آموزش اسکی به صورت گام به گام [ تکنیک های اصلی ورزش اسکی ]

کلاس اسکی

مگر کسی هم هست که دوست نداشته باشد بعد از یک روز کاری با ورزش کردن خستگی اش را در کند؟ اکنون می گویید که خود ورزش هم باعث خستگی میشه؟ در پاسخ به این سوالتان باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید چون ما به شما ورزشی را می خواهیم پیشنهاد کنیم که نه تنها خستگی را از تنتان بیرون می کند بلکه می توانید لذت و هیجان را هم تجربه کنید. یکی از هیجان انگیز ترین و مفرح ترین ورزش هایی که امروزه در تمام دنیا محبوبیت پیدا کرده است اسکی می باشد. حتی می توان گفت یکی از قدیمی ترین ورزش ها در تمام دنیا اسکی می باشد که کلمه اسکی به معنی کفش برف است. حتی بسیاری از تاریخ نویسان تاریخچه این ورزش هیجان انگیز و مفرح را به عهد حجر نسبت داده اند که چوب های آن حالت خمیده ای داشته و از استخوان حیوانات درست شده بود. از این رو اگر می خواهید در کنار ورزش کردن هیجان را هم تجربه کنید ورزش اسکی که یکی از با قدمت ترین ورزش های هیجانی می باشد گزینه بسیار مناسبی است. اما برای آموزش آن باید به سراغ افرادی بروید که خبره این ورزش هستند به همین دلیل ما می خواهیم در ادامه شما را با این ورزش و انواع آن آشنا کنیم.

معرفی ورزش هیجانی اسکی


وقتی می خواهید به سراغ یک رشته ورزشی مانند اسکی بروید باید اطلاعاتی از گذشته و تاریخچه آن داشته باشید تا بتوانید مهارت های لازم آن را به خوبی یاد بگیرید. تاریخچه این ورزش هیجانی به کشور نروژ بر می گردد و حتی شهری به نام مورگدال در این کشور مهد ابداع شدن آن است. می دانید چرا این شهر مهد پدیدار شدن این رشته ورزشی است؟ چون این شهر در بیشتر ماه های سال شاهد بارش برف های سنگینی بوده و به همین دلیل افرادی برای راحت راه رفتن چوب اسکی و کفش آن را ابداع کردند.
به مرور زمان وقتی این ورزش هیجانی آرام آرام ابداع شده و مردم متوجه آن شدند در سال 1767 اولین مسابقات این رشته ورزشی بین چندین فرد در نروژ برگزار شد. مردمی که به سراغ این رشته ورزشی می رفتند خواهان برف بازی و پرش در برف بودند که به همین دلیل انواع حرکات اسکی پدید آمد. با پدید آمدن حرکات بیشتر در مورد این ورزش آنقدر اسکی محبوبیت پیدا کرد که امروزه در بازی های جهانی جایی برای خود باز کرده و همه گروه های سنی مشغول فعالیت در آن هستند.

آموزش اسکی

آیا به دنبال آموزش اسکی مبتدی هستید؟


آیا به دنبال آموزش اسکی مبتدی هستید؟ آیا ابتدا می خواهید آموزش اسکی مبتدی را ببینید و بعدا به سراغ مربیان حرفه ای برای آموزش های تخصصی تر بروید؟ اگر این سوال ها سوال های شماست باید بگوییم که به جای درستی آمده اید چون ما می خواهیم به شما آموزش اسکی مبتدی بدهیم اما نباید عجله کنید بلکه با صبر و حوصله باید با ما همراه باشید. اسکی در حقیقت یکی از جذاب ترین و هیجان انگیز ترین رشته های ورزشی در تمام دنیا می باشد که با بارش برف افراد زیادی برای تفریح به سمت آن می روند اما اگر شما به صورت یک فرد مبتدی این ورزش را بلد نباشید نباید به سراغ آن بروید.
در اصل هر کجا که برف زیادی باریده باشد و ارتفاع دار باشد محیط مناسبی برای اسکی کردن است. حتی خبر خوش این است که کشور ما به دلیل کوهستانی بودن در فصل زمستان همواره دارای برف می باشد از این رو در هر روز از فصل زمستان در صورتی که این رشته ورزشی را بلد باشید می توانید همراه دوستانتان اوقات خوشی را رقم بزنید. حتی ممکن است دیده باشید که افرادی با یک حلقه پلاستیکی و تیوپ مانند لاستیک از بالای یک کوه به سمت پایین سر می خورند. این افراد، افرادی مبتدی هستند که به سراغ این رشته ورزشی آمده اند اما برای همین سر خوردن نیز باید مهارت های لازمه را بلد باشید اما مهارت های لازمه اسکی مبتدی چیست؟

آموزش اسکی مبتدی

لوازم مورد نیاز اسکی کردن برای مبتدیان


برای آموزش اسکی مبتدی ابتدا باید بدانید تجهیزات این رشته ورزشی چیست تا بتوانید در کوهستان های بلند اسکی بازی کنید. بعضی از این تجهیزات کمی گران هستند که می توانید از باشگاه هایی که به آن مراجعه می کنید آن ها را کرایه کنید در هر صورت باید این وسایل را داشته باشید چه بخرید و چه نخرید. به طور کلی وسایل این رشته هیجانی و مفرح به دو بخش یعنی بخش پوشاک اسکی و بخش وسایل اسکی که همان ست اسکی است تقسیم می شود.
در بخش پوشاک اسکی شما باید در انتخاب لباس، شلوار، دستکش، جوراب و عینک اسکی دقت لازم را انجام دهید تا مربی انتخابی تان با در نظر گرفتن سطح شما اعم از مبتدی تا پیشرفته موارد مورد نظر را تعیین کند. ست اسکی و وسایل جانبی نیز مانند چوب اسکی، باتوم، کفش و کلاه ایمنی و کلاه بافت و … هستند که چه اسکی ‌باز حرفه ای و چه اسکی باز مبتدی باید در انتخاب آن ‌ها دقت لازم را داشته باشد تا بتواند از اوقات خود به بهترین نحو ممکن استفاده کند.

 

آموزش اسکی آلپاین مبتدی


یکی از رشته های ورزشی هیجان انگیز این ورزش اسکی آلپاین می باشد. آیا شماهم به دنبال آموزش اسکی آلپاین مبتدی هستید؟ آیا می خواهید آموزش اسکی آلپاین مبتدی را ببینید و همراه دوستانتان ساعاتی را ورزش کنید؟ نگران نباشید چون اگر به دنبال آموزش اسکی آلپاین مبتدی هستید ما شما را راهنمایی می کنیم. در حقیقت اسکی آلپاین یکی از معروف ترین نوع های اسکی در تمام جهان می باشد که به معنی پایین آمدن از تپه یا کوه می باشد.
حتی می توان گفت که این نوع از اسکی علاوه بر روی برف طبیعی بر روی برف مصنوعی یا چمن هم امکان پذیر می باشد که برای انجام آن باید به سراغ تهیه ابزار ها و تجهیزات مختص به آن بروید. زیرمجموعه ‌های اسکی آلپاین شامل اسلالوم، اسلالوم بزرگ، دان‌ هیل، سوپرجی و اسکی ترکیبی است که مسابقات حرفه ‌ای نیز در این رشته ‌ها برگزار می‌ شود. البته مسابقات ورزشی زمستانی دیگری مانند پرش با اسکی یا صحرانوردی نیز امکان برگزاری آن وجود دارد.
تجهیزات مورد استفاده در رشته آلپاین عبارت است از : کلاه ایمنی، عینک اسکی، دستکش اسکی، لباس اسکی، کفش اسکی، چوب اسکی، فیکس آلپاین و باتوم.

آموزش اسکی آلپاین

آشنایی با آموزش اسکی اسنوبرد


به طور کلی ما دو نوع اسکی داریم که در ابتدا با یکی از آن ها یعنی آلپاین آشنا شدید و در این قسمت می خواهیم شما را با نوع دوم آن سعنی اسنوبرد آشنا کنیم. چون خیلی از افراد به دنبال آموزش اسکی اسنوبرد هستند ابتدا باید دو نوع کلی این رشته هیجانی را بشناسند. در ابتدای آموزش اسکی اسنوبرد باید بدانید که هر دو تا پای شما باید روی یک اسنوبرد قرار بگیرد. همچنین در این نوع از اسکی حرکت شما باید مورب باشد که در صورت نداشتن آمادگی بدنی مناسب ممکن است مهره‌ های کمرتان آسیب ببیند.
در آموزش اسکی اسنوبرد همچنین باید بدانید که این نوع از اسکی همانند آلپاین در کوه هایی که پوشیده از برف هستند قابل انجام است. اما به شما توصیه می کنیم وقتی در ابتدای راه آموزش دیدن این نوع اسکی هستید از زمین هایی که دارای شیب کمتر هستند استفاده کنید و در همان اول راه به سراغ کوهستان های مرتفع نروید.
تجهیزات این نوع از رشته اسکی نیز عبارت است از : عینک اسکی، دستکش اسکی، لباس اسکی، کفش اسنوبرد، اسنوبرد و فیکس اسنوبرد.

خرید لوازم اسکی را در فروشگاه اینترنتی آسان اسپرت انجام دهید.

آموزش اسکی روی آب برای مبتدیان


اسکی بر روی آب نیز نوعی از اسکی است که تفاوت آن اسکی کردن در آب می باشد و شما بر روی برف نیستید. چوبی که در سال 1922 برای اسکی بر روی آب ابداع شد از چوب بود اما امروزه با مدرن شدن دنیای بشر جنس آن از مواد فایبرگلاس می باشد. شمایی که به دنبال آموزش اسکی روی آب هستید و می خواهید آموزش اسکی روی آب ببینید باید بدانید که چوب های اسکی بر روی آب خیلی بهتر از چوب های اسکی بر روی برف هستند.
چون چوب های مورد استفاده برای اسکی روی آب دارای بست و گیره کوچک هستند از این رو کسی که اسکی می کند خود را با دسته ای که توسط یک طناب به قایق وصل است هدایت می کند. در این نوع از اسکی شما باید جلیقه ای نیز به تن کنید که نام آن جلیقه نجات است و به یک طناب بسته می شود تا در حین بازی از غرق شدن شما جلوگیری کند. میدان اجرای مسابقه اسکی بر روی آب نیز دارای دویست متر طول و بیست متر عرض است که به وسیله گوی‌ های شناور به قطر 25 سانتی متر مشخص شده است.

برای مطالعه مطالب آموزش اسکیت و انواع اسکیت و لیست مربی اسکیت به وبلاگ ورزشی آسان اسپرت مراجعه فرمایید.

 

آشنایی با آموزش اسکی روی یخ برای مبتدیان


پس از آشنا شدن با آموزش اسکی روی برف برای مبتدیان یا همان آلپاین، اسنوبرد و … نوبت به آموزش اسکی روی یخ می رسد. در اصل خیلی از افراد در کنار آموزش اسکی روی برف دوست دارند آموزش اسکی روی یخ را هم ببیند تا به صورت کاملا حرفه ای در این رشته ورزشی فعالیت کنند. مهم ترین نکته ای که همانند آموزش اسکی روی برف باید در آموزش اسکی روی یخ هم به آن توجه کنید این است که سن ملاک نیست و در هر سنی می توانید به سراغ یادگیری آن بروید.
اسکی روی یخ یک ورزش هوازی می باشد که با انجام آن می توانید اقدام به تقویت تعادل، هماهنگی بدن، تقویت عضلات پا، افزایش انعطاف پذیری مفاصل و استقامت کنید. این رشته ورزشی همانند نوع های دیگر در کنار مفید بودن هیجان و لذتی وصف نشدنی برای شما به دنبال می آورد. از این رو در ابتدا باید به این نکته توجه کنید که اسکیت روی یخ نیازمند لباس سبک و مناسب است تا اسکیت باز بتواند به راحتی حرکات دلخواه خود را انجام دهد و بدنش سنگینی نکند.
همچنین بهتر است بدانید که این نوع از اسکی نیازی به استفاده از کلاه ایمنی ندارد اما اگر می ترسید موقع افتادن سرتان آسیب ببیند به شما پیشنهاد می کنیم که از کلاه یا اسنوبوردینگ برای مراقبت سر خود استفاده کنید. همچنین به شما توصیه می کنیم اگر در ابتدای راه هستید و تازه می خواهید اسکی روی یخ را یاد بگیرید حتما به سراغ پیست های عمومی اسکیت روی یخ بروید. اما اگر می خواهید همانند حرفه ای ها در این نوع از رشته ورزشی فعالیت کنید باید به سراغ مجموعه های ورزشی بروید.

پیست اسکی

 

آشنایی با انواع پیست در ورزش اسکی


وقتی به دنبال آموزش اسکی هستید بد نیست با پیست های آن نیز آشنا شوید تا اطلاعاتتان از این ورزش هیجانی و مفرح کامل کامل شود. پیست اسکی محیطی است که شما بر روی آن با چوب هایتان مانور می دهید و حرکت هایی که فرا گرفته اید را انجام می دهید. پیست این رشته ورزشی مفرح توسط ابزار های مخصوصی فشرده و صاف می شود تا شما در حین بازی چوب تان فرو نرود و غرق در برف نشوید. از این رو ما در ادامه قصد داریم شما را با انواع پیست اسکی آشنا کنیم تا اوقات خوشی را بتوانید برای خود و دوستانتان رقم بزنید. انواع پیست های اسکی عبارت هستند از :
• رنگ سبز- شیب ملایم و راحت
• رنگ آبی – شیب راحت اما بدون عمق
• رنگ قرمز- سطح متوسط
• رنگ سیاه – شیب پیشرفتهآموزش اسکی حرفه ای

فواید ورزش مهیج اسکی


یکی از بارزترین و شایع ترین فواید این ورزش هیجانی و مهیج ارتقای سیستم قلبی و عروقی بدن است. همچنین با انجام این رشته ورزشی همراه دوستانتان می توانید هوشیاری خود را ارتقا دهید که همین امر باعث می شود فرد بتواند حین ورزش کردن عکس العمل سریعی نسب به هر محرک خارجی از خود نشان بدهد. همچنین با این رشته ورزشی می توانید از شر استرس ها و اضطراب های روزانه خود خلاص شوید.
این ورزش محبوب با تنظیم کردن گردش خون شما باعث می شود کاری کند که تمامی بافت های بدنتان در بهترین حالت از خودشان قرار بگیرند که همین موضوع باعث می شود کمتر به بیماری هایی مانند فشار خون یا سکته قلبی دچار شوید. وقتی مدت طولانی اسکی بازی کنید کلسترول خوب خونتان افزایش پیدا می کند در نتیجه بیشتر کالری می سوزانید. فواید اسکی


جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مطلب سعی کردیم تا جایی که می توانیم شما را با این ورزش هیجانی و مفرح در سطح مبتدی آشنا کنیم تا وقتی به سراغ یادگیری حرفه ای آن می روید همانند یک کودک نباشید و اطلاعاتی در ذهنتان باشد. همچنین به شما توصیه اکید می کنیم به هیچ وجه ورزش کردن را از برنامه روزانه خود حذف نکنید چون اگر می خواهید به انواع درد های مفصلی و بیماری های مزمن دچار نشوید ورزش کردن بهترین گزینه است. در سخن اخر این مطلب امیدوار هستیم مطالب فوق در خصوص آموزش اسکی برایتان مفید بوده باشد و نهایت بهره را کسب کرده باشید.

برای ثبت نام در کلاس ورزشی تهران به سایت آسان اسپرت مراجعه کنید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *