کراس فیت چیست؟ ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است؟

کراس فیت یکی از بهترین و پرطرفدار ترین ورزش ها در بین تمامی افراد دنیا می باشد که دارای فواید بی شماری برای بدن فرد است. این رشته ورزشی که به واسطه آن می توانید به تناسب اندام هم برسید دارای تکنیک ها و اصول خاص خود می باشد. از این رو می توانید به نزدیک ترین باشگاه محل زندگی تان بروید تا از فواید بی شمار این ورزش بهره مند شوید. خیلی از افراد به دنبال ورزش هایی هستند که در کنار ورزش کردن بتوانند به اهداف خود مانند وزن کم کردن و هیجان تجربه کردن برسند. خبر خوش این است که با کراس فیت در کنار ورزش کردن هم می توانید وزن کم کنید و هم تفریح کنید. پس منتظر چه هستید؟ اما صبر کنید برای رفتن به باشگاه های نزدیک محل زندگی تان و ثبت نام در این رشته ورزشی باید یک سری اطلاعات مانند دستگاه کراس فیت چیست، حرکات کراس فیت چیست، فواید کراس فیت چیست و … داشته باشید که ما در ادامه به شرح مختصر هر یک از این ها پرداخته ایم کافیست در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی از این رشته ورزشی محبوب کسب نمایید.


نگاهی به تاریخچه کراس فیت


رشته ورزشی کراس فیت در سال ها دو هزار روی کار آمد اما تاریخچه کراس فیت به سال های قبل تر یعنی وفتی فردی به نام گلسمن ژیمیناستیک کار بود بر می گردد. این فرد همواره در ورزش کردن به دنبال این بود که روز به روز قوی تر شود از این رو در کنار ورزش خود به سراغ کار کردن با دمبل ها و وزنه ها هم رفت. از این رو اینگونه بود که رشته ورزشی کراس فیت به وجود آمد و ای فرد و سایر افراد به غیر از ژیمناستیک کراس فیت هم کار می کردند.
در تاریخچه کراس فیت باید گفت اولین شعبه کلاس کراس فیت در نورت سیاتل بود. از این رو تا سال ۲۰۰۵، ۱۳ شعبه دیگر نیز تاسیس شد و در سال ۲۰۱۲ نزدیک به ۱۰ سال پس از شروع به کار کراس فیت ۳۴۰۰ شعبه در سرتاسر جهان مشغول به کار شدند. از این رو افراد علاقه مند به این رشته ورزشی که خواهان دست یابی به آمادگی جسمانی بودند روز به روز در کلاس های آن بیشتر شدند.

کراس فیت چیست


کراس فیت چیست؟


دوست دارید بدانید کراس فیت چیست؟ کراس فیت یک ورزشی می باشد که ترکیبی از تمرین های مقاومت، سرعت، وزنه برداری، کتل بلز، تمرین وزن بدن و … می باشد. وقتی شما به سراغ این رشته ورزشی بروید و تمرین های آن را مو به مو اجرا کنید به هدف اصلی آن یعنی تناسب اندام خواهید رسید. علاوه بر رسیدن به تناسب اندام برای اینکه بهتر بدانید کراس فیت چیست باید بگوییم شما به تناسب ریوی و قلبی، استقامت، قدرت و استحکام عضلانی، انعطاف، نیرو، سرعت، چالاکی، تعادل، هماهنگی و دقت نیز دست پیدا خواهید کرد.
همچنین در دانستن کراس فیت چیست باید گفت آموزش حرکات کراس فیت به ۳ تا ۵ روز کار در هفته نیاز دارد چون تمرین های این رشته ورزشی هم شدید و هم کوتاه هستند بنابراین بیشتر از 5 الی 10 دقیقه طول نمی کشد. این رشته ورزشی جزو آن دسته از ورزش های انفجاری می باشد که باید به شکل مداری انجام شود در نتیجه استراحت بین تمرین ها و اجرای حرکات آن کوتاه است. تمرینات عمده کراس فیت تمریناتی برای سر تا سر بدن است که شامل فشار دادن، کشیدن، دویدن، پارو زدن و چمباتمه زدن زیر وزنه و … است.

برای مشاهده اطلاعات باشگاه بدنسازی و ثبت نام در کلاس کراس فیت از طریق سایت آسان اسپرت اقدام نمایید.


ورزش های روزانه کراس فیت


کراس فیت دارای ورزش های روزانه می باشد که هر روز توسط مربی تان تغییر خواهد کرد. به همین دلیل ما در ادامه شایع ترین ورزش های روزانه کراس فیت را برایتان مطرح کرده ایم که نام برخی از آن ها از ورزشکاران گرفته شده است. تعداد زیادی از این تمرین ها وجود دارد که از آسان تا سخت هستند و ما در ادامه برای اینکه بهتر بدانید کراس فیت چیست مهم ترین آن ها را مطرح کرده ایم که عبارت هستند از :
• باربارا : این تمرین شامل ۲۰ مرتبه حرکت بارفیکس، ۳۰ مرتبه حرکت شنا، ۴۰ مرتبه حرکت دراز و نشست و ۵۰ بار حرکت چمباتمه وزن بدن است که به ترتیب انجام می شود.
• انگی : ۱۰۰ مرتبه حرکت بارفیکس، ۱۰۰ مرتبه حرکت شنا، ۱۰۰ مرتبه دراز و نشست، ۱۰۰ مرتبه چمباتمه وزن بدن که در تمام طول ورزش با هم جمع می‌ شوند.
• مورف : دوی زمان بندی شده به طول یک مایل به همراه ۱۰۰ بار حرکت شنا، ۱۰۰ بار بارفیکس، ۳۰۰ بار چمباتبه زدن وزن بدن که در پایان هر یک مایل دویدن انجام می ‌شود.
• جکی : یک هزار متر پارو زدن، ۵۰ مرتبه وزنه زدن با یک وزنه انتخابی و ۳۰ مرتبه حرکت بارفیکس بدون هیچ استراحتی می باشد.

تمرینات کراس فیت چیست


حرکات کراس فیت چیست – اسکوات از جلو


یکی از محبوب ترین حرکات کراس فیت که می خواهیم به شما بگوییم اسکوات از جلو می باشد. اسکوات از جلو یکی از محبوب ترین تمرین های پایین تنه برای علاقه مندان این رشته ورزشی می باشد. برای اینکه بدانید حرکات کراس فیت چیست یعنی اسکوات از جلو باید بگوییم که با این حرکت می توانید به پایین تنه تان قدرت ببخشید.
برای انجام این حرکت وقتی پاهایتان به عرض شانه هایتان باز است باید یک هالتر را روی عرض سینه تان قرار دهید. سپس حالی ‌که سینه ‌هایتان رو به بالاست و میان‌ تنه تان سفت است باید باسنتان را به عقب و پایین ببرید. در اخر هم باید آن را به سمت زمین نزدیک کنید و اجازه دهید کمی بیشتر از موازی‌ شدن پایین بیاید.


حرکات کراس فیت چیست – پاور کلین


یکی دیگر از حرکات کراس فیت که می خواهیم در بخش حرکات کراس فیت چیست به آن بپردازیم پاور کلین می باشد. اگر به دنبال راه یافتن به المپیک و حرفه ای شدن هستید به شما پیشنهاد می کنیم از این تمرین زیاد استفاده کنید تا قوی شوید. برای انجام این حرکت باید پاهایتان به عرض لگن باز باشد و یک هالتر به ارتفاع ساق پاهایتان بگیرید.
در حالی‌ که کمرتان صاف است هالتر را از زمین بلند کنید و آن را نزدیک ساق بگیرید. جایی که هالتر به بالای زانو رسید آن را بالا ببرید و دست‌ هایتان را صاف کنید. سپس زمانی ‌که هالتر در هوا قرار گرفت به ‌سرعت زیر آن را بگیرید و دریافت‌ کننده هالتر در وضعیت یک چهارم اسکوات باشید.

فواید کراس فیت چیست


حرکات کراس فیت چیست – چرخش لندماین


چرخش لندماین یکی دیگر از بهترین حرکات کراس فیت می باشد که در بخش حرکات کراس فیت چیست تصمیم گرفته ایم به شرح مختصر آن بپردازیم. برای انجام این تمرین باید یک هالتر داشته باشید و یکی از انتها های آن را در یک گوشه ثابت نگه دارید و انتهای دیگر آن را وزنه به دلخواه خود بگذارید.
در حالی ‌که پاهایتان باز تر از عرض شانه است باید یک سمت میله یا هالتر را از زمین بلند کنید و آن را تا ارتفاع شانه هایتان بالا ببرید. سپس دست‌ ها را رو به ‌روی خود و کاملا کشیده قرار دهید و ناحیه هیپ و میان ‌تنه را به یک سمت بچرخانید و میله را به سمتی بیاورید که می ‌چرخید.


ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است؟


دوست دارید بدانید ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است تا به سراغ ثبت نام در کلاس های آن بروید و متوجه شوید دستگاه کراس فیت چیست؟ خیلی از افراد بر این باور هستند که رشته ورزشی کراس فیت برای هر یک از گروه های سنی مناسب است و هر فردی با داشتن علاقه می تواند در آن فعالیت کند. اما برای پاسخ این سوال که ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است باید این گفته را تایید کرد و هیچ فرقی نمی کرد در سن 10 سالگی به سراغ کراس فیت بروید یا 50 سالگی.
چون ما در طول زندگی خود بار ها بلند می شویم و می شینیم و تمرین های این رشته ورزشی هم بر همین باور است و این دقیقا همان چیزی است که تمرینات کراس فیت بر پایه آن طراحی ‌شده بنابراین در پاسخ به سوال ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است می توان گفت همه افراد چه حرفه ای و چه مبتدی می توانند مشغول فعالیت در این رشته ورزشی شوند. اما باید در پاسخ به سوال ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است گفت افراد سالمند باید حتما زیر نظر پزشک خود در این ورزش فعالیت کنند.

اصول کراس فیت چیست


آیا کراس فیت بانوان دردسر ایجاد می کند؟


بسیاری از افراد به خصوص اقایان فکر می کنند کراس فیت بانوان برای آن ها مضر است و دردسر ایجاد می کند درحالی که سخت در اشتباه هستند و باید در باب این طرز فکر گفت کراس فیت ابتدا توسط بانوان پذیرفته شد و سپس اقایان به دنبال آن رفتند. ورزش کراس فیت با تمام بدن ها سازگار است و شما نباید ترس و یا واهمه ای از انجام این ورزش داشته باشید. کراس فیت بانوان برای این برای خانم ها مناسب می باشد که ذات اجتماعی بودن و گروهی بودن دارد در نتیجه روحیه خانم ها بسیار شاداب خواهد شد.
همچنین کراس فیت بانوان دارای فرم دهی عالی به اندام های بدن می باشد و فرد می توانند با انجام تمرین های آن به تناسب اندامی ایده آل برسد. حتی امروزه برخی از بانوان فکر می کنند که کراس فیت با بدنسازی و کار با دستگاه کراس فیت بعد از دانستن دستگاه کراس فیت چیست می تواند باعث زمخت شدن عضلات آن ها شود و ظرافت خود را از دست بدهند. درحالی که بنابر تحقیقات علمی در خصوص کراس فیت بانوان بیان شده که فیزیولوژی بدن زنان با مردان متفاوت است و زنان به خاطر ترشح کمتر هورمون تسترون قادر به هجم گیری در عضلات خود به اندازه ی مردان نیستند.

برای مطالعه مطالبی مانند پیلاتس چیست در وبلاگ ورزشی اسان اسپرت کلیک نمایید.


فواید کراس فیت یا بدنسازی برای بدن


ورزش های کراس فیت با بدنسازی جزو آن دسته از ورزش هایی می باشند که سنگین نیستند اما فشرده هستند. همچنین کراس فیت یا بدنسازی دارای مدت زمان زیادی برای دست یابی به نتیجه ایده آل نیستند و در یک دوره کوتاه مدت می توان به نتایجه خوبی دست پیدا کرد. کراس فیت یا بدنسازی سبیه ورزش های آمادگی جسمانی هستند در نتیجه می توان گفت فرد با فعالیت در آن ها در کنار ورزش کردن لذت هم خواهد برد و چی از این بهتر؟ به عبارتی ساده تر شما در کراس فیت یا بدنسازی تمرین های هیجان انگیزی را انجام خواهید داد و هیچگاه در حین ورزش کردن کسل نخواهید شد.
با دانستن اینکه کراس فیت چیست همچنین می توان متوجه شد که انجام تمرین ها و حرکات این رشته ورزشی در خانه هم امکان پذیر می باشد. از طرفی این رشته ورزشی دارای فواید بی شماری برای بدن فرد می باشد و ما برای علاقه مندان عزیز به این رشته ورزشی برای اینکه بهتر بدانند کراس فیت چیست به شرح مختصر مهم ترین آن ها پرداخته ایم. چون با دانستن اینکه کراس فیت دارای چه فوایدی می باشد با قدرت بیشتری به تمرین هایتان ادامه خواهید داد و متوجه هستید با انجام تمرین ها و حرکات آن چه اتفاقاتی بر روی اندام های بدن تان رخ می دهد. مهم ترین فواید کراس فیت و بدنسازی برای بدن فرد عبارت هستند از :
• افزایش سوخت و ساز بدن
• رهایی از درد های مفصلی
• بهبود خواب
• بهبود دستگه قلبی و عروقی
• افزایش تمرکز
• رهایی از استرس و افسردگی
• نرم شدن مفاصل
• بر داشتن سنگینی از روی بدن

برای خرید تردمیل کلیک نمایید.


جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مطلب متوجه شدید کراس فیت برای لاغری، افزایش قدرت فیزیکی، چابکی و انعطاف‌ پذیری بیشتر مفید است اما ممکن است برای همه مناسب نباشد. بنابراین اگر مشکل سلامتی خاصی دارید یا قبلا آسیب دیده ‌اید قبل از شروع این ورزش و دانستن اینکه دستگاه کراس فیت چیست، حرکات کراس فیت و فواید آن چه می باشد حتما با پزشک خود مشورت و تمرین های خود را با یک مربی حرفه ‌ای شروع کنید.
همچنین در پایان این مطلب به شما توصیه می‌ کنیم به هیچ‌ وجه از ابتدا به سراغ ویدیو‌ های تمرین کراس فیت در اینترنت نروید چون این مربیان هستند که با راهنمایی شما می ‌توانند احتمال بروز آسیب را کاهش دهند. در سخن اخر این مطلب امیدوار هستیم مطالب فوق برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن ها شروع به ثبت نام در بهترین کلاس های کراس فیت همراه دوستان و آشنایان خود کنید تا بدنی سالم و سرزنده داشته باشید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *