کیک بوکسینگ چیست؟ آشنایی با ورزش کیک بوکسینگ + فواید

کلاس کیک بوکسینگ

آیا به دنبال یک رشته رزمی هیجانی هستید؟ آیا می خواهید مهارت های خود را در یکی از رشته های رزمی تقویت کنید؟ تبریک می گوییم چون هم انتخاب درستی کرده اید و هم به جای درستی آمده اید. یکی از رشته های رزمی پر طرفدار در تمام دنیا کیک بوکسینگ می باشد که ترکیبی از رشته های کاراته و بوکس است. چه به سراغ کیک بوکسینگ بانوان و چه سراغ کیک بوکسینگ اقایان بروید ابتدا باید بدانید کیک بوکسینگ چیست و هدف آن چه می باشد. هدف کیک بوکسینگ که در تمام دنیا به خصوص بین جوانان محبوبیت پیدا کرده است دفاع کردن از خود و به دست آوردن آمادگی جسمانی می باشد. این رشته ورزشی هیجانی و پر طرفدار که 43 سال از ابداع آن می گذرد دارای کمربند های مختلفی مانند سفید، زرد، نارنجی، سبز، آبی، قهوه ای، مشکی، دان ۱ الی دان ۹، کمربند فایتری می باشد. اگر به دنبال رو فرم نگه داشتن بدن خود هستید باید بگوییم که کیک بوکسینگ یکی از بهترین راه های روی فرم نگه داشتن بدن است. این ورزش رزمی قوانین سختی مانند کاراته ندارد و به دلیل همین کم بودن و سخت نبودن قوانین محبوبیت پیدا کرده است. به طور کلی اگر در ادامه با ما همراه باشید شما را از یک فرد صفر به یک فرد مبتدی در این رشته ورزشی با اطلاعاتی که به شما می دهیم تبدیل می کنیم.

نگاهی به تاریخچه کیک بوکسینگ


وقتی به سراغ هر رشته ورزشی مانند کیک بوکسینگ می روید باید اطلاعاتی در مورد آن مانند تاریخچه اش داشته باشید تا بتوانید با یادگیری مهارت های لازم به یک فرد حرفه ای تبدیل شوید. ریشه اصلی این رشته ورزشی رزمی پر طرفدار به 2000 سال پیش در آسیا بر می گردد. رشته کیک بوکسینگ در دهه 1960 میلادی در ژاپن به همراه رقابت های آن اوج گرفت و شناخته شد.
کسانی که این رشته ورزشی را پیدا کردند افرادی به نام اوسامو ناگوچی و تاتسو یامادا بودند. کیک بوکسینگ آمریکایی نیز در دهه 1970 توسط افرادی به وجود آمد که مانند کیک بوکسینگ ژاپنی بود. پس از این تاریخ ها به مرور زمان این رشته رزمی در تمام قاره ها محبوبیت پیدا کرد و افراد زیادی به سراغ کیک بوکسینگ رفتند و در آن به صورت جدی فعالیت کردند.

تاریخچه کیک بوکسینگ


کیک بوکسینگ چیست؟


پس از دانستن تاریخچه کیک بوکسینگ، این رشته ورزشی رزمی باید بدانید کیک بوکسینگ چیست؟ به عبارتی ساده تر شما به عنوان یک ورزشکار از تمام چیزهای این رشته ورزشی باید سر در بیاورید به همین دلیل ما می خواهیم به طور کلی به شما بگوییم کیک بوکسینگ چیست. از این رو ابتدای کار می خواهیم به شما بگوییم اگر به دنبال روی فرم نگه داشتن بدن خود و رها شدن از شر چربی هایتان هستید کیک بوکسینگ یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید به سراغ آن بروید می دانید چرا؟
چون این رشته رزمی با ترکیب حرکات هوازی و قدرتی باعث افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه چربی سوزی بیشتر در بدن شما می ‌شود. برای اینکه بیشتر بدانید کیک بوکسینگ چیست باید بگوییم که کیک بوکسینگ رشته ‌ای رزمی است که از ترکیب بوکس، موی تای و کاراته ایجاد شده و در کلاس‌ های کیک بوکسینگ این رشته ‌های رزمی با هم ترکیب می ‌شوند و حاصلش ورزشی هوازی و قدرتی می‌ شود.
وقتی شما به جلسات این رشته ورزشی بروید تا بدانید کیک بوکسینگ چیست ایتدا با موسیقی های تند و ورزش های هوازی سریع مواجه می شوید. سپس مربی های کیک بوکسینگ با مشت ردن و لگد زدن آموزش های لازم را شروع می کند تا حرکات کیک بوکسینگ را به خوبی یاد بگیرید. تمرینات کیک بوکسینگ به دلیل اینکه تمام بدن شما را درگیر می کند علاوه بر کالری سوزاندن باعث می شود این نواحی تقویت شوند.

ثبت نام در کلاس کیک بوکسینگ را در سایت آسان اسپرت انجام دهید.

کیک بوکسینگ چیست


سبک های کیک بوکسینگ


دوست دارید در کنار دانستن کیک بوکسینگ چیست سبک های کیک بوکسینگ را هم بدانید؟ کمی صبور باشید تا در کنار دانستن کیک بوکسینگ چیست با سبک های کیک بوکسینگ نیز آشنا شوید. اگر می خواهید در مسابقه این رشته ورزشی رزمی به درجات بالایی برسید باید شیوه ها یا همان سبک های کیک بوکسینگ مانند فول کنتاکت، سمی کنتاکت، لایت کنتاکت و لوکیک را به خوبی یاد بگیرید چون این شبک ها اصلی ترین روش هایی هستند که برای پیروزی باید آن ها را یاد بگیرید. بد نیست بدانید که این رشته رزمی در کشور های مختلف به شکل های متفاوتی می باشد که برای اطلاعات بیشتر شما در ادامه اشاره ای به چند مورد از مهم ترین آن ها کرده ایم.
• آدی تادا یا کیک بوکسینگ هندی : در این نوع کیک بوکسینگ باید از ضربه های زانو، آرنج و حمله کردن به پیشانی استفاده کنید.
• لت وی یا کیک بوکسینگ برمه ای : در این نوع کیک بوکسینگ باید از ضربه های زانو، آرنج و سر استفاده کنید و ممکن است تمام نقاط بدنتان بدرگیر شود.
• موی تای یا تای بوکسینگ : یکی دیگر ای نوع های کیک بوکسینگ می باشد که در آن می توانید تنها از ضربات آرنج و زانو در آن استفاده کنید.

فواید و تاریخچه کیک بوکسینگ


فواید کیک بوکسینگ بانوان

• آب کردن سریع چربی ها

یکی از فواید کیک بوکسینگ که بیشتر برای خانم ها است یا بهتر است بگوییم بر روی بدن خانم ها اعمال می شود آب شدن چربی های اضافی می باشد. چون این رشته ورزشی پمپاژ قلبی را سرعت می بخشد در نتیجه سوختن کالری ها و چربی ها بالا می رود. به طوری که در کیک بوکسینگ بانوان می توانید در یک ساعت 750 کالری بسوزانید. چون پمپاژ سریع قلبی یکی از راه های خلاص شدن چربی های اضافه می باشد که کیک بوکسینگ آن را دارا می باشد.
• هماهنگی تمام بدن
یکی دیگر از فواید کیک بوکسینگ بانوان و اقایان هماهنگی تمام بدن با یکدیگر می باشد. چون این رشته ورزشی رزمی شما را وادار می کند که از تمام اعضای بدنتان برای مبارزه استفاده کنید. همچنین با درگیر کردن مرکز بدن در نهایت هماهنگی بدنتان بهبود می بخشد. اگر این رشته ورزشی را به صورت طولانی مدت انجام دهید علاوه بر این موارد بدنتان منعطف نیز می شود.
• رهایی از استرس و خشم
یکی از بارزترین فواید کیک بوکسینگ بانوان و اقایان رها شدن از استرس و خشم می باشد. به عبارتی ساده تر با استفاده از کیک بوکسینگ می توانید از شر استرس و خشم خود که به دلایل متعدد به وجود آمده است خلاص شوید. همچنین با کیک بوکسینگ می توانید خواب خود را بهبود ببخشید و تمرکز بالایی برای خود رقم بزنید. چون کیک بوکسینگ باعث ترشح اندروفین می شود چیزی که مستقیما با استرس دشمن است.

کیک بوکسینگ چیست و آموزش تکواندو و آشنایی با مربی تکواندو را در وبلاگ ورزشی آسان اسپرت مطالعه نمایید.


روش مبارزه کیک بوکسینگ در مسابقه


برای اینکه بدانید کیک بوکسینگ چیست باید بدانید روش مبارزه در این رشته رزمی به چه صورت است. مسابقات این رشته رزمی هیجانی در یک زمین مربع شکل که 16 الی 20 فوت است و دور تا دور آن طناب پیچیده می باشد. همچنین زمان این رشته ورزشی بطوری است که در 3 راند 3 دقیقه ای برگزار می شود و هر فرد می تواند در بین هر یک از راند ها یک ساعت استراحت کند. برای اینکه بیشتر بدانید کیک بوکسینگ چیست باید گفت که در حین مسابقه یک داور، یک پزشک کنترل و سه قاظی بالای سر شما برای نظارت هستند.
کیک بوکسینگ داخل رینگ یا تاتامی برگزار می شود و دارای کمربند دان همانند سایر رشته های ورزشی می باشد. در مسابقات آماتور کیک بوکسینگ راند ها به شکل دو راند 2 دقیقه ای برگزار می شود و در صورت مساوی شدن کار به راند سوم کشیده می شود. حتی برای اینکه بیشتر بدانید کیک بوکسینگ چیست جالب است بگوییم به افرادی که در مبارزات کیک بوکسینگ شرکت می ‌کند فایتر می‌ گویند. ضربات مشت به سر حریف در کیک بوکسینگ دارای ۱ امتیاز و ضربات پا به سر در کیک بوکسینگ دارای ۲ امتیاز می ‌باشد.

حرکات و تاریخچه کیک بوکسینگ

قوانین کیک بوکسینگ


آیا می خواهید همانند دانستن کیک بوکسینگ چیست قوانین کیک بوکسینگ را هم بشناسید؟ کمی صبور باشید تا همانند کیک بوکسینگ چیست شما را با قوانین کیک بوکسینگ آشنا کنیم. هر رشته ورزشی دارای یک سری قاعده و قانون می باشد که بازیکنان برای موفقیت باید از آن ها پیروی کنند به همین دلیل رشته ورزشی کیک بوکسینگ نیز از این قاعده مستثنا نبوده و دارای قاعده و قانون می باشد. به همین دلیل در ادامه سعی کرده ایم شما را با قاعده ها و قوانین کیک بوکسینگ که باعث پیروز شدن شما می شوند را بیان کنیم.
برای مثال یکی از قوانین کیک بوکسینگ برای کسانی که خواهان برنده شدن هستند این است که می توانند حریف خود را ناک اوت کنند یا آنقدر به او آسیب بزنند که دیگر توانایی روی پا ماندن نداشته باشد. به این مظور اگر حملاتتان افزایش یابد امتیاز های بیشتری به دست می آورید و پیروز میدان هستید. همچنین باید گفت که تمام فن های کیک بوکسینگ بر پایه هفت قانون است که به آن قوانین کیک بوکسینگ می گویند. این فن ها عبارت هستند از فاصله، دفاع، فریب، زمان، قدرت، پایداری و مشت. اگر شما تمامی این فن ها را بلد باشید گویی هفت قانون کیک بوکسینگ را یاد گرفته اید در نتیجه قطعا پیروز مسابقه خواهید بود.

کلاس کیک بوکسینگ

خرید لباس ورزشی را در فروشگاه ورزشی آسان اسپرت مطالعه کنید.

نگاهی به بوکس و کیک بوکسینگ

آیا دوست دارید فرق بوکس با کیک بوکسینگ را بدانید؟ آیا بوکس را با کیک بوکسینگ اشتباه می گیرید؟ دیگر نگران نباشید زیرا در این بخش می خواهید به شما چند فرق بوکس با کیک بوکسینگ را بگوییم تا دیگر این دو رشته رزمی را با یکدیگر اشتباه نگیرید. ورزش بوکس در راند های 3 دقیقه ای و با کنترل دقیق داور وسط در داخل رینگ انجام می شود و هدف دو طرف مبارزه گرفتن امتیاز به وسیله وارد کردن ضربات و به زانو درآوردن رقیب می باشد.
کیک بوکسینگ که یکی از رشته های رزمی مانند بوکس است به صورت تمام ایستاده و بر مبنای لگد زدن و مشت زدن می باشد. کیک بوکسینگ از کاراته و موای تای مشتق گرفته شده و به عنوان نوعی دفاع شخصی، ورزش تناسب اندام یا نوعی ورزش رزمی شناخته مي شود. مسابقه ها در یک زمین مربع شکل محصور شده با طناب به اسم رینگ برپا مي شود.

برای ثبت نام در کلاس کیک بوکسینگ کلیک کنید.

اموزش و تاریخچه کیک بوکسینگ

فرق بوکس با کیک بوکسینگ چیست؟

پس از آشنایی با بوکس و کیک بوکسینگ بد نیست فرق بوکس با کیک بوکسینگ را بدانید تا دیگر این دو رشته رزمی را اشتباه نگیرید می دانید چرا؟ چون خیلی از افراد به دلیل شباهت های زیاد این دو رشته رزمی به سراغ یکی از آن ها می روند و می بینند آن چیزی که تصور می کرده اند نیست و این اشتباه به دلیل ندانستن فرق بوکس با کیک بوکسینگ است. از این رو ما در ادامه به بررسی فرق بوکس با کیک بوکسینگ پرداخته ایم تا همانند کیک بوکسینگ چیست اطلاعاتی از بوکس نیز کسب کنید.
بوکس
• در بوکس فرد فقط می تواند از مشت های خود استفاده کند.
• در بوکس فرد حق استفاده از ضربات پا را ندارد.
• فرد بوکسر دارای ضربات پای ضعیفی می باشد.
• مسابقه های بوکس در رینگ برپا مي شود.
• در بوکس از مشت و ضربات پا استفاده می شود.
کیک بوکسینگ
• در کیک بوکسینگ حمله کردن به فردی که بر روز زمین افتاده ممنوع است.
• کیک بوکسینگ ترکیبی از رشته های موی تای و کاراته است.
• در کیک بوکسینگ نیز می توان از مشت و ضربات پا استفاده کرد.

• کیک بوکسینگ نیز همانند بوکس در رینگ برگزار می شود.


کیک بوکسینگ

جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مطلب سعی کردیم به سوال شما در خصوص کیک بوکسینگ چیست پاسخ دهیم تا تمامی سوال های ریز شما با دانستن کیک بوکسینگ چیست برطرف شود. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین رشته های رزمی قدیمی در سر تا سر دنیا آشنا کنیم تا با فعالیت در آن نه تنها از بدنی خوش فرم بلکه از سلامت جسمانی بالایی برخوردار شوید. در پایان به شما توصیه اکید می کنیم به هیچ وجه ورزش کردن را از برنامه های روزانه خود حذف نکنید و همواره با دغدغه ها و مشغله های فراوان هم جایی برای آن در برنامه های روزانه تان باز کنید.
چون اگر می خواهید تا قبل از رسیدن به سن میان سالی و کهن سالی به انواع درد های مفصلی و بیماری های مزمن دچار نشوید باید به سراغ یکی از رشته های ورزشی بروید و چی بهتر از کیک بوکسینگ؟ در سخن اخر این مطلب امیدوار هستیم مطالب فوق در خصوص کیک بوکسینگ چیست برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید و از بدنی سالم و مقاوم برخوردار باشید چون سالم بودن برای همه است.

رزرو سالن رزمی
نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *