آموزش ژیمناستیک | یادگیری حرکات ژیمناستیک حرفه ای

یکی از بهترین و جذاب ترین رشته های ورزشی در دنیا که امروزه علاوه بر کودکان افراد بزرگسال هم در آن فعالیت می کنند ژیمناستیک می باشد. ژیمناستیک دارای بخش های مختلفی می باشد که هر فرد با توجه به علاقه و سلیقه خود می تواند در آن فعالیت کند برای مثال چه یک فرد کودک و چه یک فرد بزرگسال می تواند به سراغ ژیمناستیک موزون، ایروبیک، آکروباتیک، ترامپولین و … برود. این رشته ورزشی یکی از ورزش هایی می باشد که در المپیک وجود دارد و هر فرد با حرفه ای شدن در آن می تواند وارد مسابقات شود. معروف ترین بخش از این رشته ورزشی ژیمناستیک هنری می باشد که علاقه مندان زیادی دارد. اگر شما هم به دنبال آموزش ژیمناستیک هستید تا حرفه ای شوید می توانید به سراغ آموزش ژیمناستیک در خانه بدون وسایل بروید. به همین دلیل در ادامه سعی کرده ایم اطلاعات مفیدی در خصوص این رشته ورزشی در اختیارتان بگذاریم تا بدانید آموزش ژیمناستیک در خانه بدون وسایل هم امکان پذیر است.

آموزش ژیمناستیک در خانه با اینترنت

ژیمناستیک یکی از ورزش هایی می باشد که شامل اجرای حرکت های مختلف است و برای انجام آن ها بدن به استقامت بالا، انعطاف بالا و قدرت بالا نیاز دارد. خیلی از افراد فکر می کنند آموزش ژیمناستیک در خانه امکان پذیر نیست و هر فرد برای اجرای حرکات آن نیاز به مکانی مانند سالن دارد تا زیر نظر مربی باشد. در حالی که اینطور نیست و امروزه با مدرن شدن دنیا و پیشرفت تکنولوژی می توانید به آموزش ژیمناستیک در خانه همراه با اینترنت بپردازید. به همین منظور می توان گفت اینترنت یادگیری اصول پایه ای این ورزش را برای هر فردی راحت کرده است و چی از این بهتر؟
البته باید دقت داشته باشید چون آموزش ژیمناستیک در خانه است در کنار اصولی که یاد می گیرید باید برخی از موارد را رعایت کنید تا از آسیب هایی که ممکن است برایتان رخ دهد دوری کنید. چه به سراغ آموزش ژیمناستیک در خانه بروید یا سالن های ورزشی باید بدنی انعطاف پذیر و چابک داشته باشید تا به راحتی بتوانید حرکات این رشته ورزشی را انجام دهید. برای آموزش ژیمناستیک در خانه مطالعه از سایت های اینترنتی و تلویزیون می تواند گزینه مناسبی باشد تا مهارت های لازم یا تکنیک های لازم این رشته ورزشی را یاد بگیرید.

آموزش ژیمناستیک حرفه ای

نام حرکات ژیمناستیک

تا به اینجا در آموزش ژیمناستیک در خانه بدون وسایل متوجه شدید افرادی که به صورت حرفه ای به اجرای حرکات این رشته ورزشی می پردازند تمرکز، دقت، قدرت، انعطاف بدنی، چابکی، تعادل و هماهنگی بین اعضای بدن بالایی دارند. به هر حال اگر شما هم به دنبال آموزش ژیمناستیک در خانه بدون وسایل هستید باید اطلاعات مفیدی در خصوص نام حرکات این رشته ورزشی داشته باشید تا بتوانید اقدام به یادگیری آن ها کنید.
این رشته ورزشی از حرکت های زیادی تشکیل شده است که مهم ترین آن ها عبارت هستند از : پشتک (زمینی)، نیم پشتک پیچ، چرخ و فلک (زمینی)، بالانس، بالانس پل رو به جلو، بالانس پل برگردان، بالانس هوایی (بدون دست)، نیم وارو، وارو (زمینی)، وارو به جلو (زمینی)، چرخ و فلک هوایی (بدون دست)، نیم وارو (روی هوا)، یورچنکو، سوکوهارا، چرخش شکم جلو روی پارالل و اسکلبکا

آموزش تمرینات پایه ژیمناستیک – جهش پا باز

جهش پاباز یکی از حرکت های ژیمناستیک می باشد که برای انجام آن باید فرد با انگشت های رو به بالا در موقعیت خود قرار بگیرد. سپس فرد باید به اندام 2 الی 3 قدم به وسیله یک پای خود در جهت رو به جلو برود به طوری که یک پای خود در جهت افقی رو به جلو و دیگری در جهت عمودی رو به عقب کشیده شود. در اخر هم باید روی پای تکیه گاه خود فرود آید تا بخش بالایی کف پا با زمین اتصال برقرار کند.

آموزش ژیمناستیک مبتدی

آموزش تمرینات پایه ژیمناستیک – چرخ و فلک

برای انجام این حرکت فرد باید از پهلوی خود کمک بگیرد به طوری که دست ها و پاهایش در هر سمت یک بار به زمین برسد. وقتی فرد می خواهد این حرکت را انجام دهد باید چرخشی کامل از حالت ایستاده به معکوس داشته باشد و سپس به حالت ایستاده و ابتدایی خود بر گردد.

آموزش تمرینات پایه ژیمناستیک – بالانس پل رو به جلو

حرکت بالانس پل رو به جلو در این رشته ورزشی به معنای حرکت دست باز رو به جلو می باشد. در این حرکت هر دو پا یکی پس از دیگری پایین می آیند. این حرکت با نیم پشتک تفاوت دارد زیرا پاها در این حرکت یکی پس از دیگری و نه به صورت جفت پایین می آیند.

آموزش تمرینات پایه ژیمناستیک – بالانس پل برگردان

در این حرکت از این رشته ورزشی فرد باید دستان خود را روی زمین یا میله قرار دهد و پاهایش به بالای سر حرکت کند. سپس فرد باید حرکت پا زدن را در جهت عکس یا رو به عقب انجام دهد.

آموزش ژیمناستیک کودکان

آموزش تمرینات پایه ژیمناستیک – بالانس هوایی

یکی دیگر از حرکات این رشته ورزشی بالانس هوایی می باشد این حرکت حرکتی مربوط به ایروبیک است که در آن ژیمناستیک کار بدون تماس دست با زمین بر می گردد که با نام های حرکت هوایی رو به جلو و پل برگردان هوایی رو به جلو نیز شناخته می شود.

آموزش ژیمناستیک کودکان – نیم پشتک پیچ

یکی از بهترین حرکت های این رشته ورزشی که برای کودکان بسیار مناسب است نیم پشتک پیچ می باشد. فرد برای انجام این حرکت باید از حالت ایستاده استفاده کند که در آن دست ها باید در جهت بالا قرار بگیرند. البته دست ها باید در حالت چرخ و فلک روی زمین قرار بگیرند. به عبارتی ساده تز در این حرکت دست ها باید به جای قرار گرفتن در پهلو رو به جلو قرار بگیرند تا بتوانند نیم پشتک پیچ صحیحی انجام دهند.

آموزش ژیمناستیک کودکان – وارو زمینی

یکی دیگر از حرکات این رشته ورزشی وارو زمینی می باشد. این حرکت یک حرکت چرخش به عقب و روی زمین می باشد که در آن زانو ها تا آن جایی که می توانند باید جمع می شوند.

برای مطالعه ژیمناستیک چیست در وبلاگ ورزشی آسان اسپرت کلیک نمایید.

آموزش ژیمناستیک کودکان – وارو به جلو زمینی

وارو به جلو زمینی یک حرکت چرخش به عقب و روی زمین می باشد که در آن زانو ها تا آن جایی که می توانند باید جمع می شوند. هم چنین می توان این حرکت را به شکل پاهای صاف یا شکل قوسی در بدن انجام داد که پشتک زمینی نیز نامیده می شود.

آموزش ژیمناستیک تهران

آموزش ژیمناستیک کودکان – چرخ و فلک هوایی بدون دست

در این حرکت از ژیمناستیک باید حرکت چرخ و فلک را بدون استفاده از دست های خود انجام داد. به همین منظور تفاوت اصلی آن با حرکت چرخ و فلک بر روی زمین همین مورد است.

آموزش ژیمناستیک کودکان – جهش قیچی

این حرکت جهشی است که در آن پاها موقعیت خود را حین پرواز عوض می کنند و حرکت پاباز را در حین پرواز انجام می دهند.

آموزش ژیمناستیک حرفه ای – نیم پشتک زمینی

نیم پشتک زمینی یکی از حرکات این رشته ورزشی می باشد که بیشتر برای حرفه ای هاست. این حرکت مشابه نیم وارو است ولی تنها تفاوت آن جهت چرخش ژیمناست است. برای داشتن یک نیم پشتک یا نیم وارو مناسب باید بالا تنه قوی ای داشته باشید و باید با بالانس و چرخش روی دست به جلو آشنا باشید. برای انجام این حرکت ژیمناستیک کار باید چند گام بر داردو سپس پای مسلط خود را جلو آورد. در اخر هم دست ها را به بالا می برد و به گوش های خود می چسباند و چشم ها خیره به جلو می شوند.

آموزش ژیمناستیک حرفه ای – نیم وارو

این حرکت یک چرخش به سمت عقب می باشد که طی آن ژیمناستیک کار باید بر روی دستان خود قرار گیرد و پاها به صورت جفت در همان جهت حرکت کنند. بعد از اتمام حرکت ژیمناستیک کار باید به حالت ایستاده خود بر گردد.

آموزش ژیمناستیک حرفه ای – بالانس صلیبی

در این حرکت ژیمناستیک کار باید دستان خود را نزدیک یکدیگر روی میله قرار دهد. سپس شکم فرد باید موازی با طول میله باشد. در اخر هم برای اجرای این حرکت باید پاها در محلی که دستان قرار دارند به صورت بسته بالا بروند.
آموزش ژیمناستیک حرفه ای – نیم وارو روی هوا
این حرکت مشابه نیم پشتک روی زمین است که تنها تفاوت آن استفاده از یک تخته پرش و انجام یک پرش است. برای انجام این حرکت ژیمناستیک کار باید به سوی میز پرش بدود. سپس پرشی را از روی تخته پرش بر روی میز پرش به صورت چرخشی روی هوا انجام دهد و به حالت ایستاده روی زمین قرار گیرد.

آموزش ژیمناستیک تخصصی

آموزش ژیمناستیک حرفه ای – یورچنکو

این حرکت یکی از بهترین حرکت های این رشته ورزشی می باشد که ویژگی آن ترکیب بودن از چندین حرکت در یک حرکت می باشد. این حرکت با یک چرخش روی تخته پرش شروع می شود و یک نیم وارو پشت حین جهش و به دنبال آن پشتک وارون در هوا است.

آموزش ژیمناستیک دخترانه – پرش مستقیم

آموزش ژیمناستیک دخترانه و این حرکت با حالت ایستاده شروع می شود که در آن یک پای ژیمناستیک کار باید بر جلوی دیگری قرار بگیرد. سپس زانو ها کمی خم می شوند و فشار از انگشتان پا وارد می شود تا یک پرش مستقیم در هوا انجام شود. در اجرای این حرکت از ژیمناستیک پاها در طول پرواز به صورت صاف قرار می گیرند و هنگام فرود پاشنه ها اندکی بالا می آیند و زانوها خم می شوند.

برای خرید لباس ورزشی به فروشگاه آسان اسپرت مراجعه کنید.

آموزش ژیمناستیک حرفه ای – سوکوهارا

این حرکت یکی از حرکت هایی می باشد که پتشک چرخان یا سالتو چرخان نیز نامیده می شود. ژیمناستیک کار برای انجام این حرکت باید یک نیم چرخ انجام دهد تا به صورت وارونه پشتک بزند.

آموزش ژیمناستیک حرفه ای – چرخش شکم جلو روی پارالل

حرکتی است که ژیمناستیک کار طی آن در حالی که میله ها را لمس می کند روی پارالل زنان یا همان میله غیر همسطح می چرخد. این حرکت می تواند به دو صورت انجام شود و یکی از آن ها چرخش به جلو و دیگری چرخش به پشت می باشد.

آموزش ژیمناستیک مردان

آموزش ژیمناستیک حرفه ای – رها کردن مچ

این حرکت ترکیبی از تاب خوردن رو به جلو و رها کردن خود از ارتفاع می باشد. که در پایان بخش کار یک چرخش بعد از رها کردن میله ژیمناستیک کار باید انجام دهد. در واقع نوعی حرکت پرش آخر به هنگام اتمام کار است که از ارتفاع بالا انجام می شود.

آموزش ژیمناستیک حرفه ای – اسکلبکا

این حرکت یک حرکتی می باشد که فرد باید با چرخش آرام و آویزان از روی میله به حالت تکیه گاه انجام دهد. به عبارتی ساده تر فرد باید ابتدا پاهای خود را تا میله بالا آورد سپس می پرد و خود را می کشد تا به حالت مورد نظر برسد.

برای ثبت نام در کلاس ایروبیک و مشاهده اطلاعات انواع کلاس های ورزشی به سایت آسان اسپرت سر بزنید.

فواید ژیمناستیک برای بدن چیست

به طور کلی از دیر باز تا کنون هدف ورزش کردن داشتن جسم و روحی سالم می باشد بنابراین می توان گفت هیچ یک از رشته های ورزشی دارای عوارض نیستند بلکه این خود ما هستیم که با اشتباه انجام دادن یک حرکت یا بی توجهی به یک مورد باعث به وجود آمدن یک آسیب می شویم. به طور کلی رشته ورزشی ژیمناستیک دارای فواید بی شماری برای بدن می باشد که به محض فعالیت در آن شاهد فواید بی شماری که در بدن تان به وجود می آید خواهید شید.
ابتدایی ترین فایده این رشته ورزشی برای بدن نرم کردن مفاصل می باشد چون هر فرد برای انجام حرکات این رشته ورزشی نیاز به بدنی منعطف دارد که با تمرین های مداوم بدن اش منعطف می شود. از این رو می توان گفت مفاصل فرد به مرور زمان نرم می شود و فرد دیگر درد های مفصلی مانند زانو درد، کمر درد و … را تجربه نمی کند. به همین دلیل در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر شما در خصوص فایده های این رشته ورزشی مهم ترین فواید آن را مطرح کرده ایم که عبارت هستند از :
• افزایش سوخت و ساز بدن
• بهبود خواب
• رهایی از استرس و افسردگی
• نرم شدن مفاصل
• افزایش تمرکز
• افزایش قدرت
• افزایش تعادل
• افزایش چابکی


جمع بندی نهایی

در جمع بندی نهایی این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی در خصوص این رشته ورزشی در اختیارتان بگذاریم تا هرچه زودتر به سراغ فعالیت کردن در این رشته ورزشی بروید. البته باید به این نکته دقت داشته باشید که این رشته ورزشی تنها برای کودکان نیست و هر فردی در هر گروه سنی می تواند در شاخه های مختلف این رشته ورزشی فعالیت کند. در سخن اخر این مطلب امیدوار هستیم مطالب فوق در این خصوص برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن ها اوقات خوشی برای خود رقم بزنید.

ثبت نام در کلاس ژیمناستیک از طریق سایت آسان اسپرت امکان پذیر است.

کلاس ژیمناستیک

 

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *