ورزش لاغری در خانه بطور تضمینی و بدون بازگشت

امروزه بسیاری از افراد به دلیل سخت شدن معیشت زندگی مشغول کار کردن هستند و از مهم ترین اصل سلامت یعنی ورزش کردن غافل شده اند. در پاسخ به این افراد باید گفت که اگر می خواهید در میانسالی و کهنسالی خود به انواع بیماری ها مانند دیابت، فشارخون و … و همچنین درد های مفصلی مانند زانو درد، دیسک کمر و … دچار نشوید از همین حالا باید ورزش کردن را شروع کنید اما چگونه؟ ورزش لاغری در خانه یکی از گزینه هایی است که با یک تیر دو نشان نه بلکه سه نشان می توانید بزنید. با ورزش لاغری در خانه شما هم ورزش می کنید، هم به سلامت جسمی خود کمک می کنید و هم لاغر می شوید چی از این بهتر؟ همچنین با انجام ورزش لاغری در خانه شما نیاز به هیچ تجهیزاتی ندارید و هزینه ای هم برای آن پرداخت نخواهید کرد. در ادامه اگر می خواهید واقعا وزن کم کنید باید با ما همراه باشید تا به نکات و نحوه انجام ورزش لاغری در خانه بپردازیم.

ورزش لاغری در خانه

ورزش لاغری در خانه


برای انجام ورزش های مختلف و لاغر شدن همیشه لازم نیست به باشگاه ها بروید و هزینه های زیادی پرداخت کنید. از این رو ما به شما ورزش لاغری در خانه را پیشنهاد می کنیم. با دنبال کردن ورزش لاغری در خانه همراه با پشتکار و اراده قوی در زمانی کوتاه می توانید به تناسب اندامی برسید که هم انگشت به دهن بمانند. در ادامه قبل از انجام ورزش لاغری در خانه ابتدا باید مفهوم اصلی کاهش وزن را درک کنید.
در حقیقت وقتی موضوع ورزش لاغری در خانه برای کاهش وزن در میان باشد باید علاوه بر انجام تمرینات ورزش لاغری در خانه در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید. وقتی یک فرد شروع به تغییر دادن سبک زندگی خود کند و از طرفی مراقب غذایی هایی که می خورد باشد بیشترین و بهترین نتیجه را دریافت خواهید کرد. کافیست در ادامه با ما همراه باشید تا به تمامی نکات ورزش لاغری در خانه بپردازیم.

ورزش لاغری در خانه

نکاتی مهم برای ورزش و تناسب اندام بدون رفتن به باشگاه در خانه


هر فردی در ابتدای شروع ورزش لاغری در خانه و باشگاه ابتدا باید به چند نکته توجه کند. در نگاه اول شاید نکته های گفته شده برای شما سطحی و بی اهمیت باشند اما در صورت رعایت نکردن هر کدام از آن ها به نتیجه قابل قبولی دست پیدا نخواهید کرد.
برای مثال در صورت نخوردن صبحانه باعث کاهش قند خون و افت انرژی بدن خود می شوید. یا در صورت گرم نکردن قبل از شروع ورزش دچار گرفتگی های مفاصل و عضلات خود می شوید. از این رو در انجام و رعایت هر یک باید تلاش کنید. اصلی ترین نکات ورزش لاغری در خانه عبارت است از :
• روتین برنامه ورزشی خود را منظم و مرتب نگه دارید.
• برای از دست دادن وزن حداقل باید زمان ورزش را به 60 دقیقه برسانید.
• از صبحانه به هیچ وجه صرف نظر نکنید.
• غذا هایی را بخورید که کالری و چربی پایینی دارند.
• الگوی غذایی را نگه دارید که سازگار با بدن شما باشد.
• از بیرون غذا خوردن پرهیز کنید.
• همواره استراحت و خواب کافی داشته باشید.

چه زمانی کاهش وزن شروع می شود؟


زمان شروع کاهش وزن از یک فرد به فرد دیگر فرق می کند زیرا شرایط جسمی هر کس با فرد دیگر متفاوت است. اگر یک فرد عادات غذایی و سبک زندگی اش را در کنار ورزش لاغری در خانه انجام دهد در همان هفته های اول نتیجه های خوبی را مشاهده خواهد کرد. از طرفی ترازوها همیشه بهترین راهنما برای افرادی که به دنبال لاغری هستند نمی باشد.
از این رو برای تقویت انگیزه خود باید اندازه بازو، ران، پهلو، شکم و دور سینه های خود را در یک جا یادداشت کنید. همچنین باید گفت که اگر یک برنامه پر استرس دارید کاهش وزن انجام نمی شود و تغییراتی در سایز لباس هایتان حاصل نخواهد شد. زیرا شما باید علاوه بر انجام ورزش لاغری در خانه همزمان برنامه اصولی داشته باشید و به درستی از آن پیروی کنید.

شکستن برنامه تمرینی


دو اصل مهم خوب ورزش کردن انجام همزمان تمرین های هوازی و قدرتی می باشد. زیرا حرکات ورزش های هوازی ضربان قلب شما را بالا می برند. همچنین در انجام حرکات هوازی مانند دویدن، رقص، پرش با طناب، پروانه یا پیاده روی تند احتما باید تلاش های زیادی کنید. از طرفی بدن در کنار حرکات هوازی به حرکات قدرتی هم نیاز دارد و دلیل اینکه بدن تان نیاز به تمرین های قدرتی دارد ساخت ماهیچه ها می باشد.
با انجام تمرین های قدرتی بدن تان ماهیچه های بیشتری می سازد در نتیجه سوخت و ساز بدنتان بالا می رود. همچنین یک قانون بسیار ساده در ورزش لاغری در خانه وجود دارد و این قانون این است که اگر می خواهید اندازه لباس های خود را تغییر دهید باید ورزش های هوازی انجام دهید و اگر می خواهید فرم بدن خود را تغییر دهید باید تمرین های قدرتی انجام دهید.

ورزش لاغری در خانه

تغذیه قبل از ورزش چگونه است؟


یکی از اصل های مهم در کنار ورزش کردن پیروی از یک تغذیه سالم و اصولی می باشد. خیلی از افراد فکر می کنند قبل از انجام حرکات ورزشی اگر غذا بخورند سنگین می شوند و حالت تهوو به آن ها دست می دهد. از طرفی دیگر بسیاری از افراد فکر می کنند اگر با شکم خالی ورزش کنند چربی های بیشتری می سوزانند که افراد دسته دوم به طور کلی اشتباه می کنند. زیرا ورزش با معده خالی باعث کاهش قند خون و افت انرژی بدن می شود.
بنابراین شما به استفاده از مقداری غذای سبک پیش از ورزش نیاز دارید که انرژی لازم برای ورزش و چربی سوزی را افزایش دهد. استفاده از غذاهای سبک به این دلیل است که پس از 2 ساعت هضم می شوند اما هضم غذا های سنگین 3 الی 4 ساعت طول می کشد. پس بهتر است یک تا ۲ ساعت پیش از شروع ورزش یک غذای سبک میل کنید. همچنین باید بدانید که هر چه به ساعت انجام تمرین های خود نزدیک می شوید باید از خوردن اجتناب کنید.

ورزش لاغری در خانه

انواع ورزش در خانه برای لاغری


خیلی از جوانان همواره سوال هایی در مورد رهایی از چربی های اضافه بدن خود مانند چه ورزش هایی در خانه انجام دهیم تا لاغر شویم دارند. در پاسخ به سوال چه ورزش هایی در خانه انجام دهیم تا لاغر شویم باید گفت که باید تمرین های ورزش در خانه برای لاغری که در ادامه به آن می پردازیم را به طور صحیح و مرتب باید روزانه انجام دهید. تمرین های ورزش در خانه برای لاغری عبارتند از :
• شنا – 3 ست 15 تایی : این تمرین یک حرکت عالی برای کار کردن کل عضله های بدن به خصوص سینه می باشد.
• پل – 3 ست 15 تایی : از این تمرین برای فعال کردن عضله های قسمت پشت کمر و عضله های مرکزی استفاده می شود.
• پلانک کرال – 3 ست 20 تایی : این تمرین یک حرکت عالی برای آب کردن عضلات شکم و بالا بردن مقاومت کمر می باشد.
• اسکات – 3 ست 20 تایی : یکی از بهترین تمرین ها برای تقویت عضلات ران و باسن حرکت اسکات می باشد.
• لانگ راه رفتن – 2 ست 15 تایی : این نوع حرکت روی ماهیچه های بزرگ پا و تنه فرد شروع به کار کردن می کند.
• طناب – 4 ست 20 تایی : طناب زدن یکی از اسان ترین تمرین های هوازی است که باعث افزایش سوخت و ساز در بدن فرد می شود.

خرید دمبل را می توانید از فروشگاه ورزشی آسان اسپرت انجام دهید.

چند بار باید ورزش های لاغری در خانه را انجام داد؟


پس از بررسی سوال چه ورزش هایی در خانه انجام دهیم تا لاغر شویم نوبت به بررسی سوال زمان ورزش های لاغری در خانه می رسد. بهترین زمان برای انجام ورزش های لاغری در خانه که در مطالب فوق گقته شد فواصل زمانی معین می باشد که توسط خود فرد باید تایین شود. شما برای هر تمرین باید حداقل 15 دقیقه وقت بگذارید و در بین انجام هر کدام 30 ثانیه استراحت کنید.
پس از عادت کردن به زمان انجام ورزش های لاغری در خانه باید آن ها را سخت تر و با شدت تر کنید. برای مثال وقتی می خواهید شدت تمرین های خود را بیشتر کنید می توانید از چند دمبل در هنگام انجام تمرینات استفاده کنید. البته باید به این نکته اشاره کرد که تا زمانی که بدنتان به تمرین های سبک با زمان کم عادت نکرده نباید به سراغ تمرین های سنگین با زمان بیشتر بروید.

چگونه هنگام ورزش در منزل جهت لاغری با انگیزه باقی بمانیم؟


سخت ترین و اساسی ترین چیز در ورزش لاغری در خانه برای رهایی از دست چربی های اضافه سازگار بودن می باشد. زیرا با سازگار شدن انگیزه و پشتکار خود را می توانید حفظ کنید تا به وزن ایده آل تان برسید. برای مثال بهترین کار برای ورزش در منزل جهات لاغری و حفظ انگیزه پیدا کردن یک شریک و اضافه کردن موسیقی به ورزشتان می باشد.وقتی یک فرد با فرد دیگر شروع به ورزش در منزل جهت لاغری می کنند انگیزه شان دوبرابر خواهد شد.
همچنین به احتمال بسیار بیشتری به تمرین های خود پایبند خواهند بود. یکی دیگر از چیزهایی که به حفظ انگیزه در ورزش و جلوگیری از ناامید شدن کمک می کند تغییر ترتیب ورزش می باشد. یعنی فرد هنگام ورزش در منزل جهت لاغری می تواند ترتیب برنامه تمرین های خود را از 3 روز هوازی و 4 روز قدرتی به 5 روز هوازی و 2 روز قدرتی تغییر دهد.

ورزش لاغری در خانه

ورزش لاغری برای دیسک کمر مفید است؟


امروزه بسیاری از افراد به دلیل ورزش نکردن در دوران جوانی خود و انجام کارهای سنگین به دیسک کمر مبتلا شده اند. به این افراد نیز باید گفت که هیچ وقت برای ورزش کردن دیر نیست و در هر زمان و حتی با وجود بیماری های مختلف هم می توانید ورزش کنید. اما پیش از شروع ورزش لاغری برای دیسک کمر کسانی که دیسک کمر و گردن دارند باید با یک فیزیوتراپیست در مورد مناسب و ایمن بودن حرکات ورزشی مشورت کنند.
ورزش لاغری برای دیسک کمر در کنار روش های درمانی زیادی که وجود دارد مانند دارو های مسکن بهترین گزینه می باشد. از طرفی با انجام صحیح حرکات کمر درد یا گردن درد فرد به مرور بهتر خواهد شد. زیرا ورزش کردن باعث ازاد شدن هورمون هایی در فرد می شود که ارامش بخش هستند و همانند مسکن عمل می کنند.

انواع ورزش برای دیسک کمر


در کنار ورزش لاغری در خانه همان طور که گفته شد ورزش هایی برای افرادی که دیسک کمر دارند موجود می باشد. زیرا ورزش کردن ممنوعیت نمی شناسد تنها برای هر فرد مطابق شرایط جسمانی اش حرکات متغییر هستند. در ادامه چند تمرین ورزشی برای افرادی که به دیسک کمر مبتلا هستند را مطرح کرده ایم این حرکات عبارتند از :
• ورزش برای دیسک کمر – تمرین اول : در این تمرین باید دمر روی زمین دراز بکشید زیرا با قرار گرفتن در این حالت گودی کمر فرد بیشتر می شود. وقتی قوس کمر در این تمرین افزایش می یابد بخش مرکزی دیسک به جایگاه اصلی خود حرکت می کند.
• ورزش برای دیسک کمر – تمرین دوم : در این تمرین فرد باید روی شکم دراز بکشد سپس روی آرنج های خود تکیه دهد و در حالت نیم خیز قرار بگیرد همچنین حالت خود را دو ثانیه حفظ کند و سپس به حالت اولیه برگردد.
• ورزش برای دیسک کمر – تمرین سوم : برای انجام این تمرین فرد باید صاف بایستد و دستان خود را پشت مفصل جوری قرار دهد که نوک انگشتان رو به سمت پایین باشد. سپس باید دست ها را جوری روی لگن فشار دهید تا کمر قوس پیدا کند.

جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی باید گفت که در این مقاله به طور کلی با انواع ورزش لاغری در خانه آشنا شدید. همچنین متوجه شدید که هیچ وقت برای ورزش کردن دیر نیست و در هر سن و سال با هر نوع بیماری که باشید به شرط مشورت با پزشک می توانید ورزش کردن را شروع کنید. همچنین در این مقاله به طور کلی با زمان انجام تمرینات ورزش لاغری در خانه و نحوه انجام مهم ترین انواع ورزش لاغری در خانه اشنا شدید. در پایان امیدوار هستیم مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید.

وبلاگ آسان اسپرت | سایت آسان اسپرت

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *