تنیس چیست؟ آشنایی با تنیس + تحقیق در مورد رشته ورزشی تنیس

کلاس تنیس

عمر ورزش تنیس حدودا  به 150 سال پیش باز می گردد. زمانی که اشراف زادگان بریتانیا برای گذراندن اوقات فراغت خود این ورزش را باب کردند،  مردم هیچ کجای دنیا با این ورزش مهیج آشنا نبودند. پس از گذشت حدود یک قرن یعنی در سال 1988 ، این ورزش گران قیمت از مرزهای کشورهای بسیاری گذشت و در نهایت به بازی های المپیک پیوست. اکنون می توانیم بگوییم یکی از ورزش های مورد علاقه ی بسیاری از مردم جهان تنیس است و به آن عشق میورزند.

تنیس

بازی در زمین تنیس چگونه انجام میگیرد

راکت و توپ تنیس ابزار اصلی این بازی است. زمین تنیس توسط یک تور به دو نیم مساوی تقسیم می شود. هر بازیکن یا هر تیم در یکی از سمت های تور قرار می گیرند و تلاش میکنند بدون خطا توپ را سمت حرف یا حریفان خود پرتاب کنند. هر مسابقه در سه ست انجام می گیرد و کسی که امتیاز دو ست از سه ست را به دست بیاورد برنده بازیست. ست اول با 15 امتیاز، ست دوم با 30 امتیاز و ست سوم با 40 امتیاز تمام می شود. در این میان بازیکنان باید توپ را پس از یکبار برخورد با زمین خود به زمین حریف بازگردانند.

ورزش تنیس

باید ها و نباید های ورزش تنیس

هر ست با یک ضربه سرویس شروع می شود و توپی که از سمت یک تیم به سمت زمین تیم مقابل می رود، نباید با تور برخورد کند و اگر این اتفاق افتاد امتیاز از دست می رود. در زمان جا به جایی بازیکنان هر تیم در زمین تنیس فقط 90 ثانیه زمان برای استراحت دارند و قبل از بازی فقط 50 دقیقه فرصت گرم کردن به بازیکنان داده می شود.

اکثر قوانین در بازی های دو نفره و تک نفره یکسان است به غیر از اینکه در زمان زدن سرویس که به صورت ثابت اتفاق می افتد، نواحی کنار زمین در بازی انفرادی در بازی دو نفره که دوبل نامیده می شود، داخل زمین به حساب می آید. حضور 12 داورد در یک مسابقه جز باید های لاینفک این بازی است که با صبر زیادی در یک مسابقه تنیس حضور و آن را قضاوت می کنند.

آموزش تنیس

زمین تنیس باید چگونه باشد

زمین تنیس چهار نوع است که شامل زمین تنیس خاکی، زمین تنیس چمنی، زمین تنیس آسفالت و سالن تنیس می باشد. زمین تنیس به شکل مستطیل است که به وسیله یک تور به دو نیم تقسیم می شود و هر سمت به دو قسمت که شامل محل زدن سرویس و مرکز اصلی بازی است، جدا می گردد. زمین تنیس خاکی از جنس خاک رس است و رایج ترین زمین بازی به حساب می آید. طول زمین تنیس 123.88 و عرض آن 8.23 متر می باشد. اطراف زمین تنیس را برای افتادن توپ در نظر میگرند.

زمین تنیس

توپ تنیس

اگر تصمیم گرفتید که یک توپ تنیس مرغوب بخرید حتما به علامت USTA  و یا فدراسیون تنیس دقت کنید تا یک توپ ایده آل را خریداری کنید. جنس بیرونی توپ تنیس مخملی و به رنگ زرد است. وزن توپ تنیس بین 56.7  تا 58.5 متغیر است. اندازه توپ تنیس 6.35 تا 6.37 می تواند باشد. اگر می خواهید یک توپ تنیس مرغوب تهیه کنید حتما سراغ کمپانی مطرح ویلسون بروید.

تجهیزات بازی تنیس و لوازم تنیس را از فروشگاه ورزشی آسان اسپرت بخیرید.

راکت تنیس

انتخاب یک راکت مناسب نسبت به میزان چرخش بازیکنان متفاوت است ولی عموما مساحت یک راکت مناسب 90 تا 110 اینچ و طول آن 27 اینچ می باشد. طرز صحیح گرفتن یک راکت در دست بسیار مهم است و تقریبا یکی از عواملی است که شما را تبدیل به یک برنده و یا بازنده می کند. اندازه راکت تنیس با معیار گریپ در نظر گرفته می شود برای بانوان 1 تا 3 و برای آقایان 2 تا 4 در گریپ است.

باید سعی کنید راکت تنیس را به راحتی در دست خود حرکت دهید اما زاویه چرخشی آن نباید مدام تغییر کند و ضربات شما را تبدیل به ضربات با قدرت کم بکند.

حرفه ایی ها در مسابقات بزرگ مثل Grand Slam که شامل 4 مسابقه است در انتخاب تور راکت تنیس دقت بسیاری دارند که از جنس مناسبی باشد.

آموزش تنیس را در وبلاگ ورزشی سایت آسان اسپرت بخوانید.

رزرو زمین تنیس

بازی تنیس فواید بسیاری دارد

در تنیس بازی شش دنگ حواس شما باید پی بازی تان باشد. باید بدانید تنیس هم به نوعی شطرنج است و باید مراقب تمام رفتارهای تاکتیکی خود باشد. برای این کار باید تمرکز حواس بالایی داشته باشید تا تمامی رفتارهای حریف را در نظر بگیرید و در زمان مناسب ضربه مناسبی در بهترین جهت وارد کنید. پس تنیس بازی راهی است تا ضمیر خوداگاه  و ناخودگاه شما را در یک راستا قرار گیرد و تمرکز حواستان را بالا ببرد. رشد عضلات درونی و قدرت ماهیچه های بدن از مواردی است که فیزیک بدن ورزشکار در این ورزش به شدت تغییر می دهد. البته افزایش اعتماد به نفس در حین انجام این ورزش هم از فواید تنیس است.

تنیس خاکی چیست؟

با تحقیق در مورد ورزش تنیس و اینکه تنیس چیست به انواع ورزش تنیس مانند تنیس خاکی پی خواهیم برد.برای دانستن اینکه تنیس خاکی چیست باید در مورد انواع زمین تنیس اطلاعات کسب نمایید.تنیس خاکی در زمین خاکی ( خاک رس )برگزار می شود و از قوانین تنیس کلی پیروی می کند

چگونه به یک تنیسور قوی تبدیل شوید؟

البته در این ورزش باید به شدت سریع باشید و در کنار سرعت بالا باید قدرت دستان خود را به شدت بالا ببرید. همان گونه که پیش تر گفتیم تمرکز حواس از نکات کلیدی این بازی است، پس باید دقیق و با هوش باشید.

آموزش تنیس

قبل از هر چیزی در یک کلاس معتبر ثبت نام کنید و به این ورزش به عنوان یک ورزش حرفه ایی نگاه کنید. داشتن راکت تنیس مناسب از جمله مواردی است که به یک بازیکن در ارائه یک بازی خوب بسیار کمک می کند. در مقابل فواید بسیار در این ورزش، ضرر هایی نیز از جمله گرفتگی عضلات و بسیاری از آسیب های این چنینی نیز وجود دارد که نیازمند تمرکز، تمرین و دقت بسیاری است. باید بگوییم تنیس هنوز هم یک ورزش تجملاتی است اما بسیاری از افرادی که علاقه مند این ورزش هستند در مسابقات مختلف آن را دنبال و لذت بسیاری می برند.

در این مقاله ورزشی نتایج اکثر تحقیق در مورد ورزش تنیس مانند تنیس چیست،قوانین تنیس،فواید تنیس و تجهیزات بازی تنیس به شما ارائه شد.برای مطالعه مقالات بیشتر پیرامون ورزش تنیس به وبلاگ ورشی آسان اسپرت مراجعه نمایید.

رزرو زمیین نتیس
نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *