آموزش اولیه هندبال تا آموزش هندبال حرفه ای [تکنیک های بازی هندبال]

ورزش هندبال یکی از رشته های ورزشی قدیمی می باشد که در آن زمان اورانیا نام داشته و همه با این اسم این ورزش را می شناختند. این رشته ورزشی یکی از رشته های ورزشی گروهی می باشد که به وسیله دو تیم هفت نفره تشکیل می شود. یکی از این هفت نفر باید به عنوان دروازه بان بایستد در نتیجه می توان گفت دو تیم شش نفره درون زمین با یکدیگر به رقابت می پردازند. تمام سعی هر یک از این تیم ها انداختن توپ با دست درون دروازه حریف می باشد تا بیشترین گل را بزند و پیروز میدان شود. این رشته ورزشی سن و سال نمی شناسد و در هر گروه سنی که باشید می توانید به آموزش هندبال بپردازید. اما نمی توان به هر مطلبی در سایت های اینترنتی برای کسب اطلاعات در خصوص این رشته ورزشی اطمینان کرد به همین دلیل ما در ادامه سعی کرده ایم اطلاعات مفیدی در خصوص این رشته ورزشی به شما بدهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید و از ما غافل نشوید تا بدانید آموزش هندبال به این سختی ها که فکر می کنید نیست و شما هم می توانید حرفه ای شوید.

آموزش اولیه هندبال – انواع هندبال


برای آموزش اولیه هندبال باید با انواع هندبال آشنا باشید و بدانید انواع هندبال چیست تا با توجه به سلیقه و علاقه خود اقدام به فعالیت در یکی از آن ها کنید. در آموزش اولیه هندبال باید بدانید ما به طور کلی دارای هندبال داخل سالن، هندبال روی چمن، هندبال ساحلی ، هندبال چکی، هندبال آمریکایی و هندبال گیلیک هستیم. از طرفی هندبالی که امروزه در سالن انجام می شود و مربیان آموزش اولیه هندبال آن را می دهند هندبال تیمی، هندبال المپیکی و هندبال اروپایی می باشد.
هندبال روی چمن و هندبال چکی که دو مورد از انواع هندبال می باشند نوعی از هندبال خارج سالنی هستند که در گذشته محبوبیت داشته و افراد زیادی در آن فعالیت می کردند اما امروزه مورد قبول بسیاری از افراد نیست. در آموزش اولیه هندبال بد نیست بدانید که شکل و روش هندبال آمریکایی و هندبال گیلیک کاملا با هندبال مرسوم و آنچه که در المپیک برگزار می‌ شود متفاوت است پس آن ها را با هم یکی ندانید و فکر نکنید تمامی انواع هندبال دارای یک نوع آموزش هندبال و …

ورزش هندبال هستند.

پاس در هندبال چیست؟


در آموزش اولیه هندبال پس از دانستن انواع هندبال نوبت به پاس در هندبال می رسد که یک تکنیک مهم و اساسی در این رشته ورزشی است. به طور کلی به رد و بدل کردن توپ بین هم تیمی ها توسط دست پاس گفته می شود که یکی از اصلی ترین بخش های این رشته ورزشی است.
در آموزش هندبال باید بدانید که پاس در هندبال به صورت های مختلف انجام می شود و نقــش مهمی در انجام تاکتیک های به خصوص دارد. به عبارتی تخصصی تر هر یک از بازیکن های این رشته ورزشی با دادن پاس های صحیح و اصولی می توانند با بهترین موقعیت گل بزنند و پیروز میدان باشند.

برای رزرو سالن هندبال تهران و ثبت نام در کلاس ورزش از طریق سایت آسان اسپرت کلیک نمایید.

آموزش بازی هندبال – انواع پاس


آموزش بازی هندبال نه سخت است و نه آسان تنها باید کمی دقت و تمرکز داشته باشید تا بتوانید آموزش بازی هندبال را به خوبی یاد بگیرید و همانند حرفه ای ها بازی و تکنیک های هندبال را اجرا کنید. همان طور که گفته شد پاس یکی از مهم ترین بخش های بازی در این رشته ورزشی می باشد و اگر بازیکنان یک تیم قدرت پاس دادن خوبی نداشته باشند به درستی نمی توانند بازی کنند در نتیجه همواره بازنده میدان خواهند بود.
به همین دلیل در آموزش بازی هندبال باید با انواع پاس  و تکنیک های هندبال آشنا شوید تا با یادگیری آن ها در آموزش بازی هندبال بتوانید بهترین گل ها را بزنید. پاس های این رشته ورزشی انواع مختلفی دارد که مهم ترین و اساسی ترین آن ها پاس یک دست از بالا می باشد که خود اش دارای انواع مختلفی مانند پاس مــچ دست، پاس فشاری، پاس هوک، پاس پشت سـر، پاس پرشی، پاس پشت.
• پاس مچ دست
در آموزش هندبال حرفه ای از این پاس در مسافت های کوتاه داده می شود.
• پاس فشاری
در آموزش بازی هندبال برای دادن پاس های سریع باید از پاس فشاری استفاده کنید که هم یک دستی و هم دو دستی امکان پذیر است.
• پاس هوک
در آموزش هندبال حرفه ای از این نوع پاس در سیستم های دفاعی که پاس دادن به بازیکن خط زن مشکل است استفاده می شود.
• پاس پشت سر
پاس هایی كه به بازيكن خط زن داده میشود بیشتر اوقات پنهانی است به همین دلیل از این نوع پاس استفاده می شود تا پرتاب گل شود.
• پاس پرشی
در آموزش هندبال حرفه ای از این نوع پاس زمانی استفاده می شود که حین بازی تنها می توان به بازیکن خط زن پاس داد.
• پاس پشت
در آموزش هندبال از پاس پشت با دست بلند و كشيده در موقعيت های مختلف استفاده مي شود تا بازيكنان مدافع را مقلوب كند.

آموزش هندبال

آموزش هندبال مقدماتی

در آموزش هندبال مقدماتی شما باید با اصطلاحات و حرکات ابتدایی و مبتدی هندبال آشنا شوید.نحوه زدن توپ ،نحوه بلاک کردن و از همه مهم تر مقررات و قوانین بازی از سرفصل های اصلی آموزش هندبال مقدماتی است.در مدارس ایران اگر دانش آموز علاقمند باشد مس تواند آموزش هندبال را به صورت مبتدی و مقدماتی فرا بگیرد و تمرینات لازم را انجام داده تا بتواند پیشرفت نماید.

آموزش هندبال مبتدی – پاس یک دست از بالا


پس از آشنایی با انواع پاس در آموزش هندبال نوبت به بررسی بیشتر در خصوص مهم ترین و اصلی ترین نوع پاس یعنی پاس یک دست از بالا می رسد. به عبارتی دقیق تر در این بخش می خواهیم به شما آموزش هندبال مبتدی در خصوص پاس یک دست از بالا بدهیم تا همانند حرفه ای هایی که آموزش هندبال حرفه ای دیده اند باشید. پاس یک دست از بالا ساده ترین نوع پاس در این بازی می باشد. هر فردی می تواند برای مسافت های دور از این نوع پاس استفاده کند چون بدون هیچ دور خیزی داده می شود. در ادامه به آموزش هندبال مبتدی در خصوص این نوع پاس پرداخته ایم تا به راحتی این نوع پاس زدن را یاد بگیرید.
در آموزش هندبال مبتدی بازیکنی که با دست راست پاس می دهد باید :
• پای چپ را به اندازه ی یک گام به جلو بگذارد.
• سپس سنگینی بدن خود را روی این پا متمرکز کند.
• از طرفی در آموزش هندبال مبتدی باید دست پرتاب کمی از آرنج خم شده و به طرف عقب برده شود.
• در آموزش هندبال مبتدی سپس باید توپ با نیروی کافی از کنار سر بــه طرف هدف پرتاب شود.

کلاس هندبال

دریبل کردن چیست؟


دریبل کردن یکی دیگر از مهارت ها و تکنیک های مهم این رشته ورزشی می باشد که هر بازیکن برای حرفه ای شدن باید دوره دریبل کردن را ببیند. دریبل زدن عبارت است از حمل کردن توپ یا زدن توپ به زمین توسط یکی از دست ها از نقطه ای به نقطه دیگر.
از این نوع تکنیک برای فرار از بازیکن های تیم حریف یا اجرای یک تاکتیک استفاده می شود. در آموزش دریبل هندبال باید بدانید برای دریبل کردن حتما باید از مچ دست استفاده شود. چون مسئله سرعت و فرار کردن از حمله حریف می باشد از این رو بهتر است توپ را برای دریبل کردن جلوی خود به زمین بزنید تا تسلط تان در این خصوص بیشتر شود.

برای خرید کفش اسپرت به فروشگاه ورزشی آسان اسپرت مراجعه کنید.

آموزش دریبل هندبال با رعایت نکات مهم


در آموزش دریبل هندبال باید یک سری نکات را بدانید تا با رعایت و پیروی از آن ها بتوانید به خوبی در زمین دریبل بزنید. در آموزش دریبل هندبال ابتدا باید انگشت های دستی که با آن می خواهید دریبل بزنید کمی باز باشد. سپس در آموزش دریبل هندبال باید توپ را در جا یا در حال حرکت به جلو با یک دست به زمین فشار دهید.
البته باید در آموزش هندبال بدانید که حرکت دستتان باید از طرف بالا به پایین باشد همچنین هدایت توپ هم از ارتفاع کم انجام شود. در حين انجام دريبل دست شما نیز بايد روی توپ قرار داشته باشد بدون آنكه آن را نگه دارید و حركت دست نیز باید حالت ارتجاعی از آرنج و مچ داشته باشد چون تنها از این طریق است که به خوبی می توانید دریبل بزنید.

مربی آموزش هندبال

آموزش هندبال به کودکان وجود دارد؟


در پاسخ به این سوال باید گفت بله همان طور که آموزش هندبال حرفه ای برای افراد بزرگسال وجود دارد آموزش هندبال  به کودکان نیز برای کودکانی که علاقه به این رشته ورزشی دارند موجود است. باور های غلطی که در بین خانواده ها جا افتاده است این می باشد که کودکان به دلیل سن کم شان نباید ورزش کنند تا آسیب نبینند درحالی که همین امر باعث افزایش وزن و بسیاری از موارد دیگر در کودکان شده است.
اما با آموزش هندبال کودکان می توان کودکان را به دنیای ورزش سوق داد و حتی کنار خودتان فرزندانتان هم می توانند به آموزش هندبال کودکان بپردازند. البته نکته هایی در خصوص آموزش هندبال کودکان وجود دارد که با توجه به آن ها می توانید به آموزش هندبال کودکان تان بپردازید. نکته هایی که باید در خصوص آموزش هندبال کودکان به آن دقت داشته باشید عبارت هستند از :
• به علاقه مندی های کودک دقت کنید.
• در کنار هندبال او را در کلاس های دیگری مانند ژیمناستیک ثبت نام کنید.
• به قدرت جسمانی و قدرتی او حتما توجه کنید.

اطلاعات مربی هندبال را در سایت آسان اسپرت ببینید.

نکات مهم در مورد ورزش هندبال


• یک تیم در بازی هندبال تنها می تواند توپ را تا ۱۰ ثانیه در زمین خودی و تا ۲۰ ثانیه در زمین حریف نگه دارد.
• در بازی هندبال تعویض دروازه بان ها از محوطه مشخص شده انجام می شود.
• مالک توپ در بازی هندبال می تواند ۳ قدم راه برود و بعد توپ را به زمین بزند.
• در زمان زدن پنالتی کلیه بازیکنان باید پشت خط منقطع زمین هندبال قرار داشته باشند.
• برای شروع بازی توسط تیمی که گلی دریافت کرده باید مالک توپ یک پای خود را در داخل دایره خط وسط زمین قرار دهد و سپس پاس دهد تا بازی شروع شود.
• در بازی هندبال هر وقت دروازه بان از محوطه ۶ متر خارج شود بازیکن محسوب می شود.
• در بازی هندبال کرنر زمانی است که توپ با بدن یکی از بازیکنان دفاع برخورد کند و به پشت دروازه برود.
• در بازی هندبال اگر بازیکن توپ را به دروازه بان در محوطه ۶ متر پاس دهد این خطا جریمه پنالتی دارد.
• اگر توپ در هوا و داخل محوطه ۶ متر باشد بازیکنان می توانند بدون اینکه خط را لمس کنند توپ را روی هوا بگیرند. در بازی هندبال دروازه بان می تواند موقع گرفتن پنالتی تا پشت خط کوچک یعنی خط ۴ متر بیاید.

کلاس آموزش هندبال

خطاهای شایع بازی هندبال


پس از آموزش هندبال در خصوص مهارت هایی مانند دریبل کردن و پاس دادن نوبت به کسب اطلاعات در خصوص خطاهای این بازی هیجانی و مفرح می رسد. در بازی هندبال تنها کارت زرد وجود دارد و هر بازیکنی که برای بار دوم کارت زرد بگیرد از بازی اخراج می شود. البته مدت زمان اخراج در بازی هندبال 2 دقیقه است و بعد از آن فرد می تواند وارد زمین بازی شود به شرطی که اخراج موقت نشده باشد. یکی دیگر از خطاهای شایع بازی هندبال این است که بازیکن حق ورود به محوطه شش متر برای دروازه بان را ندارد.

برای مطالعه هندبال چیست در وبلاگ ورزشی آسان اسپرت کلیلک نمایید.

فواید بازی هندبال برای بدن


با دانستن فواید این بازی بی شک بیشتر از قبل ترغیب خواهید شد که به سراغ فعالیت در این رشته ورزشی بروید و به دنبال آموزش هندبال مبتدی یا آموزش هندبال حرفه ای باشید. در حقیقت آنقدر فواید این بازی زیاد است که به محض دانستن آن ها سریعا به دنبال یادگیری مهارت های لازم خواهید رفت تا در این رشته ورزشی فعالیت کنید. به همین دلیل ما در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر شما در خصوص این رشته ورزشی مهم ترین و شایع ترین فواید این بازی را بیان کرده ایم که عبارت هستند از :
• افزایش سرعت
• افزایش قدرت
• افزایش استقامت
• افزایش انعطاف پذیری
• افزایش سوخت و ساز
• افزایش چابکی
• افزایش اعتماد به نفس
• افزایش تمرکز
• افزایش قوه تصمیم گیری
• افزایش سرعت عمل
• افزایش خود شکوفایی
• رهایی از استرس
• رهایی از بی خوابی
• رهایی از افسردگی
• رهایی از اضطراب
• رهایی از درد های مفصلیآوزش هندبال حرفه ای

جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی در خصوص این رشته ورزشی به شما بدهیم تا بدانید آموزش هندبال به آن سختی ها که فکر می کنید نیست و با کمی دقت و پشتکار می توانید در این رشته ورزشی حرفه ای شوید. همچنین نگاهی هم به مهم ترین فواید این رشته ورزشی کردیم تا بدانید چطور این همه فایده در یک رشته ورزشی جای گرفته است. در سخن اخر این مطلب ابتدا به شما توصیه می کنیم هیچوقت ورزش را از برنامه های کاری و درسی خود حذف نکنید تا جسم و روحی سالم داشته باشید دومن امیدوار هستیم مطالب ذکر شده فوق برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن ها اوقات خوشی نه تنها برای خودتان بلکه برای کودکان و اطرافیانتان نیز رقم بزنید.ثبت نام در کلاس هندبال تهران در سایت اسان اسپرت امکان پذیر است.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *