به همین دلیل در ادامه هفت مورد از مهم ترین خطاهای فوتسال را برایتان مطرح کرده ایم. هفت مورد از مهم ترین خطاهای فوتسال عبارت است از :
• بازیکن مرتکب رفتاری به غیر از ورزشی شود.
• بازیکن با گفتار و كردار خود به تصميم داور اعتراض کند.
• بازیکنان چندین بار قوانين بازی را نقص کند و زیر پا بگذارد.
• بازیکن شروع مجدد بازی را به دلایل مختلف به تاخیر بیندازد.
• بازیکن هنگام شروع مجدد بازی برای زدن ضربه آزاد و ضربه كرنر فاصله لازم را رعايت نكند.
• بازیکن بدون اجازه داور وارد زمين بازی شود.
• بازیکن بدون اجازه داور زمين بازی را ترک كند.

خطاهای فوتسال چیست

فرق فوتبال و فوتسال چیست؟

خیلی از افراد فرق فوتبال و فوتسال را نمی دانند و حتی بسیاری از افراد در بسیاری از شرایط این دو بازی را یکی می دانند درحالی که دارای تفاوت های زیادی می باشند. اگر بدانید فرق فوتبال و فوتسال چیست به راحتی می توانید آن ها را از یکدیگر تفکیک کنید و در هر یک که دوست دارید مشغول شوید. به همین دلیل در ادامه به بررسی اینکه فرق فوتبال و فوتسال چیست پرداخته ایم تا با دانستن فرق فوتبال و فوتسال چیست به راحتی دست به انتخاب فوتبال یا فوتسال بزنید. مهم ترین فرق فوتبال و فوتسال عبارت است از :
فوتسال
• اندازه زمین : 40×20 متر
• محیط توپ : 68-62 سانتي متر
• تعداد تعویض ها : محدودیت ندارد
• تعداد داوران : یک داور اصلی – یک کمک داور – یک منشی – یک وقت نگه دارد
• زمان بازی : دو نیمه 20 دقیقه ای
• تایم استراحت : در هر نیمه یک زمان ده دقیقه ای
• شروع بازی : با پرتاب دست دروازه بان
• افساید ندارد
• نگه داشتن توپ توسط دروازه بان نباید بیشتر از 4 ثانیه باشد
• زمان شروع بازی 4 ثانیه می باشد
• محدودیت خطای تیمی دارد
• ضربه اوت با دست انداخته می شود
• فوتبال
• اندازه زمین : 100 × 64 متر
• محیط توپ : 70-68 سانتي متر
• تعداد تعویض ها : 3 نفر می باشد
• تعداد داوران : یک داور اصلی – دو کمک داور – یک داور چهارم
• زمان بازی : دو نیمه 45 دقیقه ای
• تایم استراحت : در هر نیمه یک زمان پانزده دقیقه ای
• شروع بازی : با ضربه پای دروازه بان
• افساید دارد
• نگه داشتن توپ توسط دروازه بان نباید بیشتر از 6 ثانیه باشد
• زمان شروع بازی قطعی نیست
• محدودیت خطای تیمی ندارد
• ضربه اوت با پا انداخته می شود

فوتسال بانوان

فواید فوتسال برای بدن

دویدن یکی از ورزش های ساده ای می باشد که با وجود هیچ امکانی بدن شما را سالم و شاداب نگه می دارد. رشته های ورزشی مانند فوتبال و فوتسال نیز نیاز به دویدن دارند از این رو تنها با داشتن کمی اراده و پشتکار می توانید در کنار جسمی سالم روحی شاداب هم داشته باشید. حتی امروزه یکی از متداول ترین ورزش ها که بدن شما را قوی می کند دویدن است. به همین منظور در ادامه مهم ترین فواید فوتسال برای بدن را برایتان مطرح کرده ایم تا بدانید با دویدن چه تاثیرات مثبتی در بدن تان به وجود می آید. فواید مهم این رشته ورزشی عبارت است از :
• کنترل کردن وزن بدن
• ساختن ماهیچه‌ و استخوان
• تاثیرات قلبی عروقی و خونی
• کاهش استرس
• بالا بردن اعتماد به نفس
• کند شدن روند پیری
• افزایش اراده
• بالا رفتن ایمنی بدن
• بالا رفتن هماهنگی بدن
• خواب بهتر
• رسیدن به تناسب اندام

جمع بندی نهایی

در جمع بندی نهایی این مطلب سعی کردیم به شما اطلاعات مفیدی در خصوص این رشته مانند فرق فوتبال و فوتسال چیست، فواید، اصول، قوانین و … بدهیم تا با دیدی کامل به سراغ این رشته ورزشی مهیج بروید. در سخن اخر این مطلب امیدوار هستیم مطالب فوق در این خصوص برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن اوقات خوشی برای خود رقم بزنید.

خرید کفش فوتسال را در فروشگاه ورزشی آسان اسپرت انجام دهید.

 

رزرو سالن فوتسال
نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *