بولینگ چیست؟ اصلاحات + فیلم بازی بولینگ

بولینگ یکی از بهترین و با نشاط ترین بازی ها می باشد که امروزه به یک ورزش تبدیل شده و می توانید در کنار دوستان و آشنایان خود به آن بپردازید تا از اوقات فراغت خود نهایت بهره را ببرید. در این ورزش چه با مشاهده فیلم بازی بولینگ و یا خواندن مطالب آموزشی باید یاد بگیرید چطور توپ خود را پرتاب کنید که تمامی چوب های موجود در انتهای سالن بریزد. توپ های این بازی دارای انواع مختلفی می باشند که وزن کلی آن ها بین 6 تا 16 پوند است. اگر به سراغ بولینگ بروید هم ورزش کرده اید و هم تفریح چون این رشته ورزشی یک ورزشی می باشد که با انتخاب آن دو نشان خواهید زد. از این رو اگر شما هم از دیدن فیلم بازی بولینگ خسته شده اید و می خواهید با یک مطلب تمامی مطالب لازم این بازی و رشته ورزشی را یاد بگیرید کافیست در ادامه با ما همراه باشید. چون ما در ادامه می خواهیم حتی بیشتر از فیلم بازی بولینگ به مهارت ها و اطلاعات لازمی که باید در خصوص این رشته ورزشی داشته باشید بپردازیم.

تاریخچه بولینگ چیست؟


وقتی می خواهید بفهمید معنی بولینگ چیست و چگونه است باید نگاهی به تاریخچه این رشته ورزشی که یک بازی هیجانی است بپردازیم. بولینگ دارای قدمتی بسیار طولانی و کهن می باشد که در همان زمان های دور هم یکی از محبوب ترین بازی ها بین مردم مختلف جهان بوده است. این بازی بخشی از مراسم مذهبی آلمانی ها در قرن 4 بوده که باور داشتند اگر فردی بتواند تمامی پین های موجود را بیندازد دارای یک شخصیت خوب است و اگر فردی نمی توانست این پین ها را با توپ خود بیندازد باید توبه می کرد و دارای یک شخصیت خوب نبود.
این بازی مفرح را پادشاهانی مانند ادوارد دوم و ریچارد دوم چون بیش از حد فراگیر شده بود ممنوع کردند چون بر این باور بودند مردم وقت زیادی برای این بازی صرف می کنند و ممکن است از کارهای دیگر خود عقب بمانند. این بازی حتی محبوب نوجوانان و جوانان آمریکایی بوده چون از همان ابتدای پدید امدن آن این بازی دارای قواعد مشخصی بوده که به راحتی برنده و بازنده مشخص می شد. بهترین بولینگ بازان آمریکایی در قرن نوزدهم تصمیم به وضع قوانین بولینگ به صورت معینی گرفتند در نتیجه کنگره بولینگ بازان آمریکایی را در سال ۱۸۹۵ تشکیل دادند.

بواينگ چيست

معنی بولینگ چیست؟


دوست دارید بدانید معنی بولینگ چیست؟ این بازی هیجانی که امروزه در تمام دنیا از سال 1895 قوانین خاص خود را دارد در تمامی کشور ها مورد استقبال زیادی قرار گرفته است و افراد زیادی به دنبال فیلم بازی بولینگ و مطالب مهم در این خصوص هستند تا مهارت های لازم این ورزش را کسب کنند. برای اینکه پاسخ سوال خود یعنی معنی بولینگ چیست را دریافت کنید باید بگوییم معنی بولینگ عبارت است از انداختن توپ بر روی ریل و ریختن تمامی پین ها بر روی زمین می باشد.
شما برای بازی کردن علاوه بر یادگیری مهارت های لازم و تکنیک های این بازی نیاز به تهیه توپ و کفش مخصوص هستید. سپس باید بدانید معنی بولینگ چیست تا بتوانید توپ را بر روی ریل پرتاب کنید. برای این منظور باید توپ را از روی ریل بردارید و با هر دو دست خود بگیرید. سپس بازو هایتان را خم کنید و به سمت مسیر ورودی این بازی بروید. در اخر هم با مهارت کافی و تکیه بر مهارت های یاد گرفته شده انگشت خود را داخل توپ کرده و به سمت پین ها پرتاب کنید.

لین


لین به معنی مسیر پرتابی می باشد که باید توپ از آن جا رد شود. این سطح یک سطح صاف می باشد که توپ بازی بولینگ باید روی آن حرکت کند تا به پین ها که در انتهای این مسیر هستند برسد. در دو طرف لین ها ۱۸ متر طول و ۱ متر عرض می باشد و معمولا از چوب ساخته می‌ شود. در لین ها قسمت هایی وجود دارد که به آن ها را گاتر می ‌گویند و اگر توپی که پرتاپ شده به این قسمت ها برود از کنار پین ها عبور می ‌کند و امتیازی را نصیب بازیکن نمی ‌کند.

فوايد بولينگ چيست

ایروچ


ایروچ به معنای محوطه ی ایستادن می باشد که ابعاد زمین آن 4.5 متر است. این منطقه جایی می باشد که در آن شما باید توپ خود را انتخاب کنید و پرتاب نمایید. این محوطه دارای یک سطح متفاوت با سطح لین است و برخلاف این سطح روغن کاری شده و لیز نیست که تا خط خطا هم ادامه دارد. این خط سیاه رنگ جایی است که لین از محوطه اپروچ جدا می ‌شود و بازیکن هنگام پرتاپ توپ باید به خوبی مراقب باشد تا پایش از این خط عبور نکند چون هم بسیار لیز است و هم عبور از آن در قوانین بولینگ خطا محسوب می ‌شود.

مانیتور


مانیتور ها در این بازی هیجانی حکم صفحه امتیاز را دارند. این مانیتور ها هر بار که ضربه می زنید و پین ها بر روی زمین می ریزند امتیاز تان و سرعت توپی که پرتاب کرده اید را برایتان نمایش می دهد. هر چهار نفری که بولینگ بازی می کنند و در یک ردیف قرار می گیرند دو دوربین بالای لاین برایشان وجود دارد که این ها را محاسبه خواهد کرد.

ورزش بولينگ چيست

تیبل


تیبل به معنای دستگاهی می باشد که پین ها را می چیند و یک ست کامل می باشد. این دستگاه تمامی توپ های این بازی را در بر می گیرد و می توانید توپ های خود را از اینجا بر دارید. وقتی هم که توپ ها را برای پرتاب کردن به سمت پین ها بر می دارید این دستگاه توپ های ریخته شده را جمع می کند و از اول برایتان پین های جدید می چیند. همچنین تیبل ها توپ ها را هم از زیر لاین به دستگاهی که کنارتان است بر می گرداند. در انتهای تیبل هم یک دستگاه با باد سرد تعبیه شده است تا وقتی هنگام بازی دست تان عرق کرد با باد آن خشک کنید.

توپ بولینگ


یکی از اصلی ترین اجزای این بازی توپ می باشد که انواع توپ بولینگ در بازار وجود دارد که هر یک دارای مشخصات خاصی هستند. وزن انواع توپ بولینگ به پوند حساب می شود و که شاید در نگاه اول سنگین به نظر نرسد اما این توپ ها واقعا سنگین هستند. که وزن انواع توپ بولینگ از 6 پوند شروع می شود و تا 16 پوند ادامه دارد البته برای محاسبه وزن انواع توپ بولینگ باید بدانید هر پوند 450 گرم است. در نتیجه با محاسبه این مورد اگر به سراغ سبک ترین انواع توپ بولینگ هم بروید دارای 2 کیلو و 700 گرم وزن است بنابراین اگر دست تان اسیب دیده است نمی توانید به راحتی به سراغ این بازی هیجانی بروید.
برای اینکه بهتر بدانید بولینگ چیست باید بگوییم هر کس برای انتخاب توپ این بازی باید به دو نکته مهم توجه نماید. اولین آن وزن توپ و دومین آن اندازه جای انگشت ها می باشد. پس از دانستن اینکه بولینگ چیست باید به سراغ انتخاب توپ این بازی بروید که از پس پرتاب کردنش بر بیایید. اندازه انگشتتان هم باید به این سه سوراخ روی توپ بخورد تا با کنترل آن را بغلتانید. لایه رویی انواع توپ بولینگ پلی اتیلن می باشد که در مرکز توپ ها یک فرم استوانه ای شکل با جنسی شبیه گچ وجود دارد که به چرخیدن توپ کمک می کنند.

تمرينات بولينگ چيست

پین بولینگ


دوست دارید بدانید پین بولینگ چیست باید گفت که در انتهای هر لین 10 پین وجود دارد که به آن میله هم می گویند. پین بولینگ در چهار ردیف پیچیده می شود که در ردیف اول یک پین، در ردیف دوم دو پین، در ردیف سوم سه و در ردیف چهارم هم چهار پین قرار می‌ گیرد. پین بولینگ باید دارای وزنی 1.4 کیل.گرمی و قدی حدودا 40 سانتی متری داشته باشد. پین بولینگ معمولا از چوب افرا ساخته می شود که از 1 تا 10 شماره گذاری می شوند.

براي رزرو سالن بيليارد و سالن بولينگ به سايت آسان اسپرت مراجعه نماييد.

کفش بولینگ


به دلیل اینکه حین بازی بولینگ از آسیب ها جلوگیری کنید باید کفش بولینگ مخصوص بپوشید چون پوشیدن کفش بولینگ معمولی در قوانین بولینگ مجاز نیست. هر فردی باید با توجه به راست دست یا چپ دست بودن خودش کفش بولینگ هایی انتخاب کند که کف یکی از آن ها لیز تر باشد و کف کفش دیگر خاصیت ترمزی داشته باشد که معمولا کفش لیز تر از چرم یا وینیل و کفش سخت تر از پلاستیک ساخته می ‌شود.


سالن بولینگ


اگر شما به سراغ هر مجموعه ورزشی بروید مشاهده خواهید کرد که هر یک از سالن بولینگ ها در این مجموعه ها 10 لاین برای بازی دارند که بر روی هر یک از آن ها 4 نفر می توانند بازی کنند. کف سالن بولینگ به طور کلی از پارکت می باشد که قسمت میانی لاین تا یک سوم انتهایی لاین را روغن می زنند تا توپ بولینگ به راحتی بر روی زمین سر بخورد. برای اینکه بهتر بدانید بولینگ چیست باید بگوییم دو قسمت کناری لاین را هم کاتر یا اصطلاحا جوب می گویند که اگر توپ تان وارد آن شود از قسمت اصلی خارج شده و دیگر به پین ها برخورد نمی کند.

قوانين بولينگ چيست

اسپلیت در بولینگ چیست؟


برای دانستن کامل و جامع اینکه بولینگ چیست باید بدانید اسپلیت در بولینگ چیست. اگر فرد با ضربه ای که به توپ می زند آن را طوری بیندازد که پین 1 بیوفتد در اصطلاح می گویند به دو گروه غیر متصل این بازی را تبدیل کرده است که به آن اسپلیت می گویند. به طور کلی بدترین نوع اسپلیت در این بازی هیجانی اسپیر نام دارد که اسپلیت 7 و 10 است. در این نوع اسپلیت چپ ترین توپ و راست ترین توپ که در دور ترین ردیف هستند باقی می مانند. برای رسیدن به اسپیر در این بازی باید توپ تان به هر دوی پین ها ضربه بزند که به این ضربه در اصطلاح این بازی شلیک کشنده می گویند.

برای خريد لباس ورزشی كليک كنيد.

تعادل بدن مهم ترین عامل حساس


پس از دانستن اینکه بولینگ چیست باید بدانید مهم ترین عامل حساس در این بازی تعادل بدن تان می باشد که بسیار سرنوشت ساز است. اگر شما در این بازی تعادل بدن داشته باشید می توانید از سقوط در سه هدف اصلی مسیر ورودی جلوگیری کنید. هدف اول تولید انرژی است که ضمن تنظیم مجدد تعادل در بازی انرژی هدر می رود و به توپ منتقل نمی شود.
هدف دوم هماهنگی حرکات پاندونی با قدم هاست یعنی تا زمانی که توپ را رها می کنید باید این حرکات هماهنگ و موزون باشد. اگر دوباره تعادل را برقرار کنید حساسیت زمان به هم ریخته و برای انتقال انرژی به توپ مجبورید آن را زودتر یا دیرتر از موعد رها کنید که به پرتاب شما بستگی دارد.

اضطلاحات بولينگ چيست

اصطلاحات بولینگ چیست؟


از هر چیزی بگذریم از اصطلاحات بولینگ نمی توانیم بگذریم چون تنها با دانستن اصطلاحات بولینگ است که اطلاعاتتان در این زمینه تکمیل می شود اطلاعاتی که در کمتر فیلم بازی بولینگی می توانید ببینید. به همین دلیل در ادامه به شرح اصطلاحات بولینگ پرداخته ایم که مهم ترین اصطلاحات بولینگ عبارت هستند از :
• اسپلیت : به دو دسته پین باقی مانده که با توپ بعدی نمی ریزد اسپلیت می گویند.
• واش : در بولینگ اوت شکست در گرفتن پین با توپ دوم و جاگذاری پین شماره ۱ واش نامیده می شود.
• اسپر : به حالتی که در آن همه پین ها در اقدام دوم انداخته می شوند اسپیر می گویند.
• میس : میس در بولینگ به معنی عدم موفقیت در زدن پین ها می باشد.
• چاپ : با توپ دوم از یک فریم پینی را از بین چند پین باقی مانده بزنیم و باز هم پینی بماند یا در ‌صورتی ‌که فقط یک پین باقی مانده بود و بعد از توپ دوم هنوز همان یک پین بماند چاپ گفته می شود.
• استرایک : به حرکتی که در آن بازی کن همه پین ها را در نخستین پرتابش می اندازد استرایک می گویند.

برای مطالعه آموزش گلف در وبلاگ ورزشی اسان اسپرت كليک كنيد.

جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی در خصوص کفش بولینگ، سالن بولینگ، پین، لین، اصطلاحات بولینگ و … برایتان مطرح کنیم تا نیازی به دیدن فیلم بازی بولینگ نداشته باشید. در سخن اخر این مطلب هم امیدوار هستیم مطالب فوق در این خصوص برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن ها نه تنها برای خودتان بلکه برای دوستان و آشنایان خود هم اوقات خوش و خوبی رقم بزنید. چون بولینگ بازی کردن هم فال است و هم تماشا پس با انتخاب این بازی می توانید در کنار کسب سلامت جسمانی و روحی شادابی و نشاط را هم با هم تجربه کنید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *