فیتنس چیست ؟ بررسی انواع فیتنس به صورت کامل

کلاس فیتنس

 

این روز ها رسیدن به تناسب اندام و زیبایی آرزوی هر دختر و پسری شده و همه خواهان داشتن اندامی عاری از چربی هستند. یکی از ورزش های محبوب و پرطرفدار در دنیای امروز که شما را سریعا به اندام ایده آل تان می رساند فیتنس می باشد. از این رو اگر می خواهید اندامی خوش تراش داشته باشید و همواره جسم تان سالم باشد بهتر است به سراغ فیتنس بروید. این رشته ورزشی دارای فواید بی شماری برای جسم و روح فرد می باشد که با دانستن فیتنس استایل چیست می توانید در آن فعالیت کنید. به همین دلیل می خواهیم در ادامه با اینکه فیتنس استایل چیست بپردازیم تا بدانید با فعالیت در این رشته ورزشی چه اتفاقات خوشایندی در بدن تان رخ می دهد پس از ما غافل نشوید.


ورزش فیتنس چیست؟


فیتنس یکی از شاخه های رشته ورزشی بدن سازی می باشد و رشته ای می باشد که با فعالیت در آن می توانید در کنار داشتن تناسب اندام یک بدن عضله ای داشته باشید که همه خواهان داشتن چنین اندامی هستن. حین دانستن اینکه ورزش فیتنس چیست باید بدانید خیلی از افراد به دنبال مصرف دارو برای رسیدن به یک بدن عضله ای و عاری از چربی هستند درحالی که این امر اشتباه است. با دانستن اینکه ورزش فیتنس چیست خواهید فهمید که در کنار این دو مورد بدن تان منعطف می شود و قلب و عروق تان سالم خواهد ماند.
برای این که بهتر و اصولی تر بدانید ورزش فیتنس چیست باید گفت در برخی اصول با آن متفاوت است. در حقیقت شاید خیلی از افراد فکر کنند بدن سازی و فیتنس یکی است یا دارای شباهت های کوچکی با یکدیگر می باشند اما این دو رشته ورزشی از خیلی جهت های مختلف مانند علوم تمرینات و تذیه بسیار با هم تفاوت دارند. در فیتنس هدف حجیم کردن عضلات و افزایش سایز عضله ها نمی باشد بلکه در این ورزش داشتن وزن مناسب، قد و سایز ملاک است و هر فرد باید در تلاش باشد تا به این موارد برسد.

تمرینات فیتنس چیست


معنی فیتنس چیست؟


برای اینکه بدانید معنی فیتنس چیست باید گفت که در این رشته ورزشی خبری از افزایش حجم های زیاد که در رشته بدن سازی است نیست. در دانستن معنی فیتنس چیست باید بدانید که این رشته ورزش یک رشته ورزشی آمادگی جسمانی است که تشکیل شده از تمرینات سبک، رژیم غذایی مناسب، حرکات هوازی و قدرتی که با رعایت همگی این موارد می توانید متوجه شوید که معنی فیتنس چیست و به اندامی ایده آل برسید. چون خانم ها بیشتر از اقایان به دنبال تناسب اندام هستن بیشتر به سمت این ورزش کشیده می شوند بنابراین می توان گفت فیتنس بین بانوان محبوبیت بیشتری دارد.
چون خانم ها با دانستن معنی فیتنس چیست می توانند حتی در خانه های خود به دنبال اجرای حرکات این رشته ورزشی باشند و به تناسب اندام برسند بدون اینکه نیازی به رفتن به باشگاه های ورزشی باشد. اما همه افراد باید دقت داشته باشند تمامی حرکات این رشته ورزشی را به خوبی یاد بگیرند سپس به سراغ اجرای آن ها بروند تا سلامت جسم شان به خطر نیوفتد که همه این موارد با دانستن معنی فیتنس چیست رفع خواهد شد.

برای مطالعه آموزش بدنسازی در وبلاگ ورزشی اسان اسپرت کلیک کنید.


دسته بندی مشخصه بدنی افراد


وقتی پس از دانستن اینکه ورزش فیتنس چیست تصمیم گرفتید به صورت حرفه ای در این رشته ورزشی فعالیت کنید تا به تناسب اندام برسید باید با دسته بندی مشخصه بدنی افراد آشنا باشید. چون این رشته ورزشی ترکیبی از حرکات هوازی و قدرتی مانند انواع پروانه ها و کرانچ می باشد که هر فردی شاید نتواند با توجه به جسم خود آن ها را انجام دهد. در نتیجه اگر با دسته بندی مشخصه بدنی افراد در این ورزش آشنا باشید می توانید متوجه شوید که در کدام دسته قرار دارید و باید چه حرکاتی را انجام دهید یا ندهید که در ادامه به شرح مختصر آن ها پرداخته ایم :
• اکتومورف : مشخصه افرادی که فاقد چربی و فیبر عضلانی کافی هستند.
• مزومورف : مشخصه افرادی که با عضلات ورزیده و ساختمان عضلانی مناسب هستند.
• اندومورف : مشخصه افرادی که چربی بیشتری دارند و سنگین تر هستند.
با دانستن ورزش فیتنس چیست باید فهمیده باشید که شما باید با انجام حرکات هوازی، حرکات قدرتی، سیستم های تمرینی ایروبیک و چربی سوزی اقدام به از بین بردن چربی های زیر پوست خود کنید تا به بزرگ ترین هدف این ورزش یعنی تناسب اندام دست یابید. اجرای حرکات با تکرار بالای ۱۲ و ریتم تند و سریع، استفاده از تردمیل، دوچرخه ثابت و ویبراتور از جمله تکنیک های موثر جهت کاهش حجم چربی در این ورزش می باشد.

ورزش فیتنس چیست


اهمیت گرم کردن قبل از شروع تمرینات فیتنس


قبل از اینکه به سراغ فیتنس استایل چیست یا رژیم فیتنس چیست برویم باید با اهمیت گرم کردن در این رشته ورزشی آشنا شوید. اگر دارای انگیزه زیاد باشید و در رسیدن به هدف تان مصمم باشید اما حین اجرای تمرین هایتان به موضوع گرم کردن نپردازید انگار هیچ کاری جز اتلاف وقت و آسیب رساندن به بدن تان نکرده اید. این در حالی است که خیلی از افراد فکر می کنند گرم کردن به معنای تعدادی حرکات کششی و خمشی می باشد اما گرم کردن به معنای اجرای یک سری حرکات هوازی می باشد که شدت آن ها به مرور زمان با توجه به سطح فرد افزایش پیدا خواهد کرد.
به صورت ساده تر گرم کردن عبارت است از تمریناتی که با شدت متوسط و به طور پیوسته به کمک عضلات بزرگ بدن انجام می شود که می ‌تواند درجا زدن یا دویدن و یا نرم ‌دویدن باشد. اصل مهمی که حین گرم کردن باید به آن دقت داشته باشید این است که از عرق کردن غافل نشوید و سعی کنید بدن تان را خسته نکنید. جالب است بدانید اسم گرم کردن را بر روی حرکات کششی و نرمشی قرار داده اند تا افراد با انجام این حرکات دمای بدن و عضلات خود را بالا ببرند که زمان کافی برای این امر پنج تا ده دقیقه می باشد نه بیشتر. در ادامه برخی از مهم ترین مزایایی که با گرم کردن در بدن تان به وجود می آید را مطرح کرده ایم که عبارت هستند از :
• افزایش قابلیت ارتجاعی و انعطاف پذیری عضلات
• افزایش گردش خون
• کنترل هرچه بهتر بر روی عضلات
• جلوگیری از خستگی زودرس عضلات

برای خرید دمبل بدنسازی کلیک کنید.


رژیم فیتنس چیست؟


نکته مهمی که باید در فیتنس استایل چیست یا رژیم فیتنس چیست بدانید رعایت از یک رژیم غذایی صحیح و اصولی می باشد. برای دانستن رژیم فیتنس چیست باید بدانید پروتئین نقش مهمی در رسیدن به تناسب اندام دارد در نتیجه حین فعالیت در این رشته ورزشی باید پروتئین زیادی مصرف کنید که این مصرف باید طبق ساختار بدن و نوع متابولیسم باشد.
که دو مورد از منابع قوی پروتئین برای بدن سبزیجات و میوه جات می باشد. چون ورزشکارانی که در این رشته ورزشی می روند همواره به دنبال سوزاندن چربی های اضافه بدن خود هستند و می خواهند با اجرای حرکات فیتنس کالری سوزی زیادی کنند. در این بین که می خواهید بدانید رژیم فیتنس چیست باید به سراغ مصرف سبزیجات؛ میوه جات، آجیل ها، تخم مرغ و … بروید تا با مصرف آن ها در کنار دانستن رژیم فیتنس چیست واقعا به تناسب اندام برسید.

فواید فیتنس چیست

 

انواع فیتنس چیست؟

انواع فیتنس شامل فیتنس مدلینگ ،فیتنس رشته های ورزشی به صورت تخصصی ،فیتنس ایروبیک ،… میشود که فیتنس کاران متناسب با هدف خود ار انجام این ورزش حوزه تخصصی خود را انتخاب میکنند.هر کدام از انواع فیتنس مربی مخصوص به خود را نیز دارد پس موقع انتخاب مربی فیتنس حتما به این نکته توجه داشته باشید.یکی دیگر از تفاوت های بارز هرکدام از این رشته ها در برنامه فیتنس و بدنسازی است که از سوی مربی خود دریافت میکنید.


فیتنس گروهی چیست؟


کلاس های گروهی در هر رشته ورزشی بهترین راه هستند تا برنامه ورزشی در زندگی تان طبق یک اصول به وجود بیاید. چون در کلاس های گروهی این رشته ورزشی انواع مختلفی از روش های آموزشی، تجهیزات و تمرینات چالشی استفاده می شود و در کنار دوستان تان هم می توانید ورزش کنید و چی بهتر از این می تواند باشد که همراه دوستان خود ورزش کنید و خستگی تان بین راه در برود؟ برای اینکه بدانید فیتنس گروهی چیست باید بدانید که کلاس های این رشته ورزشی دارای مزایای زیادی برای بدن تان می باشد.
از شایع ترین مزایای رفتن به کلاس های گروهی این رشته ورزشی پس از دانستن اینکه فیتنس گروهی چیست می توانیم به بهبود توده های عضلانی و افزایش انعطاف پذیری در بدن اشاره کرد. علاوه بر این دانستن روش صحیح هر یک از تمرین های این رشته ورزشی می تواند آسیب هایی که ممکن است پیش بیاید را رفع کند. بنابراین به جای اینکه حین دانستن فیتنس گروهی چیست دچار استرس و نگرانی شوید باید بگوییم با رفتن به کلاس های گروهی این رشته ورزشی هیجانی، روش اجرای صحیح هر تمرین را به خوبی یاد خواهید گرفت.

برای ثبت نام در کلاس بدنسازی و رزرو باشگاه بدنسازی از طریق سایت آسان اسپرت روی عبارات مشخص شده کلیک نمایید.


فیتنس ایروبیک چیست؟


شما هم حتما نام فیتنس ایروبیک را شنیده اید و دوست دارید همانند دانستن فیتنس استایل چیست بدانید فیتنس ایروبیک چیست. فیتنس ایروبیک در حقیقت ترکیبی از حرکات با وزنه می باشد که یک ورزش هوازی به حساب خواهد آمد چون فرد در ابتدا شروع به استفاده از وزنه های کوچک و سبک می کند چیزی که در بدن سازی با وزنه های سنگین و بزرگ انجام می شود. در بخش فیتنس ایروبیک چیست جالب است بدانید ترکیب حرکات ایروبیک با وزنه که به اصطلاح فیتنس ایروبیک نامیده می شود موجب می شود که بدن کالری سوزی بیشتری داشته باشد. زیرا قدرت و تحرک در این ورزش ترکیب شده و آن را تبدیل به یکی از اثر بخش ترین و پرطرفدار ترین ورزش های هوازی خواهد کرد.
به صورت اصولی تر و ساده تر می توان گفت فیتنس ایروبیک یک ورزش هوازی می باشد که بدن شما را متناسب و نیرومند می کند چون امیدوار هستیم در فیتنس ایروبیک چیست متوجه شده باشید که هدف این ورزش پرورش عضلاتی حجیم و یا استفاده از مکمل ها و یا دارو های نیرو زا برای پروش عضلات نیست بلکه هدف رسیدن به اندامی ایده آل است. بنابراین فرد در همان ابتدای فعالیت اش در فیتنس ایروبیک اندام ایده آل خود را در ذهن خود تصور خواهد کرد و برای رسیدن به آن همواره در تلاش خواهد بود.

معایب فیتنس چیست


تفاوت بین بدنسازی و فیتنس استایل چیست؟


هدف رشته ورزشی جذاب بدن سازی افزایش حجم عضله های بدن می باشد که این عضلات همواره باید بدون چربی باشد. به همین دلیل وقتی به سراغ این رشته ورزشی می روید با وزنه های سنگین مواجه می شوید چون شدت تمرین در این رشته آنقدر بالا است که عضلاتتان را به نقطه شکست می رساند جوری که عضلاتتان به جایی خواهند رسید که دیگر توانی برای انجام این برنامه را ندارند و آن چیزی که بعد از استراحت و تغذیه مناسب برای آن ‌ها رقم خواهد خورد، داشتن ماهیچه ‌هایی قوی و حجیم است.
اما در رشته ورزشی هیجانی فیتنس هدف داشتن عضلاتی حجیم و حجیم کردن آن ها با وزنه های بزرگ نیست بلکه هدف در این رشته ورزشی شکل گیری ماهیچه ها و متناسب بودن عضلات می باشد که در اخر فرد یک بدن خوش فرم و عاری از چربی داشته باشد. به همین دلیل بخش عمده ای از برنامه های فردی که فیتنس کار می کند تمرین های هوازی می باشد و از وزنه ها کمتر استفاده خواهید کرد و اگر هم استفاده کنید سبک خواهند بود.

فیتنس چیست و بدنسازی


فواید فیتنس اسپرت چیست؟


دوست دارید بدانید فواید فیتنس اسپرت چیست تا همین حالا به سراغ ثبت نام در یک کلاس فیتنس اسپرت بروید؟ به شما تبریک می گوییم چون اگر بدانید فواید فیتنس اسپرت چیست همین حالا در صدد خواهید آمد که به سراغ فعالیت در این رشته ورزشی بروید. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا با یکدیگر بدانیم فواید فیتنس اسپرت چیست. مهم ترین و شایع ترین فواید فیتنس اسپرت عبارت است از :
• کاهش خطر بیماری هایی مانند : قلبی، دیابت، سندروم متابولیک، سرطان روده بزرگ، سرطان ریه و سرطان سینه.
• بالا بردن آمادگی های جسمانی بدن مانند : افزایش قدرت عضلانی، استقامتی، قلبی، عروقی، انعطاف ، چابکی و سرعت.
• افزایش دادن قدرت و اندازه قلب مانند : افزایش کلسترول خوب، افزایش پمپاژ خون، افزایش عملکرد قلب.
• افزایش عضلات های بدن مانند : استخوان ها، رباط ها و مفاصل ها.
• رساندن و نگه داشتن بدن در وزن ایده آل، افزایش قدرت عضلانی و کاهش چربی.
• افزایش سطح انرژی، بهبود عادت های خواب در شبانه روز.

معنی فیتنس چیست


جمع بندی نهایی


در ابتدای مطالب نگاهی به مشخصه های بدنی افراد و عاملی مهم به نام گرم کردن در این رشته ورزشی به صورت مختصر اما مفید پرداختیم تا با توجه به آن ها بدانید بدن تان در چه دسته قرار دارد و باید قبل از اجرای حرکاتی که یاد گرفته اید اقدام به گرم کردن بدن خود کنید. در وسط های مطالب هم به اینکه رژیم فیتنس چیست، فیتنس گروهی چیست، فواید فیتنس اسپرت چیست و … پرداختیم تا بیشتر با این رشته ورزشی آشنا شوید. در سخن اخر این مطلب هم امیدوار هستیم مطالب فوق در این خصوص برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن ها اول به فکر جسم خود و دوم به فکر روح خود باشید.

برای مشاهده اطلاعات مربی فیتنس و  ثبت نام در کلاس فیتنس به سایت آسان اسپرت مراجعه کنید.

 

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *