آموزش قدم به قدم تکواندو در خانه [100% تضمینی]

کلاس تکواندو

اگر می خواهید در میانسالی و کهنسالی خود به انواع درد های مفصلی و بیماری های مزمن دچار نشوید باید از همین حالا در هر سنی که هستید ورزش کردن را شروع کنید. اما چه ورزشی؟ آیا نمی دانید به سراغ چه ورزشی بروید که علاوه بر سلامت جسمی شادابی و نشاط را هم تجربه کنید؟ ما به شما ورزش رزمی تکواندو را پیشنهاد می کنیم. زیرا تکواندو یکی از منظم ترین و علمی ترین هنر های رزمی سنتی کره ای می باشد. این ورزش علاوه بر مهارت های مبارزه فیزیکی چیزهای دیگری هم به شما یاد می دهد. به عبارتی دیگر در ورزش تکواندو شما با نظم و انضباط که از طریق آموزش بدن و ذهن می باشد راه های تقویت روح و بالا بردن سطح زندگی را آموزش می بینید. در دنیای مدرن امروز این ورزش رزمی در تمام جهان محبوبیت پیدا کرده و یک ورزش جهانی شده است. همچنین این ورزش توانسته است با شهرت بین المللی خود به بازی های رسمی المپیک راه پیدا کند. اگر شما هم به دنبال آموزش تکواندو هستید کافیست در ادامه با ما همراه باشید.

ظهور ورزش تکواندو


آیا می دانید ورزش تکواندو از کجا ظهور کرده است؟ معرفی این ورزش در ایالات متحده آمریکا در طول دهه 1950 آغاز شد دقیقا زمانی که معلم های زیادی برای گسترش هنر به امریکا می رفتند. با گذشت زمان این ورزش نه تنها به عنوان یک هنر رزمی بلکه به عنوان یک ورزش بین المللی در تمام دنیا محبوبیت پیدا کرد. سپس در سال 1973 کشور کره اولین مسابقات قهرمانی تکواندو را برگزار کرد. همچنین در همان سال فدراسیون جهانی تکواندو به عنوان هیئت بین المللی جنبه های این ورزش تاسیس شد.
جالب است که بدانید این ورزش رزمی هیجانی امروزه با 20 میلیون ورزشکار تکواندو در تمام جهان به یکی از ورزش های پرطرفدار بین المللی تبدیل شده است. به مرور زمان در المپیک سیدنی سال 2000 این ورزش به یک رقابت ورزشی مدال آور تبدیل شد چرا که از آن زمان تابحال هر ورزشکار می تواند به صورت فردی برای رسیدن به یک مدال طلا مسابقه دهد و چی از این بهتر که هر فرد به صورت انفرادی می تواند در این رشته فعالیت کند؟

تکواندو


آموزش تکواندو از اول


آیا به دنبال آموزش تکواندو از اول هستید؟ آیا برای آموزش تکواندو از اول سایت های اینترنتی را زیر و رو کرده اید؟ باید به شما بگوییم که آموزش تکواندو از اول را نباید در هر سایتی ببینید زیرا هر سایتی به درستی آموزش تکواندو از اول را به علاقه مندان این ورزش نمی دهد. اما نگران نباشید چون که ما در ادامه به آموزش تکواندو از اول پرداخته ایم.
• فرم یا پومسه
فرم یا پومسه مجموعه ای از حرکات در ورزش تکواندو است که شامل موقعیت های مختلف بنیادی، بلوک ها، مشت ها و لگد های منطقی در یک نظم معنی دار در پاسخ به حملات مهاجمین خیالی چندگانه مرتب شده اند. هر الگوی پومسه شامل دنباله ای از حرکات ثابت است که معنای فلسفی دارد. به همین دلیل هر پومسه کار دارای شخصیت خاص و کیفیت مشخص می باشد.
• کیورگی
اصطلاح کیورگی به مسابقات تکواندو مربوط می شود. این رقابت ها در 3 راند 2 دقیقه ای انجام می شود. تکواندو کاران بر روی شیاپچانگ حاضر می شوند و یک داور وسط و 4 داور در اطراف بازی قضاوت مبارزه دو ورزشکار را بر عهده می گیرند. سطح محافظت در مسابقات بسیار ویژه است و هر تکواندو کار باید از کلاه، هوگو، کاپ، محافظ لثه، ساق بند و … استفاده کند. آموزش تکواندو از اول


آموزش تکواندو مقدماتی


دیگر لازم نیست برای آموزش تکواندو مقدماتی به باشگاه های ورزشی مراجعه کنید و وقت خود را تلف کنید. چون ما در ادامه به آموزش تکواندو مقدماتی پرداخته ایم تا دیگر برای اموزش تکواندو مقدماتی هیچ نگرانی نداشته باشید. یکی از سبک های این ورزش در آموزش تکواندو مقدماتی هان مادانگ می باشد که یک سبک عمومی است. شکستن اشیا سخت، دفاع شخصی و نوعی پومسه ایروبیک از شاخه های هان مادانگ است که در یک گرد همایی بزرگ خانواده تکواندو برگزار می شود.
مسابقات هان مادانگ بخش وسیعی از مهارت های تکواندو را به نمایش می گذارد. تکنیک های پایه پومسه، ابداعات تکواندو و … از مواردی هستند که در مسابقات هان مادانگ بسیار مورد توجه هستند و محبوبیت فراوانی بین عموم مردم پیدا کرده است. در این سبک اصول پومسه به صورت ابداعی و ایروبیک همراه با پخش موسیقی و ایجاد صحنه های جذاب در سالن های مخصوص به نمایش گذاشته می شود.

کلاس تکواندو تهران

برای خرید لباس ورزشی از طریق فروشگاه ورزشی اسان اسپرت اقدام نمایید.


آموزش تکواندو در خانه


اگر به دنبال اموزش تکواندو در خانه هستید ابتدا باید فرمان ها و تمامی اصطلاحات این ورزش رزمی مفرح را بلد باشید. اموزش تکواندو در خانه هم به صورت فیلم و هم به صورت مطالب موجود در سایت های اموزشی امکان پذیر است. اما بهترین روش برای اموزش تکواندو در خانه بررسی مطالب موجود در سایت های اینترنتی و سپس تماشای فیلم های اموزشی می باشد. به همین دلیل ما در ادامه به اموزش تکواندو در خانه پرداخته ایم. چون برای اینکه بتوانید اموزش تکواندو در خانه را ببینید باید تمامی اصطلاحات و فرمان های تکواندو را بلد باشید.
• چاریوت : توجه
• کیون نِه : تعظیم
• پارو : برگشت
• شویو : آزاد
• هیوشی : زمان استراحت
• کیهاب : فریاد
• جونبی : آماده
• شی جا : شروع
• کالیو : جدا شدن
• گِسو : ادامه
• گومَن : پایان (توقف)
• هِسَن : می توانید بروید

در مورد ورزش در خانه بیشتر بخوانید.

آموزش تکواندو مقدماتی


آموزش ورزش تکواندو


در آموزش تکواندو مقدماتی کمی در مورد سبک هان مادانگ صحبت کردیم اما در آموزش ورزش تکواندو می خواهیم کمی بیشتر در مورد این سبک صحبت کنیم. هان مادانگ به بخش های مختلف همچون هوشین سول، دفاع شخصی، کیوک پا یا شکستن اجسام سخت تقسیم می شود. که البته در آموزش ورزش تکواندو باید به این نکته توجه کنید که پومسه ابداعی و پومسه ایروبیک نیز جزء این بخش ها می باشند. دفاع شخصی کاربردی که در آموزش ورزش تکواندو هان مادانگ داده می شود امنیت هر ورزشکار را تامین می کند.
به عبارتی دیگر این امکان را برای ورزشکار فراهم می کند تا آخرین دستاورد های دفاع شخصی را در قالبی ساده ارائه دهد. در کیوک پا یا شکستن اجسام سخت نیز روش های تسلط قدرت هر فرد بر اجسام سخت همچون چوب و سنگ آموزش داده می شود. زیرا معیار کسب برتری در کیوک پا حجم شکستن اجسام است که شرکت کنندگان مسابقات در شرایط برابر به اجرای آن می پردازند.
این بخش سایر علاقمندان را به تکواندو جذب خود می کند و از این لحاظ اهمیت فوق العاده بالایی برای اهالی این رشته دارد. در هان مادانگ پومسه به صورت استاندارد، ابداعی و ایروبیک به نمایش گذاشته می شود. در پومسه ایروبیک تکنیک های زیبای تکواندو همراه با موزیک و حرکات ایروبیک صحنه های زیبا و جذابی را خلق می کند که در همگانی و فراگیر نمودن تکواندو می تواند نقش مهم و بسزایی ایفا می کند.


آموزش حرکات اولیه تکواندو


در آموزش حرکات اولیه تکواندو باید به جیروکی و چاگی بپردازید. تا به اینجا در آموزش حرکات اولیه تکواندو متوجه شدید که در این ورزش از ضربات پا و دست استفاده می شود که همه این ضربه ها دارای اسم های خاصی می باشند. به همین دلیل در آموزش حرکات اولیه تکواندو به ضرباتی که زده می شود جیروگی می گویند که این مورد بسته به اینکه به کجای بدن حریف برخورد می کند خودش به سه دسته تقسیم می شود.
از طرفی دیگر در آموزش حرکات اولیه تکواندو حین مبارزه از ضربات پا استفاده زیادی می شود که در تکواندو به این ضربات چاگی می گویند که خود به انواع مختلفی تقسیم می شود. معروف ترین آن ها به نام های دیت چاگی، آپ چاگی، پاکان آن، مریان چاگی، یوپ چاگی، دولیو چاگی، آپ دولیو چاگی و موندولیا چاگی معروف هستند که بعضی از آن ها را به کرات در گزارش های تلویزیونی شنیده اید.ورزش تکواندو


رنگ های کمربند ورزش تکواندو بیانگر چیست؟


شاید برای شما هم در آموزش فرم یک تکواندو یا آموزش بستن کمربند رنگ های کمربندها جالب باشد. در اصل باید بدانید که رنگ کمربند یک ورزشکار بیانگر درجه آن فرد می باشد که باشگاه های تکواندو هر یک از رنگ های مختلفی برای آموزش بستن کمربند تکواندو استفاده می کنند. اما به طور کلی هر چقدر رنگ کمربند ورزشکار در آموزش فرم یک تکواندو … تیره تر باشد رتبه ورزشکار بالاتر است.
هر فرد در آموزش بستن کمربند تکواندو و تمرین با آن از نه رنگ سفید، زرد، نارنجی، سبز، آبی، بنفش، قهوهای، قرمز و سیاه پیروی می کنند. این دسته بندی کمربندها یک رویکرد مشترک بین تمام افرای می باشد که به آموزش و یادگیری تکواندوی مدرن در اموزشگاه ها مشغول هستند. اگر شما هم می خواهید در ابتدای کار معنی تمامی رنگ های کمربند های ورزش تکواندو را بدانید کافیست در ادامه ما را دنبال کنید.
• سفید: تناسب اندام
• زرد: دانش
• نارنجی: مهربانی
• سبز: تمرکز
• آبی: شکل و فرم
• بنفش: رهبری
• قهوه ای: دفاع شخصی
• قرمز: پایه و اساس
• مشکی: مبارز


تجهیزات و لوازم تکواندو


در آموزش فرم یک تکواندو و … ورزشکار ابتدا با یک لباس به نام توبوک که گاهی سفید و گاهی مشکی می باشد با یک کمربند در زمین شروع به مبارزه می کند. لباس سفید به خاطر رنگ سنتی ورزش در نظر گرفته می شود و بیشتر برای مراسم های رسمی مانند تست های کمربندی و ارتقا سطح استفاده می شود. همچنین لباس های رنگی اغلب به تیم های خاص مانند تیم های رهبری و یا مربیان سطح بالاتر اختصاص دارد.
به طور کلی در آموزش تکواندو باید بدانید که دو نوع توبوک در این ورزش وجود دارد. اولین نوع توبوک جلو ضربدری سبک هیانگ می باشد و دومین نوع آن توبوک یقه هفتی پومسه می باشد. توبوک سنتی سبک هيانگ ITF دارای یک يقه باز می باشند که قسمت چپ بر روی قسمت راست قرار می گيرد. در قسمت پايين پيراهن و آستين ها نيز نوارهای سياه ديده می شود.

برای ثبت نام در  کلاس تکواندو تهران و اجاره سالن رزمی کلیک نمایید.


انواع خطا و امتیازات


آیا در مورد خطاها و امتیازات ورزش رزمی تکواندو چیزی می دانید؟ اگر چیزی در مورد خطاها و امتیازات این ورزش نمی دانید به هیچ وجه نگران نباشید. پشت سر، پشت گردن، پشت کمر و از کمر به پایین خطای عمد در این ورزش گفته می شود و ضربه در صورت و کنا صورت و از گردن تا کمر امتیاز دارد. البته صدای ضربه وارد شده به حریف باید به گوش داور برسد و اگر با یک حرکت پا به حریف ضربه وارد شود و او نتواند به بازی ادامه دهد داور به او ناک اوت اعلام می کند.

آموزش ورزش تکواندو


ویژگی های بدن


کسی که به سراغ این ورزش رزمی می رود باید از ویژگی های بدنی مخصوصی برخوردار باشد. توانایی حرکات اعضای بدن در هوا با حداکثر سرعت در این ورزش بسیار ضروری است. از طرفی دیگر سطوح چربی بدنی کم به ورزشکاران برای سرعت بخشیدن به عملکرد خود تا حداکثر ممکن کمک می کند. درنتیجه ورزشکاران سعی می کنند با حداقل چربی بدنی در مسابقات شرکت کنند. همچنین باید بدانید که ورزش تکواندو در گروه های وزنی مختلف برگزار می شود تا حریف ها از نظر قدرت با هم یکسان تر باشند.

اطلاعات مربی تکواندو را در سایت اسان اسپرت مشاهده نمایید.


رژیم غذایی در طول تمرینات و مسابقات هفتگی


رژیم غذایی در این ورزش رزمی نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. زیرا اگر یک ورزشکار از نظر انرژی و مایعات بدن تامین شده باشد بیشترین نتیجه را از هر جلسه تمرین می گیرد. تمرکز همه ی برنامه های غذایی بازیکن در این ورزش باید روی غذاهای مغذی غنی از قند همانند پاستا، برنج، نان، میوه جات و محصولات لبنی طعم دار باشد تا برای عضلات مقادیر سوخت مورد نیاز تمرین را فراهم آورد.
مقادیر متوسطی از منابع غذایی پروتئین و کم چربی مثل گوشت خام، مرغ، ماهی، تخم مرغ ومنابع گیاهی باید به این غذاها برای برقراری تعادل غذایی استفاده شود و همان طور که مقادیری از میوه جات و سبریجات برای فراهم کردن ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز است. همچنین زمانی که فاصله ی بین وعده ی غذایی و تمرین طولانی است بهتر است ورزشکاران 2 الی 1 ساعت قبل از تمرین یک وعده ی غذایی غنی از کربوهیدرات را دریافت کنند.

آموزش حرکات اولیه تکواندو

 

جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مقاله ورزشی به طور کلی آموزش تکواندو از اول، آموزش تکواندو در خانه، آموزش ورزش تکواندو، آموزش حرکات اولیه تکواندو، آموزش بستن کمربند تکواندو، آموزش فرم یک تکواندو، آموزش تکواندو مقدماتی را به صورت خلاصه فرا گرفتید. همچنین دریافتید که اگر می خواهید در این رشته ورزشی فعالیت کنید بهتر است از طریق سایت های اینترنتی اطلاعاتی در مورد این ورزش کسب کنید سپس برای یادگیری اصولی به باشگاه های ورزشی نزدیک محلی کار یا زندگی تان مراجعه کنید.
زیرا برای یک ورزشکار حرفه ای شدن در این بازی باید زیر نظر مربیان مجرب و خبره اقدام به یادگیری کنید و تنها به سایت های اینترنتی بسنده نکنید. در سخن اخر این مقاله امیدوار هستیم مطالب فوق برایتان مفیده بوده باشد و با بهره بردن از آن نهایت استفاده را کرده باشید.

سایت آسان اسپرت

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش قدم به قدم تکواندو در خانه [100% تضمینی]

کلاس تکواندو

اگر می خواهید در میانسالی و کهنسالی خود به انواع درد های مفصلی و بیماری های مزمن دچار نشوید باید از همین حالا در هر سنی که هستید ورزش کردن را شروع کنید. اما چه ورزشی؟ آیا نمی دانید به سراغ چه ورزشی بروید که علاوه بر سلامت جسمی شادابی و نشاط را هم تجربه کنید؟ ما به شما ورزش رزمی تکواندو را پیشنهاد می کنیم. زیرا تکواندو یکی از منظم ترین و علمی ترین هنر های رزمی سنتی کره ای می باشد. این ورزش علاوه بر مهارت های مبارزه فیزیکی چیزهای دیگری هم به شما یاد می دهد. به عبارتی دیگر در ورزش تکواندو شما با نظم و انضباط که از طریق آموزش بدن و ذهن می باشد راه های تقویت روح و بالا بردن سطح زندگی را آموزش می بینید. در دنیای مدرن امروز این ورزش رزمی در تمام جهان محبوبیت پیدا کرده و یک ورزش جهانی شده است. همچنین این ورزش توانسته است با شهرت بین المللی خود به بازی های رسمی المپیک راه پیدا کند. اگر شما هم به دنبال آموزش تکواندو هستید کافیست در ادامه با ما همراه باشید.

ظهور ورزش تکواندو


آیا می دانید ورزش تکواندو از کجا ظهور کرده است؟ معرفی این ورزش در ایالات متحده آمریکا در طول دهه 1950 آغاز شد دقیقا زمانی که معلم های زیادی برای گسترش هنر به امریکا می رفتند. با گذشت زمان این ورزش نه تنها به عنوان یک هنر رزمی بلکه به عنوان یک ورزش بین المللی در تمام دنیا محبوبیت پیدا کرد. سپس در سال 1973 کشور کره اولین مسابقات قهرمانی تکواندو را برگزار کرد. همچنین در همان سال فدراسیون جهانی تکواندو به عنوان هیئت بین المللی جنبه های این ورزش تاسیس شد.
جالب است که بدانید این ورزش رزمی هیجانی امروزه با 20 میلیون ورزشکار تکواندو در تمام جهان به یکی از ورزش های پرطرفدار بین المللی تبدیل شده است. به مرور زمان در المپیک سیدنی سال 2000 این ورزش به یک رقابت ورزشی مدال آور تبدیل شد چرا که از آن زمان تابحال هر ورزشکار می تواند به صورت فردی برای رسیدن به یک مدال طلا مسابقه دهد و چی از این بهتر که هر فرد به صورت انفرادی می تواند در این رشته فعالیت کند؟

تکواندو


آموزش تکواندو از اول


آیا به دنبال آموزش تکواندو از اول هستید؟ آیا برای آموزش تکواندو از اول سایت های اینترنتی را زیر و رو کرده اید؟ باید به شما بگوییم که آموزش تکواندو از اول را نباید در هر سایتی ببینید زیرا هر سایتی به درستی آموزش تکواندو از اول را به علاقه مندان این ورزش نمی دهد. اما نگران نباشید چون که ما در ادامه به آموزش تکواندو از اول پرداخته ایم.
• فرم یا پومسه
فرم یا پومسه مجموعه ای از حرکات در ورزش تکواندو است که شامل موقعیت های مختلف بنیادی، بلوک ها، مشت ها و لگد های منطقی در یک نظم معنی دار در پاسخ به حملات مهاجمین خیالی چندگانه مرتب شده اند. هر الگوی پومسه شامل دنباله ای از حرکات ثابت است که معنای فلسفی دارد. به همین دلیل هر پومسه کار دارای شخصیت خاص و کیفیت مشخص می باشد.
• کیورگی
اصطلاح کیورگی به مسابقات تکواندو مربوط می شود. این رقابت ها در 3 راند 2 دقیقه ای انجام می شود. تکواندو کاران بر روی شیاپچانگ حاضر می شوند و یک داور وسط و 4 داور در اطراف بازی قضاوت مبارزه دو ورزشکار را بر عهده می گیرند. سطح محافظت در مسابقات بسیار ویژه است و هر تکواندو کار باید از کلاه، هوگو، کاپ، محافظ لثه، ساق بند و … استفاده کند. آموزش تکواندو از اول


آموزش تکواندو مقدماتی


دیگر لازم نیست برای آموزش تکواندو مقدماتی به باشگاه های ورزشی مراجعه کنید و وقت خود را تلف کنید. چون ما در ادامه به آموزش تکواندو مقدماتی پرداخته ایم تا دیگر برای اموزش تکواندو مقدماتی هیچ نگرانی نداشته باشید. یکی از سبک های این ورزش در آموزش تکواندو مقدماتی هان مادانگ می باشد که یک سبک عمومی است. شکستن اشیا سخت، دفاع شخصی و نوعی پومسه ایروبیک از شاخه های هان مادانگ است که در یک گرد همایی بزرگ خانواده تکواندو برگزار می شود.
مسابقات هان مادانگ بخش وسیعی از مهارت های تکواندو را به نمایش می گذارد. تکنیک های پایه پومسه، ابداعات تکواندو و … از مواردی هستند که در مسابقات هان مادانگ بسیار مورد توجه هستند و محبوبیت فراوانی بین عموم مردم پیدا کرده است. در این سبک اصول پومسه به صورت ابداعی و ایروبیک همراه با پخش موسیقی و ایجاد صحنه های جذاب در سالن های مخصوص به نمایش گذاشته می شود.

کلاس تکواندو تهران

برای خرید لباس ورزشی از طریق فروشگاه ورزشی اسان اسپرت اقدام نمایید.


آموزش تکواندو در خانه


اگر به دنبال اموزش تکواندو در خانه هستید ابتدا باید فرمان ها و تمامی اصطلاحات این ورزش رزمی مفرح را بلد باشید. اموزش تکواندو در خانه هم به صورت فیلم و هم به صورت مطالب موجود در سایت های اموزشی امکان پذیر است. اما بهترین روش برای اموزش تکواندو در خانه بررسی مطالب موجود در سایت های اینترنتی و سپس تماشای فیلم های اموزشی می باشد. به همین دلیل ما در ادامه به اموزش تکواندو در خانه پرداخته ایم. چون برای اینکه بتوانید اموزش تکواندو در خانه را ببینید باید تمامی اصطلاحات و فرمان های تکواندو را بلد باشید.
• چاریوت : توجه
• کیون نِه : تعظیم
• پارو : برگشت
• شویو : آزاد
• هیوشی : زمان استراحت
• کیهاب : فریاد
• جونبی : آماده
• شی جا : شروع
• کالیو : جدا شدن
• گِسو : ادامه
• گومَن : پایان (توقف)
• هِسَن : می توانید بروید

در مورد ورزش در خانه بیشتر بخوانید.

آموزش تکواندو مقدماتی


آموزش ورزش تکواندو


در آموزش تکواندو مقدماتی کمی در مورد سبک هان مادانگ صحبت کردیم اما در آموزش ورزش تکواندو می خواهیم کمی بیشتر در مورد این سبک صحبت کنیم. هان مادانگ به بخش های مختلف همچون هوشین سول، دفاع شخصی، کیوک پا یا شکستن اجسام سخت تقسیم می شود. که البته در آموزش ورزش تکواندو باید به این نکته توجه کنید که پومسه ابداعی و پومسه ایروبیک نیز جزء این بخش ها می باشند. دفاع شخصی کاربردی که در آموزش ورزش تکواندو هان مادانگ داده می شود امنیت هر ورزشکار را تامین می کند.
به عبارتی دیگر این امکان را برای ورزشکار فراهم می کند تا آخرین دستاورد های دفاع شخصی را در قالبی ساده ارائه دهد. در کیوک پا یا شکستن اجسام سخت نیز روش های تسلط قدرت هر فرد بر اجسام سخت همچون چوب و سنگ آموزش داده می شود. زیرا معیار کسب برتری در کیوک پا حجم شکستن اجسام است که شرکت کنندگان مسابقات در شرایط برابر به اجرای آن می پردازند.
این بخش سایر علاقمندان را به تکواندو جذب خود می کند و از این لحاظ اهمیت فوق العاده بالایی برای اهالی این رشته دارد. در هان مادانگ پومسه به صورت استاندارد، ابداعی و ایروبیک به نمایش گذاشته می شود. در پومسه ایروبیک تکنیک های زیبای تکواندو همراه با موزیک و حرکات ایروبیک صحنه های زیبا و جذابی را خلق می کند که در همگانی و فراگیر نمودن تکواندو می تواند نقش مهم و بسزایی ایفا می کند.


آموزش حرکات اولیه تکواندو


در آموزش حرکات اولیه تکواندو باید به جیروکی و چاگی بپردازید. تا به اینجا در آموزش حرکات اولیه تکواندو متوجه شدید که در این ورزش از ضربات پا و دست استفاده می شود که همه این ضربه ها دارای اسم های خاصی می باشند. به همین دلیل در آموزش حرکات اولیه تکواندو به ضرباتی که زده می شود جیروگی می گویند که این مورد بسته به اینکه به کجای بدن حریف برخورد می کند خودش به سه دسته تقسیم می شود.
از طرفی دیگر در آموزش حرکات اولیه تکواندو حین مبارزه از ضربات پا استفاده زیادی می شود که در تکواندو به این ضربات چاگی می گویند که خود به انواع مختلفی تقسیم می شود. معروف ترین آن ها به نام های دیت چاگی، آپ چاگی، پاکان آن، مریان چاگی، یوپ چاگی، دولیو چاگی، آپ دولیو چاگی و موندولیا چاگی معروف هستند که بعضی از آن ها را به کرات در گزارش های تلویزیونی شنیده اید.ورزش تکواندو


رنگ های کمربند ورزش تکواندو بیانگر چیست؟


شاید برای شما هم در آموزش فرم یک تکواندو یا آموزش بستن کمربند رنگ های کمربندها جالب باشد. در اصل باید بدانید که رنگ کمربند یک ورزشکار بیانگر درجه آن فرد می باشد که باشگاه های تکواندو هر یک از رنگ های مختلفی برای آموزش بستن کمربند تکواندو استفاده می کنند. اما به طور کلی هر چقدر رنگ کمربند ورزشکار در آموزش فرم یک تکواندو … تیره تر باشد رتبه ورزشکار بالاتر است.
هر فرد در آموزش بستن کمربند تکواندو و تمرین با آن از نه رنگ سفید، زرد، نارنجی، سبز، آبی، بنفش، قهوهای، قرمز و سیاه پیروی می کنند. این دسته بندی کمربندها یک رویکرد مشترک بین تمام افرای می باشد که به آموزش و یادگیری تکواندوی مدرن در اموزشگاه ها مشغول هستند. اگر شما هم می خواهید در ابتدای کار معنی تمامی رنگ های کمربند های ورزش تکواندو را بدانید کافیست در ادامه ما را دنبال کنید.
• سفید: تناسب اندام
• زرد: دانش
• نارنجی: مهربانی
• سبز: تمرکز
• آبی: شکل و فرم
• بنفش: رهبری
• قهوه ای: دفاع شخصی
• قرمز: پایه و اساس
• مشکی: مبارز


تجهیزات و لوازم تکواندو


در آموزش فرم یک تکواندو و … ورزشکار ابتدا با یک لباس به نام توبوک که گاهی سفید و گاهی مشکی می باشد با یک کمربند در زمین شروع به مبارزه می کند. لباس سفید به خاطر رنگ سنتی ورزش در نظر گرفته می شود و بیشتر برای مراسم های رسمی مانند تست های کمربندی و ارتقا سطح استفاده می شود. همچنین لباس های رنگی اغلب به تیم های خاص مانند تیم های رهبری و یا مربیان سطح بالاتر اختصاص دارد.
به طور کلی در آموزش تکواندو باید بدانید که دو نوع توبوک در این ورزش وجود دارد. اولین نوع توبوک جلو ضربدری سبک هیانگ می باشد و دومین نوع آن توبوک یقه هفتی پومسه می باشد. توبوک سنتی سبک هيانگ ITF دارای یک يقه باز می باشند که قسمت چپ بر روی قسمت راست قرار می گيرد. در قسمت پايين پيراهن و آستين ها نيز نوارهای سياه ديده می شود.

برای ثبت نام در  کلاس تکواندو تهران و اجاره سالن رزمی کلیک نمایید.


انواع خطا و امتیازات


آیا در مورد خطاها و امتیازات ورزش رزمی تکواندو چیزی می دانید؟ اگر چیزی در مورد خطاها و امتیازات این ورزش نمی دانید به هیچ وجه نگران نباشید. پشت سر، پشت گردن، پشت کمر و از کمر به پایین خطای عمد در این ورزش گفته می شود و ضربه در صورت و کنا صورت و از گردن تا کمر امتیاز دارد. البته صدای ضربه وارد شده به حریف باید به گوش داور برسد و اگر با یک حرکت پا به حریف ضربه وارد شود و او نتواند به بازی ادامه دهد داور به او ناک اوت اعلام می کند.

آموزش ورزش تکواندو


ویژگی های بدن


کسی که به سراغ این ورزش رزمی می رود باید از ویژگی های بدنی مخصوصی برخوردار باشد. توانایی حرکات اعضای بدن در هوا با حداکثر سرعت در این ورزش بسیار ضروری است. از طرفی دیگر سطوح چربی بدنی کم به ورزشکاران برای سرعت بخشیدن به عملکرد خود تا حداکثر ممکن کمک می کند. درنتیجه ورزشکاران سعی می کنند با حداقل چربی بدنی در مسابقات شرکت کنند. همچنین باید بدانید که ورزش تکواندو در گروه های وزنی مختلف برگزار می شود تا حریف ها از نظر قدرت با هم یکسان تر باشند.

اطلاعات مربی تکواندو را در سایت اسان اسپرت مشاهده نمایید.


رژیم غذایی در طول تمرینات و مسابقات هفتگی


رژیم غذایی در این ورزش رزمی نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. زیرا اگر یک ورزشکار از نظر انرژی و مایعات بدن تامین شده باشد بیشترین نتیجه را از هر جلسه تمرین می گیرد. تمرکز همه ی برنامه های غذایی بازیکن در این ورزش باید روی غذاهای مغذی غنی از قند همانند پاستا، برنج، نان، میوه جات و محصولات لبنی طعم دار باشد تا برای عضلات مقادیر سوخت مورد نیاز تمرین را فراهم آورد.
مقادیر متوسطی از منابع غذایی پروتئین و کم چربی مثل گوشت خام، مرغ، ماهی، تخم مرغ ومنابع گیاهی باید به این غذاها برای برقراری تعادل غذایی استفاده شود و همان طور که مقادیری از میوه جات و سبریجات برای فراهم کردن ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز است. همچنین زمانی که فاصله ی بین وعده ی غذایی و تمرین طولانی است بهتر است ورزشکاران 2 الی 1 ساعت قبل از تمرین یک وعده ی غذایی غنی از کربوهیدرات را دریافت کنند.

آموزش حرکات اولیه تکواندو

 

جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مقاله ورزشی به طور کلی آموزش تکواندو از اول، آموزش تکواندو در خانه، آموزش ورزش تکواندو، آموزش حرکات اولیه تکواندو، آموزش بستن کمربند تکواندو، آموزش فرم یک تکواندو، آموزش تکواندو مقدماتی را به صورت خلاصه فرا گرفتید. همچنین دریافتید که اگر می خواهید در این رشته ورزشی فعالیت کنید بهتر است از طریق سایت های اینترنتی اطلاعاتی در مورد این ورزش کسب کنید سپس برای یادگیری اصولی به باشگاه های ورزشی نزدیک محلی کار یا زندگی تان مراجعه کنید.
زیرا برای یک ورزشکار حرفه ای شدن در این بازی باید زیر نظر مربیان مجرب و خبره اقدام به یادگیری کنید و تنها به سایت های اینترنتی بسنده نکنید. در سخن اخر این مقاله امیدوار هستیم مطالب فوق برایتان مفیده بوده باشد و با بهره بردن از آن نهایت استفاده را کرده باشید.

سایت آسان اسپرت

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *