قوانین و اصطلاحات کامل شمشیر بازی چیست؟ + تاریخچه شمشیربازی

شمشیر بازی یکی از بهترین و جذاب ترین ورزش ها در تمام دنیا می باشد که دارای قدمت و پیشینه بسیار کهن می باشد به طوری که بسیاری از امامان یادگیری مهارت های آن را توصیه کرده اند. از شمشیر بازی که امروزه تبدیل به یک رشته ورزشی شده است در هزاران سال پیش برای جنگیدن با یکدیگر استفاده می کرده اند و مهارت شمشیر زنی به عنوان یکی از مهارت های جنگی در تمامی تمدن های جهان بوده است. اما امروزه این ورزش حالت مدرنی پیدا کرده است و هر فرد هم به عنوان تفریح و هم به عنوان یک هدف بزرگ مانند کارهای نظامی می تواند از آن بهره ببرد. بنابراین قبل از رفتن به سراغ این رشته ورزشی باید جهت خود را مشخص کنید که به دنبال چه هستید تا آن موقع به سراغ فیلم شمشیر بازی و اینکه شمشیر بازی چیست بروید. به همین دلیل در ادامه به شرح مختصر اطلاعاتی در خصوص این رشته ورزشی قدیمی پرداخته ایم تا بدانید نام ورزش شمشیربازی چیست و دارای چه اصطلاحات و قوانینی می باشد.

نگاهی به تاریخچه شمشیربازی

همان طور که می دانید شمشیر بازی یکی از ورزش های بسیار کهن می باشد و افراد زیادی از دیر باز تا کنون علاقه زیادی به آن دارند. به همین دلیل ما در این مطلب می خواهیم ابتدا نگاهی به تاریخچه شمشیربازی بیندازیم تا با پیشینه ورزشی که انتخاب کرده اید آشنا شوید. در تاریخچه شمشیربازی باید بدانید فن شمشیر زدن و استفاده از شمشیر برای حمله و دفاع تاریخی بسیار دراز دارد. چون شمشیر مهم ترین اسلحه بشر طی چندین هزار سال بوده است و به همین دلیل تنها ورزشی است که تاریخی روشن دارد و مدارک زنده و گویایی در موجودیت آن وجود دارد. در نتیجه متخصصان این حوزه با بررسی هایی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که تاریخچه شمشیربازی به ابتدای قرن چهارم میلادی در اروپا بر می گردد.
در تاریخچه شمشیربازی مطرح شده که در ابتدای قرن پانزدهم شمشیر بازی از آلمان به ایتالیا راه یافت و در قرن شانزدهم در همه اروپا متداول شد و مدارس شمشیر بازی به آموزش علاقمندان این ورزش پرداختند. در تاریخچه شمشیربازی جالب است بدانید انگیزه اصلی این رشته ورزشی آماده شدن افراد برای دوئل بوده است. در اواخر قرن 19 میلادی که بسیاری از کشور ها دوئل را ممنوع کرده بودند باعث شد زمینه مناسبی برای گسترش شمشیر بازی به عنوان ورزش فراهم شود که به همین منظور باشگاه های متعددی در جهان به وجود آمد.

ورزش شمشیر بازی چیست

شمشیر بازی چیست؟

شما هم دوست دارید بدانید شمشیر بازی چیست؟ شما هم فکر می کنید شمشیر بازی تنه گرفتن شمشیر در دست و مبارزه کردن با هیچ قاعده و قانونی می باشد؟ اگر چنین افکاری دارید باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید چون شمشیر بازی تنها به این معنی نیست به همین دلیل ما در ادامه می خواهیم همراه با شما بررسی کنیم شمشیر بازی چیست؟ ورزش شمشیر بازی که در تاریخچه شمشیربازی بررسی کردیم قدمتی بسیار طولانی دارد و هم آقایان و هم بانوان در صورت داشتن علاقه و پشتکار می توانند در آن فعالیت کنند. برای اینکه بهتر بدانید شمشیر بازی چیست باید بگوییم هم به صورت تک نفره و هم به صورت تیمی می توانید در مسابقه های این رشته ورزشی هیجانی شرکت کنید و چی بهتر از این برای یک فرد علاقه مند به هیجان و ورزش؟
وقتی به سراغ این رشته ورزشی هیجانی می روید باید بدانید که یک لباس مناسب برای خود باید تهیه کنید. لباس های مخصوص این رشته ورزشی به طور کلی برای اینکه بهتر بدانید شمشیر بازی چیست عبارت است از دستکش، ماسک، ژاکت، جوراب و کفش تا از آسیب های احتمالی بتوانید پیشگیری کنید. به لباس شمشیربازها یی كابل سیم متصل خواهد شد که این سیم به دستگاه مخصوصی ارتباط پیدا می كند كه می تواند ضربه های وارد را ضبط و محاسبه كند. برای متوجه شدن بهتری اینکه شمشیر بازی چیست باید بگوییم محوطه مسابقه شمشیربازی كه به آن پیست می گویند 14 متر طول و 8/1 تا دو متر پهنا دارد.

انواع شمشیربازی چیست؟

حتما در فیلم شمشیر بازی مشاهده کرده اید که شمشیر بازی دارای انواع مختلفی می باشد و کنجکاو شده اید که انواع شمشیربازی چیست. به همین منظور ما در ادامه می خواهیم انواع شمشیر بازی را برای شما مطرح کنیم تا اطلاعات مفیدی در ذهن خود داشته باشید و بدانید شمشیربازی چیست تا ساده از کنار آن گذر نکنید. چون خیلی از افراد با اینکه نمی دانند شمشیربازی چیست به سراغ این رشته ورزشی می روند در حالی که اطلاعات جامعی در این خصوص ندارند. به همین دلیل در ادامه به شرح انواع شمشیربازی چیست پرداخته ایم که عبارت هستند از :
• نوع رقابتی
این نوع از شمشیر بازی همان چیزی است که شما در مسابقات شمشیربازی و فیلم شمشیر بازی می ‌بینید. در این نوع شمشیر بازی دو فرد ورزشکار با هم به رقابت می ‌پردازند.
• نوع کلاسیک
• این نوع از شمشیربازی برای مسابقات ورزشی طراحی نشده است و تنها افرادی که به صورت تفریحی می خواهند شمشیر بازی کنند می توانند به سراغ این نوع بیایند.

قوانین شمشیر بازی چیست

زمان بازی های شمشیربازی

مورد مهمی که در مطلب شمشیر بازی چیست باید به آن توجه داشته باشید زمان بازی های شمشیر بازی می باشد. مدت زمان شمشیر بازی در بازی های مقدماتی 3 دقیقه می باشد. البته این مدت زمان در بازی های حذفی شمشیر بازی در 3 راند 3 دقیقه ای برگزار می شود که به هر فرد یک دقیقه وقت استراحت بین هر راند داده می شود.

تعداد نفرات تیم شمشیر بازی

دانستن تعداد نفرات تیم شمشیر بازی در دانستن شمشیر بازی چیست هم خالی از لطف نیست چون در کمتر فیلم شمشیر بازی می توان به درستی این تعداد را تشخیص دد. یک تیم شمشیر بازی به طور کلی از چهار نفر تشکیل می شود که شامل 3 نفر اعضای اصلی و 1 نفر ذخیره می باشد.

براي مطالعه آموزش اسكيت در وبلاگ ورزشی اسان اسپرت كليك كنيد.

پوشش اصلی شمشیربازی : ژاکت

همان طور که دانستن نام ورزش شمشیربازی چیست مهم است کسب اطلاعاتی در خصوص پوشش اصلی شمشیربازی هم خالی از لطف نیست. ژاکت یکی از پوشش های اصلی این رشته ورزشی هیجانی می باشد که دارای بندی است که در میان پاهای فرد قرار می گیرد.
طراحی ژاکت این رشته ورزشی در نوع های مختلف آن فرق می کند برای مثال در شمشیر بازی فلوره ژاکت ها در امتداد کمر قرار خواهند گرفت. همچنین یک پارچه گلوپوش اطراف یقه دوخته می شود تا از ورود تیغه شمشیر به زیر ماسک و اطراف گردن جلوگیری کند.پوشش اصلی شمشیربازی : ماسک
یکی دیگر از پوشش های این رشته ورزشی محبوب ماسک می باشد که دارای یک پیشبند است تا از گردن در مقابل آسیب ها مراقبت کند. این ماسک باید قدرت 12 کیلوگرم بر سطح را در ناحیه تور فلزی جلو صورت و 350 نیوتون را در قسمت پیش بند تحمل کند. البته میزان مقاومت و اجزای دیگر ماسک در مسابقات بین المللی مختلف متنوع است.

تجهیزات شمشیر بازی چیست

پوشش اصلی شمشیربازی : دستکش

وقتی دستگیره شمشیر را بر دست بگیرید حتما باید یک دستکش مخصوص داشته باشید. به همین دلیل این رشته ورزشی دارای یک دستکش پوشیده و بلند است که شاید در فیلم شمشیر بازی دیده باشید. این دستکش دارای تیغه می باشد تا از ایجاد مصدومیت پیشگیری کند همچنین در دانستن شمشیر بازی چیست بد نیست بدانید وجود دستکش در دست گرفتن بهتر شمشیر تاثیر زیادی دارد.

پوشش اصلی شمشیربازی : جوراب و کفش

جوراب و کفش نیز یکی دیگر از پوشش های این رشته ورزشی می باشند. جوراب های این رشته ورزشی بسیار بلند هستند و تا بالای زانوی ورزشکار را پوشش می دهد. کف کفش این رشته ورزشی هم صاف است و برای پیشگیری از پارگی کفش در حالت لانژ شمشیربازی سطوح داخلی کفش تا حد زیادی تقویت شده اند.

پوشش اصلی شمشیربازی : اتصالات الکترونیکی

اتصال های الکترونیکی اخرین و مهم ترین اجزای پوشش این رشته ورزشی مفرح و هیجان انگیز می باشد. اتصال های الکترونیکی برای درج کردن امتیاز ها به صورت الکترونیکی می باشد. این اتصال های الکترونیکی بر روی یک جلیقه وجود دارند که با خاصیت فلزی به نام لم هستند و فرد باید آن را بپوشد تا از آسیب هایی که ممکن است برایش پیش آید جلوگیری کند.

براي رزرو سالن بيليارد و سالن بولينگ به سايت آسان اسپرت مراجعه نماييد.

عمده خطاهای شمشیربازی

اگر به سراغ مطالب این رشته ورزشی مانند نام ورزش شمشیربازی چیست هم بروید شاید برای شما مهم ترین خطاهای این رشته ورزشی را بیان نکنند. به همین دلیل ما در ادامه به شرح مهم ترین خطاهایی از این رشته ورزشی پرداخته ایم که حتی شاید در فیلم شمشیر بازی هم ندیده اید. عمده خطاهای شمشیربازی عبارت هستند از :
• بی ادبی و توهین به حریف
• اعتراض به داور یا حریف پس از اعلان رای داوران
• گرفتن بدن حریف و جلوگیری از بازی وی
• نداشتن وسایل کامل مسابقه
• پرتاب کردن شمشیر به طرف حریف
• خشونت پس از اخطار
• تکرار حمله به حریف بعد از فرمان ایست داور

فواید شمشیر بازی چیست

رده های سنی مسابقات شمشیربازی

دوست دارید بدانید رده های سنی مسابقات شمشیر بازی به چه صورت است تا هم خودتان و هم کودکان تان که عاشق شمشیر بازی هستند تکلیف خود را بدانند؟ ما در ادامه به شرح رده های سنی مسابقات شمشیر بازی پرداخته ایم که عبارت هستند از :
• نونهالان (زیر 14 سال)
• نوجوانان (زیر 17 سال)
• جوانان (زیر 20 سال)
• بزرگسالان (سن آزاد است)

اصطلاحات شمشیربازی

با دانستن اصطلاحات شمشیربازی بیشتر از قبل این رشته ورزشی برایتان جای خواهد افتاد. به عبارتی صریح تر با دانستن اصطلاحات شمشیربازی می توانید بفهمید هر کلمه در این رشته ورزشی هیجانی به چه معناست و در هر شرایطی باید از کدام یک اصطلاحات شمشیربازی استفاده کنید. به همین دلیل در ادامه به شرح مهم ترین اصطلاحات شمشیربازی پرداخته ایم تا بدین وسیله به طور کامل بدانید شمشیر بازی چیست. مهم ترین اصطلاحات شمشیربازی عبارت است از :
• لانژ : حرکت ناگهانی شمشیر باز به سمت جلو
• فلش : حمله ی شمشیر باز هم زمان با دویدن
• بازکوب : دومین حمله ی شمشیر باز
• آپل : کوبیدن پای راست بر زمین به طور ناگهانی و شدید که با هدف به هم زدن تمرکز رقیب انجام می شود
• اتک : شمشیر باز دستش را پیش می آورد و حالت حمله به خود می گیرد تا بتواند به خوبی حمله کند
• سپر یا گارد : گارد محافظ قسمتی از شمشیر است که از دست شمشیر باز در برابر ضربات حریف محافظت می کند

قوانین شمشیربازی

زمین مسابقه این رشته ورزشی دارای 14 متر طول و 1.5 متر عرض می باشد. در قوانین شمشیربازی شرکت کننده ها باید قبل از شروع شدن بازی باید با نگه داشتن محافظ شمشیر در کنار چانه شان به یکدیگر ادای احترام کنند. در دیگر قوانین شمشیربازی شرکت کننده ها باید در روی خط گارد جوری بایستند که یک پایشان جلو باشد و دست آزادشان در پشتشان جمع شده باشد.
قوانین شمشیربازی در خصوص ست ها به این صورت ست که در ست مسابقه 3 دقیقه ای است ولی اگر یک شمشیرباز 15 امتیاز بگیرد مسابقه ممکن است زودتر هم به پایان برسد. در دیگر قوانین شمشیربازی باید گفت اگر مسابقه تمام شود و هیچ یک از شرکت کننده ها نتوانند 15 امتیاز کسب کنند برنده فردی خواهد بود که امتیاز های بیشتری کسب کرده است. در قوانین شمشیربازی اگر هم پس از 9 دقیقه امتیازها مساوی بود یک دقیقه وقت اضافه در نظر گرفته می شود که در آن فردی که اولین امتیاز را کسب کند برنده خواهد بود.

اصطلاحات شمشیر بازی چیست

فواید ورزش شمشیربازی

از نام ورزش شمشیربازی چیست، اصطلاحات شمشیربازی، قوانین شمشیربازی و … که بگذریم نوبت به دانستن فواید ورزش شمشیربازی می رسد. هر فردی با دانستن فواید ورزش شمشیربازی بیشتر ترغیب خواهد شد که به سراغ این رشته ورزشی برود و بدن خود را سرشار از این همه فواید کند. شمشیربازی به طور کلی یک مجموعه ای حرکات ظریف و سریع می باشد چون برای اجرای حرکات آن تمام عضلات و مفاصل بدن به کار گرفته می شود. به همین دلیل در ادامه سعی کرده ایم مهم ترین فواید ورزش شمیربازی را برای علاقه مندان عزیز مطرح کنیم. مهم ترین فواید ورزش شمشیربازی عبارت است از :
• تقویت عضلات
• داشتن اندام مناسب
• افزایش سرعت و چالاکی
• افزایش انعطاف‌پذیری
• واکنش سریع به تحریکات
• هماهنگی میان مغز و عضلات بدن
• تقویت تمرکز و دقت
• تقویت سیستم قلبی- عروقی
• تقویت سیستم تنفسی
• افزایش اعتماد به نفس
• افزایش قدرت تفکر و تصمیم‌ گیری

براي خريد لباس ورزشی كليک كنيد.

جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی در خصوص اینکه نام ورزش شمشیربازی چیست، اصطلاحات شمشیربازی چه می باشد، تاریخچه شمشیر بازی چیست، فواید ورزش شمشیربازی چه ها هستند بدهیم. در سخن اخر این مطلب امیدوار هستیم مطالب فوق در این خصوص برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن ها اوقات خوشی برای خود و دوستانتان رقم بزنید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *