آموزش گام به گام بدمینتون | نکات آموزش بدمینتون از مبتدی تا حرفه ای

https://asansports.com/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D8%A8%D8%AF%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA%D9%88%D9%86-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86

دوست دارید در کنار ورزش کردن به اندامی ایده آل برسید؟ دوست دارید در یک رشته ورزشی به طور جدی فعالیت کنید؟ دوست دارید در کنار ورزش کردن هیجان را هم تجربه کنید؟ ما به شما رشته ورزشی بدمینتون را پیشنهاد می کنیم. اگر به سراغ این رشته ورزشی بروید با یک تیر دو نشان زده اید چرا که هم می توانید ورزش کنید و هم در کنار دوستان و آشنایان خود ساعاتی را به تفریح کردن اختصاص دهید. این رشته ورزشی چابکی و انعطاف پذیری را در شما بالا می برد چون برای گرفتن و کنترل کردن توپ آن باید تحرک زیادی داشته باشید. وسایل این رشته ورزشی راکت و توپ می باشد که باید آن ها را از فروشگاه های ورزشی خریداری کنید. زمین این بازی به دو قسمت تقسیم شده که در یک سمت آن شما و در سمت دیگر آن باید حریف تان باایستد. اگر شماهم دوست دارید در زمین این بازی با دوستان خود بازی کنید کافیست در ادامه با ما همراه باشید تا به شما آموزش بدمینتون را به صورت جامع و مختصر بدهیم.

رشته ورزشی بدمینتون چیست؟

برای اینکه به سراغ آموزش بدمینتون برویم ابتدا باید بدانید ورزش بدمینتون چیست و چگونه انجام می شود. این رشته ورزشی باید به وسیله یک توپ پردار و راکت بدمینتون در سالن های مختص به خودش بازی شود. هرکسی با کمی اطلاعات در مورد این رشته ورزشی هیجانی می تواند با استفاده از یک راکت و ضربه زدن به توپ خود آن را از روی تور رد کند و نهایت لذت را ببرد.
بازی های زیادی با راکت انجام می شوند اما بدمینتون سریع ترین بازی انجام شده به وسیله راکت تا به امروز می باشد. در این رشته ورزشی اگر شما با راکتتان یک ضربه محکم بزنید توپ تان با سرعتی 300 کیلومتر در ساعت حرکت می کند. از این رو باید یک سری تکنیک ها و اصول بازی این رشته ورزشی را بلد باشید تا بتوانید به بهترین نحو ممکن توپ خود یا حریف تان را مهار کنید.

ورزش بدمینتون

آموزش بدمینتون پایه

در آموزش بدمینتون پایه ابتدا قوانین کلی بازی به علاقمندان آموزش داده میشود.در گام بعدی نکات ریز و ترفندهای این رشته ورزشی گفته میشود که در انجام تمرینات بدمینتو حرفه ای بسیار نقش پررنگی خواهند داشت.نکته بعدی که در آموزش بدمینتون پایه بیان میشود و در تمرینات بدمینتون حرفه ای کارآمد خواهد بود،پی بردن به نقطه ضعف حریفان و استفاده از آن ها است.

آموزش بدمینتون مقدماتی

در آموزش بدمینتون مقدماتی باید بدانید که بدمینتون یا دو نفره و یا چها نفره انجام می شود که در کشور ما یا خانم هستند یا آقا. اما در المپیک کشور های خارجی تیم دو یا چهار نفره آن ها از خانم ها و اقایان تشکیل شده است و آن ها به راحتی می توانند از این طریق به رقابت با یکدیگر بپردازند.
نحوه بازی در آموزش بدمینتون مقدماتی بدین صورت است که شما باید با کمک راکتتان توپ را با توجه به قوانین بدمینتون به سمت زمین حریف بدون هیچ خطایی بفرستید تا در محوطه حریف برسد. در آموزش بدمینتون مقدماتی به طور کلی برنده بازی کسی می باشد که دو گیم پانزده امتیازی کسب کرده باشد.

مطلب بدمینتون چیست را در وبلاگ ورزشی آسان اسپرت مطالعه بفرمایید.

آموزش بدمینتون حرفه ای

از آموزش بدمینتون مقدماتی که بگذریم نوبت به آموزش بدمینتون حرفه ای می رسد. بازی کردن در این رشته ورزشی بر روی یک زمین مستطیلی شکل می باشد که به وسیله یک تور زمین آن به دو قسمت مساوی تقسیم شده است. در آموزش بدمینتون حرفه ای باید بدانید که در بازی های انفرادی در قسمت زمین یک نفر قرار می گیرد و در بازی های دوبل در هر قسمت از زمین دو نفر قرار می گیرند. در آموزش بدمینتون حرفه ای بهتر است بدانید که این رشته ورزشی دارای سه گیم می باشد و همان طور که اشاره شد برنده کسی است که دو گیم از سه گیم را کسب کرده باشد.
در آموزش بدمینتون حرفه ای بازیکنان چه به صورت انفرادی بازی کنند و یا چه به صورت دوبل باید توپ خود را به وسیله راکت شان به نقطه ای که تعیین شده است برساننند تا برخورد کند. در نتیجه با زدن توپ خود به منطقه حریف یا نقطه تعیین شده یک امتیاز به فرد داده می شود. در آموزش بدمینتون حرفه ای حتما به این نکته توجه داشته باشید که توپ باید بین شما و حریف تان جا به جا شود و به هیچ وجه بر روی زمین نیوفتد که در این صورت بازی تمام می شود.

کلاس بدمینتون

آموزش تکنیک بدمینتون برای زدن توپ

برای آموزش بدمینتون باید یک سری تکنیک های مهم و اساسی این رشته ورزشی را بلد باشید. به همین دلیل ما در ادامه سعی کرده ایم به شما آموزش تکنیک بدمینتون برای زدن توپ را یاد بدهیم. برای این در ابتدا به سراغ آموزش تکنیک بدمینتون برای زدن توپ رفتیم چون مهم ترین و اصلی ترین بخش این بازی زدن توپ به منطقه حریف به بهترین وجه ممکن است. ابتدا باید شما برای یادگیری این تکنیک بدانید که باید به چهار حالت راکت را در دستان خود بگیرید. ولین حالت شکل وی انگلیسی می باشد که باید راکت بین شصت و انگشت سبابه تان قرار بگیرد.
در حالت بعدی می توانید بین انگشتانتان یعنی انشگت سبابه و انگشت دوم تان کمی فاصله ایجاد کنید تا از یکدیگر جدا شوند. در حالت بعدی راکت باید در کف دست هایتان قرار بگیرد تا از حداکثر طول راکت و اهرم کردن آن بتوان استفاده کرد. حالت بعدی که طرز نگه داشتن صحیح راکت در دست است بدین صورت می باشد اگر دست خود را به طرف راست بچرخانید و کف دست بطرف بالا باشد و سپس آن را باز کنید خواهید دید که راکت به جای این که در کف دست باشد در انتهای انگشتان تان قرار گرفته است. وقتی راکت بدین صورت در دستانتان قرار بگیرد به راحتی می توانید آن را کنترل کنید.

برای خرید راکت تنیس به فروشگاه ورزشی اسان اسپرت مراجعه بفرمایید.

آموزش تکنیک بدمینتون برای حمله کردن

یکی دیگر از تکنیک های بدمینتون که می خواهیم آن را به شما آموزش دهیم آموزش تکنیک بدمینتون برای حمله کردن می باشد. وقتی این تکنیک را به خوبی یاد بگیرید می توانید ابتکار عمل را از حریف تان بگیرید که نتیجه آن قرار گرفتن او در موضع دفاعی می باشد. اگر این تکنیک را به خوبی بلد باشید می تواند به راحتی پیروز میدان باشید. از جمله ضربه هایی که می توانید برای حمله کردن استفاده کنید می توانیم به ضربه اسمش در مقابل ضربات بلند و عقب زمین، ضربه های تاس حمله ای و یا دراپ تیز اشاره کنیم.
حتما به این نکته هم توجه داشته باشید که ضربه های کوتاه در جلوی تور باعث می شود حریف تان پاسخی بدهد که شما بتوانید تکنیک حمله خود را باز هم ادامه بدهید. اگر می خواهید از تاکتیک حمله ای برای برنده شدن استفاده کنید باید بهترین موقعیت حمله را تشخیص دهید و با سرویس های کوتاه و تیز شروع کنید.

برای مشاهده اطلاعات مربی بدمینتون و کلاس بدمینتون به سایت آسان اسپرت مراجعه کنید.

مربی بدمینتون

آموزش تکنیک بدمینتون برای دفاع کردن

یکی دیگر از تکنیک های مهم بدمینتون دفاع کردن می باشد. اگر شما به هر دلیلی نتوانید از تکنیک حمله ای استفاده کنید مجبورا باید به سراغ تکنیک رفاعی بروید. حتی امروزه بسیاری از بازیکنان این رشته ورزشی به سراغ آموزش تکنیک بدمینتون برای دفاع کردن می روند تا پیروز میدان شوند به عبارتی ساده تر این تکنیک را ناچارا برای مواقع ضروری یاد نمی گیرند بلکه آن را به عنوان یک تکنیک پیروزی فرا می گیرند.
برای انکه از این تکنیک بهره ببرید باید از ضربات سرویس بلند، تاس دفاعی، آندر هند کلیر، در اپ کند و دفاع کوتاه و متوسط استفاده کنید. حتی بهتر ایست به این نکته دقت کنید که اگر به سراغ این تکنیک می روید بهتر است در پاسخ به اسمش حریف از دفاع کوتاه یا متوسط استفاده کنید تا بتوانید برنده باشید.

جهت رزرو زمین تنیس و ثبت نام در کلاس تنیس به سایت آسان اسپرت سر بزنید.

آموزش سرویس مهم ترین حرکت بدمینتون

یکی از مهم ترین حرکت هایی که باید اول از همه چیز در این رشته ورزشی آن را یاد بگیرید حرکت سرویس می باشد. به همین دلیل ما می خواهیم به شما آموزش حرکات بدمینتون یعنی سرویس را بدهیم تا شاهد موفقیت های بیشتر شما باشیم. در آموزش حرکات بدمینتون یعنی سرویس چه شما و چه گیرنده سرویس باید به صورت مورب شکل در داخل محوطه سرویس و بدون هیچ تماسی با محوطه سرویس قرار بگیرید. وقتی می خواهید شروع به سرویس زدن کنید تا تمام شدن آن باید قسمتی از هر دو پای شما در حالتی ثابت با زمین تماس داشته باشد. همچنین باید در آموزش حرکات بدمینتون یعنی سرویس این نکته را به شما گوشزد کنیم که باید حین برخورد توپ با راکت شما تمام توپ باید از کمر شما پایین تر باشد.
همچنین باید میله راکت شما از لحظه زدن ضربه به توپ بهتر است به طرف پایین ادامه داشته باشد جوری که تمامی کله راکت از تمامی دست راکت حریف تان پایین تر باشد. وقتی می خواهید سرویس بزنید بهتر است بدانید اگر توپ با راکت شما برخورد نکند خطا محسوب می شود. چون شما نباید قبل از آمادگی كامل گیرنده سرویس اقدام به زدن سرویس كنید. اگر حریف تان که دریافت کننده سرویس است خطایی مرتکب شود شما یک امتیاز کسب می کنید و می توانید به سراغ زدن سرویس بعدی بروید. همچنین اگر شما حین زدن سرویس خطایی انجام دهید دیگر حق زدن سرویس ندارید و حریف تان حق سرویس زدن را به دست خود می گیرد بدون اینکه امتیازی به شما داده شود. کلاس بدمینتون تهران

خطاهای بازی بدمینتون

چه به سراغ آموزش بدمینتون برای کودکان و چه برای آموزش بدمینتون برای خودتان بروید باید در کنار دانستن تکنیک ها و آگاهی از آموزش حرکات بدمینتون راجب خطاهای بازی بدمینتون نیز اطلاعاتی داشته باشید. در حقیقت آموزش برمینتون برای کودکان هم که باشد باید به آن ها خطاهای این رشته ورزشی مهیج را هم یاد بدهید. به همین دلیل ما در ادامه سعی کرده ایم مهم ترین خطاهای بازی بدمینتون چه برای آموزش بدمینتون برای کودکان و چه برای بزرگسالان برایتان مطرح کنیم.
• اگر سرویس تان را صحیح نزنید خطا است.
• اگر توپ حین بازی در خارج از محوطه فرود آید خطا است.
• اگر توپ از داخل بازدید تور عبود کند خطا است.
• اگر توپ قبل از عبور از تور بیوفتد خطا است.
• اگر توپ به سقف یا دیوارهای دور زمین برخورد کند خطا است.
• اگر توپ به لباس بازیکن برخورد کند خطا است.
• اگر حین عبور توپ از بالای تور فرد مانع ضربه زدن شود خطا است.
• اگر یک بازیکن به طور عمد تمرکز بازیکن دیگر را بهم بزند خطا است.
• اگر در حین بازی توب با راکت حتی برای چند ثانیه هم گرفته شود خطا است.
• اگر به توپ دو بار ضربه زده شود خطا است. بازی بدمینتون

قوانین بدمینتون و ویژگی های زمین بازی

در آموزش بدمینتون برای کودکان و بزرگسالان دانستن قوانین بدمینتون و ویژگی های زمین بازی خالی از لطف نیست و بد نیست درباره قوانین بدمینتون و ویژگی های زمین بازی نیز اطلاعاتی در ذهن خود داشته باشید. چون با دانستن قوانین بدمینتون می تواند دیدی کامل تر از این رشته ورزشی هیجانی در ذهن خود داشته باشید. به همین دلیل در ادامه سعی کرده ایم شما را با قوانین بدمینتون و ویژگی های زمین بازی آن آشنا کنیم. قوانین بدمینتون به همراه ویژگی های زمین بازی آن عبارت هستند از :
• زمین بازی
زمین بازی این رشته ورزشی که مستطیل می باشد با استفاده از خط هایی به عرض 40 میلی متر کشیده می شود. خط های زمین این بازی باید به رنگ سفید و زرد باشد و طول زمین نیز باید 13/4 متر و عرض آن نیز باید 6/10 متر باشد.
• سالن بازی
ارتفاع سقف سالن بازی این رشته ورزشی نباید کمتر از 62/7 متر از مركز میدان بازی باشد. رنگ کف این سالن نیز باید تیره و یکنواخت باشد که بیشتر رنگ سبز تیره برای آن توصیه می شود تا نور را نتواند منعکس کند.
• توپ
وزن توپ بدمینتون نیز باید 73/4 الی 50/5 گرم باشد و 14 تا 16 پرک در قسمت چوب پنبه ای انتهای آن باید قرار گیرد. نوک فوقانی پرک ها باید به عرض 4/5 الی 4/6 سانتی متر بزرگ باشد تا با نخ یا ماده مناسب دیگری محكم شود.
• راكت
راکت این رشته ورزشی نیز باید از جنس چوب یا فلز باشد تا بازیکن بتواند مدت زمان مشخصی بدون خستگی و اذیت شدن دست هایش آن را در دست بگیرد.

مربی بدمینتون تهران

جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مطلب همان طور که شاهد بودیم سعی کردیم شما را با یک سری نکات و موارد مهم این رشته ورزشی آشنا کنیم. که عبارت بودند از آموزش بدمینتون مقدماتی، آموزش بدمینتون حرفه ای، آموزش حرکت بدمینتون، قوانین بدمینتون و … در پایان این مطلب امیدوار هستیم مواردی که در خصوص آموزش بدمینتون به صورت جامع داده شد برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن اطلاعات مفیدی از این بازی هیجانی در ذهن تان جمع شده باشد. در اخر هم به شما توصیه می کنیم با هزاران مشکل و دغدغه باز هم از ورزش کردن غافل نشوید و سعی کنید در کنار خودتان فرزندانتان را هم به ورزش کردن مانند بدمینتون ترغیب کنید.

برای رزرو سالن بدمینتون کلیک کنید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *