آموزش گلف گام به گام [مقدماتی تا پیشرفته]

گلف آن دسته از ورزش هایی می باشد که در کشور ما افراد زیادی به سراغ آن نمی روند به نظر شما دلیل آن چیست؟ ابتدایی ترین دلیلی که خیلی از افراد به دنبال آموزش گلف و فعالیت در آن نمی روند پر هزینه بودن می باشد و فکر می کنند این رشته ورزشی تنها برای ثروتمندان است در حالی که سخت در اشتباه هستند. گلف یکی از بهترین و پرطرفدار ترین رشته های ورزشی در تمام دنیا می باشد که امروزه به واسطه اینترنت و مطالب آموزش در خصوص آن یادگیری اش سخت نیست. تنها کمی انگیزه می خواهد تا فرد مهارت ها و تکنیک های لازم را از راه دور یاد بگیرد و سپس به سراغ تهیه وسایل مورد نیاز آن بروید. در این ورزش که در فضای باز انجام می شود فرد باید سعی کنید با استفاده از چوب خود توپ را درون سوراخ تعیین شده بر روی زمین بیندازد که انداختن این توپ در سوراخ کار راحتی نیست و باید مهارت ها و تکنیک های لازم را بلد باشید. از این رو اگر شما هم دوست دارید این رشته ورزشی را بلد باشید و همانند حرفه ای ها گلف بازی کنید کافیست در ادامه با ما همراه باشید چون ما در ادامه می خواهیم به آموزش گلف به صورت گام به گام بپردازیم.

آموزش گلف بر اساس اهداف

هدف این بازی هیجانی و مهیج انداختن تو به ترتیب در حفره های 19 گانه با استفاده از چوب گلف با زدن کمترین تعداد ضربه می باشد. در آموزش گلف بر اساس اهداف همچنین باید بدانید هم به صورت انفرادی و دو نفره و هم به صورت سه نفره و چهار نفره این بازی امکان پذیر است.
در آموزش گلف بر اساس اهداف این بازی هیجانی جالب است بدانید گلف بازی دو نوع است یکی رقابت های ضربه ای و دیگری بازی های مسابقاتی. در بازی های مسابقاتی گلف فردی که بیشترین تعداد حفره را به دست آورد و در بازی های ضربه ای کسی که مسیر بازی را با کمترین تعداد ضربه طی کند برنده است.

آموزش گلف مقدماتي

آموزش ورزش گلف با تهیه تجهیزات لازم

اصولا پس از آموزش ورزش گلف برای بازی کردن باید یک سری وسایل این رشته ورزشی را تهیه کنید تا بتوانید از اوقات خود همراه با این بازی به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. زمین این بازی به طور کلی سی الی چهل هزار متر وسعت دارد که با میخ هایی پوشیده شده است. در نتیجه شما ابتدا باید یک کفش مخصوص برای خود چه در حین آموزش ورزش گلف و چه در حین بازی تهیه کنید تا حین ضربه زدن به توپ و پرتاب آن پایتان نچرخد.
دومین تجهیزاتی که باید پس از آموزش ورزش گلف برای بازی کردن تهیه کنید لباس مخصوص می باشد تا بدن تان به راحتی حرکت کند. همچنین در آموزش ورزش گلف باید یک ساک ورزشی داشته باشید تا چهارده چوب گلف خود را درون آن بگذارید. این ساک در زیر خود چرخ ‌هایی دارد که به گلف ‌باز اجازه می ‌دهد تا ساک و چوب‌ های خود را به راحتی در سراسر زمین به همراه ببرد.

ویژگی های زمین بازی گلف

زمین بازی گلف دارای ویژگی ها و اصطلاحاتی می باشد که با دانستن آن ها بهتر و کامل تر می توانید به آموزش ورزش گلف بپردازید. به عبارتی صریح تر اگر ویژگی ها و اصطلاحات زمین بازی گلف را بشناسید اطلاعاتتان در این زمینه کامل خواهد شد. به همین دلیل ما در ادامه به شرح مختصر ویژگی ها و اصطلاحات زمین بازی گلف پرداخته ایم که عبارت هستند از :
• Teeing groundè : منطقه شروع هر بخش از بازی گلف
• water hazardè : مانع ابی در مسیر گوی گلف
• roughè : به معنی ناصاف، دشوار و ناهموار
• out of boundsè : خارج شدن توپ از محدوده زمین
• sand bunkerè : قسمت بدون چمن زمین گلف
• Fairwayè : قسمت چمن کاملا کوتاه شده بین نقطه شروع و پایان گلف
• putting greenè : چمن سبز نزدیک محل سوراخ گلف
• flagstickè : چوب پرچم گلف
• holeè : حفره
• Par3è : توپ باید با سه ضربه وارد سوراخ بشود
• Par4è : توپ باید با چهار ضربه وارد سوراخ بشود
• Parè : توپ باید با پنج ضربه وارد سوراخ بشود

آموزش گلف مبتدي

آموزش گام به گام گلف در خصوص ضربه زدن

در این بخش از آموزش گلف می خواهیم به آموزش گام به گام گلف در خصوص ضربه زدن که یکی از مهم ترین مهارت های این رشته ورزشی می باشد بپردازیم. اولین ضربه ای که می خواهیم در آموزش گام به گام گلف به آن بپردازیم ضربه زدن از روی تی می باشد. به این منظور در آموزش گام به گام گلف باید تی را بین 2 نشانگر قرار دهید که می توانید برای این امر تی را در فاصله ‌ای به طول 2 کلاب پشت خط جلویی قرار دهید و ضربه بزنید.
در آموزش گام به گام گلف بد نیست بدانید ضربه زدن به توپ در خارج از این منطق جریمه ای ندارد اما اگر حریف تان شما را مجبور به زدن آن ضربه کند 2 امتیاز جریمه می شود و از اول باید در منطقه صحیح بازی کنید. خیلی از افراد در آموزش گلف فکر می کنند اگر توپ در جایی بیوفتد نمی توانند دوباره از آنجا بازی کنند در حالی که اینطور نیست و توپ در همان جایی که افتاده دوباره می تواند استفاده شود.

براي مطالعه آموزش اسكيت در وبلاگ ورزشي اسان اسپرت كليك كنيد.

آموزش گلف به کودکان و بانوان

آموزش گلف به کودکان گلف شاید یک ورزش سخت و ترسناک برای مبتدی ها باشد اما کودکان به دلیل شور و هیجانی که نسبت به بازی کردن در فضاهای باز دارند می توانند عاشق گلف باشند و از مهارت ها و تکنیک های سخت آن نترسند. همین امر باعث می شود کودکان بهتر از بزرگسالان گلف بازی کنند به همین دلیل بد نیست شما به عنوان یک بزرگ تر به سراغ آموزش گلف به کودکان بروید تا از این طریق هم ترس شما و هم نگرانی های او فروکش کند.
یک خانم گلف باز با یک اقا یا یک کودک در آموزش گلف به کودکان و بانوان هیچ تفاوتی ندارد اگر مهارت های لازم را به خوبی یاد بگیرد. هر چند که ورزش گلف دارای سابقه ای طولانی از تبعیض جنسیتی است و هنوز هم برخی مردم زنان را شهروندان درجه دوم در ورزش گلف تلقی می کنند پس زنان گلف باز مبتدی یا حتی کودکان یک مانع بیشتر از مردان برای مبارزه دارند اما نگران نباشید چون اراده و داشتن انگیزه در همه افراد یکسان است تنها کافیست انگیزه و اراده لازم داشته باشید و به سراغ آموزش گلف به کودکان و بانوان بروید.

كلاس آموزش گلف

 

هزينه آموزش گلف چگونه است؟

همان طور که در ابتدا اشاره شد خیلی از افراد به دلیل اینکه فکر می کنند گلف برای ثروتمندان است قید علاقه خود را می زنند و به سراغ آن نمی روند درحالی که اینطور نیست و این افراد سخت در اشتباه هستند. تنها کافیست سری به کلاس های گلف بزنید تا متوجه هزینه کلاس های این رشته ورزشی همانند سایر رشته های ورزشی شوید و مشاهده کنید هزینه آموزش گلف مانند رشته های ورزشی دیگر بالا نیست.
حتی پیشنهاد بهتر برای کسانی که زمان کافی برای رفتن به کلاس های گلف ندارند مشاهده فیلم آموزش گلف می باشد. شما با مشاهده فیلم آموزش گلف در خانه و هر جایی که دوست دارید می توانید مهارت های لازم این رشته ورزشی را یاد بگیرید. سپس باید یک مکان برای تمرین های خود پیدا کنید تا چیز هایی که در فیلم آموزش گلف دیده اید را انجام دهید. به این صورت می توانید آموزش گلف را بدون هیچ محدودیت و هزینه ای ببینید.

براي رزرو سالن بيليارد و سالن بولينگ به سايت آسان اسپرت مراجعه نماييد.

مسابقات ورزش گلف چگونه است؟

تا به اینجا امیدوار هستیم متوجه شده باشید که در کنار همه موارد برای آموزش گلف باید تمرکز بالایی داشته باشید چون مهم ترین اصل در آموزش گلف و بازی کردن تمرکز می باشد. در حقیقت هر فردی که وارد سيستم گلف می شود روش خاصي را رعايت مي کند چون در گلف احترام به ديگران، سکوت کردن و درست انتخاب کردن خيلی مهم است.
در شروع مسابقه این رشته ورزشی به هر فردی یک تی تام داده می شود البته ابتدا باید افراد به گروه های مختلف تقسیم شوند. زمين گلف حداقل 18 ميدان دارد در نتیجه هر گروه در هر 10 دقيقه باید يک بار تی آف یا به عبارتی دیگر ترک زمين کنند که هر یک از این ها باید از ميدان 1 مسابقه را شروع و در ميدان 18 مسابقه را به پايان برسانند.

آموزش گلف حرفه اي

آموزش بازی گلف طبق آداب

یکی از مهم ترین مواردی که در آموزش بازی گلف باید به آن دقت داشته باشید آداب آن می باشد. در حقیقت آداب بازی به همان اندازه ای که خود بازی اهمیت دارد مهم است از این رو باید در این بازی هر فرد طبق آداب پیش برود تا بازی به بهترین نحو ممکن خاتمه پیدا کند. به همین دلیل در ادامه آموزش بازی گلف طبق آداب را مطرح کرده ایم که آموزش بازی گلف طبق آداب عبارت است از :
• هنگام آماده شدن بازیکن تا پایان سوئینگ نزدیک او نباید کسی بایستد یا حتی حرکت و صحبت نکند.
• تا زمانی که گروه جلویی از مسیر خارج نشده بازی نباید شروع شود.
• همیشه بدون تاخیر باید بازی کرد و سعی کنید پاتینگ گرین را همراه با افراد گروه ترک انجام دهید.
• از گروه های سریع تر دعوت کنید تا بازی را زودتر از شما انجام دهند و کنار بروید تا آنها عبور کنند.
• چمن های کنده شده را در هنگام بازی سر جایشان قرار دهید و جای پاها را در بانکرها هموار کنید.
• روی خط پات بازیکنان دیگر قدم نگذارید و راه نروید.
• کلاب ها را در پاتینگ گرین نیندازید.
• میله پرچم پاتینگ گرین را با دقت سر جایش بگذارید.

براي خريد لباس ورزشی كليک كنيد.

آموزش قوانین گلف به صورت مختصر

هدف بازی گلف انداختن توپ با رعایت ترتیب در حفره های 18 گانه می باشد که هر فرد با آموزش قوانین گلف باید آن ها را وارد سوراخ ها کند. در زمین بازی گلف محوطه ای وجود دارد که این محوطه تمام مسیر از نقطه شروع تا حفره را در بر می گیرد. به طور کلی در ادامه به مهم ترین قوانین گلف پرداخته ایم و سعی کرده ایم آموزش قوانین گلف برایتان سخت به نظر نیاید. آموزش قوانین گلف به صورت مختصر عبارت است از :
• آموزش قوانین گلف – آبانس یا هندی کپ :
هندی کپ یا امتیاز تعادلی قانونی می باشد که بازیکنان سطوح مختلف را قادر می ‌سازد که با یکدیگر به رقابت بپردازند. هندی کپ بر اساس تعداد ضرباتی که بازیکن در یک دور بازی از پار تجاوز می‌کند تعیین می ‌شود. ماکسیمم هندی کپ برای آقایان 36 و برای خانم ‌ها 40 می‌ باشد که بر اساس میانگین 3 دور بازی تعیین می ‌شود.

آموزش گلف در تهران

فواید ورزش گلف چیست؟

هر فعالیتی که مقداری شما را به تحرک وادار کند و کمی عرق شما را در بیاورد برای سیستم قلبی و عروقی شما مفید است پس ورزش کردن یکی از بهترین راه ها برای بهبود سیستم قلبی و عروقی می باشد که گلف هم از این قائده مستثنا نبوده و دارای یک سری فایده برای بدن تان می باشد. به همین دلیل ما در ادامه سعی کرده ایم مهم ترین آن ها را مطرح کنیم تا از همین حالا به سراغ آموزش گلف و یادگیری مهارت های آن بروید. مهم ترین فواید ورزش گلف برای بدن عبارت است از :
• کاهش سطح کلسترول
• بهبود خواب
• کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی
• افزایش سوخت و ساز بدن
• افزایش سرعت متابولیسم و کاهش وزن
• افزایش شادابی و نشاط
• افزایش استقامت استخوان ها
• جلوگیری از پوکی استخوان
• تنظیم کلسیم و فسفر در خون

مربي آموزش گلف


جمع بندی نهایی

در جمع بندی نهایی این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی در خصوص این رشته ورزشی در اختیارتان بگذاریم تا بدانید آموزش گلف و یادگیری مهارت ها و تکنیک های آن به آن سختی ها که فکر می کنید نیست. در این مطلب هم در حد توان صحبت هایی هرچند به صورت مختصر در خصوص آموزش قوانین گلف، آموزش گام به گام گلف، آموزش ورزش گلف، آموزش گلف به کودکان، آموزش بازی گلف، فیلم آموزش گلف و … کردیم. در سخن اخر امیدوار هستیم مطالب فوق در این خصوص برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن ها اوقات خوشی هم برای خود و هم برای کودکان تان رقم بزنید. همچنین فراموش نکنید ورزش کردن تضمینی ایست برای سالم ماندن جسم و روح تان و بهره برداری از آن در میان سالی و کهن سالی.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *