آموزش اسب سواری به بهترین و ایمن ترین شکل ( مخصوص افراد مبتدی )

کلاس اسب سواری

همه ی اسب ها ویژگی های متفاوتی دارند یکی سرکش و دیگری رام و فرمان بردار می باشد. این ورزش هیجانی در سر تا سر دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد اما با وجود علاقه مندان زیاد گران بودن و هزینه بر بودن این رشته ورزشی باعث شده که تنها افراد مرفه جامعه به سمت این ورزش بروند. اما خوشبختانه امروزه با تاسیس باشگاه های سوارکاری همه افراد می توانند با آموزش اسب سواری در مسابقات بین المللی نیز شرکت کنند و پیروز شوند. اگر شما هم عاشق سوار کاری هستید کافی است به یکی از باشگاه های اطراف محل زندگیتان بزنید تا اصالت و زیبایی اسب ها را تماشا کنید. همچنین با ثبت نام در این کلاس ها به راحتی می توانید آموزش اسب سواری در تهران و … را ببینید. کافیست در ادامه با ما همراه باشید تا با آموزش اسب سواری آشنا شوید و اقدام به ثبت نام در بهترین باشگاه اسب سواری کنید.

نگاهی به تاریخچه اسب سواری

اسب از دیرباز تا کنون یکی از مفید ترین حیوان ها برای انسان بوده که امروزه نیز وارد مسابقات ورزشی شده است. در گذشته های بسیار دور از اسب برای حمل و نقل کالا ها و رفت و آمد استفاده می شد اما به مرور از این حیوان در جنگ ها و لشکر کشی ها استفاده می کردند به طوری که پادشاهان و سرداران ان زمان با اسب به جنگ می رفتند.
پس از گذشت چند سال وقتی توپ های جنگی و تفنگ توسط افراد اختراع شد دیگر از این حیوان برای جنگ استفاده نکردند همچنین در قرن بیستم وقتی هواپیما و تانک ها ساخته شدند به طور کلی استفاده از این حیوان کنار رفت. امروزه در سر تا سر دنیا شاهد اسب سواری بسیاری از افراد در مسابقات بین المللی هستیم که جوانان زیادی برای پیروزی با یکدیگر رقابت می کنند.

سوارکاری
چگونه اسب سواری کنیم؟


خیلی از افراد وقتی می خواهند به سراغ این ورزش بروند می گویند چگونه اسب سواری کنیم و فکر می کنند سوارکاری کار هر کسی نیست در حالی که این ورزش بسیار راحت تر از آن چیزی هست که فکرش را می کنید. در جواب چگونه اسب سواری کنیم ابتدا باید گفت که شما باید با نحوه سوار کاری اشنا باشید و بدانید این ورزش چگونه است. سوار کاری در حقیقت یک ورزش انفرادی می باشد که در آن افراد سوار بر اسب با یکدیگر در مسابقات رقابت می کنند.
سوارکاران در این مسابقات تلاش می کنند تا به بهترین نحو ممکن مسیر مشخص شده را طی کنند و از روی موانع بدون هیچ خطایی بپرند. در اخر نیز هر سوار کاری که به درستی و با رعایت قوانین مسافت مشخص شده را طی کند و به خط پایان برسد برنده مسابقه خواهد بود. این ورش همان طور که می دانید سابقه ای بسیار طولانی و قدیمی دارد و امروزه به یک رقابت سالم تبدیل شده است. حتی باید گفت گه بسیاری از افراد حتی با هزینه های گران سوارکاری تنها برای اوقات فراغت خود به سراغ این ورزش هیجانی می روند.

مطلب اسب سواری چیست را در وبلاگ اسان اسپرت بخوانید.


انواع موانع در اسب سواری


در آموزش اسب سواری ابتدا باید با موانع این ورزش هیجانی و جذاب آشنا شوید. در آموزش اسب سواری و اشنایی با موانع هنگام پرش با اسب مانع ها به شکل های مختلفی می باشند همچنین در آموزش اسب سواری باید گفت که 3 نوع مانع داریم. مانع های سه تایی، مانع های دوتایی و مانع های تکی.
مانع هایی دوتایی و سه تایی که در آموزش اسب سواری هستند شامل میله هایی می باشند که روی یکدیگر قرار گرفته اند اما موانع تکی به شکل های متفاوتی مانند میله، دیوار و حتی نرده می باشند. در بخش آموزش اسب سواری و اشنایی با موانع همچنین باید بدانید که طراح موانع در هر مسابقه مطابق سلیقه خود موانع را جای گذاری می کند اما اندازه آن ها را نباید تغییر دهد.

اسب سواری
اصول اسب سواری چیست؟


ورزش سوار کاری در کنار سخت بودن در عین حال لذت بخش ترین ورزش در دنیا می باشد که در همان ابتدا شادابی و نشاط را به فرد اسب سوار القا می کند. اما بسیاری از افراد که تازه کار هستند و آموزش اسب سواری را به طور کامل ندیده اند به دلیل اشتباهاتی که انجام می دهند ممکن است آسیب ببینند و از این ورزش زده شوند. به این افراد باید گفت که با یادگیری اصول اسب سواری و آموزش اسب سواری به روش صحیح دیگر نگران هیچ چیز نخواهید بود. در ادامه چند اصول اسب سواری کاربردی را برای شما مطرح کرده ایم. اصول اسب سواری عبارت است از :
• دست در هوا
در آموزش اسب سواری باید گفت که نباید دستان خود را هنگامی که سوار بر اسب هستید تکان دهید زیرا این کار باعث میشود که دهنه ی اسب سست شده و سوارکار هیچ کنترلی بر اسب نداشته باشد .
• بازی و فشار با پا
اسب سوار در ابتدای آموزش اسب سواری باید تعادل خود را حفظ کند و همچنین به زین نچسبد. در اصول اسب سواری وقتی که روی زین اسب نشستید باید اجازه دهید که پاهایتان از لگن به سمت پایین آزاد و رها باشد.
• ایستادن روی انگشت پا
پاهای یک فرد سوار کار باید ثابت و در زیر او قرار داشته باشد. همچنین باید سعی کنید حرکات خود را با بالا و پایین رفتن های اسب هماهنگ کنید.
• فروبردن پا داخل رکاب ها
مهم ترین اصل در سوارکاری بررسی طول بند رکاب می باشد.طول بند رکاب باید زمانی که روی اسب نشسته اید و پاهایتان را آویزان کرده اید به اندازه ای باشد که رکاب در کنار استخوان قوزک مچ پا هایتان باشد .
• طرز نشستن صحیح
یک سوار کار باید به صورت صاف روی اسب بشیند در حقیقت باید چانه را بلند کرده و به جایی که دارد می رود نگاه کند نه اطراف خود.


آموزش اسب سواری در تهران


در آموزش اسب سواری در تهران ابتدا باید گفت که این شهر یکی از شهر های زیبای ایران می باشد که علاوه بر جاذبه های فراوان خود مجتمع های تفریحی و سرگرمی زیادی مانند باشگاه های سوار کاری دارد. امروزه باشگاه های سوار کاری به یکی از محبوب ترین مجموعه های ورزشی تبدیل شده اند که بدون اقرار می توان گفت یکی از لذت بخش ترین ورزش ها درون آن ها انجام می شود که محدودیت سنی هم ندارد.
اگر شما هم می خواهید یک سوار کار خبره شوید ابتدا باید آموزش اسب سواری در تهران را فرا بگیرید. یکی از بهترین باشگاه های سوار کاری برای آموزش اسب سواری در تهران ضلع شرقی استادیوم ازادی می باشد. همه افراد می توانند از 5 سالگی به بعد آموزش اسب سواری در تهران را در عرض چند جلسه در این باشگاه فرا بگیرند. از امکانات ویژه‌ ای که این باشگاه برای سوارکاران در نظر گرفته می توان به گشت زدن در طبیعت، مانژ سرپوشیده و روباز، فروشگاه لوازم اسب سواری، داروخانه و گشت زنی در طبیعت بخشی اشاره کرد.

اسب سواری در ایران
آموزش اسب سواری کودکان باید از چه سنی باشد؟


چند مسئله در این رشته ورزشی برای کودکان وجود دارد که ابتدا باید آن ها را حل کنید تا بتوانید به آموزش اسب سواری به طور کامل بپردازید. طبق بررسی های محققان گفته شده است آموزش اسب سواری کودکان در سن های پایین اسیب هایی به بدن آن ها می زند زیرا بچه ها از نظر جسمی توانایی مراقبت کردن از خود را ندارند و اگر یک بار برای ان ها اتفاقی پیش آید تا اخر عمر از ورزش سوار کاری دور می شوند.
پس هنگام آموزش اسب سواری کودکان باید والدین صبر کنند تا از نظر جسمی کودکانشان کاملا قوی و محکم شود تا بتواند اسب را کنترل کند. از این رو سن مناسب آموزش اسب سواری کودکان از 5 الی 6 سال به بعد تخمین زده شده است. زیرا در این سن کودکان می توانند به راحتی با قدرت جسمانی خود و اموزش هایی که دیده اند اسب را به راحتی کنترل کنند و از نظر روحی نیز استقلال و اعتماد به نفس را تجربه خواهند کرد.

خرید لباس ورزشی مردانه در فروشگاه اسان اسپرت امکان دارد.


آموزش اسب سواری در ایران


اولین مسابقه کورس و آموزش اسب سواری در ایران در حدود 15 سال قبل و به دوره ناصرالدین شاه بر می گردد. در حقیقت آموزش اسب سواری در ایران و مسابقه کورس از حدود 80 سال قبل از این پادشاه در فصل های بهار و پاییز در شهر های تهران و گلستان برگزار می شود. اما با گذشت زمان بسیاری از افراد با آموزش اسب سواری در ایران و خبره شدن در این ورزش تا کنون در 34 دوره مسابقه پرش از اسب پیروز شده اند. همچنین باید گفت که محل برگزاری تمامی این مسابقات در باشگاه سوارکاری نوروز آباد در تهران می باشد.

اصول اسب سواری
آموزش اسب سواری بدون زین


اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که همواره دوست دارید خود را به چالش بکشید ما اسب سواری بدون زین را به شما پیشنهاد می کنیم. البته در ابتدا باید آموزش اسب سواری بدون زین را به طور کلی فرا گرفته باشید تا با انجام حرکات غلط به خود آسیب نرسانید. در حقیقت باید بدانید که سوارکاری باعث رشد عضلات و بهبود تعادل شما می شود اما با آموزش اسب سواری بدون زین به دلیل ارتباط نزدیک با اسب وقتی که از زین استفاده می شود چنین ارتباطی برقرار نمی شود. در اصل این امر باعث می شود سوارکار از نحوه حرکت و انقباضات اسب اگاه شود که به مروز زمان سوارکار مهارت سوارکاری و کنترل اسب را به خوبی یاد می گیرد. کافیست در ادامه با ما همراه باشید تا به طور کلی به آموزش اسب سواری بدون زین بپردازیم و از تمامی مراحل اسب سواری بدون زین اگاه شوید.

برای ثبت نام در کلاس اسب سواری و کلاس آنلاین اسب سواری و مشاهده اطلاعات باشگاه اسب سواری به سایت آسان اسپرت مراجعه کنید.


مراحل اسب‌ سواری بدون زین چیست؟


در بررسی مراحل اسب سواری بدون زین ابتدا باید کلاه ایمنی و کفش مخصوص سوارکاری داشته باشید. سپس باید روی اسبی که انتخاب می کنید دقت زیادی به خرج دهید زیرا نوع اسبی که انتخاب می کنید روی تعادل شما بسیار تاثیر می گذارد. برای مثال از اسب هایی با قدم های صاف، سبک و کمر پهن که عضلات روی کتف و شانه آن ها برجسته نباشید بهتر است استفاده کنید. در آموزش اسب سواری بدون زین چون رکاب وجود ندارد باید برای سوار شدن روی اسب از یک فرد کمک بگیرید زیرا باید به صورت پرشی سواراسب شوید.
همچنین پس از سوارشدن به ‌اندازه‌ ی زمانی که روی زین نشسته ‌اید باید احساس راحتی بکنید. از طرفی در ابتدای اسب سواری بدون زین باید از یک راهنما کمک بگیرید زیرا مهارت و اعتماد به نفس لازم را هنوز پیدا نکرده اید و به اصطلاح اول راه هستید. پس از رعایت این موارد در قدم اول شما باید روی نحوه ‌ی نشستن و چگونگی برقراری ارتباط با اسب و حفظ تعادل خود تمرکز کنید.


آموزش اسب سواری برای مبتدیان


اگر برای بار اول است که می خواهید سوار اسب شوید و اسب سواری را توسط خودتان یاد بگیرید باید به شما بگوییم که به جایی نمی رسید. زیرا در اول کار شما باید آموزش اسب سواری برای مبتدیان را فرا بگیرید و سپس توسط مربیتان یک اسب خوب انتخاب کنید. در آموزش اسب سواری برای مبتدیان باید یک اسبی را انتخاب کنید که به صورت دایره وار و آرام حرکت کند و حتما سن او زیر هشت سال باشد. در ادامه تمامی مراحل آموزش اسب سواری برای مبتدیان را به طور کلی برای شما مطرح کرده ایم. مراحل آموزش اسب سواری برای مبتدیان عبارت است از :
• اسب انتخابی خود را آماده کنید.
• قبل از شروع سوارکاری باید افسار اسب را به کمک مربی ببندید.
• بر روی اسب از سمت چپ سوار شوید.
• سپس تعادل خود را پیدا کنید.
• در این مرحله ریتم حرکت اسب را احساس کنید و دستانتان با ریتم حرکت اسب تکان بخورد.
• هنگام اسب سواری باید به جلو نگاه کنید.
• کمر خود را صاف نگه دارید.
• تقریبا یک سوم کفش‌ های شما باید در رکاب باشند و همچنین پاها باید به سمت پایین باشد.
• شانه‌ها، کشاله ران و پاشنه‌ های پاهایتان باید کشیده باشند.
• برای پیش بردن اسب ساق پاها ی خود را ببندید.
• برای متوقف کردن اسب سعی کنید در پایین‌ ترین قسمت زین بنشینید و کمی افسار را بکشید.

یادگیری اسب سواری
مهم ترین فواید اسب سواری که از آن ها اطلاع ندارید


ورزش کردن فواید بسیار زیادی برای سلامت جسم و روح دارد از این رو هیچ ورزشی وجود ندارد که به بدن و روح فرد اسیب برساند. ورزش سوارکاری برای افرادی که عاشق هیجان و نشاط هستند گزینه خوبی می باشد اما ایا در مورد فواید ورزش سوارکاری چیزی می دانید؟ در ادامه ما مهم ترین فواید اسب سواری را برای شما مطرح کرده ایم :
• افزایش اعتماد به نفس در فرد
• بهبود سلامت عضلات
• تمرینی برای تمرکز ذهن
• هوشیاری بدن
• هماهنگی
• سریع تر فکر کردن
• کاهش وزن

مسابقه اسب سواری
جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مقاله سایت آسان اسپرت شما به طور کلی با آموزش اسب سواری برای مبتدیان و … آشنا شدید و دریافتید که برای اسب سواری نباید خود سر اقدام کنید و حتما باید تحت نظر یک مربی باشید. همچنین در این مقاله فواید و اصول اسب سواری را دانستید و فهمیدید که ورزش سوارکاری چه فوایدی برای ذهن و جسم دارد. در پایان امیدوار هستیم مقاله ورزشی فوق برای شما مفید بوده باشد و از آن نهایت استفاده را برده باشید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *