ورزش گلف چیست؟ [اصطالحات گلف + قوانین]

آیا تا به امروز گلف بازی کرده اید؟ یا تنها در سریال ها دیده اید که افرادی با زدن یک حرکت توپ را به داخل سوراخی می اندازند که بالای آن یک پرچم وجود دارد. این بازی یکی از سرگرم کننده ترین و بهترین بازی ها می باشد که در وهله اول می تواند اقدام به تقویت ذهن شما کند تا به راحتی بتوانید بر روی هر موضوعی تمرکز کنید. البته خیلی از افراد به دنبال این هستند که بدانند گلف چیست تا با حرفه ای شدن در آن وارد مسابقات جهانی شوند. در این بین خیلی از افراد به دلیل اینکه فکر می کنند قوانین گلف سخت است به سراغ آن نمی روند و از علاقه خود دست می کشند در حالی که اینطور نیست و نباید اینطور هم باشد. شما با دانستن اینکه گلف چیست با دیدی باز تر می توانید به سراغ فعالیت در این رشته ورزشی چه برای بازی کردن و یا چه برای حرفه ای شدن بروید. به همین دلیل ما سعی کرده ایم در ادامه نگاهی به این بیندازیم که گلف چیست تا به بهترین نحو ممکن به سراغ یادگیری مهارت ها و تکنیک های آن بروید.


نگاهی به تاریخچه گلف


قبل از دانستن اینکه گلف چیست باید نگاهی به تاریخچه گلف بیندازیم تا پیش زمینه خوب و مفیدی در این خصوص داشته باشید. وقتی بخواهیم نگاهی به تاریخچه گلف کنیم باید بگوییم اولین نشانه های این رشته ورزشی در سال 1457 در شهر اسکاتلند به چشم می خورد. این بازی آنقدر در اسکاتلند رواج پیدا کرد تا زمانی که در سال 1744 اولین قوانین آن به وجود آمد.
از این رو هر فردی که به این بازی علاقه داشت باید با رعایت قوانین آن بازی می کرد و طبق اصول پیش می رفت. تاریخچه گلف در ایران هم به سال 1924 بر می گردد زمانی که اسکاتلندی ها برای کار و یا تفریح به ایران می آمدند و این بازی تفریح هر روزشان بود.

فوايد گلف چيست


گلف چیست؟


گلف یکی از بهترین بازی ها و رشته های ورزشی می باشد که در فضای آزاد باید اجرا شود و فضای بسته برای آن مورد قبول نیست. این بازی هم به صورت تیمی و هم به صورت انفرادی قابل اجرا است تنها کافیست هر فرد مهارت های لازم را یاد گرفته باشد و برای خود یک چوب گلف تهیه کرده باشد. چون زدن به توپ و انداختن آن به داخل سوراخ مورد نظر باید طبق یک سری مهارت ها و رعایت قوانین باشد.
به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم گلف چیست باید گفت گلف بازی می باشد که با پرتاپ یک توپ از نقطه شروع بازی به درون یک سوراخ است که به وسیله یک یا چند ضربه پیاپی و بر اساس قوانین مشخصی صورت می گیرد. اگر شما هم علاقه دارید در این رشته ورزشی فعالیت کنید ابتدا باید بدانید گلف به چند دسته تقسیم می شود که در ادامه به شرح مختصر دسته بندی های گلف برای علاقه مندان عزیز پرداخته ایم : گلف بهطور کلی به سه دسته تقسیم می شود که عبارت است از :
• بک سوئینگ یا عقب بردن کلاپ
• بک سوئینگ یا بالابردن کلاپ
• دان سوئینگ پائین آوردن کلاپ

قوانين گلف چيست


وسایل مورد نیاز بازی گلف


اصولا هر رشته ورزشی نیاز به یک سری تجهیزات دارد تا بتوانید به خوبی مشغول آن شوید. بنابراین گلف نیز از این قائده مستثنا نبوده و برای بازی کردن باید یک سری وسایل تهیه کنید که برخی از آن ها مهم و برخی از آن ها مهم نمی باشند. به همین دلیل در ادامه مهم ترین وسایلی که باید برای گلف بازی کردن تهیه کنید را مطرح کرده ایم تا به خوبی متوجه شوید گلف چیست. وسایل مورد نیاز برای بازی گلف عبارت است از :
• چوب گلف : ابتدایی ترین وسیله ای که برای گلف بازی کردن نیاز دارید چوب گلف می باشد. به طور کلی در تمام دنیا سه نوع چوب گلف یعنی چوبی، آهنی و پاتر وجود دارد و بر حسب اینکه شات دارای چه خصوصیاتی باشد برای زدن آن نوع چوب از نظر بلندی دسته و زاویه صفحه فرق می کند.
• توپ گلف : دومین وسیله ای که برای گلف بازی کردن باید اقدام به تهیه آن کنید توپ گلف می باشد. توپ های گلف از لاستیک با روکش خارجی پلاستیک ساخته شده اند که سطح آن برای دقت نشانه روی و برد بیشتر دارای خلل می باشد.
• ساک : ساک یکی دیگر از وسایلی می باشد که برای گلف بازی کردن باید تهیه کنید اما همانند توپ و چوب گلف تهیه آن زیاد مورد اهمیت نیست. ساک های گلف در اندازه و وزن های متفاوت و با جنس های گوناگون در بازار وجود دارند که با توجه به سلیقه خود می توانید اقدام به تهیه آن کنید.
• پایه توپ : پایه توپ برای ضرباتی است که بازیکن می تواند اولین بار ضربه هر حفره را از روی آن بازی کند انواع چوبی و پلاستیکی در دسترس می باشد که مطابق با زمین و علاقه خود می توانید اقدام به تهیه آن برای گلف بازی کردن کنید.

براي مطالعه آموزش اسكيت در وبلاگ ورزشي اسان اسپرت كليك كنيد.

ابعاد زمین گلف


جین دانستن اینکه گلف چیست بد نیست در مورد ابعاد زمین گلف هم اطلاعاتی کسب کنید چون زمین گلف یکی از مهم ترین مواردی می باشد که باید به آن توجه کنید. اگر به سراغ یک زمین گلف نامناسب بروید آن طور که باید از این بازی لذت نخواهید برد پس با دانستن ابعاد زمین گلف لذت و هیجان را برای خود به ارمغان آورید.
ابعاد زمین گلف حدود 30 تا 40 هزار متر مربع باید وسعت داشته باشد. در روی این زمین میخ هایی وجود دارد از این رو باید برای خود یک کفش مخصوص میخ داری تهیه کنید تا حین ضربه زدن پایتان نچرخد. یک زمین استاندارد گلف باید دارای 18 سوراخ باشد و فاصله سوراخ ها از نقطه شروع باید بین 100 تا 600 باشد.

وسايل گلف چيست

مینی گلف چیست؟


دوست دارید بدانید مینی گلف چیست؟ حتما شما هم نام مینی گلف را شنیده اید و در ذهن تان این سوال شکل گرفته که مینی گلف چیست. برای اینکه پاسخ این سوال تان یعنی مینی گلف چیست را بگیرید باید بگوییم همان طور که از نام اش پیداست از خانواده ورزش گلف می باشد اما چون در مساحت های کوچک تر انجام می شود به آن مینی گلف می گویند. هدف از مینی گلف بازی کردن تمرکز می باشد و فرد در این بازی تنها می تواند از ضربه های کوتاه استفاده کند. به این منظور هدایت توپ به حفره باید با تمرکز کامل و با کمترین ضربه صورت بپذیرد.
ممکن است سوالی دیگر با این عنوان که در کجا می توان مینی گلف بازی کرد در ذهن تان شکل بگیرد که در پاسخ به این سوال همانند سوال مینی گلف چیست باید بگوییم در پارک ها، مدرسه ها، دانشگاه ها، حیاط های مجتمع ها و … می توانید مینی گلف بازی کنید. در حقیقت متراژ مورد نیاز برای مینی گلف بستگی به اهداف بازی دارد به این معنی که اگر هدف فقط سرگرمی خانگی باشد می توانید در فضایی کوچک 5 متر مربعی هم مینی گلف بازی کنید.

براي رزرو سالن بيليارد و سالن بولينگ به سايت آسان اسپرت مراجعه نماييد.


چوب گلف


همان طور که می دانید یکی از واجب ترین و اصلی ترین وسایلی که برای گلف بازی کردن باید تهیه کنید چوب گلف می باشد. به طور کلی در هر جای دنیا که بروید ما سه نوع چوب گلف یعنی چوبی، آهنی و پاتر داریم که هر یک دارای خصوصیات متفاوتی هستند. ست کامل گلف به طور کلی شامل ۱۴ عدد کلاپ می ‌باشد که عبارت هستند از :
• چهار عدد وود
• نه عدد آهن
• یک عدد پاتر

توپ گلف


از دیگر وسایل واجب برای این بازی توپ گلف می باشد که حتما همانند چوب های گلف باید اقدام به تهیه آن کنید. توپ های گلف به طور کلی از لاستیک هستند و یک روکش خارجی پلاستیکی دور آن ها را پوشانده است که سطح آن برای دقت نشانه ‌روی و برد بیشتر دارای خلل و فرج ‌هایی می‌ باشد. وزن توپ های گلف نباید بیشتر از 45.93 گرم و قطر آن نباید کمتر از 42.67 میلی‌ متر و حداکثر سرعت آن باید 76 متر بر ثانیه باشد.

ورزش گلف چيست

ویژگی های ورزش گلف


• بازی گلف چون در فضاهای باز انجام می شود و همواره این فضاها سرسبز هستند باعث می شود فرد استرس را رها کرده و آرامش برایش به ارمغان می آید.
• در محلی که بازی گلف انجام می شود اکسیژن زیادی وجود دارد که به ارگانیسم بدن اجازه می دهد دستگاه های حیاتی را به سمت بهبود سوق دهد در نتیجه قدرت اندیشه و تصمیم گیری فرد افزایش پیدا خواهد کرد.
• وقتی یک فرد به صورت مداوم و مستمر این ورزش را انجام دهد امادگی جسمانی خود را بالا می برد در نتیجه در سن کهنسالی هم بدنی شاداب و سرحال خواهد داشت.
• گلف بهترین ورزش برای افراد سن بالا می باشد چون حرکات های سنگین و تند ندارد به راحتی فشار های روی جسم آن ها را بر می دارد.
• مسافت طی شده در ورزش گلف حدود 8 کیلومتر با زمان متوسط 3 الی 4 ساعت است که این حجم فعالیت با توجه به زمان آن فعالیتی ایده آل برای افراد مسن می باشد.
• طی مسیر در ورزش گلف همراه با انگیزه و هدف است از این رو ورزشکار گلف باز همواره انگیزه ای تازه برای طی مسیر دارد و به همین دلیل احساس خستگی و بی حوصلگی نمی کند.
• بازی گلف باعث می شود فرد مهارت و دقت اش افزایش پیدا کند چون بعد از زدن توپ با چشم باید مسیر را دریابی کند تا نقطه فرود آن را پیدا نمیاد که این عامل موجب تقویت زاویه دید، تشخیص دقیق جهت حرکت و قوه بینایی فرد می شود.

اصطلاحات گلف

 

اصطلاحات گلف چیست؟

اصطلاحات گلف چیزی است که هر فرد علاقه مند به این رشته ورزشی باید در خصوص آن اطلاعات داشته باشد. به همین دلیل در ادامه به بررسی مهم ترین اصطلاحات گلف پرداخته ایم و اگر می خواهید بدانید اصطلاحات گلف چیست باشد در ادامه با ما همراه باشید. مهم ترین اصطلاحات گلف عبارت است از :
• تینگ گراند : محل شروع میدان است که با 2 تی مارکر مشخص می شود.
• به سمت گرین : همه منطقه بازی گلف به استثنای تینگ گراند و پاتینگ گرین می باشد که می تواند رو به رو یا جانبی باشد.
• پاتینگ گرین : منطقه ای مخصوص است برای غلتاندن و دارای حفره ای است.
• اوت آو باند : زمینی است که بازی در آن ممنوع است و جزو زمین مسابقه نیست.
• موانع بی اثر : اشیاء طبیعی مانند سنگ ها، برگ ها، و سرشاخه ها موانع بی اثر گفته می شود.
• آب پیش بینی نشده : هر انباشتگی موقت و گذری آب در مسیر مسابقه مانند برف و باران که پیش بینی نشده است.
• زمین تحت تعمیر : شامل هر قسمت از مسیر مسابقه است که توسط هیات بررسی مشخص شده باشد.

براي خريد لباس ورزشی كليک كنيد.


قوانین گلف چیست؟

قوانین گلف عبارت هستند از 34 قانون مدون به اضافه تعداد زیادی تبصره و … که بیشتر آن ها مربوط به ویژگی های بازی گلف مانند زمین، محوطه، حفره و … می باشد. به هر حال ما در ادامه برخی از مهم ترین قوانین گلف را مطرح کرده ایم تا اطلاعاتتان در خصوص دانستن گلف چیست با قوانین گلف تکمیل شود. مهم ترین قوانین گلف عبارت هستند از :
• آبانس یا هندی کپ :هندی کپ یا امتیاز تعادلی باعث رقابت کردن بازیکنان با یکدیگر می شود.
• زمین استاندارد گلف : استاندارد گلف شامل 18 حفره و 3 نوع پار و جمع تعداد ضربات 72 می باشد.
• محوطه شروع : محوطه ای هم سطح با چمن درو شده و کوتاه است که اولین ضربه از این محوطه بازی می شود.
• محوطه موانع : این موانع در مسیر حفره ها به نحوی طراحی شده که هر یک از مسیرها مشکل و رقابت را جالب می کنند.
• محوطه عادی زمین : این محوطه تمام مسیر از نقطه شروع تا حفره را در بر می گیرد.
• هدف بازی : هدف بازی انداختن توپ به ترتیب در حفره های 18 گانه با استفاده از چوب های متفاوت می باشد.
• گرین : محوطه اطراف حفره را گرین می گویند و دارای چمن یکدست و کوتاه شده ای است.
• حفره : قطر حفره 5/4 اینچ یا 43/11 سانتی متر و عمق آن حداقل 4 اینچ یا 16/10 سانتی متر باید باشد.
• چوب پرچم : پرچم برای مشخص کردن مکان حفره در آن گذاشته می شود و معمولا رنگ آن قرمز است.

تكنيك گلف چيست


جمع بندی نهایی

در جمع بندی نهایی این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی در خصوص این رشته ورزشی مانند اصطلاحات گلف، قوانین گلف و … بدهیم تا بدانید گلف چیست و به سراغ فعالیت در آن بروید. در سخن اخر این مطلب امیدوار هستیم مطلب فوق در این خصوص برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن ها اوقات خوشی برای خود رقم بزنید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *