آموزش بولینگ تصویری + [اصول بازی بولینگ]

بازیکن یکی از ورزش هایی می باشد که تمامی افراد باید برای به دست آوردن امتیاز توپ مخصوص این رشته ورزشی را بر روی سطحی صاف سر بدهند تا پین ها یا میله هایی که در انتهای این سطح قرار دارند بر روی زمین بیوفتند و ترتیب شان به هم بریزد. این ورزش که قدمت آن به مصر باستان بر می گردد هم تفریح است و هم ورزش و چی بهتر از اینکه با یک تیر دو نشان بزنید؟ بولینگ یک ورزش محبوب می باشد که هر کسی می ‌تواند آن را بازی کند چون هیچ محدودیت خاصی ندارد. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که این بازی هیجانی و رقابتی همین طور که فکر می کنید ساده نیست و اگر تکنیک یا مهارت های آن را بلد نباشید نمی توانید میله های موجود در انتهای این بازی را بر زمین بیندازید. این که چطور با توپ بایستید، چطور با آن حرکت کنید و چطور آن را رها کنید از اصول این ورزش هستند و ما تصمیم گرفته این در این مطلب به آموزش اصول بولینگ بپردازیم. از این رو پیشنهاد نه بلکه توصیه می کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا از راه دور به آموزش بولینگ در خصوص اصول آن بپردازیم تا اوقات خوشی برای خود و دوستانتان رقم بزنید.

آموزش اصول بولینگ ابتدایی


وقتی شما به سراغ بولینگ بازی کردن بروید سالن هایی مشاهده خواهید کرد که دارای چند لاین هستند تا بازیکنان در آن مشغول پرتاب توپ شوند. در هر یک از این لاین ها حداقل چهار نفر می توانند بازی کنند که همگی آن ها باید پشت خط شروع بایستند. به خط لب لاین اصطلاحا فر لاین می گویند که فرد باید برای رسیدن به آن 5 قدم بردارد. مجموع این 5 قدم 4 متر خواهد بود و هر فرد می تواند با قدم های کمتر و بیشتر به آن برسد اما در آموزش اصول بولینگ 5 قدم است. در آموزش اصول بولینگ باید به یاد داشته باشید که پایتان بر روی فر لاین نرود چون خطا است و دستگاه این بازی برایتان سوت می زند.
در آموزش اصول بولینگ ابتدایی پس از دانستن این موارد باید پشت نقطه مرکزی بایستید و توپ را در دست هایتان بگیرید تا انگشتانتان داخل سوراخ های بر روی توپ برود. سپس باید از انگشت اشاره تان برای هدف گیری استفاده کنید و اولین ضربه اگر بین پین جلویی و دوم سمت راست بخورد اصطلاحا به آن پاکت می گویند و بهترین ضربه است که به واسطه آن می توانید با یک حرکت همه توپ ها را مثل دومینو جمع کنید. اما اگر توپ تان به سمت چپ هد پین بخورد اصطلاحا بروکلی می گویند که در این بین احتمال ریزش همه توپ ها کمی پایین می آید.

آموزش بولينگ

آموزش بولینگ – نشانه گیری


بعد از اینکه در آموزش اصول بولینگ اطلاعاتی در خصوص این بازی هیجانی کسب کردید نوبت به آموزش بولینگ در خصوص نشانه گیری می رسد. در آموزش بولینگ باید برای زدن پین ها یک هدف گیری خوب داشته باشید و برای زدن ان آماده شوید. برای زدن پین ها به طور کلی دو روش هدف گیری در آموزش بولینگ وجود دارد. اولین هدف در آموزش بولینگ هدف قرار دادن خود پین هاست و دومین هدف گرفتن علائم پیکان شکلی است که روی سطح لین قرار دارند.
البته اگر تازه کار هستید بهتر است به سراغ آموزش بولینگ در خصوص هدف قرار دادن پین ها بروید. از آن جایی که هدف نهایی در این بازی زدن پین هاست این مدل کاملا طبیعی و مناسب است. اما روش دیگر یعنی هدف گیری علائم جهت دار روی سطح لین روشی کارآمد تر و حرفه ای تر است و اکثر افراد با تجربه از این روش استفاده می ‌کنند.

براي رزرو سالن بيليارد و سالن بولينگ به سايت آسان اسپرت مراجعه نماييد.

چگونه بولینگ بازی کنیم؟

حتی اگر صرفا برای تفریح و گذراندن اوقات فراغتتان به سذراغ این ورزش بروید ،حتما این سوال برای شما پیش خواهد آمد که چگونه بولینگ بازی کنیم؟ برای یادگیری نحوه بازی بولینگ میتوانید ویدیو آموزش بولینگ را در انتهای مطالب مشاهده نمایید.ویدیو آموزش بولینگ قطعا به شما کمک میکند تا امتیاز بیشتری در این بازی هیجان انگیز کسب کنید و برنده بازی باشید.در ادامه نیز اطلاعات بیشتری درباره نحوه بازی بولینگ ارائه کرده ایم.

آموزش ساده بولینگ – تعادل و زمان بندی


در آموزش ساده بولینگ می خواهیم به تعادل و زمان بندی در این بازی بپردازیم. تعادل و زمان بندی در پرتاب کردن توپ بعد از اینکه یاد گرفتید به چه روش هایی و چه گونه باید هدف گیری کنید بسیار مهم و حیاتی است. در این بازی مهم ترین امتیاز یک پرتاب کننده خوب و حرفه ای داشتن تعادل و حفظ آن در زمان پرتاب کردن می باشد. در غیر این صورت اگر یک فرد دارای تعادل برای زدن توپ ها نباشد نمی تواند به درستی و آن طور که باید توپ اش با تمامی پین ها برخورد کند در نتیجه امار برنده شدن اش کاهش پیدا می کند. در آموزش ساده بولینگ برای تعادل و زمان بندی همچنین باید بدانید داشتن تعادل شاید باعث زمین نخوردن شما بشود اما سه اتفاق مهم برایتان رخ می دهد.
هدف اول در آموزش ساده بولینگ تولید کردن انرژی مناسب برای توپ می باشد در نتیجه شما بری اینکه بتوانید به خوبی در آموزش ساده بولینگ تنظیم انرژی داشته باشید باید تعادل خود را پیدا کنید. هدف دوم در آموزش ساده بولینگ حفظ کردن هماهنگی بین عضلات دست و پاها می بشد. اگر در آموزش بولینگ تعادل خوبی نداشته باشید یا آن را از دست بدهید لحظه حساس پرتاب خوبی نخواهید داشت بنابراین برای اینکه انتقال دادن انرژی تان به طور مناسب باشد باید توپ را دیر تر یا زود تر از موعود پرتاب کنید.

آموزش بولينگ حرفه اي

آموزش حرفه ای بولینگ – گرفتن توپ


یکی دیگر از مهم ترین مواردی که باید در آموزش بولینگ آن را یاد بگیرد گرفتن توپ می باشد. به عبارتی صریح تر نحوه گرفتن توپ بولینگ به شکل صحیح و اصولی یکی از مهم ترین موارد در آموزش حرفه ای بولینگ می باشد که می تواند برد یا باخت شما را در این بازی مشخص کند. شما در این بازی هیجانی وقتی می توانید یک هدف گیری دقیق و اصولی داشته باشید که توپ را به طور صحیح با انگشت های خود نگه دارید. توپ های بولینگ به طور کلی دارای 3 سوراخ معمولی می باشند که دو تا از آن ها در کنار هم قرار گرفته اند و یک سوراخ دیگر که بزرگ ترین سوراخ می باشد زیر این دو قرار دارد.
در آموزش حرفه ای بولینگ دو سوراخی که بر روی این توپ قرار دارند برای گذاشتن انگشت وسط و انگشت حلقه می باشد که در اخر هم سوراخ بزرگ برای انگشت شصت شما می باشد. وقتی در آموزش حرفه ای بولینگ می خواهید نحوه گرفتن توپ را به خوبی انجام دهید باید انگشت شصت خود را وارد حفره بزرگ کنید. سپس دو انگشت دیگرتان که بیان کردیم باید بر روی دو سوراخ دیگر قرار بگیرد و اگر تا بند انگشت های دوم تان روی سوراخ های توپ انتخابی تان قرار گرفته باشد بدین منظور است که یک توپ خوب برای خود انتخاب کرده اید.

برای خريد اينترنتي لباس ورزشی كليک كنيد.

آموزش بولینگ فارسی – نحوه ایستادن


نحوه ایستادن یکی دیگر از مهارت هایی می باشد که در آموزش بولینگ فارسی می خواهیم به آن بپردازیم. برای اینکه موارد بیان شده در مطالب فوق مانند گرفتن توپ، تعادل و … را رعایت کنید باید نحوه ایستادن خوبی داشته باشید. در آموزش بولینگ فارسی بهتر است بدانید هیچ قانون خاصی برای اینکه بتوانید به درستی در این بازی بایستید وجود ندارد در نتیجه شما در هر منطقه از سالن این بازی که بخواهید می توانید بایستید و توپ تان را بر روی ریل پرتاب کنید. اما در آموزش بولینگ فارسی باید بدانید برای اینکه بتوانید در لحظه مناسب و درست قبل از لاین خطا توپ را رها کنید باید در فاصله ‌ی مناسبی حرکت خود را شروع کنید.
در آموزش بولینگ فارسی به شم توصیه می کنیم برای این امر به ته محوطه ایروچ بروید و پشت به پین ها در فاصله ‌ی ۵ سانتی متری از لاین خطا بایستید. در نهایت باید چهار یا پنج قدم بردارید تا به نقطه ای برسید که بهترین مکان برای شروع حرکت و پرتاب توپ است. در آموزش بولینگ فارسی باید بدانید حالت ایستادن شما باید کاملا عادی و با کنترل باشد که به این منظور بهتر است زانو های خود را کمی خم کنید و سر خود را کاملا بالا نگه دارید.

آموزش بولينگ مبتدي

آموزش حرفه ای بولینگ – حرکت با توپ


در آموزش حرفه ای بولینگ پس از اینکه نحوه گرفتن توپ را یاد گرفتید نوبت به حرکت با توپ می رسد که بدانید چه مکانی برای ایستادن با توپ مناسب تر است. چون شما اگر چگونگی قدم برداشتن و حرکت دادن با دست هایتان برای پرتاب توپ را بلد باشید به راحتی می تونید توپ خود را با دست هایتان حرکت دهید و برنده بازی باشید. مهم ترین موردی که کمی قبل تر هم به آن پرداختیم و باز هم در آموزش حرفه ای بولینگ می خواهیم به آن بپردازیم قدم برداشتن می باشد که به طور کلی 4 یا 5 قدم برداشتن قبل از پرتاب توپ مناسب و خوب است.
در آموزش حرفه ای بولینگ جالب است بدانید اولین قدم همیشه با پای موافق و با دستی که توپ را پرتاب می ‌کند شروع می‌ شود و در این قدم دستی که توپ را حمل می‌ کند به سمت جلو برده می‌ شود. سپس دست ها به صورت آونگی در ۴ قدم به صورت منظم به حرکت در می‌ آیند و در قدم چهارم پای مخالف جلو آمده و شست از حفره ‌ی روی توپ بیرون آورده می‌ شود.

برای مطالعه بولينگ چيست در وبلاگ ورزشی اسان اسپرت كليک كنيد.

آموزش قوانین بولینگ برای امتیاز گیری


حتما شما هم در خصوص قوانین هر رشته ورزشی و بازی چیز هایی شنیده اید که باید بگوییم بازی بولینگ هم از این قائده مستثنا نبوده و دارای قوانینی می باشد که ما در ادامه می خواهیم به آموزش قوانین بولینگ بپردازیم. در آموزش قوانین بولینگ باید بگوییم امتیاز هر فرد با تعداد پین هایی که می اندازد محاسبه می شود اما اگر در حالت اسپیر باشید امتیاز اولین پرتاب در فریم بعدی به امتیاز اسپییر که جمعا ده است اضافه می شود.
در آموزش قوانین بولینگ به طور مثال اگر بازیکنی در یک پرتاب همه ‌ی پین ها را بریزد و یک استرایک ثبت کند همچنین در دو پرتاب بعدی به ترتیب ۲ و ۵ پین را بریزد امتیاز فریم استرایک او ۱۷ محاسبه می ‌شود و امتیاز فریم بعدی او که ۷ بوده نیز جداگانه به امتیازات او اضافه می ‌شود. در اخر آموزش قوانین بولینگ هم گر یک بازیکن ۳ استرایک پشت هم ثبت کند امتیاز فریم اول او ۳۰ محاسبه می‌ شود.

آموزش بولينگ گام به گام

بازی بولینگ برای کودکان


خیلی از افراد فکر می کنند بازی بولینگ برای کودکان مناسب نیست و این بازی تنها برای بزرگسالان است درحالی که اینطور نیست. وقتی شما به سراغ بازی بولینگ برای کودکان تان همانند خودتان می روید باعث می شود که آن ها بتوانند انرژی های منفی و اضافه خود را تخلیه کنند.
در نهایت هم با ریختن پین ها شادی، هیجان و اعتماد به نفس را تجربه خواهند کرد و چی از این بهتر؟ پس بد نیست در کنار بولینگ بازی کردن های خودتان به سراغ بازی بولینگ برای کودکان تان هم بروید و در کنار یکدیگر از اوقات فراغت خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. بازی بولینگ برای کودکان دارای فوایدی می باشد که در ادامه به شرح مختصر آن ها پرداخته ایم :
• بولینگ برای آموزش رنگ ها مفید است.
• بولینگ قدرت لمس کردن و گرفتن را افزایش می دهد.
• بولینگ موجب جنب و جوش و تحرک کودک می شود.
• بولینگ برای بازی های گروهی بسیار عالی است.
• بولینگ موجب افزایش تمرکز و دقت می شود.
• بولینگ سبب رشد و هماهنگی مهارت های بدنی می شود.
• بولینگ موجب پرورش عضلات انگشتان و مچ دست کودک می شود.
• بولینگ در بالا بردن اعتماد به نفس کودک بسیار موثر است.
• بولینگ سبب رشد مهارت های اجتماعی کودک می شود و حس همکاری او را گسترش می دهد.
• بولینگ هماهنگی چشم و دست کودک شما را افزایش می دهد.

آموزش بولينگ تهران

فواید بولینگ چیست؟


وقتی شما توپ بولینگ را در دست هایتان می گیرید و راه می روید تا پین ها را بر روی زمین پخش کنید باید بدانید اندام های تحتانی جسم تان قوی و ورزیده می شوند. همچنین وقتی که حین بازی بولینگ می خواهید توپ بولینگ را پرتاب کنید باید بازوی خود را حرکت دهید که این امر باعث کشیدگی، منقبض شدن، ورزیدگی تاندون ها، رباط ها، عضلات و مفصل های بازوان می شود که این امر بهترین و اساسی ترین فایده این بازی برای بدن می باشد اما ما در ادامه به شرح مختصر فواید این بازی برای بدن تان پرداخته ایم تا اطلاعاتتان در خصوص این بازی تکمیل شود.
• قوی و سفت کردن عضلات
• كم شدن وزن
• بهتر شدن روابط اجتماعی
• کمتر شدن خطر ابتلا به بیماری
• رفع استرس و افسردگی
• سلامت قلب
• هماهنگی بین دست و چشم

آموزش بولينگ مقدماتي

جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی در خصوص این رشته ورزشی در اختیارتان بگذاریم تا بدانید آموزش بولینگ آنقدر ها هم که فکر می کنید سخت نیست و تنها کافیست حین یادگیری مهارت های آن دقت زیادی به خرج دهید. در سخن اخر این مطلب امیدوار هستیم مطالب فوق در این خصوص برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن ها اوقات خوشی برای خود و کودکان تان رقم بزنید.

برای ثبت نام در کلاس بولینگ و مشاهده اطلاعات مربی بولینگ از طریق سایت آسان اسپرت اقدام کنید.

 

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *