برنامه پیاده روی حرفه ای برای تناسب اندام

پیاده روی یکی از بهترین روش‌های ورزش کردن برای کسانی است که قادر به انجام فعالیت‌های ورزشی شدید نیستند یا علاقه دارند با پیاده روی به سلامت خود کمک کنند. مخصوصاً برای افراد مبتدی یا افرادی که بعد از گذشت مدت طولانی بدون تمرین دوباره به ورزش کردن روی می‌آورند. این برنامه پیاده روی به شما کمک خواهد کرد مقاومت کافی را برای افزایش زمان پیاده روی با ایمنی و تاثیر بیشتر در طول ۱۲ هفته تمرین بدست آورید. شما می‌توانید این برنامه پیاده روی را در حالی که روی تردمیل یا یک مسیر و یا هر جای دیگری که هستید، انجام دهید.

قبل از شروع برنامه پیاده روی باید بدانید که…

اصول سه گانه‌ای که باید قبل از شروع یک فعالیت از آن مطلع باشید و رعایت کنید، شامل تکرار، شدت و زمان برای یک تمرین موثر و ایمن است.

تکرار: سعی کنید هر هفته سه بار پیاده روی کنید با یک روز استراحت ما بین هر روز تمرین برای ریکاوری بدن. اگر تمرین یک هفته برای شما خیلی خسته کننده بود، برنامه همان هفته را در هفته بعد انجام بدهید و از انجام تمرین مرحله بالاتر پرهیز کنید.

شدت: با گام‌های تند و بدون استراحت پیاده روی کنید. نگران سرعت واقعی خود نباشید اما به شدت کلی تمرین توجه کنید. هدف شما باید از یک مقیاس ۱ الی ۱۰، ۴ تا ۶ باشد. نمونه برنامه تمرینی زیر به شما کمک خواهد کرد. ( PRE)

زمان: سعی کنید راهنمایی‌های پیشنهادی زیر را با بالا بردن توانایی خود انجام دهید، به این معنی که ۲ الی ۳ دقیقه نسبت به هفته‌های گذشته پیاده روی کنید.

همیشه گرم کردن و سرد کردن بدن را فراموش نکنید. گرم کردن با سرعت کم به آماده سازی مفاصل، عضلات و قلب برای بهتر ورزش کردن کمک خواهد کرد. سرد کردن بدن نیز، شما را برای بازگشت به حالت استراحت آماده می‌کند و از آسیب عضلات، بیماری و آسیب‌های دیگر جلوگیری می‌کند.

برنامه تمرین پیاده روی مقدماتی (زمان به دقیقه)

برنامه پیاده روی برای مبتدیان

تعیین شدت ورزش بر اساس Rate of Perceived Exertion ) RPE)

توضیح: استفاده از روش  PRE (میزان درک شدت تمرین) احتمالاً بهترین روش برای اندازه گیری شدت تمرین برای تمامی رده‌های سنی باشد. استفاده از این روش آسان است زیرا همه شما می‌توانید به راحتی میزان سختی برنامه تمرینی را برای خود محاسبه کنید. این روش اندازه گیری خوبی از شدت تمرین است زیرا این روش به صورت فردی برنامه ریزی شده است. این روش بر اساس سطح آمادگی بدن شماست. مقیاس‌ها از ۱ تا ۱۰ مرتب شده اند و در ارزیابی و درک شدت  بدنی و ذهنی تمرینات در  یک مرحله تمرینی مشخص به شما کمک می کند.

12week walk 2

برای بزرگسالان فشار اعمال شده مابین ۵ الی ۷ توصیه می‌شود. این توصیه بدین معنی است که در بالاترین شدت تمرینات می‌باستی با شدت تا حدودی سخت الی سخت را احساس کنید. این برنامه ارائه شده برای مبتدیان است .

برنامه پیاده روی برای کاهش وزن

اگر به دنیال برنامه پیاده روی برای لاغری هستید،باید نحوه صحیح پیاده روی برای کاهش وزن را بدانید.اگر قصد دارید که با پیاده روی چربی بسوزانید ،سرعت پیاده‌ روی را باید به حد مشخصی برسانید. در برنامه پیاده روی برای لاغری اگر سرعت پیاده‌روی خیلی کم باشد به نتیجه ایده آل خودتان نخواهید رسید.اگر زمان پیاده‌ روی را طولانی‌ تر کنید،چربی‌ سوزی در نواحی شکم و پهلو بیشتر خواهد شد.

برنامه پیاده روی تند

همانطور که گفتیم برنامه پیاده روی برای تناسب اندام باید از سرعت نسبتا بالایی برخوردار باشد. برای اجرای برنامه پیاده روی برای تناسب اندام باید نکات مهم درباره برنامه پیاده روی تند را بدانید.مسلما اگر به سرعت راه‌ رفتن بیفزایید ضربان قلبتان بالا می رود. در این هنگام، ممکن است تنفس شما سنگین شود .توجه داشته باشید که در هنگام پیاده‌روی، باید هر ۱۰ دقیقه یک بار ضربان قلبتان را چک کنید.

برنامه پیاده روی حرفه ای

به 5 روش می توانید برنامه پیاده روی حرفه ای داشته باشید.اگر در برنامه تمرینی پیاده روی خود این نکات را در نظر بگیرید سطح پیاده روی شما تا حد زیادی افزایش می یابد:

  • افزودن به مسافت و بازه زمانی برنامه تمرینی پیاده‌ روی
  • راه‌رفتن با سرعت بیشتر
  • کم و زیاد کردن سرعت پیاده‌ روی
  • پیاده‌ روی در سربالایی‌ ها یا روی پلکان
  • استفاده ترکیبی از تکنیک‌ های مختلف پیاده‌ روی

ترجمه: elmevarzesh.com

منبع:www.sparkpeople.com

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *