لیست بهترین مربی های تاریخ فوتبال ایران از 1340 تا 1399

کلاس فوتبال

این ورزش هیجانی و جذاب یک ورزش تیمی و محبوب دل های همه افراد از پیر و جوان در همه ی کشور های جهان می باشد که توسط دو تیم یازده نفره برگزار می شود. در این ورزشی 22 نفر با یک توپ فوتبال روی چمن های طبیعی یا مصنوعی به منظور گل زدن به دروازه انجام می شود. هر تیم یازده نفره در این بازی شامل چند مهاجم، هافبک، مدافع و یک دروازه‌ بان می باشد که توسط سر مربی هیشان در زمین چیده می‌شوند و مانند یک سیستم عمل می ‌کنند که سیستم فوتبال نامیده می‌ شود. همچنین امروزه بیش از ۲۵۰ میلیون فوتبالیست در بیش از ۲۰۰ کشور وجود دارند که هر چهار سال یک بار به پیشواز جام جهانی می روند. کافیست در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین مربی فوتبال ایران و لیگ های برتر آشنا شوید و بدانید که بهترین مربی تاریخ قوتبال ایران و جهان چه کسی می باشد.

تاریخچه ورزش فوتبال


آیا می دانید تاریخچه این ورزش هیجانی که در سر تا سر دنیا از پیر و جوان طرفدار دارد به چند سال پیش بر می گردد؟ قدمت این ورزش هیجانی به چندین سده پیش از میلاد بر می گردد. ورزش فوتبال در ابتدا از کشور چین شروع شد و با گذشت زمان در یونان و روم نیز رواج پیدا کرد.
فوتبال مدرنی که امروزه تماشاچی های زیادی دارد در سال 1866 در مدارس انگلستان شکل گرفت و به تدریج گسترده پراکندگی آن همه ی جهان را زیر پوشش خود قرار داد. همچنین با پدید آمدن سازمان فیفا در سال 1904 و ایجاد رقابت های جام جهانی فوتبال این ورزش محبوب تر از قبل شد.

بهترین مربی فوتبال ایران
درباره ورزش هیجانی فوتبال


این ورزش هیجانی در دو نیمه 45 دقیقه ای با 11 بازیکن انجام می شود که در بازی های رفت و برگشتی گاهی وقت های اضافه و پنالتی نیز به آن افزوده می شود. طول زمین این بازی جهانی 90 تا 120 متر و عرض آن 45 تا 90 متر است. جام جهانی این ورزش هیجانی از بزرگ ترین رویداد های ورزشی در تمام کشور ها می باشد که هر چهار سال یک بار یکی از کشور ها میزبان برگزاری آن می باشد.
علاوه بر جام جهانی مسابقه های بین المللی دیگری مانند بازی‌ های المپیک تابستانی، جام کنفدراسیون‌ها، جام باشگاه‌ های جهان، جام ملت ‌های اروپا و لیگ قهرمانان اروپا نیز رایج است. لیگ های زیاد دیگری مانند لا لیگا و لیگ برتر انگلستان در سایر کشور های جهان به وجود آمده است که نوعی مسابقات داخلی همانند فوتبال محسوب می شوند. از طرفی دیگر فوتبال همانند سایر رشته های ورزشی دیگر ضوابطی دارد که قوانین فوتبال نامیده می ‌شوند که هر کس خلاف آن ها عمل کند توسط فیفا تنبیه می شود.

خرید توپ فوتبال را در فروشگاه ورزشی آسان اسپرت انجام دهید.


بهترین مربی فوتبال ایران


یک تیم فوتبال برای برندن جام جهانی و بالا بردن پرچم کشور خود باید بهترین عملکرد و توانایی را داشته باشد و این عملکرد و مهارت تنها با مربی های فوق العاده امکان پذیر است. آیا شما هم از بهترین مربی فوتبال ایران بی خبر هستید؟ یا شما هم نمی دانید که بهترین مربی فوتبال ایران کیست که تیم ملی ما انقدر موفق است؟ جواب همه ی سوال های شما در مورد بهترین مربی فوتبال ایران پیش ماست. در ادامه برخی از بهترین مربی فوتبال ایران را برای آگاهی هر چه بیشتر شما مطرح کرده ایم :
• حسین فرکی : این فرد در ابتدا مربی تیمی شد که فصل قبل از نامزد های سقوط به لیگ دسته یک محسوب می شد. این فرد با اینکه آن که مانند سایر تیم ها فصل بدنسازی و آماده سازی را سر وقت آغاز نکرد تیم را با هدایت خوب در جاده موفقیت قرار داد. در حقیقت این مربی تا اینجای کار خود نشان داده است که موفقیت تیمی تنها در اختیار داشتن ستاره ها و پول خرج کردن های زیاد نمی باشد بلکه این فرد نشان داده که موفقیت پیروی کردن از تاکتیک های روز و همدلی و تعصب تیمی خلاصه می باشد.
• عبدالله ویسی : این مربی جوان وقتی از نیمه های فصل نهم تیم صبای قم را تحویل گرفت هیچ کسی مربی گری و تیم اش را قبول نداشت. با گذشت زمان این فرد نه تنها جایگاه تیم صبا را در لیگ حفظ کرد بلکه برای حضور در لیگ دهم نیز بدون اتکا به نام ها تلاش کرد با تشکیل تیمی جوان در کنار تنها چند بازیکن با تجربه هسته تیمی قابل احترام و غیرقابل پیش بینی را تشکیل دهد.
• امیر قلعه نویی : این مربی به استاد جمع و جور کردن تیم ها و قرار دادن آن ها در سریع ترین زمان ممکن در ردیف تیم های مدعی می باشد. این مربی که برای دو فصل پشت سر هم تی سپاهان را قهرمان لیگ نهم و دهم کرد، برای فصل یازدهم به تیم تراکتور سازی آمد تا هواداران پرشور تبریزی که سودای قهرمانی دارند به درجات خوبی برسند.

بهترین مربی تیم ملی فوتبال ایران
بهترین مربی لیگ برتر ایران


اگر شما هم جزو طرفداران این ورزش هیجانی هستید غیر ممکن است که بهترین مربی لیگ برتر ایران را نشناسید. در ایران مربی های زیادی در لیگ برتر وجود دارند که در ادامه اطلاعاتی جامع از چند تا بهترین مربی لیگ برتر ایران برای شما فراهم کرده ایم تا با آشنایی با این افراد اطلاعات خود را از این ورزش در ذهن تان تکمیل کنید. بهترین مربی لیگ برتر ایران عبارتند از :
• یحیی گل‌ محمدی 49 ساله در تیم پرسپولیس
این فرد که در مرز 50 سالگی قرار دارد در نیمه مربی های مسن لیگ قرار گرفته و از مربیان صاحب سبک در فوتبال است.
• مجید نامجو مطلق 53 ساله در تیم استقلال
این فرد نیز با 53 سال سن در جمع مربیان مسن لیگ است و این فرد بیشتر به عنوان مربی فعالیت کرده است تا سر مربی.
• جواد نکونام 39 ساله در تیم فولاد خوزستان
این مربی که با تیم اهوازی سهمیه آسیا را هم کسب کرد با 30 سال سن در جمع مربیان زیر 40 سال قرار گرفته است.
• بهنام سراج 49 ساله در تیم صنعت نفت آبادان
تیم نفتی ‌ها که در فصل قبل با این مربی لیگ را به پایان رساندند به احتمال زیاد با این مربی هم وارد لیگ بیستم می ‌شوند.

برای ثبت نام کلاس فوتبال کلیک کنید.

بهترین مربی پرسپولیس
بهترین مربی تاریخ فوتبال ایران


اگر ایرانی و عاشق فوتبال باشید باید با بهترین مربی تاریخ فوتبال ایران نیز آشنا باشید در اصل غیر ممکن است که یک ایرانی بهترین مربی تاریخ فوتبال ایران را نشناسد به خصوص که عاشق ورزش فوتبال هم باشد. در ادامه برای شما اسم تعدادی از بهترین مربی تاریخ فوتبال ایران را همراه با چکیده ای از دستاورد های انان مطرح کرده ایم. بهترین مربی فوتبال ایران عبارت است از :
• امیر قلعه نوعی با 4 قهرمانی
این مربی 2 بار با استقلال و 2 بار با سپاهان در لیگ برتر فوتبال ایران به قهرمانی رسیده است.
تنها مربی تاریخ فوتبال ایران امیر قلعه نوعی با 4 عنوان قهرمانی البته با دو تیم مختلف در لیگ برتر فوتبال ایران است.
• علی پروین با 3 قهرمانی
این مربی با 3 قهرمانی در تیم پرسپولیس در سال های 77، 78، 80 رکوددار قهرمانی در لیگ فوتبال ایران می باشد.
• حسن حبیبی با 2 قهرمانی
یکی از برزگترین مربیان پاس حسن حبیبی می باشد این فرد در سال‌ های 55 و 56 توانست 2 بار متوالی این تیم را قهرمان لیگ کند.

کلاس فوتبال

آموزش فوتبال


بهترین مربی حال حاضر ایران


به علت نیمه کاره و نا تمام ماندن بازی های لیگ برتر بهترین مربی فوتبال ایران امسال معرفی نشده اند اما بهترین مربی حال حاضر ایران که در سال 98 فعالیت داشته است فردی به نام گابریل کلدرون سر مربی سابق تیم پرسپولیس می باشد. این فرد علاوه بر بهترین مربی فوتبال ایران بودن بیشترین میانگین امتیازی را به دست آورده است. بهترین مربی حال حاضر ایران فردی به نام ساکت الهامی می باشد.
این فرد با هدایت سرخ پوشان به آذربایجان و نتیجه های درخشان تیم اش بیشترین میانگین امتیازی را به دست آورده است. یکی دیگر از بهترین مربی حال حاضر ایران فردی به نام آندره ‌استراماچونی ایتالیایی می باشد که سر مربی سابق تیم استقلال بوده است که با میانگین امتیازی 6.2 جزو بهترین مربی های ایران قرار گرفته است. در حقیقت بهترین مربی حال حاضر ایران الهامی می باشد که هم اکنون نیز مشغول فعالیت در لیگ برتر ایران می باشد.


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران


انتخاب کردن سر مربی جدید برای تیم ملی ایران امروزه به یکی از سخت ترین و دشوار ترین تصمیم های ورزش فوتبال در ایران شده است. زیرا امیر قلعه نویی اعلام کرده است که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران را نپذیرفته است و از سمت دیگر برخی مخالفت‌ ها حضورعلی دایی را در در سرمربی تیم ملی فوتبال ایران منتفی کرده است. دراگان اسکووچیچ سرمربی تیم صنعت نفت آبادان که 2 روز پیش از جدایی ‌اش از این تیم رسمی شد چند روز پیش وارد فدراسیون فوتبال شد تا مذاکرات نهایی را برای سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شدن را انجام دهد.

مربی فوتبال
بهترین مربی فوتبال جهان


بسیاری از افراد آنقدرعاشق ورزش فوتبال هستند که علاوه بر پیروی کردن اخبار مربوط به ورزش کشور ایران همواره اخبار مربوط به بهترین مربی فوتبال جهان را هم دنبال می کنند. در ادامه برای شما برخی از بهترین مربی فوتبال جهان را برای شما معرفی کرده ایم تا بیشتر از قبل با این ورزش پرطرفدار جهانی آشنا شوید. بهترین مربی فوتبال جهان عبارتند از :
• فرگوسن
این مربی با 26 سال مربیگری منچستریونایتد 13 بار قهرمان انگلیس، 5 بار قهرمان جام حذفی و 2 بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.
• والری لوبانوفسکی
این مربی اوکراینی دارای 8 بار قهرمانی در لیگ برتر شوروی، 6 بار جام حذفی شوروی می باشد.
• ارنست هاپل
این مربی اتریشی که در جام جهانی 1978 با هلند به فینال رسید مغلوب آرژانتین میزبان شد همچنین این مربی 2 بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است.
• هلنیو هررا
این مربی آرژانتینی در لالیگا با تیم های اتلتیکو مادرید و بارسلونا 4 بار قهرمان لالیگا شد و با اینترمیلان 3 بار اسکودتو را بالای سر برد.
• مت بازبی
این مربی اسکاتلندی که دوران شکوه منچستریونایتد را آغاز کرد 5 بار قهرمان جزیره شد و 2 بار هم جام حذفی را بالای سر برد.


فهرست مربیان تیم ملی فوتبال ایران


فوتبال تیم ملی کشور عزیزمان از سال 1320 فعالیت رسمی خود را با انتخاب حسین صدقیانی آغاز کرد و در این 66 سال 40 مربی از داخل و خارج هدایت آن را بر عهده گرفتند. همچنین به غیر از این مربی‏ حسین فکری، محمود بیاتی، پرویز دهداری، جلال طالبی و برانکو ایوانکوویچ نیز تا کنون در دو مقطع مختلف هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفته و در فهرست مربیان تیم ملی فوتبال ایران نیز حضور دارند. در ادامه فهرست مربیان تیم ملی فوتبال ایران را برای علاقه مندان این ورزش مطرح کرده ایم. فهرست مربیان تیم ملی فوتبال ایران به شروح زیر است :
• حسین صدقیانی (از سال 1320 تا 1327)
• آلفرد جیمز گیبل (از 1327 تا 1328)
• حسین صدقیانی (از 1328 تا 1329)
• مصطفی سلیمی (از سال 1329 تا 1333)
• ادموند مایوفسکی (از سال 1333 تا 1335)
• ژوزف مزاروش (از سال 1336 تا 1339)
• حسین فکری (از سال 1340 تا 1344)
• گئورگی شوش (از سال 1344 تا 1345)
• حسین فکری (درسال 1346)

قوانین فوتبال

• محمود بیاتی (از سال 1347 تا 1348)
• زدراکو رایکوف (از سال 1348 تا 1349)
• ایگور نتو (از سال 1349 تا 1350)
• پرویز دهداری (از سال 1350 تا 1351)
• محمد رنجبر (درسال 1351)
• فرانک اوفارل (از سال 1353 تا 1355)
• حشمت مهاجرانی (از سال 1955 تا 1957)
• حسن حبیبی (از سال 1357 تا 1359)
• پرویز ابوطالب (در سال 1359)
• اصغر شرفی (از سال 1359 تا 1360)
• جلال چراغپور (از سال 1361 تا 1362)
• محمود یاوری (در سال 1362)

تیم ملی فوتبال ایران
پر افتخار ترین مربیان فوتبال ایران


امیر قلعه ‌نویی با هدایت تیم‌ های مختلف در ۴۸۴ بازی و کسب ۵ عنوان قهرمانی و ۴ نایب قهرمانی، با سابقه‌ ترین و پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران لقب گرفته است. این فرد که سر مربی فعلی سپاهان و پیشین تیم استقلال است در صدر فهرست پر افتخار ترین مربیان فوتبال ایران می باشد. این فرد 484 بار روی نیمکت‌ تیم‌ های استقلال، سپاهان، ذوب‌ آهن، مس کرمان، استقلال اهواز و تراکتور نشسته است.
پس از این فرد پر افتخار ترین مربیان فوتبال ایران مجید جلالی می باشد. مجید جلالی سر مربی فعلی گل گهر سیرجان با ۳۲۸ بازی در رده بعدی پر افتخار ترین مربیان فوتبال ایران قرار دارد و اختلاف زیادی با قلعه ‌نویی صدرنشین دارد. این فرد با هدایت ۱۱ تیم در لیگ برتر روی نیمکت تیم‌ هایی چون پاس، تراکتور و فولاد نشسته است و یک بار با پاس قهرمان لیگ برتر شده است. همچنین این فرد یک قهرمانی با سایپا و یک نایب ‌قهرمانی با پرسپولیس را در کارنامه خود دارد.

بهترین مربی فوتبال جهان
جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مقاله ورزشی به طور کلی با بهترین مربی فوتبال ایران، پر افتخار ترین مربیان فوتبال ایران، فهرست مربیان تیم ملی فوتبال ایران، بهترین مربی فوتبال جهان، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و … آشنا شدید. در پایان امیدوار هستیم مطالب گفته شده فوق در مورد مربیان فوتبال برای شما مفید واقع شده باشد و نهایت بهره را از آن برده باشید.

رزرو زمین چمن از طریق سایت آسان اسپرت امکان پذیر است.
رزرو زمین چمن
نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *