تولد ورزشی | سبک جدیدی از تولدها

جشن تولد از مرسوم ترین جشن ها در بین ملل مختلف است و هر کشوری با توجه به فرهنگ و سنت یا سلیقه ی خودشون جشن می گیرن.

روز تولد در آلمان اعضای خانواده هنگام طلوع آفتاب بیدار میشن و به تعداد سن فرد متولد شمع روشن می کنن و براش جشن می گیرن. شمع ها در جشن تولد آلمانی ها بلند است و گویند که شمع ها به گونه ای است که تا بعد از شام هم خاموش نمی شوند، خدا وکیلی شمع هاشون هم فرق داره ما تو شمع هم شانس نداریم اگه صبح یه لامپ روشن کنیم احتمالا دم غروب می سوزه ولی شمع های اونا رو ببین…!!!

در استرالیا مرسوم است که در جشن تولد کلیدی به عنوان نشانه‌‌ و نماد بلوغ و رشد هدیه می دهند.

گویند در اکوادور هم جشن تولد ۱۵ سالگی دختران، باشکوه‌تر از دیگر جشن تولدها برگزار می‌شود و برای اولین بار دختر مذکور (یعنی ذکر شده) کفش پاشنه‌بلند پوشیده و در معیّت و ملازمت ۱۴ نفر از پسران فامیل (فیلتر نشیم) با پدر خود  والس (نوعی رقص و ریتم موسیقی) می‌رقصد!!!

روز تولد در انگلستان مکار، کیکی به نام کیک فال آماده می کنند که درون لایه های کیک سکه جاساز می شود….!!!!! و فرد متولد سه بار توسط دوستان به هوا پرتاب می شود تا بخت و اقبالش باز شود.

از آداب و رسوم عجیب جشن تولد در برزیل کشیدن گوش کسی است که برای او جشن تولد گرفته‌اند. خدا رو شکر این جزو رسم و رسوم ما نیست وگرنه الان نصف بچه های این مملکت گوش نداشتن. تصور کنید سر صف مدرسه یکی در میون بچه هامون گوش نداشتن. اونم سر چییی؟ یه کیک 20 هزارتومنی.

از جالب‌ترین آداب و رسوم جشن تولد در چین، جمع شدن افراد خانواده و فامیل بر گرد (دور) کودک است که طی آن کودک را در میان سکه‌های پول خرد، کتاب و عروسکی قرار می دهند و منتظر می‌مانند تا ببینند کودک به کدام یک از آن‌ها اشاره می‌کند، چینی‌ها معتقدند که اگر کودک به سکه‌ها اشاره کرد ثروتمند، اگر به کتاب اشاره کرد آموزگار و اهل اندیشه و اگر به ‌عروسک اشاره کرد صاحب فرزندان زیاد خواهد شد! یادمه بچه بودم عمو، دایی و عمه م برا تولدم گرد شده بودن به هر کدوم اشاره می کردم اون یکی میگفتن نرو سمتش می خوردت.

این از رسومات خارجی ها…..

همچنین آورده اند که بر پا داشتن آیین جشن تولّد از رسوم دیرین ایرانیان باستان بوده است به طوری که هرودوت دربارة این جشن و مراسم می نویسد:

پارس ها عادت دارند که روز تولّد خود را جشن بگیرند. در آن روز، آنها حق خّود می دانند که غذایی مطبوع تر از غذاي روزهاي دیگر صرف کنند. ایرانیان در آن روز گاو و یا اسب یا شتري می کشند و آن را یکپارچه در اجاق هاي بزرگ کباب می کنند و دوستان و آشنایان را میهمان می کنند. تا اینجا عالی…

همچنین، در جهان بینی زرتشتی، زاد و ولد از حیث این عقیده حائز اهمیت است که: در جدال بین خیر و شر “هرمزد و اهریمن”، هر تولّدي موجب پیروزي تدریجیِ نیکی بر بدي و اضافه گشتن به یاوران هرمزد براي پیروزي فرجامین یعنی غلبه خیر بر شر و اسارت اهریمن می گردد. این جمله ی آخر برا خیلی قدیماست، امروزه ایرانیان اعتقاد دارند که بچه ی شیطون خوبه و اکثرا خانواده ها سعی بر شکست هرمزد دارن.

طی چند وقت اخیر شکل جدیدی از جشن تولد تو تهران باب شده که از همه ی جشن های که گفتم با حال تر، سالم تر و ….. همه چی تره

چه جور تولدی؟ تولد ورزشی،تولد با تم ورزشی

داستان اینه اگه می خواید روز تولد به جای خونه نشستن با دوستان و خانواده در کنار پذیرایی فوق العادهبه همراه کیک تولد ورزشی و دیجی و آهنگ تولد ورزشی چند ساعتی ورزش و تفریح کنید یه سر به سایت آسان اسپرت بزنید و یه تماس بگیرید تا تولد با تم ورزشی برای شما برگزار شه.

 پکیج تولد ورزشی شامل:

1-سالن یا زمین ورزشی (با توجه به علاقه ورزشی فوتسال، والیبال، فوتبال و …) همه نوع زمین ورزشی هست از سالن چند منظوره تا چمن مصنوعی و طبیعی داریم.

2-پذیرایی و کیک تولد ورزشی

3-دیجی (موسیقی زنده و آهنگ تولد ورزشی …)

4-برگزاری مسابقه (اگه مایل بودید یه مسابقه مفرح و برگزار می کنیم)

5-ساخت فیلم و تیزر (امکانش فراهمه و نگران عکاسی و فیلم برداری نباشید)

پیام تبریک تولد ورزشی ،تولد ورزشکاران و تولد مربی ورزشی

علاوه بر پیام تبریک تولد ورزشی که سبکی جداب دارد ،در ادامه نمونه هایی از پیام تبریک تولد ورزشکاران و تولد مربی ورزشی را نیز قرار داده ایم:

مربی ورزشی عزیزم!
شما به من یاد دادید که ورزش مهم ترین درس دنیاست چرا که نه تنها باعث سلامت جسم و بدن می شود بلکه برای سلامت روح و جان نیز مفید است.
مهرتان را سپاس … تولد مربی ورزشی عزیزم مبارک!

***

من بدون مربی حرفه ای چون شما هرگز نمی توانستم در ورزش موفق باشم
سالروز میلادتان مبارک مربی گرامی!

 

***

شما کسی هستید که همیشه الهام بخش من بوده اید
تا بهترین روحیه ورزشی را در مقابل مشکلات زندگی داشته باشم
سالروز تولدتان را تبریک می گویم ورزشکار قهرمان

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *