چگونه پینت بال بازی کنیم؟ آموزش کامل پینت بال + فیلم بازی پینت بال

همه ی ما دوست داریم در کنار ورزش کردن هیجان را هم تجربه کنیم از این رو باید به سراغ ورزشی برویم که در آن هیجان هم وجود داشته باشد. اگر آن دسته از افرادی هستید که عاشق هیجان هستید ما به شما بازی پینت بال را پیشنهاد می کنیم. این بازی هیجانی در فضاها باز با شلیک گلوله های پر از رنگ انجام می شود که دارای یک سری قوانین خاص است. این بازی تا زمانی که قوانین پنت بال را بلد باشید و با اصول به جلو حرکت کنید برای شما آسیب و ضرری به دنبال ندارد و از این جهت خیالتان راحت باشد. اگر به دنبال آموزش پینت بال، تکنیکهای پینت بال، آموزش کار با اسلحه پینت بال، قوانین پینت بال و … هستید کافیست در ادامه با ما همراه باشید تا مطالب مفیدی در اختیارتان بگذاریم و دیگر به سراغ مقاله در مورد پینت بال در سایت های اینترنتی بی خودی نروید.


تاریخچه پیت بال در جهان


وقتی در مورد تاریخچه پینت بال اطلاعاتی در ذهن خود نداشته باشید نمی توانید آن طور که باید بر روی این بازی مسلط باشید و به افراد دیگری که می خواهند به سراغ این بازی بیایند اطلاعات مفید بدهید. از این رو دانستن تاریخچه این بازی خالی از لطف نیست و می توانید با آگاهی بیشتر و کامل تر در این بازی فعالیت کنید. تاریخچه این بازی به اوایل دهه 1970 بر می گردد زمانی که در وزارت کشاورزی آمریکا یک سری ماشین هایی وجود داشت که عقب آن ها پمپی بود و رنگ را به مسافت های خیلی دور پرتاب می کرد.
در حقیقت با این ماشین ها درخت هایی که باید هرس می شدند علامت گذاری می شد. افرادی که در این دهه زندگی می کردند به مرور به سراغ اسلحه و توپ هایی رفتند که بتوانند این کار را تبدیل به یک بازی کنند در نهایت هم دست به ابداع بازی پینت بال زدند. با گذشت زمان این بازی در تمام دنیا رواج پیدا کرد و به طور رسمی وارد کمیته بین المللی المپیک شد تا در بازی های المپیک نیز به آن پرداخته شود.

آموزش پینت بال حرفه ای


ورزش پینت بال چیست؟


این بازی همان طور که در مطلب فوق اشاره کردیم به وسیله گلوله هایی پر از رنگ انجام می شود که باید فضای آن حتما باز باشد. اگر در زندگی تان به دنبال هیجان هستید باید به سراغ این بازی تا بدانید هیجان و نشاط چیست. در این بازی وقتی شما آموزش پینت بال را دیدید باید به سراغ حذف کردن هم تیمی های خود با شلیک گلوله های رنگی بروید. اما برای اینکه آموزش پینت بال را به صورت کامل ببینید باید با تکنیک ها و قوانین آن آشنا باشید تا به خودتان و افراد دیگر آسیب نرسانید.
گلوله ی این بازی یک توپ ژلاتینی کروی شکل است که حاوی رنگ محلول در آب است و پس از برخورد با فردی که نشانه گرفته اید می ترکد. توپ این بازی به وسیله یک تفنگ که مکانیزم آن بادی و سرعت آن 260 الی 300 فوت بر ثانیه است شکلیک می شود. اگر سن تان از ده به بالا باشد می توانید در محوطه مخصوص این بازی به دنبال یار خود بگردید تا با هدف گیری صحیح او را از بازی حذف و خودتان پیروز میدان باشید. همچنین باید بدانید این بازی یک بازی کاملا ایمن می باشد و حتما قبل از شروع بازی باید ماسک، کلاه ایمنی، پد زانو و سایر لوازم لازم را بر تن کنید.

برای خرید لباس ورزشی مردانه کلیک نمایید.


آموزش پینت بال در خصوص تجهیزات مورد نیاز


• ماسک پینت بال
در آموزش پینت بال ابتدا باید به سراغ زدن ماسک آن بروید چون این ماسک ها صورتتان را در برابر گلوله هایی که از طرف حریف تان پرتاب می شود محافظت می کند. پس در زدن آن کوتاهی نکنید و می توانید به سراغ نوع هایی از آن بروید که راحت تر و سبک تر هستند.
• مخزن پینت بال
در آموزش پینت بال باید بدانید که مخزن پینت بال جایی است که گلوله های این بازی را در ان قرار می دهند. به طور کلی دو نوع از این مخزن وجود دارد که یکی براساس جاذبه گلوله ‌ها را وارد تفنگ می‌ کند و دیگری هاپر الکترونیکی است که از باتری استفاده می ‌کند و با فشار گلوله‌ ها را به‌ سمت تفنگ پرت می کند.
• قفل محافظ لوله تفنگ
در آموزش پینت بال باید با قفل محافظ لوله تفنگ نیز آشنا باشید. قفل محافظ لوله تفنگ در این بازی برای ایمنی بسیار مهم و ضرور است. به عبارتی ساده تر اگر این قطعه نباشد ممکن است هم به خودتان و هم به اطرافیان آسیب برسانید.
• مخزن هوا
مخزن هوا یکی دیگر از مواردی است که در آموزش پینت بال باید به آن پرداخته شود تا اطلاعات لازم در این زمینه داشته باشید. این مخزن‌ ها انواع مختلفی از نظر شکل، اندازه و وزن دارند که به طور کلی دو نوع هستند. اولی مخزن دی‌ اکسید کربن است که این مخزن‌ ها به ‌صورت مایع پر می‌ شوند و در زمان شلیک به‌ صورت گاز در می‌ آیند. دیگری مخزن‌ های پرفشار نیترو است که این مخزن‌ ها به آب و هوا واکنش نشان نمی‌ دهند و مهم نیست که تفنگ خود را چطور در دست می‌ گیرید.

آموزش پینت بال مبتدی


مشخص کردن محدوده بازی پینت بال از تکنیکهای پینت بال


اولین تکنیکی که از تکنیکهای پینت بال باید به سراغ آموزش پینت بال حرفه ای بروید مشخص کردن محدوده بازی پینت بال است. برای آموزش پینت بال حرفه ای این تکنیک باید قبل از شروع شدن بازی مطمعن شوید که به طور کامل محدوده ها را به حریف تان نشان داده اید. همچنین باید در پیاده سازی این تکنیک از تکنیکهای پینت بال به یاد داشته باشید که زمین تان خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک نباشد.
اندازه یک زمین مناسب در این بازی باید 100 متر طول و 50 متر عرض برای یک بازی 3 به 3 بزرگ داشته باشد. برای انجام این تکنیک کافیست نقطه شروع را در 2 طرف مخالف زمین انتخاب کنید و سعی کنید جوری این نقطه را انتخاب کنید که به یکدیگر دید نداشته باشید تا بتوانید برنده این بازی باشید.

در صورت تمایل به مطالعه مطلب آموزش بولینگ در وبلاگ ورزشی اسان اسپرت کلیک نمایید.


مشخص کردن منطقه مرده در بازی پینت بال از تکنیکهای پینت بال


یکی دیگر از تکنیک های این بازی که باید در آموزش پینت بال حرفه ای به آن پرداخته شود مشخص کردن منطقه مرده می باشد. باید علاوه بر اینکه خودتان از منطقه مرده اطمینان داشته باشید مطمعن باشید که حریف تان هم از آن منطقه مطلع است و نباید نزدیک به آن شلیک کند.
منطقه مرده جایی این محوطه بازی پینت بال است که بازیکنان باید بعد از حذف شدن به انجا بروند. معمولا در این قسمت ادوات و گلوله های اضافی در بین بازی ها قرار داده می شود. این ناحیه باید به اندازه کافی از زمین اصلی دور باشد که بازیکنان حذف شده بتوانند بدون هیچ خطری ماسک خود را برای تمیز کردن در بیاورند.

برای رزرو پینت بال تهران و  سالن بیلیارد و ثبت نام در کلاس اسکیت از طریق سایت آسان اسپرت اقدام نمایید.


مشخص کردن هدف بازی پینت بال از تکنیکهای پینت بال


یکی دیگر از مواردی که در آموزش پینت بال حرفه ای باید به آن پرداخته شود مشخص کردن هدف بازی می باشد. یعنی علاوه بر خودتان حریف هایتان هم باید هدف بازی را بدانند. برای مثال می خواهید یک بازی ساده انجام دهید یا برای برنده شدن پیش بروید. در این بین پس از مشخص کردن هدف هایتان باید با استفاده از قوانین پینت بال شروع به بازی کنید.

آموزش پینت بال ترفندها


توجه به زمان در بازی پینت بال از تکنیکهای پینت بال


توجه به زمان در بازی پینت بال یکی دیگر از موارد مهمی می باشد که باید به آموزش آن بپردازیم. برای اینکه در این بازی پیروز میدان باشید باید یک حد زمانی برای خود تعیین کنید. برای این امر دو راه وجود دارد که اولین آن طرح زمان از بازی و دومی طرح زمان از وقتی که اولین بازیکن از زمین خارج می شود.


آموزش کار با اسلحه پینت بال


یکی از اصلی ترین وسایل این بازی اسلحه پینت بال می باشد که اگر نباشد نمی توانید این بازی را انجام دهید. برای این امر ابتدا باید آموزش کار با اسلحه پینت بال را بلد باشید که خود آموزش کار با اسلحه پینت بال نیازمند دانستن یک سری اطلاعات و پیروی از آن ها می باشد. در آموزش پینت بال باید بدانید تنها با فشار دادن ماشه بر روی مارکر تفنگ می توانید حریف هایتان را مورد هدف قرار دهید اما هدف گیری دقیق همانند آموزش کار با اسلحه پینت بال راحت و ساده نیست. به عبارتی ساده تر نکاتی وجود دارد که برای تبدیل شدن به یک تیرانداز ماهر در آموزش پینت بال باید در نظر داشته باشید.
ابتدا بسته به نوع تفنگ تان باید آن را برای تیر اندازی آماده کنید. در آموزش پینت بال ابتدا باید هاپر یا همان مخزن توپ پینت بال را نصب کنید. هاپر معمولا با پیچاندن و یا بستن گیره‌ ی مخصوص روی تفنگ نصب می ‌شود. مرحله ‌ی بعد بستن محفظه ‌ی هوای تفنگ پینت بال می باشد. محفظه‌ ی هوا که با هوای فشرده پر شده است باید به طور صحیح نصب شود تا تفنگ عملکرد مناسب را داشته باشد. برای اینکه راحت تر بتوانید عمل بستن را انجام دهید تفنگ را به حالت عمودی و به طوری بگیرید که لوله آن به طرف زمین باشد.

آموزش پینت بال قوانین


آشنایی با قوانین پینت بال


تنها بررسی چندین مقاله در مورد پینت بال و آموزش پینت بال برای برنده شدن و آسیب ندیدن در این بازی کافی نیست. در حقیقت شما باید علاوه بر بررسی چندین مقاله در مورد پینت بال و آموزش پینت بال در مورد قوانین پینت بال نیز اطلاعات مفید و جامعی داشته باشید. اگر از قوانین بازی پینت بال چیزی ندانید در اخر یا پیروز میدان نمی شود و یا به خودتان و حریف هایتان آسیب می رسانید. به همین دلیل در ادامه مهم ترین قوانین بازی پینت بال که باید در مورد آن اطلاعات داشته باشید را برایتان مطرح کرده ایم. مهم ترین قوانین بازی پینت بال عبارت است از :
• ایستگاه پرچم حداقل باید ۲ متر عرض داشته باشد و در وسط مرزهای عرضی زمین قرار گرفته باشد.
• هیچ تیم و هیچ بازیکنی به هیچ وجه حق ایجاد تغییر در زمین بازی را ندارد.
• اگر گلوله خوردید و گلوله باز شده بود پس باید خودتان را از بازی خارج کنید.
• پاک‌ کردن محل اصابت گلوله یا ادامه‌ ی بازی با وجود گلوله خوردن منجر به اخراج می‌ شود.
• پس از مورد اصابت واقع شدن با توپ سریعا خودتان آن را اعلام کنید.
• از محیط تعیین شده برای بازی خودسرانه و بدون هیچ دلیلی خارج نشوید.
• به نظر داور بازی پینت بال احترام بگذارید چون تعیین کننده نهایی اتفاقات بازی داور است و اگر مشکلی در حین بازی پیش آمد باید آن را با داور مطرح کنید.

آموزش پینت بال پیشرفته


فواید بازی پینت بال


ار هر چیزی که بگذریم از فواید این بازی مهیج و پرطرفدار نمی توانیم بگذریم. وقتی شما به سراغ این بازی می آیید با یک تیر دو نشان می زنید چرا که هم روح تان و هم جسم تان سلامت و شاداب می شود. به همین دلیل ما در ادامه سعی کرده ایم مهم ترین فواید این بازی را برایتان مطرح کنیم تا بدانید با انجام آن چه اتفاق خوشایندی در بدن تان رخ می دهد. مهم ترین فواید بازی پینت بال عبارت است از :
• تنوع در کارهای روزانه
• تمرین کل بدن
• شادی بخش و تقویت کننده روح و روان
• افزایش استقامت
• افزایش قدرت بدنی
• افزایش اعتماد به نفس و مهارت های فردی
• کاهش وزن
• تکسین استرس
• ترویج کار گروهی
• سرگرم کننده و نشاط آور

آموزش پینت بال تهران


جمع بندی نهایی


همه ی ما انسان ها روزانه سرمان با هزاران مشغله کاری و درسی درگیر می شود و وقتی به خانه می آییم دوست داریم یک چیزی این خستگی و کسلی را از تنمان در آورد و به روحمان نشاط دهد. در این مطلب به شما یک بازی هیجانی را به صورت مختصر و جامع آموزش دادیم تا اطلاعات مفیدی از این بازی داشته باشید و بتوانید ساعاتی را با انجام این بازی از محیط خانه و مشغله های ذهنی تان فرار کنید.
در جمع بندی نهایی این مطلب سعی کردیم شما را با آموزش پینت بال به صورت ساده آشنا کنیم تا بدانید این بازی اصلا سخت نیز و نیاز به آموزش های اساسی ندارد. تنها با بررسی مقاله در مورد پینت بال و بررسی مواردی که گفتیم می توانید با رعایت قوانین این بازی ساعاتی را به بهترین نحو ممکن با دوستان و آشنایان خود بگذرانید. در پایان امیدوار هستیم مطالب فوق در خصوص آموزش پینت بال برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *