معرفی بهترین مربی های بدنسازی تهران (1399)

کلاس بدنسازی

هیچ فردی در دنیا وجود ندارد که نداند یکی از بهترین راه ها برای داشتن بدنی سالم و به دور از چربی های اضافه ورزش کردن می باشد اما انتخاب رشته ورزشی مناسب مانند بدنسازی و پیروی از آن به صورت مداوم نیز امری سخت و دشوار می باشد. یا اگر به باشگاه های ورزشی مراجعه کنید در بیشتر اوقات مربیانی را مشاهده می کنید که پس از کمی توضیح شما را به حال خود رها می کنند. در اصل اگر شما بدون داشتن یک مربی خوب شروع به ورزش کردن خودسرانه کنید به مرور شاهد آسیب های جسمی زیادی می شوید. در حقیقت شما باید به محض وارد شدن به باشگاه از مربی های بدنسازی آن باشگاه اطلاعاتی درباره سابقه و نحوه عملکردش سوال کنید زیرا شما باید مربی های بدنسازی را انتخاب کنید که علاوه بر توجه به سلامتی تان باعث از دست رفتن پولتان هم نشود. کافیست در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با نکاتی در مورد مربی های بدنسازی آشنا کنیم.

بدنسازی چیست؟


آیا می دانید تعریف رشته بدنسازی یا ماهیت آن چیست؟ در حقیقت رشته بدنسازی همان طور که از نامش پیداست شروع به ساختن بدن شما با استفاده از حرکات هوازی و دستگاه های مختلف می کند. همچنین هر نوع ورزشی که باعث تقویت عضلات بدن و رسیدن به وزن دلخواه شما شود شاخه ای از رشته بدن سازی به حساب می آید.

تاثیر ورزش بدن سازی روی سلامتی و زیبایی اندام برهیچکس پوشیده نیست اما رسیدن به آن منوط به انتخاب درست باشگاه ورزشی و مربی های بدنسازی مناسب است. همچنین در ابتدا باید سه اصل مهم در بدنسازی را بدانید تا بتوانید به اندام ایده آل خود برسید. سه اصل مهم رشته بدنسازی عبارت است از : برنامه ورزشی اصولی، تغذیه مناسب و استراحت کافی.

بدنسازی چیست؟

مربی بدنسازی و فیتنس


آیا یک مربی‌ با بدنی عضلانی گزینه خوبی برای انتخاب می باشد؟


در حین انتخاب بهترین مربی های بدنسازی تنها بدن عضلاتی و حجیم آن ها ملاک درستی برای انتخاب می باشد؟ در پاسخ به این سوال که افراد زیادی درگیر آن شده اند و به همین منوال مربی های بدنسازی خود را انتخاب کرده اند باید گفت که تنها بدن عضلانی مربی های بدنسازی نباید ملاک انتخاب شما باشد. حتی در بسیاری از شبکه ها و فضاهای مجازی شنیده ایم که مربی های بدنسازی که بدنی عضلانی، حجیم یا قوی دارند بهترین گزینه می باشند اما گاهی اوقات این افراد حتی صلاحیت مربی بدنسازی شدن را هم ندارند.
در اصل برای رسیدن به تناسب اندام و انتخاب بهترین مربی های بدنسازی سطح موفقیت او در رشته خود تنها ملاک درستی نیست. برای مثال بسیاری از افراد که در رشته ورزشی خود بدن سازان بزرگی‌ بوده‌ اند اکنون می‌ بینید که مربی‌‌ های بدنسازی افتضاحی هستند، در حالی‌ که برخی‌ افراد که اصلا در سطح بالایی هیچ رشته ای نبودند اکنون می توانند به بسیاری از ورزشکاران در جهت شناسایی پتانسیل ‌های خود کمک کنند. در تعریفی ساده تر می توان گفت که اولین مورد در صلاحیت داشتن یک مربی بدن سازی خوب دارا بودن تاکتیک هایی در مورد آن رشته ورزشی است.


آیا باید مربی‌ را انتخاب کنم که من را به سمت نتایج جدی تشویق می ‌کند؟


امروزه بسیاری از مربی های بدنسازی فکر می کنند که اگر یک فرد در باشگاه روی هدف های فیزیکی خاصی تمرکز نکند به ورزش کردن علاقه ای ندارد و در حال تلف کردن وقت خود می باشد. در صورتی که به این مربی های بدنسازی باید گفت که در حال غفلت از یک حقیقت هستند که تنها با انجام ورزش منظم و تمرینات قدرتی‌ می‌ توان به مزایای بی‌ شماری در جهت سلامتی‌ فیزیکی‌ و ذهنی‌ دست یافت مانند :
• بهبود خلق و خو
• بهبود خواب
• حفظ تراکم استخوانی
• افزایش سطح انرژی و حس خوب
در حقیقت بسیاری از مربی های بدنسازی به افرادی که ورزش برای آن ها یک تفریح می باشد به دید بدی نگاه می کنند و فکر می کنند این افراد فقط برای سرگرمی به سراغ ورزش آمده اند. از طرفی دیگر مربی های بدنسازی فکر می کنند افرادی که به طور منظم و سازماندهی شده به ورزش کردن مشغول هستند موفق می شوند. در حقیقت برای بسیاری از مردم داشتن تحرک، غلبه بر چالش ‌های فیزیکی‌ و لذت بردن از هر جلسه تمرینی موفقیت محسوب میشود. هدف های این افراد قابل قبول هستند و هر مربی‌ که در جهت رسیدن به اهداف این افراد به مردم کمک می‌ کند باید به خود افتخار کند.

مربی بدنسازی آقایان

مربی خصوصی بدنسازی تهران


تفاوت مربی های بدنسازی کار بلد با یک فرد مشتاق به مربی گری


تفاوت های بسیاری بین مربی های بدنسازی حرفه ای با فردی که فقط مربی گری می کند وجود دارد. به همین علت در ادامه برخی از مهم ترین ویژگی های مربی های بدنسازی کار بلد و حرفه ای را برای آگاهی هر چه بیشتر شما مطرح کرده ایم. بارز ترین ویژگی مربی های کاربلد عبارتند از :
• تشخیص حرکات مضر بر اساس توانایی، فیزیک بدنی و بیماری های پزشکی‌ فرد
• دارای علم کافی‌ در استفاده، اولویت بندی و سازماندهی حرکات تمرینی
در حقیقت دو ویژگی گفته شده در مورد مربی های بدنسازی مواردی هستند که یک مربی نمونه باید با ساعت ها آنالیز حرکت، اصول تمرینی و بیومکانیک کسب کند همچنین یک مربی حرفه ای باید ساعت ‌های بسیار بیشتری را در باشگاه و با شاگردان خود صرف کند. از طرفی دیگر مربی های بدنسازی کاربلد باید بدانند که ترند‌ های تمرینی همانند مد‌ های لباس می آیند و میروند اما کسی‌ که امروز تبدیل به یک مربی‌ شخصی‌ کاربلد شده است در ده یا حتی صد سال دیگر هم یک مربی‌ با کیفیت شناخته خواهد شد. به نظر شما چرا؟ زیرا بدن و بیومکانیکی که آن فرد بر اساس تجربه فرا گرفته است هیچ تاریخ انقضایی ندارد.


بهترین مربی بدنسازی در تهران


آیا در ابتدای شروع بدنسازی هستید و نمی دانید بهترین مربی بدنسازی در تهران کیست؟ آیا شما هم می خواهید توسط بهترین مربی بدنسازی در تهران به یک ورزشکار خبره تبدیل شوید؟ پاسخ های تمامی سوال های شما در مورد بهترین مربی های بدنسازی در تهران پیش ماست. در حقیقت با مراجعه به این افراد می توانید کاملا اصولی و صحیح به ورزش کردن بپردازید و نگرانی از بابت انجام حرکات ورزشی و آسیب رسیدن به اندام های مختلف بدن خود نباشید. در ادامه برخی از بهترین مربی بدنسازی در تهران را برای شما جمع آوری کرده ایم :
• بابک اسحاقی : مشغول به کار در باشگاه بدنسازی غرب تهران
• ابراهیم حاجیلو : قهرمان بدنسازی در کشور و مشغول مربی گری در باشگاه غرب تهران
• سید علیرضا موسوی : دارای چندین حکم قهرمانی در رشته بادی کلاسیک و بادی بیلدینگ
• فریده شمال زاده : مربی رسمی فدراسیون بدنسازی، پرورش اندام و آمادگی جسمانی
• حدیث محمودی زاد : کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزش و مربی بدنسازی، فیتنس و ورزش های سه گانه
• داریوش زارع : مربی بین المللی و دبیر کمیته مربیان فدراسیون بدنسازی
• سودابه صبور : مربی بدنسازی و نائب رئیس بانوان بادیگارد
• علی کریمیان : مربی عالی بدنسازی کمیته ملی المپیک

مربی بدنسازی تهران
مربی خوب بدنسازی


بزرگ ترین مسئولیت یک مربی خوب بدنسازی یا حتی مربی بدنسازی رایگان تنها انگیزه دادن و الهام بخش بودن برای افراد در انجام ورزش نمی باشد بلکه مسئله مهم جهت انگیزه دادن مربی می باشد. همچنین برقرار کردن یک رابطه خوب و دوستانه با شاگرد ها می تواند یکی از کوچک ترین ویژگی های مربی خوب بدنسازی باشد. به بیانی ساده تر یک مربی خوب بدنسازی در واقع متخصصی در جهت تجویز تمرینات به صورت صحیح و اصولی می ‌باشد.
حتی امروزه افراد زیادی در مورد مربی خوب بدنسازی یا حتی مربی بدنسازی رایگان تصور می کنند که دارا بودن طیف وسیعی از حرکات برای یک مربی بدنسازی خوب یا حتی مربی بدنسازی رایگان شدن کافی است. درست است که این مورد بخشی از کار می باشد اما یک متخصص خوب بدنسازی باید تخصص های زیادی در این زمینه داشته باشید. در اصل یک مربی خوب بدنسازی باید به موارد زیر کاملا اشراف داشته باشد.
• شخصی‌ سازی حرکات تمرینی
• دانستن کاربرد حرکات
• سازماندهی و اولویت بندی انجام حرکات

مربی فیتنس


مربی بدنسازی بانوان


به نظر شما مربی بدنسازی بانوان حتما باید خصوصی باشد؟ در ادامه جواب سوال تان را خواهید گرفت. شاید شما هم جزو آن دسته از خانم ها باشید که علاقه ای به مربی بدنسازی خصوصی ندارند و برای رسیدن به تناسب اندام ایده آل شان از سایت های اینترنتی و فضاهای مجازی کمک گرفته اند. در حقیقت بحث بر مربی بدنسازی بانوان با اقایان در مورد این رشته ورزشی متفاوت است. برای مثال مردان از تمرین با وزنه های سنگین انتظار حجیم شدن عضلات دارند در حالی که علاوه بر زنان مربی بدنسازی بانوان نیز از بدنسازی انتظار تناسب اندام دارند.
اما باید به یک نکته مهم اشاره کرد برای مثال افرادی که بدون مربی از برنامه های بدنسازی مختلف آن هم به صورت شخصی در سالن های ورزشی پیروی می کنند معمولا عضلات بدن شان را به درستی نمی شناسند و یا با توجه به علایق خود از دستگاه ها و وزنه های آزاد استفاده می کنند. در اصل عدم نظارت یک مربی بدنسازی بانوان آن هم به صورت خصوصی در ابتدای کار می تواند خطرناک تر از تصورات آن ها باشد.

اطلاعات کلاس آنلاین بدنسازی و باشگاه بدنسازی را در سایت آسان اسپرت ببینید.


مربی بدنسازی تهران


افرادی که ساکن شهر تهران هستند می توانند از بهترین مربی بدنسازی تهران برای فعالیت در این رشته ورزشی هیجانی بهره ببرند. در حقیقت معیار ما در این مقاله در مورد بهترین مربی بدنسازی در تهران دارا بودن تجربه بالا و داشتن صلاحیت های علمی و مدارک مربی گری از سازمان های معتبر می باشد.
حتی در بعضی موارد دارا بودن افتخارات ورزشی در انتخاب یک مربی بدنسازی در تهران بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. در حقیقت وقتی شما با مربی های بدنسازی خوب شروع به انجام تمرینات ورزشی کنید در زمانی کوتاه تر به تناسب اندام یا عضله های حجیم می رسید و چی از این بهتر؟


مربی بدنسازی آنلاین


امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به دنبال آن مدرن شدن جامعه موج های بزرگی از درخواست های مربی گری و رژیم های آنلاین در فضاهای مجازی به راه افتاده است. حتی مربی های بدنسازی بسیاری هستند که سعی می کنند در پیج های خود تجربیات شان را در اختیار دوست داران ورزش بگذارند. در کنار این موارد استفاده از مربی بدنسازی آنلاین مزایای بیشماری نسبت به مربی های موجود در باشگاه دارند. برای مثال یک شاگرد می تواند به راحتی در طول شبانه روز با مربی بدنسازی آنلاین خود در ارتباط باشد و دیدار آن ها هفته ای 4 روز با 2 ساعت تمرین نباشد. اما در انتخاب مربی بدنسازی آنلاین باید در مورد مزیت های بدنسازی آنلاین اطلاعاتی داشته باشید مانند :
• مربی بدنسازی آنلاین به دلیل عدم حضور فیزیکی می تواند شاگرد های بیشتری را پاسخگو باشد.
• یک مربی اینترنتی می تواند زمان و انرژی بیشتری را برای شاگردان خود بگذارد.
• برنامه تغذیه یا رژیم غذایی با توجه به وضعیت جسمانی و مزاج فرد به صورت اینترنتی نوشته می شود.

مربی بدنسازی آنلاین


مزیت های داشتن مربی بدنسازی خصوصی


مربی بدنسازی خصوصی در حقیقت فردی است که تمامی مسائل تمرینی، تغذیه و مکمل یک فرد را برعهده می گیرد. یک مربی بدنسازی خصوصی یا به صورت آنلاین به واسطه اپلیکیشن های پیام رسان و یا به صورت حضوری و به عنوان یک مربی باید در کنار شاگردان خود حضور داشته باشد. همچنین داشتن یک مربی شخصی مزایایی مانند ایجاد انگیزه، توجه به تکنیک تمرینی و کنترل در رعایت کردن برنامه ها را به همراه دارد که در ادامه چند مورد دیگر از مزیت های داشتن مربی بدنسازی خصوصی را برای شما مطرح کرده ایم :
• شناخت بهتر تمرینات با دانش مربی
• زمان بندی مناسب برای رسیدن به تناسب اندام
• اجرای صحیح حرکات
• جلوگیری از آسیب دیدگی و یا کمک به درمان عضو آسیب دیده
• اصلاح باورهای نادرست ورزشی

بدنسازی در خانه


فواید بدنسازی چیست؟


هیچ ورزشی در دنیا وجود ندارد که برای سلامت جسم و روح فرد مضر باشد و ورزش بدن سازی نیز از این قاعده مستثنا نبوده است. ورزش بدنسازی فواید بیشماری برای ما دارد و مهمترین فایده آن سلامت جسمی است کع در ادامه برخی از مهم ترین فواید ورزش بدنسازی را برای شما مطرح کرده ایم تا بیشتر از قبل به این ورزش جذاب علاقه مند شوید.
• تقویت عضلات خارجی و داخلی بدن
• کنترل فشار خون
• دفع سموم از بدن
• کنترل چربی در بدن
• افزایش قدرت عضلانی
• کاهش وزن
• کنترل قند خون
• متراکم شدن استخوان ها
• شادابی و نشاط

مربی بدنسازی خصوصی


جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مقاله وبلاگ ورزشی آسان اسپرت به طور کلی با ویژگی بهترین مربی های بدنسازی آشنا شدید و فهمیدید که در انتخاب یک مربی بدنسازی خوب باید به چه نکاتی توجه کنید. از طرفی دیگر دریافتید که هیچ وقت برای ورزش کردن دیر نیست و اگر می خواهید در میانسالی و کهنسالی به انواع درد های مفصلی و بیماری های مختلف مانند کمردرد و … دچار نشوید باید از همین حالا ورزش کردن را شروع کنید. در پایان امیدوار هستیم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد و نهایت بهره را از آن برده باشید.

ثبت نام کلاس بدنسازی تهران در سایت آسان اسپرت امکان پذیر است.

خرید توپ بدنسازی را می توانید از فروشگاه ورزشی آسان اسپرت انجام دهید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *