آموزش چتربازی به زبان ساده + فیلم آموزش چتر بازی

چتربازی یکی از مهیج ترین و جذاب ترین تفریح های هوایی می باشد که در کنار یک ورزش بودن یک بازی مفرح و نشاط آور است. شاید کمی قبل تر این ورزش بین عموم مردم انقدر محبوب نبود اما امروزه در تمام دنیا کمتر کسی است که نام چتر بازی را نشنیده باشد و به دنبال چتربازی کردن نرفته باشد. این ورزش جزو آن دسته از ورزش هایی می باشد که افراد مبتدی هم با آموزش چتربازی می توانند مشغول به آن شوند. از طرفی این ورزش به خودی خود دارای شاخه های مختلفی است که با مطالعه آن ها و مشاهده فیلم اموزش چتر بازی متوجه آن ها خواهید شد. اگر شما هم تا به امروز به سراغ این ورزش نرفته اید و نگران از بابت آموزش چتربازی بوده اید می خواهیم شما را راه بیندازیم به طوری که پس از مدتی به دنبال گواهینامه چتر بازی بروید. پس در ادامه برای چند دقیقه هم که شده با ما همراه باشید تا به آموزش چتربازی اتوماتیک و آموزش چتربازی سقوط آزاد همراه با نکات لازم بپردازیم.


مسابقات چتربازی


قبل از رفتن به سراغ آموزش چتربازی می خواهیم شما را با مسابقات این رشته ورزشی که توسط سازمان هوایی ترتیب یافته شده است و به دو صورت کلاسیک و مدرت دسته بندی می شود آشنا کنیم. مسابقات چتربازی عبارت هستند از :
• کلاسیک – هدف : هدف از پرش فرود آمدن در این مسابقه در دایره ای به شعاع 15 سانتی متر می باشد و بر این اصل به فرد امتیاز داده می شود. اگر فردی به بیرون از دایره فرود آید یک نمره منفی برایش در نظر گرفته می شود و هر درجه هم برای او به اندازه 16 سانتی متر محاسبه خواهد شد. این مسابقه از ارتفاع 900 تا 1200 متری انجام می شود که به صورت گروه های پنج نفره هم ممکن است.
• کلاسیک – استیل : پرش موجود در این مسابقه چتر بازی از ارتفاع 2200 متری انجام می شود. هدف از انجام این مسابقه حرکت های ازاد بدون هیچ گونه خطایی می باشد که باید در کوتاه ترین زمان هم انجام شود تا برنده مسابقه پس از تلاش های خود نمایان شود.
• مدرن – اف اس : این مسابقه به صورت تیم های چهار و هشت نفره که جمعه 72 حرکت مختلف است انجام می شود. این حرکات به صورت قرعه در این مسابقه معین می شوند تا هر گروه پنج یا شش حرکت را در ارتفاع 3000 متری انجام دهد. البته دقت داشته باشید در پرش های مسابقات اف اس علاوه بر فعالیت زیاد هماهنگی در درون گروه اهمیت اساسی دارد.
• مدرن – سی اف : مسابقات این نوع چتر بازی هم در تیم های چهار نفره انجام می شود که باید یک سری حرکات مختلف توسط قرعه مشخص شود تا هر فرد پنج الی شش حرکت را در ارتفاع 2000 متری بدون هیچ اشتباهی و با سرعتی بالا انجام دهد. در مسابقات این پرش هم نکته اصلی تلاش زیاد و هماهنگی درون گروه می باشد و باید به آن توجه ویژه ای داشت. علاوه بر آن در تیم ۸ نفره از ارتفاع ۲۵۰۰ متری چرخش انجام خواهد شد و انجام بیشترین چرخش در زمان مشخص شده امتیاز اصلی به شمار می رود.
• مدرن – اف اس و اس اس : مسابقات این چتر بازی در پرش های سقوط آزاد و هوانوردی با توجه به تجربه سه ساله به خاطر زیبایی کار بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با ادغام حرکات اجباری و آزاد فرد باید از ارتفاع ۴۰۰۰ متری به مدت ۴۵ ثانیه پرش کند که این پرش باید بدون نقص، درست و کامل باشد چون امتیاز دهی داوران در این مسابقه چتر بازی بسیار سخت است.

آموزش چتربازی


اطلاعات هواشناسی در چتر بازی


نکته ای که باید در این رشته ورزشی و بازی همواره گوشه ذهن تان باشد اطلاعات داشتن در خصوص هوا می باشد. به طور کلی برای انجام ورزش های هوایی مانند چتر بازی موضوع هوا شناسی بسیار مهم و حائز اهمیت است. شکل باد و ابر ها مهم ترین و اصلی ترین علائم مورد نیاز برای پرواز در اسمان همراه با چتر می باشد و عامل مهم دیگر گرما و تغییرات هوا است که در ادامه توضیحی مختصر در این خصوص داده ایم :
• تغییرات هوا : این تغییرات بصورت قائم هستند یعنی این نوع تغییرات با سرعت ۵ کیلومتر در ساعت در مناطق خاص جغرافیایی از پشت به سمت بلندی آمده و در قسمت ورود و خروج مناطق به صورت ضربه عمل می کند.
• تغییرات حرارت : با بالا رفتن توده هوای گرم به وجود می آید. این هوا با سرد تر شدن به هوای مه باعث تغییر مجدد حرارتی و مانع پرواز تبدیل می شوند که این نوع تغییرات عموما در مناطق سنگی کوهستانی، مناطق اسفالت و … به وجود می آید.

مطلب آموزش اسکی را در وبلاگ ورزشی آسان اسپرت مطالعه کنید.


آموزش چتربازی اتوماتیک


یکی از انواع چتربازی در دنیا چتربازی اتوماتیک می باشد که ما می خواهیم در این بخش به آموزش چتربازی اتوماتیک بپردازیم. چتر بازی اتوماتیک نوعی از چتر بازی می باشد که در آن چتر تان به صورت خودکار بعد از پرش از وسیله پرنده باز می شود. در این نوع چتر بازی شما هیچ دخالتی در باز کردن چتر تان ندارید که به همین منظور بیشتر برای کارهای نظامی از این نوع چتربازی استفاده می شود. در آموزش چتربازی اتوماتیک چتر به وسیله بندی که نام دیگر آن پیوند می باشد باز می شود که به بدنه بالگرد یا هواپیما و … وصل است.
وقتی شما پس از یادگیری آموزش چتربازی اتوماتیک از روی هواپیما و … بپرید این بند به صورت خودکار باعث باز شدن چترتان می شود و در صورتی که چتر دچار انحراف شد و باز نشد چتر کمکی که در جلوی تان است از نوع غیر اتوماتیک می باشد و با دست گیره ای که در روی ان تعبیه شده می تواند چتر کمکی را بنا به اختیار خود باز کنید. در آموزش چتربازی اتوماتیک بد نیست بدانید که چتر های ققنوس یکی از بهترین چتر های اتوماتیک می باشد.

آموزش چتربازی حرغه ای


آموزش چتربازی سقوط آزاد


چتربازی سقوط ازاد یکی دیگر از انواع چتربازی می باشد که ما می خواهیم در آموزش چتربازی سقوط آزاد شما را با آن آشنا کنیم. چتر بازی سقوط آزاد نوعی از چتر بازی است که شخص چتر باز اقدام به باز کردن چتر خود می کند. البته این روش چتر بازی به علت داشت کنترل بیشتر بر روی چتر، سرعت بالا، امکان پرش در سرعت بالای باد و امکان سقوط بیشتر برای چتر باز بیشتر مورد توجه است و افراد زیادی به دنبال آمزوش چتربازی سقوط آزاد در مراکز آموزش چتربازی هستند.
در آموزش چتربازی سقوط آزاد باید گفت این نوع چتر بازی حرفه ای و کاملا بر عکس اتوماتیک است یعنی پرنده چتر باز با چتر غیر اتوماتیک از ارتفاع مشخص می پرد و با سرعتی در حدود ۲۳۰ کیلومتر و یا بیشتر سقوط آزاد می کند و در ارتفاع ایمن چتر را به وسیله دست گیره و یا پایلوت شوت باز می کند. در آموزش چتربازی سقوط آزاد همچنین بد نیست بدانید از این نوع چتربازی در کاربرد های نظامی ام در کنار تفریحی استفاده می شود و دارای جایگاه ویژه ای در این بین می باشد.

چتربازی


اموزش انواع چتر ها در مراکز آموزش چتربازی


چتر های این رشته ورزشی با توجه به وزن خلبات و نوع پرواز دارای تیپ های مختلفی هستند که ما می خواهیم شما را با آن ها آشنا کنیم تا با اطلاعاتی مفید به سراغ مراکز آموزش چتربازی بروید. البته قبل از رفتن به مراکز آموزش چتربازی بد نیست بدانید تمامی چتر های این ورزش با توجه به تجربه، نوع عملیات و آموزش های انجام شده ۵ نوع مختلف هستند که ما به طور کامل آن ها را در ادامه برایتان مطرح کرده ایم تا مشکلی برای مراجعه به مراکز آموزش چتربازی نداشته باشید. انواع چتر ها در این ورزش و تفریح عبارت هستند از :
• ساختمان بال : چتر پرواز از ارتفاع دارای چهار قسمت کانوپی، طناب ترمز و طناب آویزان، قسمت های حمال و بخش هارنس است.
• کانوپی : فشار هوا درون چتر را تنظیم کرده و باعث باقی ماندن فرد در ارتفاعات بالا می شود و از جنس پارچه غیر قابل نفوذ در برابر هوا ساخته شده است.
• طناب های آویزان و ترمز : از جنس بسیار مقاوم و سبک درست شده و برای تحمل خلبان به کانوپی بصورت پراکنده متصل است که طناب های قسمت جلویی کانوپی و همچنین قسمت عقبی توسط یک حلقه در هم جمع شده اند.
• گیره های نگهدارنده : گیره های نگهدارنده طناب های قبه را به چتر متصل می کنند و زمانی که چتر به پرواز در می آید در جایشان متحرک هستند و علاوه بر ایجاد راحتی در پرواز نگهدارنده فشار هستند.
• بخش هارنس : قسمت نشیمن گاه خلبان را تشکیل می دهد. در واقع بخش های آویزان که دست و پای خلبان از داخل آن رد می شود است و جنس آن با توجه به نوع کاربرد می تواند متفاوت باشد.

برای ثبت نام در کلاس چتربازی به سایت آسان اسپرت مراجعه کنید.


فیلم اموزش چتر بازی اتوماتیک یا ؟


خیلی از افراد به دنبال فیلم اموزش چتر بازی اتوماتیک هستند اما واقعا فیلم اموزش چتر بازی اتوماتیک را به مطالب و نوشته های علمی ترجیح می دهید؟ درست است که فیم اموزش چتر بازی اتوماتیک هم دارای اطلاعات لازم در خصوص این نوع چتر بازی است اما ما می خواهیم در ماطلبی که بیان می کنیم نکات مهم تری هم بگوییم که شاید در فیلم اموزش چتر بازی اتوماتیک وجود نداشته باشد چون بیشتر فیلم اموزش چتر بازی اتوماتیک ها به نکات ریز توجه نمی شود.
به طور کلی در چتر بازی اتوماتیک به علت آن که باز شدن چتر به صورت اتوماتیک انجام می شود فرود ایمن یکی از مهم ترین مسائل می باشد که باید به ان توجه ویژه کرد. وقتی شما به مراکز آموزش چتربازی بروید ابتدا امادگی ها بدنی تان تست می شود. سپس در مراکز آموزش چتربازی پس از بررسی امادگی تان اموزش های لازم داده می شود تا حین فرود آمدن کم ترین ضربه به بدن تان وارد شود. به همین منظور در ادامه برخی نکات را که با رعایت شان می توانید با اسیب کم به جسم تان فرود بیاید را مطرح کرده ایم که عبارت هستند از :
• جفت کردن پا ها و به هم چسباندن زانو ها.
• خم کردن زانو ها.
• پایین گرفتن سر به اندازه ای که چانه شخص به سینه اش بچسبد.
• قرار گرفتن دست ها در کنار گوش به حالت نیمه مشت.
• صاف بودن کمر.

فیلم آموزش چتربازی


شرایط ثبت نام و گرفتن گواهینامه چتر بازی


با دانستن اطلاعات لازم برای چتر بازی تصمیم گرفته اید به سراغ گواهینامه چتر بازی در کنار آموزش چتربازی بروید؟ اگر به فکر گرفتن گواهینامه چتر بازی در کنار آموزش چتربازی هستید ابتدا تبریک ما را بپذیرید چون دست به انتخابی درست زده اید. برای اینکه به سراغ گرفتن گواهینامه چتر بازی بروید ابتدا باید سلامت جسمی و روانی تان مشخص شود که در این بین باید یک سری ویژگی ها داشته باشید تا گواهینامه چتر بازی نصیب تان شود که عبارت هستند از :
• سن باید از ۱۸ تا ۵۵ سال
• وزن باید بین ۴۵ تا ۱۱۵ کیلوگرم
• داشتن سلامتی معمولی بدون تنگی نفس، صرع و موارد حاد قلبی و نداشتن محدودیت حرکتی در دست ها، کتف و شانه
پس از داشتن ویژگی های فوق می توانید از سازمان هواپیمایی کشورمان گواهینامه چتر بازی خود را دریافت کنید. گواهینامه چتر بازی در این سازمان کاملا طبق استاندارد است چون با اصول و سخت گیری هایشان سعی در حفظ سلامت شما علاقه مندان عزیز به ورزش دارند.

خرید لباس ورزشی مردانه در فروشگاه آسان اسپرت امکان پذیر است.


اموزش کامل چتربازی با آگاهی از اصطلاحات


با اگاهی از اصطلاحات چتر بازی گویی اموزش کامل چتربازی دیده اید چون تنها با اگاهی از اصطلاحات یک ورزش است که می توانید از تمامی کلمات و حرکات آن اگاهی داشته باشید. به همین دلیل ما در ادامه به اموزش کامل چتربازی در خصوص اصطلاحات آن پرداخته ایم تا بدون رفتن به مراکز آموزش چتربازی بتوانید اموزش کامل چتربازی را ببینید. شایع ترین و مهم ترین اصطلاحات این ورزش و تفریح فوق العاده عبارت است از :
• هوابرد
• نیروی هوابرد
• فرود هوایی
• پیاده شدن هوایی
• حرکت هوائی
• هجوم هوابرد
• عملیات مشترک هوابرد
• سرپل هوایی
• منطقه فرود
• منطقه پرتاب
• تیم کنترل رزمی
• تیم پیشرو
• مربی بارریز
• برگ پرش
• برگبار
• محموله
• زمان بارگیری
• زمان آمادگی
• خدمه هواپیما

چتربازی چیست


جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی در خصوص این بازی و ورزش مفرح که شما را شاداب و سر زنده می کند بدهیم تا بدانید چتربازی چیست و اموزش کامل چتربازی آنقدر ها هم که فکر می کنید سخت نیست. در سخن اخر این مطلب هم امیدوار هستیم مطالب فوق در این خصوص برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن ها اوقات خوشی نه تنها برای خودتان بلکه برای دوستانتان هم رقم بزنید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *