آکادمی های بسکتبال چگونه بر توسعه بسکتبال تأثیر می گذارند؟

کلاس بسکتبال

در بین رشته هاي ورزشی مختلف، بسکتبال يکی از ورزش هاي مهم، زيبا و پرطرفدار در سطح جهان است كه در المپیك نیز جايگاه ويژه اي دارد. در اين سال ها برنامه هايی بین المللی در آکادمی های بسکتبال با عناوينی همچون: بسکتبال همگانی، بسکتبال با محدوديت قد، بسکتبال مدارس، بسکتبال در پارک و میادين عمومی، بسکتبال در يك روز و يك جا، بسکتبال براي رده هاي سنی از خردسالان تا نوجوانان،توسعه بسکتبال و برگزار می شود. كه همه و همه بیانگر توجه و علاقه مندي جامعه جهانی به اين رشته ورزشی و نیاز به توسعه بسکتبال است.

امروزه ورزش بسکتبال جهان به ويژه آمريکا از محدوده بازی و باشگاه های بسکتبال فراتر رفته است و هر روز شاهد پیشرفت و توسعه همه جانبه اين رشته ورزشی در دنیا هستیم. برگزاري مسابقات لیگ جهانی و WNBA و NBA و همچنین المپیك و تورنمت هاي مختلف اين رشته، نزديك شدن سطح رقابت بین كشورهاي حاضر در اين رويداد ها، پیچیدگی ها و معادلات خاص حاكم بر اين گونه مسابقات ، شرايط ويژه ای را براي كشورهاي حاضر در اين فرآنید رقم زده است.

بسکتبال

بنا به خبرگزاري فدراسیون بسکتبال ايران، اين ورزش در ايران در سالهاي 1310 به بعد بطور غیررسمی فعالیتش در بعضی از مدارس آغاز شد تا اينکه در سال 1314 اين ورزش بطور رسمی بوسیله آقاي فريدون شريف زاده معرفی شد و بطور سريع در كلیه استانهاي كشور از طريق مدارس اشاعه پیدا كرد. آكادمی هاي بسکتبال نیز براي اولین بار توسط شركت مهرام در سال 1378 و در پی آن در سال 1390 توسط باشگاه اتحاد تهران بطور رسمی شروع به فعالیت كرده اند و روز به روز بر تعداد آنها اضافه شد.

حضور مربیان و تیم مربیگري قدرتمند، مديريت توانمند و برگزاركنندگان متخصص و حامیان وگردش مالی بالا و … همه حاكی از حضور افرادي با تجربه، حرفه ای و تحصیل کرده در زمینه بسکتبال پايه و بسکتبال حرفه اي است كه اين جريان را از ابتدا و با يك ساختار نظام مند هدايت می نمايند.

بسکتبال ایران

توسعه بسکتبال ایران

بسکتبال ايران نیز اكنون بیش از هر زمان ديگري با توجه به رشد و موفقیت هاي كسب شده و با در نظر گرفتن جايگاهی كه در آسیا و جهان در تمام رده هاي سنی می بايست به دست آورد، نیازمند توجه بیش از پیش به امر آموزش و ياددهی آكادمیك و علمی بسکتبال به مربیان و بسکتبال آموزان پايه می باشد. و اين امر با طراحی و تدوين برنامه هاي استراتژيك براي مدارس و آكادمی هاي آزاد بسکتبال، آکادمی های وابسته به باشگاه های حرفه ای و فدراسیون بسکتبال و گرفتن انواع تست بسکتبال میسر می گردد.

بنابراین مانند هر رشته ورزشی، برای اطمینان از اینکه ورزشکاران نیازمندی های جسمانی، فیزیولوژیکی، روانی و مهارتی رشته بسکتبال را به دست آورند باید در مدارس و آکادمی های بسکتبال، تحت تعلیم قرار بگیرند و این راهی ایمن برای رشد و توسعه بسکتبال در کشور می باشد. خوشبختانه با نتایجی که بسکتبال ملی در سال های اخیر در سطح آسیا داشته است جوانان و کودکان به ورزش بسکتبال علاقه ی بیشتری نشان داده اند و زمینه برای تاسیس باشگاه های بسکتبال، مدارس و آکادمی های بسکتبال  فراهم شده است و در سطح کشور کلاس های مختلف بسکتبال با سطوح مختلف دایر است.

 

آسان اسپرت در خدمتی ارزشمند به منظور دسترسی آسان علاقه مندان به بسکتبال اقدام به معرفی کلاس ها، مدارس و آکادمی های بسکتبال نموده است. همراهان عزیز آسان اسپرت می توانند از طریق وب سایت اطلاعات لازم در مورد کلاس های مورد نظر مانند هزینه کلاس بسکتبال و تست بسکتبال و … را کسب و در صورت تمایل اقدام به ثبت نام نمایند.در سایت آسان اسپرت علاوه بر امکان مشاهده هزینه کلاس بسکتبال می توانید به صورت انلاین نیز ثبت نام خود را انجام دهید.

رزرو سالن بسکتبال
نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاه‌

آکادمی بسکتبال؛ راهکاری بلندمدت - آسان اسپرت | سامانه ارائه آنلاین خدمات ورزشی

[…] انداز و رسالت آکادمی بسکتبال اروپا به حداکثر رساندن پتانسیل هر یک از ورزشکاران با […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *