آموزش 0 تا 100 فوتبال از مبتدی تا حرفه ای + ویدئو

کلاس فوتبال

شاید برایتان سوال باشد که فوتبال چیست و چرا آموزش این ورزش اهمیت بالایی دارد؟ با جرأت می توان گفت که فوتبال پرطرفدار ترین ورزش کل دنیا است. میزان گسترش فوتبال به حدی رسیده است که سالیانه میلیارد ها دلار گردش مالی در سطح دنیا دارد و حتی میتواند در سیاست هم نقش بازی کند. با توجه به نفوذ فوتبال در بین مردم، پس بیراه نیست که جوانان و نوجوانان زیادی به دنبال آموزش فوتبال، آموزش دروازه بانی فوتبال و … برای موفقیت در این ورزش جذاب و پرهیجان باشند. در این مطلب نحوه ی حرفه ای شدن شما در فوتبال را با هم بررسی میکنیم پس لطفا تا انتها با ما همراه باشید. 

 

آموزش فوتبال از مبتدی تا حرفه ای


شاید شما هم شنیده باشید که برای موفقیت در فوتبال پول و پارتی مهم تر از آموزش فوتبال و تلاش است. اما این جملات را از کسانی میشنوید که دنبال توجیهی برای شکست های زندگی و تنبلی شان هستند. کم نیستند کسانی که از فقر مطلق و با تلاش و آموزش فوتبال درست به بالاترین سطح در کشور و جهان رسیده اند و زندگی حرفه ای و مالی خوبی را دارند.
حتی اگر شما 30-40% هم استعداد و توانایی فوتبال دارید میتوانید با پشتکار و سخت کوشی به موفقیت برسید. پس بهتر است تنبلی را کنار گذاشته و با سعی و سخت کوشی به سمت موفقیت بروید و یادتان باشد مسیر موفقیت اگر راحت بود همه ی افراد دنیا موفق بودند.

آموزش فوتبال

آموزش فوتبال در آکادمی فوتبال یا مدرسه ی فوتبال؟


هنگام شروع به یاد گیری فوتبال و حتی قبل از خرید توپ فوتبال شما باید برای آموزش فوتبال از بین آکادمی، مدرسه فوتبال و یا برنامه آموزش فوتبال تصمیم بگیرید. فرق مدرسه فوتبال با آکادمی در اینست که آکادمی ها بعد از ثبت نام با توجه به استعداد فرد برنامه ای مخصوص فرد و بلند مدت برایش می نویسند ولی مدرسه ی فوتبال بیشتر به دنبال آموزش های مقطعی و کوتاه مدت است.

 

بهترین سن آموزش فوتبال پایه


در حالت کلی نمی توان برای همه ی افراد سن ثابتی را به عنوان بهترین سن برای شروع آموزش فوتبال معرفی کرد. اما طبق تحقیقات بهترین سن جهت آموزش فوتبال پایه در حوالی 8 سالگی است که بهترین سن از نظر استخوان بندی و ذهنی کودک است. بهتر است نوجوان تا قبل از 18 سالگی آموزش های فوتبال پایه را آموخته باشد تا بعد از آن بتواند با به کارگیری مطالبی که در آموزش فوتبال پایه آموخته است مهارت بیشتری کسب کند . البته هنگام ثبت نام فرزندتان در کلاس آموزش فوتبال پایه باید در انتخاب مربی دوره توجه زیادی داشته باشید چرا که در سنین پایین به دلیل شیطنت های زیاد کودک و نظم پذیری کم نسبت به بزرگسالان انتخاب یک مربی کم تحمل و تند خو می تواند آسیب های جبران ناپذیری به روحیه فرزند شما و علاقه ی آن نسبت به فوتبال بزند.

آموزش حرفه ای فوتبال

آموزش فوتبال حرفه ای کلید موفقیت شماست


برای حرفه ای شدن در هر رشته ای باید آموزش حرفه ای و سخت ببینید . تفاوت فوتبالیست های حرفه ای و غیر حرفه ای در رژیم غذایی، برنامه ی خواب منظم، تمرین و آموزش مستمر است. یک آموزش حرفه ای شامل انواع تکنیک های ویژه ی کنترل توپ، شوت، روش های جاگیری، انتخاب نحوه ی حرکت، تاکتیک های گروهی و … است که همه ی جوانب تکنیکی یک فوتبالیست را پرورش می دهد.
همچنین یک آموزش فوتبال حرفه ای تاکید ویژه ای بر قدرت بدنی دارد چرا که حرف اول در زمین بازی را قدرت بدنی می زند. یک مربی حرفه ای تیم را طوری پرورش میدهند تا بتواند به طور واکنشی و سریع از حالت دفاعی به حمله و برعکس دربیاید.


انواع پست های فوتبال و وظایف آن ها


در فوتبال هر تیم از 11 بازیکن تشکیل شده است که تعداد کل نفرات در زمین ( با 3 داور ) مجموعا 25 نفر در زمین بازی حضور دارند. در فوتبال هرکدام از پست های چهارگانه ی فوتبال و وظایف آنان به شرح زیر است:
دروازه بان: بازیکنی که در دروازه وظیفه ی جلوگیری از ورود توپ به دروازه را دارد. در دوره آموزش دروازه بانی فوتبال به آموزش این گروه اهمیت ویژه ای داده میشود چرا که اشتباه هر بازیکنی قابل جبران است جز دروازه بان.
• مدافع: بازیکنانی که در ردیف جلویی دروازه بان می ایستند و نقش آنها جلوگیری از رسیدن توپ به دروازه بان است.
هافبک: وظیفه ی این بازیکنان که در ردیف جلویی دفاع قرار دارند اینست که توپ را از بازیکن حریف بگیرند و به یاران خودی در خط حمله برسانند. برخی هافبک ها گرایش دفاعی دارند ، برخی هجومی و برخی بعنوان بازیکن آزاد در تمام زمین حق جای گیری دارند.
مهاجم: افرادی که نزدیک ترین به دروازه ی حریف هستند و وظیفه ی آنان گل زدن به حریف است.
ترکیب و تعداد نفرات در هر پست طبق صلاح دید مربی تعیین میشود. به طور مثال ممکن است مربی 3 بازیکن در دفاع، 5 بازیکن در مناطق میانی و 2 نفر در حمله قرار دهند (3-5-2) .


ابعاد زمین فوتبال و مناطق مهم و حساس


در ابتدایی ترین مباحث آموزش فوتبال باید با زمین فوتبال و مناطق آن آشنا شوید. در حالت کلی یک زمین فوتبال استاندارد بین 100 تا 110 متر طول و 64 تا 75 متر عرض باید داشته باشد. دروازه ها 3/7متر طول و 4/2 متر ارتفاع دارد. هر زمین فوتبال به سه منطقه تقسیم میشود که به تربیت عبارتند از:
• منطقه ی دفاعی (یک سوم دفاعی) : منطقه ای که بازیکنان دفاعی و دروازه بان در آن قرار دارند.
• منطقه ی میانی (بازی سازی ) : منطقه ای که در آن بازیکنان هافبک قرار دارند.
• منطقه ی تهاجمی (حمله ) : منطقه ای که در آن بازیکنان مهاجم قرار دارند و در واقع منطقه ی دفاعی حریف است.

برای ثبت نام کلاس فوتبال کلیک کنید.

زمین فوتبال

اموزش تکنیک فوتبال شامل چه مباحثی است؟


درحالت کلی تکنیک های اصلی فوتبال شامل پاس دادن، شوت زدن، تکنیک های حمل توپ، دریبلینگ، ضربات ایستگاهی، هد زدن، دفاع کردن، تکل زدن و… است که برای بررسی هرکدام به یک مطلب کامل و مجزا نیاز است. اما میتوان به چند مورد از مهمترین آنها پرداخت:


آموزش زدن شوت در فوتبال


ابتدا یک نیم نگاهی به هدف خود بیاندازید تا بدانید به کجا میخواهید شوت کنید و سپس به توپ نگاه کنید. یک پا را ب هعنوان تکیه گاه در کنار توپ و هم راستا با ضربه بگذارید، نیم تنه ی بالای خود را کمی به سمت هدف متمایل کنید و با پای دیگر ضربه بزنید. شوت های قوی را با روی پا ( روی بند کفش ) و ضربه های زاویه دار را با کنار پا بزنید . توجه کنید که مسیر انتخابی حرکت توپ موانع انسانی کمی داشته باشد.
هرچه شوت شما به زمین نزدیک تر باشد احتمال موفقیت آن بیشتر است . در یک پژوهش مشخصی شد از هر 100 توپی که به سمت بالای دروازه زده میشود حدود 8% به گل ختم میشود. این عدد برای ارتفاع متوسط دروازه حدود 6-7 درصد و برای شوت هایی که با ارتفاع کم به دروازه میرسند 20 درصد است .

آموزش زدن شوت در فوتبال

پاس دادن در اموزش تکنیک فوتبال


یکی از مهمترین مباحث در اموزش تکنیک فوتبال پاس دادن است که تکمیل کننده ی کار گروهی است . به انتقال توپ از یک بازیکن به هم تیمی خود پاس گویند . 3 مولفه ی مهم پاس دادن در آموزش حرفه ای شامل دقت پاس، سرعت پاس ( پاس بدون تاخیر) و سرعت توپ می شود. پاس ها را میتوان بر اساس متغیر های مختلف دسته بندی کرد:
• براساس فاصله: پاس کوتاه، پاس متوسط، پاس بلند
• براساس ارتفاع: پاس زمینی، پاس نیمه بلند ، پاس هوایی
• براساس جهت: روبه جلو، زاویه دار، رو به عقب، افقی
• براساس نقطه ی تماس بدن با توپ: کنار پا ،داخل پا، نوک پا، سر، سینه، زانو
شما در آکادمی های آموزش فوتبال حرفه ای می آموزید که هنگام پاس دادن به نقطه ی هدف ، موانع پیش رو، برد پاس، و اب هوا توجه ویژه ای بکنید. در زمین گل آلود و هوای بارانی پاس های بلند بهتر جواب میدهند تا پاس های زمینی.

آموزش پاس دادن در فوتبال

آموزش دریبل فوتبال و تکنیک های فریب


سان تزو استراتژیست نظامی چین باستان همواره تاکید داشت از مهمترین مولفه های هر جنگ و تهاجمی تکنیک های فریب است. رقابت در فوتبال هم از جنس جنگ است. دریبل یا دریبلینگ به حرکات فریب دهنده ای گفته میشود در نتیجه ی آن بازیکن میتواند حریف مقابلش را فریب دهد و اختیار توپ را برای خود نگه دارد باشد. برای آموزش دریبل فوتبال شما باید به نکات زیر توجه کنید:

کلاس فوتبال


• حرکات شما باید کاملا نرم و باور پذیر باشد.
• باید تا حد امکان ضربات ریز به توپ بزنید تا کنترل را روی توپ حفظ کنید.
• سرعت خود را تغییر دهید و با یک سرعت حرکت نکنید.
• بدن خود را میان حریف و توپ قرار دهید تا دسترسی حریف به توپ سخت تر شود.
• فضای اطراف و بازیکنان را همواره در نظر داشته باشید.
از معروفترین دریبل ها که در آموزش دریبل فوتبال آموزش داده میشود میتوان به دریبل زیدانی، دریبل چنج اسپید، شوت کاذب، حرکت لوکوموتیوی، بریزیلی و … نام برد. در انتهای این مطلب چند برنامه آموزش فوتبال را نام بردیم که یکی از آنها مخصوص آموزش دریبل فوتبال است و برای آشنایی با آن میتوانید به بخش انتهای مطلب مراجعه کنید.

 

آموزش فوتبال از طریق برنامه و اپلیکیشن:


امروزه با گسترش ابزار های الکترونیکی روش های آمورش بسیار آسان تر و در دسترس تر شده است. آموزش فوتبال هم از این قائده مستثنی نیست و طی سالیان اخیر تعداد زیادی برنامه آموزش فوتبال و ویدئو های اموزش فوتبال فارسی در سطح اینترنت قابل مشاهده و تهیه می باشد. این آموزش ها در دسته بندی آموزش فوتبال پایه ، آموزش دروازه بانی فوتبال ، آموزش فوتبال حرفه ای و … هستند که میتواند همه جا همراه شما باشند و در هر ساعتی که فرصت داشتید به برنامه آموزش فوتبال خود مراجعه کنید و به تمرین تکنیک های جدید بپردازید و بیش از پیش حرفه ای تر شوید.
از معروف ترین برنامه آموزش فوتبال که در سطح دنیا بیشترین نصب را دارد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:


• برنامه آموزش فوتبال soccer coach pro: این برنامه نقش تخته شاسی را دارد و میتوان در آن ترکیب ها و استراتژی های مختلف حمله و دفاع را رسم و تست کرد.
• برنامه آموزش فوتبال 3d tactical pad: در این برنامه ی جذاب و سه بعدی می توانید به تمرین انواع تکینک ، ضربات ایستگاهی ،روپایی ، تمرین دروازه بانی و .. بپردازید.
• برنامه آموزش فوتبال حرفه ای youtuch: این برنامه ی جالب میتواند نقش یک شبیه ساز تمرینی تمام عیار را برای شما بازی کنید و هر طرح و تکنیکی که در ذهن دارید را در آن به آزمایش بگذارید.

 

معرفی بهترین اپ های اموزش فوتبال فارسی


در ادامه ی بخش قبل باید عرض کنیم که در سالیان اخیر متخصصان کشور هم نسبت به طراحی اپ های بسیار حرفه ای آموزش فوتبال برای افرادی که دسترسی مستقیم به کلاس ندارند اقدام کرده اند . البته در کنار اپ دوره های ویدئویی اموزش فوتبال فارسی تهیه و ضبط شده است که میتوانید با توجه به شرایط خود از بین برنامه آموزش فوتبال و دوره های ویدئویی یکی را انتخاب کنید. از معروف ترین اپ های اموزش فوتبال فارسی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:


• اپلیکیشن فوتبالیست شو: این اپلیکیشن اموزش فوتبال فارسی انواع نکات تکنیکی و ویدئو های آموزشی در زمینه های ضربات ایستگاهی، آموزش روپایی و … را دارد و به نوعی هر آنچه که برای یک آموزش فوتبال حرفه ای نیاز دارید را در خود جای داده است.

اپلیکیشن موفقیت در فوتبال: یکی دیگر از اپ های آموزش فوتبال حرفه ای این اپلیکیشن است که بخش های جالب توجهی دارد. این اپ علاوه بر ویدئو ها و آموزش انواع تکنیک، ضربه ی ایستگاهی و.. با معرفی مشاهیر فوتبال و زندگی نامه ی آنان به نوعی یک نقشه ی موفقیت تمام عیار است.

• اپ آموزش دروازه بانی فوتبال: این اپ اموزش فوتبال فارسی به طور تخصصی برای دروازه بانی طراحی شده است. در این برنامه ی جالب انواع آموزش های شوت گیری، تمارین چابکی، پنالتی و … جای گرفته است و در بخش انتهایی ویدئو هایی از تمرین معروف ترین دوازه بانان جهان گذاشته شده است.

• اپ تکنیک های دریبل در فوتبال: این اپ اموزش تکنیک فوتبال به طور تخصصی به آموزش دریبل فوتبال میپردازد. آموزش های این برنامه از سطوح ساده تا پیشرفته است و میتوانید گام به گام به آموزش دریبل فوتبال بپردازید و در هر نقطه ای که بودید تمرین دریبل فوتبال کنید.

در این مطلب آموزش فوتبال سعی شد به بررسی نکاتی درمورد اموزش تکنیک فوتبال، بهترین سن آموزش فوتبال پایه، آموزش دروازه بانی فوتبال، بهترین اپلیکیشن های آموزش فوتبال ایران و جهان و … پرداخته شود. از اینکه تا انتهای این مطلب با وبلاگ ورزشی  همراه شدین از شما سپاسگزاریم.

سایت آسان اسپرت |

رزرو زمین چمن
نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *