همه چیز درباره زمین چمن ورزشی (بخش دوم)

در بخش قبل به بررسی اهمیت ساختار و هنر کاشت چمن زمین ورزش برای ورزشگاه ها و همچنین بهترین ترکیب بذر برای زمین چمن استادیوم ورزشی فوتبال و تنیس پرداختیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی ساختار چمن برای زمین ورزشی چمن گلف و دیگر ورزش ها بپردازیم، همراه ما باشید.

زمین چمن
زمین گلف

بهترین چمن برای زمین های گلف

کیفیت زمین گلف به شدت تحت تاثیر چمن زمین ورزش استفاده شده در آن زمین است، پس دقت در انتخاب نوع چمن برای زمین گلف درجه اهمیت زیادی دارد.

در زمین چمن ورزشی گلف شمالی Kentucky bluegrass و perennial ryegrass استفاده می شوند. این گیاهان میتوانند در برابر آسیب های ناشی از ضربه به سرعت خود را ترمیم کنند و کوتاهی های ایجاد شده را بپوشانند. Creeping bentgrass نیز برای قسمت هایی با رنگ سبزی بیشتر استفاده می شوند. در بخش های جنوبی کشور گیاه bermudagrass performs به خوبی نیاز سبز بودن و رشد سریع ناشی از آسیب دیدگی را تامین میکند.

در دیگر مناطق گیاهانی نظیر zoysia grass، bahia grass و fescue برای زمین چمن ورزشی استفاده می شود.

زمین گلف

بهترین نوع چمن برای دیگر ورزش های بازیکنی و محبوب

ورزش هایی مانند بیس بال، فوتبال، راگبی، کریکت و لاکراس شرایط مشابهی را برای چمن مصنوعی زمین ورزشی مورد نیاز خود دارند. تحمل میزان رفت و آمد، سازگاری و میزان تعمیرپذیری از مهمترین عوامل تاثیر گزار هستند. برای این نوع ورزش ها بهترین انتخاب گیاه Kentucky bluegrass برای مناطق شمالی است.

مخلوط هایی حاوی ۱۰-۲۰٪ گیاه ryegrassمیتواند سریع تر باعث بهبود مناطق آسیب دیده بشود. برای مناطق جنوبی یکی از بهترین انتخاب ها گیاه bermudagrass است. در طول زمستان میتوان از گیاه bermudagrass به صورت خفته همراه با گیاه ryegrass استفاده کرد تا نیاز تمام طول سال را برطرف کند.

زمین چمن
زمین بیسبال

در این مقاله سعی شد تا اطلاعاتی مختصر از گیاهانی که در زمین های چمن مصنوعی زمین ورزشی و زمین چمن طبیعی مختلف ورزشی استفاده میشود بیان شود تا علاوه بر آشنایی بیشتر با این نوع گیاهان و با علم بر اینکه کاشت چمن برای ورزشگاه ها کاریست تخصصی، برای بهبود کیفیت ورزشگاه های خود تلاش کنیم.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *