فواید یوگا | ورزش یوگا چه تأثیری بر جسم و روح دارد؟

کلاس یوگا

هنگامی که مردم درمورد یوگا صحبت می کنند اغلب به مزایای فیزیولوژیکی تمرینات اشاره می کنند، مانند افزایش انعطاف پذیری و کاهش سفتی ماهیچه ها، و از فواید یوگا برای ذهن و فواید یوگا برای روح غافل می شوند. مطالعات متعددی برای ارزیابی اثربخشی یوگا بر مغز و سلامت روان انجام شده است در این جا به مواردی از فواید یوگا برای روح و فواید یوگا برای ذهن آن اشاره می کنیم.در این مقاله به طور کلی خواهیم داست یوگا برای چی خوبه و خواص یوگا چیست؟

۱. یوگا آرامش روانی شما را بهبود می بخشد

آیا همیشه مضطرب به نظر می رسید و تنش دارید؟ آیا حس می کنید همه ی سختی های جهان بر دوش شماست؟ با کمک گرفتن از یوگا شما می توانید این احساسات منفی را کنار بگذارید. طبق نظر جامعه ی روانشناسی بریتانیا تمرکز تمرینات  بر اصلاح تنفس و حرکات بدن شماست. این راهی عالی برای تسکین ذهن و نگرانی ها می باشد. تمرینات تنفسی این ورزش ذهن شما را از عناصرمنفی پاک می کند. می توان نتیجه گرفت فردی که این ورزش را انجام می دهد از سلامت روان بالاتری برخوردار است.

۲. یوگا به کاهش اضطراب و افسردگی کمک می کند

یوگا از فعالیت هایی از قبیل ریلکسیشن (آرامش)، مدیتیشن (مراقبه)، اجتماعی شدن (با توجه به انجام گروهی این فعالیت) و تمرین استفاده می کند. و در کاهش اضطراب و افسردگی موثر است. به نقل از مقاله ای از دانشگاه هاروارد، یوگا این کار را به واسطه ی تنظیم سیستم پاسخ دهی به استرس افراد، انجام می دهد. به  علاوه سبب کاهش فشار خون و ضربان قلب و هم چنین بهبود تنفس می شود. همچنین به شما کمک می کند تا بدون نیاز به داروهای گران قیمت با اضطراب و افسردگی مقابله کنید.

۳. تقویت حافظه و تمرکز

ممکن است اتفاق مهمی در زندگی شخصی تان رخ دهد زمانی که حتی تمرکز بر وظایف روزمره نیز برای تان دشوار است. شواهد بسیاری وجود دارد که حرکات یوگا سبب افزایش تمرکز می شود. وقتی در حال انجام حرکت خاصی هستید ذهن و روح شما تنها بر آن متمرکز است. این تمرکز در سایر بخش های زندگی تان نیز نمایان می شود.

۴. یوگا مانع شروع بیماری های روانی شایع در دوران نوجوانی می شود

در مرحله ی نوجوانی انواع مشکلات روحی، امکان شیوع بیشتری دارد. با توجه به نقشی که یوگا در کاهش اضطراب و سلامت روان ایفا می کند می تواند از نوجوانان در برابر بیماری های روانی محافظت کند.

کلاس یوگا تهران

۵. کاهش تاثیر تجربیات ناخوشایند

زنانی که مورد سوء استفاده قرار گرفته اند همانند آن دسته از داوطلبان خدمت سربازی که به جنگ رفته اند، معمولا وضعیتی را که اختلال استرس پس از حادثه نام دارد، تجربه می کنند. افرادی که از این بیماری روحی رنج می برند اغلب درگیر کابوس هستند. به گفته ی انجمن روانشناسی امریکا، به ویژه در زمانی که درمان های دارویی و روانی معاصر شکست خورده است، هاتا یوگا در کاهش علائم PSTD موثر است.

پیشنهاد می کنیم در اوقات فراعت خود از این ورزش آرامش بخش  غافل نشوید و یادگیری آن را از امروز شروع کنید. اکنون میتوانید از طریق سایت آسان اسپرت اقدام به ثبت نام کلاس یوگا بکنید.

آیا یوگا برای تناسب اندام مفید است؟

تا به اینجا به مواردی که یوگا برای چی خوبه اشاره شد،اما از فواید یوگا برای تناسب اندام حرفی زده نشد. فواید یوگا برای تناسب اندام غیر قابل انکار است ،زیرا برخی از حرکات یوگا نیز باعث چربی سوزی و کاهش وزن می شوند. در نظر داشته باشید که یوگا باید بطور منظم انجام شود تا منجز به کاهش وزن و لاغری افراد شود.

فواید یوگا در طبیعت چیست؟

تا به اینجای کار درباره اینکه خواص یوگا چیست اطلاعات زیادی در اخیار شما گذاشتیم.اما در اینجا میخواهیم به جذاب ترین و پرطرفدارترین سبک اجرای حرکات یوگا بپردازیم ،فواید یوگا در طبیعت.پیوند طبیعت با انسان همواره تاثیرات مثبتی بر روح و جسم انسان می گذارد.و انجام مرینات یوگا در طبیعت پرداختن باعث دست یابی به درکی عمیق و بی واسطه از ژرفای هستی و هماهنگی با قوانین طبیعت می‌ شود. 

اگر قصد یادگیری این ورزش آرامش بخش و مفید را دارید به سایت آسان اسپرت مراجعه نمایید.

 

منبع:

examinedexistence.com
نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *