28 ورزش شکم در خانه + عکس

هیچ فردی در دنیا وجود ندارد که ارزوی داشتن شکمی تخت را نداشته باشد از طرفی خیلی از افراد به دلیل مشغله های فراوان خود وقت باشگاه رفتن و رسیدن به اندامشان را ندارند از این رو بهترین گزینه برای این افراد ورزش شکم در خانه می باشد. با ورزش شکم در خانه سخت ترین مرحله لاغر شدن یعنی آب کردن پهلو ها و شکم را به راحتی طی می کنید. کسانی که پهلو ها و شکم بزرگی دارند همواره در لباس پوشیدن مشکل دارند و اولین چیزی که در عموم جلب توجه می کند ظاهر لباس می باشد که با شکم های بزرگ بهم ریخته است. از طرفی وقتی حرف لاغری و آب کردن چربی های شکم می رسد همه فکر می کنند چربی های شکم به راحتی آب می شوند در حالی که این طور نیست و در شکم تعداد زیادی عضله به یکدیگر وصل شده اند که رهایی از آن ها کاری دشوار می باشد. کافیست در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با انواع ورزش شکم در خانه آشنا کنیم.ورزش شکم

کلید اصلی زیبایی چیست؟


آیا کسی در دنیا وجود دارد که از شکم تخت و شش تکه بدش بیاید؟ جواب این سوال بلا استثنا خیر می باشد اما آب کردن چربی های شکم و پهلو کاری سخت و دشوار می باشد. از طرفی دیگر مسئله رهایی از چربی های شکم و پهلو فقط سخت و دشوار بودن آن نیست بلکه در کنار ورزش شکم در خانه باید از بهترین رژیم های غذایی پیروی کنید.
زیرا آب کردن چربی های شکم و پهلو اگر اصولی نباشد و فرد به صورت خودسر شروع به انجام تمرینات و پیروی از انواع رژیم های غذایی کند سلامتی خود را به خطر خواهد انداخت. برای مثال فرد ممکن است به انواع بیماری های قلبی، دیابت، سکته و حتی برخی از سرطان ها دچار شود. به همین علت وقت ان رسیده که با ورزش شکم در خانه و تغییر سبک زندگی خود به تناسب اندام و ظاهری زیبا برسید.

ورزش شکم در خانه


در گذشته ها چاق بودن چه در خانم ها و چه در اقایان مسئله مهمی نبود و افراد به شکم های گنده خود اصلا اهمیت نمی دادند. اما در دنیای مدرن امروز هیچ فردی دیگر اضافه وزن را دوست ندارد و همواره افراد چاق به دنبال راه هایی اصولی و صحیح برای آب کردن چربی های شکم و پهلو خود هستند. در حقیقت بهترین راه برای رهایی از اضافه وزن ورزش شکم در خانه می باشد که با یک تیر دو نشان خواهید زد.
در اصل وقتی از عضلات اصلی خود شروع به کار کشیدن کنید سریع تر به اندام دلخواه خود خواهید رسید. برای ورزش شکم در خانه می توانید به سراغ پیلاتس، یوگا و … بروید. همچنین برای لاغری می توانید از دستگاه تردمیل موجود در خانه یا در صورت نداشتن آن می توانید از انواع تمرین های هوازی پیروی کنید. همچنین باید بدانید که ثابت نگه داشتن قند خون از انباشته شدن چربی ها در شکم و پهلو جلوگیری می کند.لاغری شکم

قبل از شروع تمرینات در خانه چه کار هایی باید انجام دهیم؟


همان طور که تا اینجا متوجه شدید بهترین ورزش برای آب کردن چربی های شکم و پهلوهایتان ترکیب کردن تمرین های هوازی و قدرتی می باشد. زیرا ترکیب کردن این تمرینات بر عضلات شکم و پهلوی شما متمرکز می شوند و سریع تر شما را به اندام دلخواهتان می رسانند. علاوه بر این در کنار انجام تمرینات باید تغذیه مناسب و استراحت کافی داشته باشید.
قبل از شروع انجام تمرین های دلخواهتان باید چند نکته را انجام دهید. در ابتدا باید به مدت 10 دقیقه بدن خود را با تمرین های نرمشی یا کششی و همچنین درجا زدن و دویدن گرم کنید تا میزان تنفس و ضربان قلبتان بالا برود. پس از 10 دقیقه گرم کردن باید به مدت 10 ثانیه استراحت کنید و سپس شروع به انجام تمرین های لاغری شکم و پهلو کنید.

شناخت عضلات شکم و پهلوها


قبل از آشنایی و بررسی انواع تمرین های ورزش شکم در خانه ابتدا هر کس باید کمی در مورد عضلات موجود در شکم و پهلوی خود بداند. شکم و پهلوی هر کس در اصل دارای شبکه های عضلانی بسیار پیچیده ای می باشد. عضلات اصلی قسمت میانی بدن یا همان تن به چهار دسته کلی تقسیم می شوند که عبارتند از :
• عضلات عرضی شکم
• عضلات راست شکم
• عضلات مورب داخلی شکم
• عضلات مورب خارجی شکم
در ابتدای لاغر کردن برای تقویت این چهار عضله تمرین های متفاوتی انجام دهید. این تمرین ها عبارتند از : تمرین هایی که در جهات های مختلف مانند جلو به پشت، پهلو به پهلو و مورب. در اصل با آگاهی از عضلات خود متوجه خواهید شد که تنها نباید از حرکت هایی مانند درازنشست یا کرانچ دوچرخه استفاده کنید زیرا این تمرین ها فقط روی عضله راست شکم مانور می دهند.
پس از شکم یکی دیگر از عضلاتی که همواره باید برای آب کردن آن تلاش کنید عضلات مورب شکم یا همان پهلو ها می باشد. همچنین عضلات مورب شکم یا همان پهلو ها در ایجاد ثبات و پایداری بدن، هماهنگی تنفس و حمایت از کمر نقش مهمی ایفا می کنند.ورزش شکم در خانه

ورزش برای لاغری شکم در منزل


دست یابی به شکمی تخت و صاف امروزه ارزوی همه جوانان و حتی افراد میانسال می باشد که برای رسیدن به آن راه های زیادی را باید طی کنید. پیشنهاد ما به شما ورزش برای لاغری شکم در منزل می باشد. زیرا با پیروی از تمرین های ورزش برای لاغری شکم در منزل نه مجبور به تحمل شلوغی شهر ها و نه صرف هزینه های هنگف هستید.
برای مثال سالانه خیلی از افراد هزینه های هنگفتی برای خرید دستگاه های مختلف لاغری می کنند که این دستگاه ها عبارتند از : دستگاه های غلطکی، ضربه زننده، لرزاننده و … در اصل بیشتر افراد با استفاده از این دستگاه ها می توانند به وزن دلخواه و اندام ایده آل خود برسند اما ماندگار نخواهند بود. در حقیقت این دستگاه ها قادر نیستند لایه های چربی موجود در اصراف شکم را به راحتی آب کنند و تنها به صورت موضعی شما را در یک مدت زمان خوش اندام می کنند که قابل بازگشت است. اما با انجام تمرین های ورزش برای لاغری شکم در منزل به راحتی می توانید لاغر شوید که غیر قابل برگشت است.

ورزش در خانه برای لاغری شکم و پهلو


مرحله اول ورزش در خانه برای لاغری شکم و پهلو کاهش سایز دور کمر می باشد. در حقیقت شکم همه ی افراد در ابتدا صاف و تخت می باشد اما به مرور زمان به دلیل تغذیه نامناسب و تحرک کم با چربی های اضافه پوشیده می شود. به همین علت اولین مرحله ورزش در خانه برای لاغری شکم و پهلو کار کردن بر روی عضله های این قسمت می باشد.
تمرین های ورزش در خانه برای لاغری شکم و پهلو در اصل روی عضلات این قسمت متمرکز می شوند و به مرور زمان با انجام انواع تمرینات روی این ناحیه شاهد از بین رفتن چربی های خود خواهید بود. همچنین هنگامی که به وزن دلخواه خود رسیدید همواره باید در ثابت نگه داشتن قند خون خود تلاش کنید زیرا با افزایش قند خون در بدن باز هم چربی ها به سراغتان خواهند آمد.

متداول ترین ورزش شکم پهلو در خانه


در این بخش از مقاله قصد داریم شما را با چند تا از متداول ترین ورزش شکم پهلو در خانه آشنا کنیم تا با انجام 3 ست 15 تایی از هرکدام در زمانی کوتاه به اندام ایده آل خود برسید. برخی از متداول ترین ورزش شکم پهلو در خانه عبارت است از:
منحنی معکوس : این حرکت یکی از بهترین ورزش شکم پهلو در خانه برای تمامی سنین می باشد که مستقیم بر روی عضلات شکم و پهلو کار می کند.
• روی زمین دراز بکشید و دست هایتان را کنارتان بگذارید.
• پاها را بالا ببرید و یک زاویه 90 درجه نسبت به زمین بسازید.
• با پاهایتان به شکم خود فشار آورده و پاهایتان را تا زاویه 45 درجه پایین بیاورید
پلانک : این حرکت یک حرکت مخصوص آب کردن چربی های شکم می باشد که تا حدودی همانند حرکت شنا سوئدی می باشد.
• روی کف دست و مچ پاهایتان قرار بگیرید.• حدود 30 ثانیه با بدنی کاملا صاف در همین حالت قرار بگیرید.
• حدود 15 سانتی متر یک پا را بالا بیاورید و در همان حالت چند ثانیه بمانید.
حرکت اسکوات : این حرکت یکی دیگر از حرکت های مخصوص آب کردن چربی های ناحیه شکم می باشد.
• پا ها و شانه ها در حالی که سر پا ایستاده اید، از عرض بکشید.
• در این حرکت باید زانو و مچ پایتان رو به جلو ، کمرتان صاف ، سر روبه رو قرار گیرد.
• به آرامی پایین بیایید و هنگامی که ران دو پایتان موازی هم قرار گرفت، دوباره به موقعیت اول برگردید.ورزش شکم در منزل

خرید لوازم بدنسازی و تناسب اندام را می توانید از فروشگاه ورزشی آسان اسپرت انجام دهید.

بهترین ورزش برای لاغری شکم چیست؟


در ادامه یکی از بهترین ورزش برای لاغری شکم را به شما معرفی می کنیم تا با انجام سه یا چهار بار به صورت 20 دقیقه ای در هفته سریعا از شر چربی های اضافه بدن خود راحت شوید. در حقیقت سه الی چهار روز تنها باید هر کدام از تمرین های هوازی را 12 دقیقه انجام دهید و پس از آن برای باقی روز ها باید نیم ساعت بدوید یا دوچرخه سواری کنید.
اگر یک مراسم دارید و می خواهید لباس تنتان در بدنتان بدرخشد ورزش برای لاغری شکم در این بخش را به شما پیشنهاد می کنیم. در اصل شما هم اگر می خواهید به تناسب اندام برسید و هیچ چربی اضافه ای در بدن خود نداشته باشید باید یک ماه به طور فشرده تمرین های هوازی، دوچرخه سواری و دویدن را انجام دهید. برخی از بهترین تمرین های هوازی ورزش برای لاغری شکم عبارتند از :
• طناب زدن
• حرکت پروانه
• حرکت کوهنوردی
• حرکت راه رفتن خرس
• حرکت اسکوت جک
• حرکت بارپیس
• حرکت لگد زدن از پشت
• حرکت کرانچ
• بارفیکس
• حرکت بالا آوردن زانو
• حرکت فلاتر کیک
• حرکت مارپیچ
• حرکت باکس جامپ
• حرکت لانچ


با پیاده روی تناسب اندام داشته باشید


یکی از بهترین ورزش شکم در خانه پیاده روی می باشد. در اصل شما نه تنها در خانه خود بلکه در هر فضای عمومی نیز می توانید بدون هیچ هزینه و تجهیزاتی پیاده روی کنید. در حقیقت پیاده روی یکی از بهترین و ساده ترین ورزش ها برای راحت شدن از چربی های شکم و پهلو می باشد. در اصل اگر روزانه نیم ساعت تا یک ساعت پیاده روی داشته باشید به مرور شاهد از بین رفتن چربی های شکم خود خواهید بود.
از طرفی یکی از عمده ترین مزیت های پیاده روی این است که با این ورزش فشار زیادی به بدن خود نمی آورید در نتیجه خستگی شما در مقایسه با سایر حرکات ورزشی کمتر است. همچنین با پیاده روی می توانید از ترشح هورمونی به نام کورتیزول جلوگیری کنید. نام دیگر این هورمون استرس هم می باشد و این هورمون نقش بسیار مهم و اساسی در انباشته شدن چربی در شکم و پهلو ایفا می کند.

ورزش در خانه برای افراد چاق


ورزش کردن همیشه کار سخت و دشواری می باشد و به همین علت بسیاری از افراد از ورزش شکم در خانه و … فراری هستند اما اگر شما یک فرد چاق هم باشید اوضاع سخت تر از آن چیزی که بود می شود. اما اگر ما را دنبال کنید تمامی نگرانی های شما را رفع خواهیم کرد. اولین ورزش در خانه برای افراد چاق پیاده روی می باشد.
پیاده روی کردن بعد از یک عالمه مشغله های کاری که اصاب شما را هم خورد کرده است بهترین چیزی می باشد که شما به آن نیاز خواهید داشت. این ورزش در خانه برای افراد چاق در مرحله اول سوخت و ساز بدن را بالا می برد و با سریع تر شدن فرایند سوختن چربی ها روح و روان شما را شاداب می کند. همچنین یکی دیگر از ورش در خانه برای افراد چاق انجام حرکت های قدرتی و حرکت های گروهی می باشد.لاغری در خانه

جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مقاله وبلاگ آسان اسپرت به طور کلی با انواع ورزش شکم در خانه برای افراد چاق و … آشنا شدید. همچنین دریافتید که هرچند ورزش کردن کاری سخت و دشوار می باشد اما برای دچار نشدن به انواع بیماری ها و درد های مفصلی باید هرچه زودتر ورزش کردن را شروع کنید.
از طرفی دیگر دانستید که تنها ورزش کردن شما را به اندام ایده آل تان نمی رساند بلکه باید در کنار آن سبک زندگی و عادات غذایی خود را نیز تغییر دهید. در پایان امیدوار هستیم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد و نهایت بهره را از آن برده باشید.

سایت آسان اسپرت

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *