استاندارد مشخصات و ابعاد سالن فوتسال چیست؟

کلاس فوتسال

 

فوتسال در واقع همان بازی فوتبال است که در سالن ورزشی انجام می شود. اولین رقابت بین المللی فوتسال در سال 1965 برگزار شده است.ابعاد زمین فوتسال از زمین فوتبال کوچک تر است و به دلیل همین فضای کم دارای تحرک بیشتری می باشد. تعداد نفرات هر تیم در بازی فوتسال با بازی فوتبال متفاوت می باشد. تعداد نفرات هر تیم در بازی فوتسال باید 5 نفر باشد. البته در مواقعی در ایران با تعداد 7 نفر نیز بازی صورت گرفته است و در مواقعی نیز حتی با 4 نفر هم بازی انجام شده است و این تعداد نفرات نیز تا حدودی درست می باشد. اما استاندارد تعیین شده برای بازی فوتسال همان 5 نفر است و در بازی فوتبال تعداد نفرات هر تیم 11 نفر می باشد.

سالن فوتسال

ویژگی های کفش فوتسال خوب و مناسب

فوتسال و یا همان فوتبال سالنی با توپی کوچک تر از توپ فوتبال بازی می شود و قابلیت جهش کمتری نسبت به توپ فوتبال دارد. از این جهت حرکات سریع و تغییر جهت های ناگهانی در بازی فوتسال بسیار پر اهمیت می باشد. مشخصات زمین فوتسال به گونه ای است که بازیکن باید یک کفش فوتسال خوب و مناسب با ویژگی های زیر را دارا باشد تا بازی به خوبی انجام شود:

  • افزایش سرعت
  •  سبکی و دوام بالا
  •  قابلیت گریپ و کنترل
  •  کاهش احتمال آسیب دیدگی

زمانی که قصد خرید کفش مخصوص فوتسال را دارید حتما به ویژگی های فوق توجه کنید و آن ها را به خوبی بررسی کنید تا بتوانید کفش خوب و مناسبی را تهیه کنید. یکی دیگر از ویژگی های پر اهمیت برای خرید کفش مخصوص این بازی داشتند قیمتی مناسب است.

 آموزش فوتسال را در وبلاگ ورزشی اسان اسپرت بخوانید.ثبت نام کلاس فوتسال تهران از طریق سایت آسان اسپرت امکان پذیر است.

سالن فوتسال

مشخصات توپ فوتسال

توپ فوتسال زیر مجموعه ی توپ فوتبال است و برای بازی فوتبال در سالن طراحی شده است. مطابف با مشخصات زمین فوتسال ،توپ های فوتسال به این دلیل که روی سطح سخت تری نسبت به چمن بازی می شوند، نسبت به توپ فوتبال جهندگی کمتری دارند. به همین دلیل است که این توپ ها با نام توپ تنبل نیز شناخته می شوند. توپ فوتسال در مقایسه با توپ فوتبال سایز کوچک تری دارد ولی تقریبا هم وزن هستند. سطح توپ فوتسال نرمی و ضخامت بیشتری نسبت به توپ فوتبال دارد تا بازی با کیفیت بهتری انجام شود و همچنین مقاومت بهتری در برخورد با اشیا و دیواره های اطراف سالن داشته باشد. برخی از مشخصات توپ فوتسال به شرح زیر می باشد:

  • جنس توپ فوتسال معمولا از جنس چرم می باشد.
  • محیط توپ فوتسال حداقل 62 و حداکثر 64 سانتی متر می باشد.
  •  وزن توپ فوتسال بین 390 گرم تا 430 گرم می باشد.
  • زمانی که توپ فوتسال از ارتفاع 2 متری به طرف زمین رها می شود نباید بیشتر از 65 سانتی متر و کمتر از 55 سانتی متر از زمین مسابقه جهش نماید.
  •  سایز استاندارد توپ بازی فوتسال، سایز 4 می باشد.

رزرو سالن فوتسال و زمین فوتبال را در سایت آسان اسپرت انجام دهید.

رزرو سالن فوتسال

ابعاد سالن فوتسال طبق قوانین بین المللی

سازمان فیفا ابعاد استاندارد زمین فوتسال را برای بازی های بین المللی مشخص کرده است. ابعاد سالن فوتسال برای بازی های بین المللی طبق مشخصات زیر می باشد:

  • طول زمین فوتسال در بازی های بین المللی: 38 تا 42 متر
  • عرض زمین فوتسال در بازی های بین المللی: 20 تا 25 متر
  • ضخامت خطوط: 8 سانتی متر

کلاس فوتسال

ابعاد زمین فوتسال در بازی های بین المللی بزرگ تر از بازی های غیر بین المللی می باشد. اندازه ابعاد  استاندارد زمین فوتسال برای بازی های غیر بین المللی طبق مشخصات زیر است:

  • طول ایعاد زمین فوتسال در بازی های غیر بین المللی: 25 تا 42 متر
  •  عرض ابعاد زمین فوتسال در بازی های غیر بین المللی: 16 تا 25 متر

ابعاد سالن فوتسال برای بازی های بین المللی و بازی های غیر بین المللی باید طبق مشخصات گفته شده باشد در غیر این صورت خلاف استاندارد های فیفا می باشد.

در معتبرترین آکادمی فوتبال ثبت نام کنید.

سالن فوتسال

استاندارد کفپوش سالن فوتسال

زمین های ورزشی با توجه به نوع بازی از کفپوش های مختلفی پوشیده می شوند. برای کفپوش سالن فوتسال نیز از کفپوشی استفاده می شود که هیچ اختلالی در روند بازی ایجاد نشود و حتی به بهبود عملکرد توپ و بازیکنان و در نهایت بهبود بازی کمک نماید. پلی وینیل کلراید یا همان پی وی سی، یک پلیمر ترموپلاستیک می باشد که امروزه در اشکال متنوع و ویژگی های گوناگونی وجود دارد و همچنین کاربرد های زیادی نیز دارد. یکی از کاربرد های پی وی سی استفاده برای کفپوش سالن های ورزشی می باشد.
کفپوش سالن ورزشی مخصوص بازی فوتسال نیز از جنس پی وی سی است و یک کفپوش مناسب برای این بازی می باشد. کفپوش های پی وی سی سبک هستند و مقاومت بالایی در برابر رخدادهایی مانند آتش سوزی دارند. کفپوش سالن فوتسال از جنس پی وی سی در برابر سرما و گرما نیز عایق می باشد. مهم ترین دلیلی که کفپوش سالن فوتسال را از جنس پی وی سی تهیه می کنند این است که این کفپوش ها قابلیت جذب ضربه را دارند که آسیب های ناشی از ضربه های شدید را به حداقل می رساند. حفظ سلامتی ورزشکاران بسیار مهم است از این جهت باید در انتخاب کفپوش سالن فوتسال نهایت دقت صورت گیرد.

خرید توپ فوتبال از طریق فروشگاه ورزشی آسان اسپرت امکان پذیر است.

رزرو سالن فوتسال
رزرو آنلاین سالن های چند منظوره

اجاره سالن فوتسال به صورت آنلاین

در هر زمانی که قصد اجاره سالن فوتسال را داشته باشید می توانید به راحتی و به صورت آنلاین اجاره سالن فوتسال را انجام دهید. زمانی که قصد اجاره سالن ورزشی مخصوص بازی فوتسال را دارید قطعا ویژگی های زیادی برایتان دارای اهمیت می باشد. حتما زمان اجاره سالن فوتسال امکاناتی مانند پارکینگ، بوفه، سرویس بهداشتی، رختکن، تهویه هوا، دوش، کمد و … بسیار اهمیت دارد. اگر اجاره سالن فوتسال را به صورت اینترنتی انجام دهید می توانید سالن فوتسالی کاملا باب میل و مشخصات مد نظرتان را اجاره کنید.
اگر بخواهید اجاره سالن فوتسال را به صورت آنلاین انجام دهید، این امکان را دارید که سالن های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. برای مثال ابعاد سالن های مختلف، قیمت سالن ها و … را می توانید از طریق سایت ها بررسی کنید و سالن مد نظر خود را پیدا کنید. پس اگر قصد اجاره سالن برای بازی فوتسال را دارید، می توانید در سایت آسان اسپرت به راحتی و به صورت آنلاین بهترین سالن ورزشی مخصوص فوتسال را اجاره نمایید و از امکانات خوبی بهره مند شوید.

رزرو سالن فوتسال
نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *