ورزش قایقرانی چیست؟ تاریخچه قایقرانی + فواید قایقرانی

کلاس قایقرانی

آیا دوست دارید هم ورزش کنید و هم هیجان و تفریح را تجربه کنید؟ آیا خسته شده اید از رشته های ورزشی که جز خستگی برای شما چیزی به دنبال ندارند؟ ما به شما قایقرانی را پیشنهاد می کنیم زیرا هم هیجان و هم ورزش را می توانید در کنار قایقرانی تجربه کنید و چی از این بهتر که با یک تیر می توانید دو نشان بزنید؟ این رشته ورزشی امروزه انقدر پیشرفت داشته که شدت محبوبیتش در بین مردم روز به روز در حال افزایش است می دانید چرا؟ جون امروزه پیشرفت در تولید و فن آوری موارد که هر دو مقرون به صرفه هستند دسترسی به ورزش قایقرانی را بهبود بخشیده است. از این رو حتی می توان نتیجه گرفت که افزایش تمایل به آمادگی جسمانی و جذابیت آبی بودنش به احتمال زیاد علاقه به قایقرانی را در گذشته افزایش خواهد داد. از این رو اگر می خواهید به سراغ رشته قایقرانی بروید باید بدانید قایقرانی چیست و سپس اقدام به یادگیری مهارت ها و تکنیک های لازم آن کنید. به همین دلیل کافیست در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم قایقرانی چیست و چه تاریخچه و فوایدی دارد.

در مورد تاریخچه قایقرانی


آیا می دانید تاریخچه قایقرانی چیست؟ آیا دوست دارید در مورد تاریخچه قایقرانی اطلاعاتی کسب کنید؟ شاید خیلی از شماها فکر کنید رشته قایقرانی چون امروزه معروف شده است رشته جدیدی می باشد اما باید بدانید که تاریخچه قایقرانی به 4000 سال قبل از میلاد می رسد. چون مردم آن زمان برای بقای خود و فرار از خطرات اطرافشان مجبور بودند به آب ها پناه ببرند از این رو اقدام به ساخت قایق با تنه های درختان کردند. از این رو به مرور زمان اسکیموها، مصری ها، آفریقایی ها دست به ساخت قایق های بهتر و مدرن تری زدند که بیشترشان با پوست های حیوانات ساخته شده بود.
سپس به مرور زمان قایق هایی به نام کائو برای تجارت کردن، مسافرت کردن و امور جنگی ساخته شد که با 80 پارو زن هدایت می شود. از این رو قایق رانی به مرور زمان به عنوان یک رشته ورزشی شناخته شد و افراد زیادی به سراغ فعالیت حرفه ای در آن رفته اند. چون با گذشت زمان و مدرن شدن دنیای بشر قایق رانی به مسابقات بین المللی راه پیدا کرد تا هرکس که به دنبال ورزش و تفریح کردن است اقدام به فعالیت در آن کنند و به درجات بالاهم برسند. آموزش قایقرانی


ورزش قایقرانی چیست؟


آیا می دانید ورزش قایقرانی چیست؟ آیا دوست دارید کمی بیشتر در مورد ورزش قایقرانی بدانید؟ کافیست در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم ورزش قایقرانی چیست. قایق رانی امروزه نوعی ورزش و سرگرمی می باشد که دارای انواع مختلفی است. برای مثال از انوع قایق رانی می توان به رشته های قایق رانی آب های آرام، کانو پولو، راندن قایق اژدها، راندن قایق بادبانی، قایقرانی اسلالوم در آب‌های خروشان و روئینگ اشاره کرد. اگر می خواهید به صورت حرفه ای یا حتی مبتدی در این رشته ورزشی فعالیت کنید باید بدانید ورزش قایقرانی چیست.
چون رشته قایق رانی رشته ای نیست که برای دریافت اطلاعات لازم تنها به سایت های اینترنتی بسنده کنید از این رو حتما برای اینکه بدانید قایقرانی چیست از این موضوع غافل نمانید. رشته قایق رانی آب های آرام شامل رشته های کایاک و کائوی یک، دو، سه و چار نفره است. رشته های قایقرانی کایاک نیز دارای کایاک یک نفره، کایاک دو نفره و کایاک چهار نفره است. رشته های قایقرانی کائو نیز دارای کائوی یک نفره، کائوی دو نفره و کائوی چهار نفره است.

ورزش قایقرانی چیست


بررسی انواع قایقرانی


برای اینکه بیشتر و بهتر بدانید قایقرانی چیست باید با انواع قایقرانی آشنا شوید. از این رو اگر می خواهید بدانید انواع قایقرانی چیست باید بگوییم به جای درستی آمده اید و می خواهیم شما را به طور کامل با انواع قایقرانی آشنا کنیم. از این رو قبل از آشنایی با انواع رشته های قایق رانی باید بدانید که تمامی قایق هایی که به وسیله پارو و نیروی عضلانی فرد حرکت می کنند به جهت نوع حرکت و پارویی که در آن استفاده می کنند به دو بخش تقسیم می شود که هریک از آن ها تحت پوشش دو ارگان جداگانه فعالیت می کنند.
به همین دلیل اولین ارگانی که می خواهیم شما را با آن آشنا کنیم تا اطلاعات جامع و مفیدی از انواع قایقرانی داشته باشید کانوئینگ می باشد که تحت نظر فدراسیون جهانی قایقرانی I.C.F است. کافیست در ادامه با ما همراه باشید تا همان طور که در مطالب فوق اشاره کوچکی به انواع قایق رانی کردیم بیشتر با نوع های قایق رانی آشنا شوید. از این رو انواع قایق رانی عبارت است از :
• كمیته آب های آرام
• كمیته اسلالوم و آب های خروشان
• كمیته ماراتن
• كمیته كانوپولو
• كمیته بادبانی
• كمیته تورینگقوانین قایقرانی چیست


آشنایی با رشته ورزشی آب های آرام


برای اینکه بیشتر بدانید قایقرانی چیست می خواهیم به طور کلی شما را با انواع قایق رانی آشنا کنیم که اولین آن آب های آرام است. رشته ورزشی آب های آرام یکی از دو رشته المپیکی رشته جذاب و هیجانی قایق رانی است. در حقیقت آب های آرام خودش به دو رشته ی کانو کانادایی و کایاک تقسیم می شود که هر دوی این رشته های قایق رانی قوانین شان کاملا باهم یکسان است. قایق کانو کانادایی یک قایق بسیار باریک و بدون سکان است که فرد باید در آن زانو بزند و با یک دست خود اقدام به پارو زدن کند. از این رو باید بدانید که پاروی این رشته یک کفه ای می باشد و در سمت دیگر آن دسته T دارد که قایقران آن را به دست می گیرد.
کایاک نیز قایقی باریک است که هدایت آن به وسیله ی سکان انجام می گیرد و قایقران در آن نشسته و با حرکات دست و کمر پارو می زند. از این رو بهتر است بدانید که پاروی کایاک از هر دو طرف کفه دارد. به همین دلیل در مسابقات آب های آرام قایقرانان در مسیری مشخص و با علائم ویژه در مسافت های مختلف 1000، 500 و 200 متری مسابقه می دهند. اگر بخواهید کامل تر و جامع تر در مورد آب های آرام بدانید باید بگوییم که هدف از این ورزش پارو زدن در مسافت های تعیین شده با بالاترین سرعت ممکن می باشد.


آشنایی با قایق رانی اسلالوم


قایق رانی اسلالوم نیز یکی دیگر از رشته های قایقرانی المپیکی است که بد نیست در کنار دانستن قایقرانی چیست از این نوع قایقرانی هم اطلاعاتی داشته باشید. برای اینکه بتوانید به راحتی در مسابقات این نوع از قایق رانی شرکت کنید باید دارای مهارت و قدرت بالایی در قایق رانی باشید. در مسابقه قایق رانی اسلالوم شما باید سرعت خود را متناسب با دروازه هایی که در مسیر مشخص شده اند تنظیم کنید. از این رو برخورد یا از دست دادن یک یا چند دروازه برای شما جرایمی را دربر دارد چون شما امری خلاف قوانین انجام داده اید به صورتی که امتیاز منفی این گونه جرایم به زمان ورزشکاران اضافه می شود.
به همین دلیل نتیجه می گیریم شما در این نوع از قایق رانی باید مسافتی که برایتان تعیین شده است را در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ خطایی به پایان برسانید. برای مثال اگر شما به یک یا هر دو میله ای که به عنوان دروازه برایتان تعیین کرده اند برخورد کنید 50 ثانیه به تایم هایتان اضافه می شود. از طرفی دیگر مسیر مسابقات اسلالوم در رود خانه های طبیعی یا مصنوعی و در مسافت های 250 و 600 متر طراحی می شود که قایقران ها باید به هنگام عبور از دروازه ها بر خلاف عقربه های ساعت حرکت کنند و چی از این بهتر و لذت بخش تر؟

برای ثبت نام در کلاس آنلاین قایقرانی و کلاس قایقرانی به سایت آسان اسپرت مراجعه نمایید.


آشنایی با رشته قایق رانی کانوپولو


یکی از هیجان انگیز ترین نوع های قایق رانی کانوپولو می باشد که بسیار مهیج و تماشایی است می دانید چرا؟ چون در این نوع از قایق رانی دو تیم سعی می کنند در یک میدان آبی مانند میدان واترپولو توپ را وارد دروازه های یکدیگر کنند. قایق های این رشته قایق رانی دارای 3 متر طول می باشد.
قایق این نوع قایق رانی که 3 متر طول دارد هم از جلو و هم از عقب از ضربه گیر پوشیده شده است. هر یک از تیم ها هم دارای 5 بازیکن می باشد که یکی از آن ها در دروازه باید باایستد. میدان این نوع از قایق رانی هم دارای 35 متر طول و 23 متر عرض است که به راحتی می توانید در آن قایق رانی کنید.

قایقرانی حرفه ای


آشنایی با رشته قایق رانی بادبانی


آیا دوست دارید در مورد رشته قایق رانی بادبانی هم بدانید؟ آیا دوست دارید همانند قایقرانی چیست سر از این نوع رشته قایق رانی هم دربیاورید؟ قایقرانی بادبانی که یکی از رشته های قایق رانی می باشد قدمتی دیرینه دارد و بسیار قدیمی است. دوست دارید بدانید قدیمی بودن این رشته قایق رانی چقدر است؟
در حقیقت در سال 1520 فردی به نام فردیناند دماژلان در اقیانوس آرام از این نوع قایق استفاده کرده است و به عبارتی دیگر دست به ساخت آن زده است. از این رو به مرور زمان قایق هایی با بادبان 10 متر مربع از سوی فدراسیون جهانی قایقرانی پذیرفته شد و مسابقات جهانی آن هر سه سال یک بار برگزار می شود.

خرید کیف ورزشی را در فروشگاه ورزشی آسان اسپرت انجام دهید.


آشنایی با رشته قایق رانی تورینگ


آیا به دنبال تحقیق در مورد قایقرانی تورینگ هستید؟ آیا خسته شده اید از بس به دنبال تحقیق در مورد قایقرانی تورینگ رفته اید و متوجه نشده اید این نوع قایقرانی چیست؟ این رشته قایق رانی یک رشته غیر مسابقه ای می باشد یعنی شما حتی حرفه ای هم شوید در این رشته قایق رانی مسابقه نمی دهید.
به عبارتی ساده تر اگر به دنبال تفریح و سرگرمی هستید به شما توصیه می کنیم به سراغ این نوع رشته قایق رانی بروید چون برای شما در کنار لذت بردن امکان ماجراجویی را فراهم می کند. جالب است برای اطلاعات بیشتر بدانید که فردی به نام جان مک گریگور اقدام به طراحی این نوع قایق کرد.

مطالب آموزش قایقرانی و شنا چیست را در وبلاگ ورزشی آسان اسپرت بخوانید.

کلاس قایقرانی


فواید ورزش قایقرانی


برای شمایی که به دنبال تحقیق در مورد قایقرانی هستید باید بگوییم که بد نیست در مورد فواید ورزش قایقرانی هم اطلاعاتی کسب کنید و بدانید فواید ورزش قایقرانی چیست. در اصل هیچ رشته ورزشی در دنیا وجود ندارد که برای بدن مضر باشد بلکه ما خودمان در صورت عدم رعایت برخی موارد ممکن است به خودمان آسیب برسانیم. از این رو رشته ورزشی قایق رانی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و دارای فواید بی شماری برای بدنمان می باشد. به همین دلیل ما در ادامه برخی از مهم ترین و شایع ترین فواید ورزش قایقرانی هیجانی و جذاب را برای افزایش اطلاعات بیشتر شما مطرح کرده ایم. از این رو فواید ورزش قایقرانی عبارت است از :
• مفید برای قلب
• افزایش قدرت عضلات
• کاهش استرس
• استوار کردن بدن
• بهبود حرکت عضلات و مفاصل
• تمرین کامل برای تمام قسمت های بدن
• کاهش وزن
• نشاط و شادابیمزایای قایقرانی چیست


قایقرانی بانوان و دردسر های آن


قایق رانی همان طور که گفتیم یکی از رشته های ورزشی هیجانی و پر طرفدار در تمام دنیا می باشد اما امروزه در کشور ما به دلیل محدودیت هایی که برای بانوان است رفتن دختر خانم ها به سمت این رشته ورزشی کمی سخت شده است. این رشته ورزشی در کنار هیجانی بودنش بسیار آرامش بخش می باشد و می توانید برای آرامش ذهن و روان خود نیز به سراغ آن بروید از این رو می توانید در رودخانه های مخصوص این رشته ورزشی اقدام به قایق رانی کنید اما سوال اینجاست که قایقرانی بانوان چگونه است؟ یا بهتر است بگوییم خانم ها چطور می توانند قایقرانی کنند؟ابتدا شمایی که به دنبال فعالیت در قایقرانی بانوان هستید باید بدانید که این رشته ورزشی یک رشته قدرتی و بسیار سخت است. اما سخت بودن یا قدرتی بودن قایقرانی بانوان به این معنا نیست که نمی توانید به صورت اختصاصی در آن فعالیت کنید بلکه بدین معناست کمی محدودیت شما را در بر می گیرد. اما به طور کلی به شما پیشنهاد می کنیم اگر واقعا به این رشته ورزشی علاقه دارید با تمام محدودیت هایی که جلوی پایتان هست از علاقه خود دست نکشید و محدودیت ها را با اراده قوی یکی پس از دیگری کنار بگذارید. زیرا ما خواهان موفقیت های شما همانند اقایان هستیم و می خواهیم شما را در درجات بالا مشاهده کنیم چون بر این باور هستیم که هر کس لایق بهترین ها می باشد.

اطلاعات انواع دریاچه قایقرانی و انواع کلاس ورزش در سایت آسان اسپرت قابل مشاهده میباشد.

قایقرانی بانوان

جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مطلب سعی کردیم برای شمایی که به دنبال تحقیق در مورد قایقرانی هستید اطلاعات مفید شرح دهیم تا دیگر به سراغ سایت های اینترنتی برای اینکه بدانید قایقرانی چیست و چه تاریخچه و فوایدی دارد نروید. از این رو امیدوار هستیم مطالب فوق در خصوص آشنایی با اینکه قایقرانی چیست برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن اوقات خوش و لذت بخشی برای خود و حتی دوستانتان رقم بزنید.

برای مشاهده اطلاعات مربی قایقرانی کلیک کنید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *