مشخصات لاکچری ترین و بهترین سالن های بسکتبال تهران [عکس]

کلاس بسکتبال

اگر کسی می خواهد در میانسالی و کهنسالی خود به انواع درد های مفصلی و بیماری های مزمن دچار نشود از همین الان در هر سنی که هست باید ورزش کردن را شروع کند. امروزه با مدرن شده جامعه و پیشرفت تکنولوژی ورزش های زیادی پدید آمده اند اما یکی از قدیمی ترین و بهترین ورزش ها بسکتبال می باشد. این ورزش مفرح و هیجانی که در سال 1891 در امریکا ابداع شد امروزه در سر تا سر جهان محبوبیت فراوانی همانند ورزش فوتبال دارد. در این بازی دو تیم پنج نفره در سالن هایی به شکل مستطیل با یک توپ شروع به بازی می کنند. هدف تمامی بازیکنان این ورزش پرتاب کردن توپ به داخل سبد هایی که در دو طرف زمین با قطر 46 سانتی است می باشد. در ادامه لیست هایی از بهترین سالن های بسکتبال تهران، سالن جدید بسکتبال در مناطق مختلف به همراه ویژگی های سالن بسکتبال آزادی لاکچری برای علاقه مندان این ورزش هیجانی تهیه کرده ایم. کافیست در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین سالن های بسکتبال آشنا شوید.

آشنایی با ورزش بسکتبال


اگر به عنوان یک فرد تازه کار به دنبال سالن های بسکتبال در تهران هستید ابتدا باید با برخی از قوانین، خطاها و … ورزش بسکتبال آشنا باشید. این ورزش هیجانی در چهار دوره ده دقیقه انجام می شود البته این زمان بیشتر اوقات دقیق نیست زیرا در این بازی مساوی شدن معنایی ندارد و انقدر بازیکنان به بازی ادامه می دهند تا امتیاز یک تیم بیشتر از تیم دیگر شود. همچنین زمان استراحت بین دوره اول، دوم، سوم و چهارم به طور کلی دو دقیقه می باشد.
استراحت بین دو نیمه نیز ده دقیقه است که به هر تیم در اخر پنج دقیقه وقت اضافه داده می شود. بعد از استراحت تیم ها بین دو نیمه زمین حمله و دفاع عوض می شود. همچنین باید بدانید زمان های گفته شده فوق زمان های واقعی بازي است. یعنی هنگامی که توپ در جریان نیست وقت بازي متوقف می شود. به عنوان مثال هنگامی که خطایی رخ داده است یا موقع پرتاب ازاد زمان در این بازی متوقف می شود تا مشکل به طور کلی برطرف شود. اجاره سالن بسکتبال


قوانین مهم بسکتبال


• قانون دبل
دریبل کردن که یکی از مهارت های اساسی این ورزش است زمانی شروع می شود که یک بازیکن کنترل توپ را در اختیار بگیرد و با پرتاب کردن و زدن آن در تماس با زمین مجددا آن را پیش از این که به بازیکن دیگری برخورد کند لمس نماید. همچنین زمانی مهارت دریبل کردن پایان می یابد که بازیکن با دست آن را بگیرد و یا اجازه دهد توپ در دست استراحت نماید. در قوانین بسکتبال بازیکن نمی تواند بعد از پایان دریبل کردن خود برای دومین بار اقدام به دریبل کردن کند.
• قانون رانینگ
بازیکنی که در بازی بسکتبال توپ را در اختیار دارد می تواند یک پای خود را به هر سمتی که می خواهد یک یا چند مرتبه حرکت دهد. رانینگ حرکتی است که بازیکن صاحب توپ در داخل زمین یک یا دو پای خود را بدون توجه به محدودیت فوق حرکت دهد یا گام های وی با دریبل های بازیکن تناسب نداشته باشد.رزرو سالن بسکتبال


خطاهای ورزش بسکتبال


• خطای شخصی : از انواع خطاهای شخصی در بازی بسکتبال می توانیم به بلاک کردن، شارژ کردن، دفاع از پشت سر، تماس با دست، نگه داشتن، استفاده غیر قانونی از دست ها، هل دادن و اسکرین اشاره کرد.
• خطای طرفین : در بازی بسکتبال خطای طرفین خطایی است که دو بازیکن مخالف روی همدیگر در یک زمان انجام می دهند.
• خطای غیر ورزشی : خطای فردی است که به طور عمد روی بازیکن با توپ و یا بدون توپ صورت مي گیرد.
• دیسکالیفه : هر گونه خطایی خارج از روحیه ورزشکاری را با دیسکالیفه جریمه و دو پرتاب ازاد همراه با مالکيت توپ از وسط زمین به رقیب داده می شود.
• خطای تیمی : در هر ده دقیقه تیمی که خطا های انجام شده آن بیش از ۴ خطا باشد مرتکب خطای تیمی شده است.

آموزش بسکتبال


سالن های بسکتبال در تهران


اگر شما هم جزو افرادی هستید که می خواهید در بهترین سالن های بسکتبال تهران تمرین کنید و به یک فرد حرفه ای تبدیل شوید دیگر لازم نیست نگران باشید. چون که در ادامه تعدادی از بهترین سالن های بسکتبال در مناطق مختلف شهر تهران را برای علاقه مندان این ورزش مطرح کرده ایم. لیست آدرس سالن های بسکتبال شهر تهران به همراه شماره تماس آن ها عبارت است از :
• سالن های بسکتبال – هنر بسکتبال
شماره تماس سالن : 09128272824
آدرس سالن : چهار راه فرمانیه، خیابان آذرمینا، خیابان شهید نوریان، مجموعه ورزشی غدیر (فدک)
• سالن های بسکتبال – کمپ بسکتبال قهرمانان
شماره تماس سالن : 02166747794
آدرس سالن : آجودانیه، انتهای بلوار محمدی، سالن ورزشی آماد
• سالن های بسکتبال – هیئت بسکتبال استان تهران
شماره تماس سالن : 02166705055
آدرس سالن : تهران، خیابان حافظ، جنب خیابان نوفل لوشاتو، مجموعه ورزشی حیدرنیا، سالن شیخ الاسلامی
• سالن های بسکتبال – مجموعه ورزشی شهید کاظمی(یاس)
شماره تماس سالن : 02144870095
آدرس سالن : تهران، شهرک ارغوان
• سالن های بسکتبال – آکادمی بسکتبال پردیس غرب
شماره تماس سالن : 09300586491
آدرس سالن : تهران، منطقه ۵، اشرفی اصفهانی، پونک، میرزابابایی، عدل جنوبیسالن جدید بسکتبال


نحوه اجاره سالن بسکتبال


آیا می خواهید اجاره سالن بسکتبال انجام دهید تا به راحتی همراه دوستان خود به صورت گروهی بازی کنید؟ آیا برای اجاره سالن بسکتبال سردرگم هستید و نمی دانید از کجا شروع کنید؟ به هیچ وجه نگران نباشید زیرا ما شما را به بهترین نحو ممکن برای اجاره سالن بسکتبال راهنمایی می کنیم. یکی از سالن های بسکتبال سالن ورزشی خوراکیان می باشد. از طریق سایت آسان اسپرت می توانید به صورت آنلاین اقدام به اجاره سالن بسکتبال خوراکیان کنید.
سالن ورزشی بسکتبال خوراکیان از نظر کف ‌پوش، نور و تهویه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. می ‌توانید با توجه به ابعاد سالن خوراکیان برای بسکتبال 5 به 5 و والیبال اقدام به رزرو این سالن ورزشی نمایید. ساعت کار سالن خوراکیان از ساعت 7:30 صبح تا 12 شب می ‌باشد و شما می ‌توانید نسبت به اجاره سالن بسکتبال با سانس های 90 دقیقه ‌ای اقدام فرمایید.همچنین مکان این سالن ورزشی در غرب تهران واقع شده است.

توپ بسکتبال را از فروشگاه ورزشی آسان اسپرت خریداری نمایید.


آشنایی با رزرو سالن بسکتبال


رزرو سالن بسکتبال و پیدا کردن سانس های خالی یک سالن همیشه یکی از دغدغه ورزشکاران بوده است. اما با سایت آسان اسپرت دیگر نگران رزرو سالن بسکتبال نباشید و به صورت آنلاین می توانید اقدام به رزرو سالن بسکتبال مورد علاقه خود کنید. یکی از سالن های بسکتبال مجموعه ورزشی ولنجک می باشد که در شمال تهران واقع شده است.
سالن بسکتبال ولنجک از نظر کف‌ پوش، نور و تهویه از کیفیت بالایی برخوردار است. می ‌توانید با توجه به ابعاد سالن ولنجک برای بسکتبال 4 به 4 اقدام به رزرو این سالن ورزشی نمایید. ساعت کار سالن ولنجک از ساعت 7:30 صبح تا 12 شب می‌ باشد و شما می‌توانید نسبت به اجاره سالن بسکتبال با سانس های 80 دقیقه‌ ای اقدام فرمایید.سالن بسکتبال آزادی لاکچری


سالن بسکتبال آزادی لاکچری


یکی از بهترین سالن های بسکتبال در شهر تهران و ایران سالن بسکتبال آزادی لاکچری می باشد. سالن بسکتبال آزادی لاکچری در قسمت شمالی مجتمع پنج سالن و ضلع غربی مجموعه ورزشی آزادی قرار گرفته است. ظرفیت سالن بسکتبال آزادی لاکچری 3000 نفر و مساحت آن 4500 متر مربع با ابعاد تقریبی 444×72 متر مي باشد. سالن بسکتبال آزادی لاکچری داراي جايگاه ويژه مدعوين و خبرنگاران، كلاس هاي آموزشي، رختكن هاي ورزشكاران، جايگاه ويژه مقامات، تونل هاي ورودي ورزشكاران و تماشاچيان در چهار ضلع سالن، واحد صوت و برق و اسكوربرد مي باشد. از سالن‌های ورزشی سرپوشیده ایران که در شهر تهران با ظرفیت ۳۰۰۰ نفر می‌باشد. در ادامه تمامی جزئیات سالن بسکتبال آزادی لاکچری را مانند یک لیست برای کسب اطلاعات هرچه بیشتر شما فراهم کرده ایم :
• نام کامل : سالن بسکتبال آزادی
• مکان: تهران, ایران
• مالک : وزارت ورزش و جوانان
• اداره کننده : وزارت ورزش و جوانان
• ظرفیت : 3000 نفر
• ابعاد زمین : ۷۲ × ۴۴۴ متر
• سطح : ۴۵۰۰ متر مربع

بهترین زمین های بسکتبال


انواع سالن بسکتبال تهران


همان طور که می دانیم ورزش بسکتبال یک ورزش گروهی می باشد که گروهی و تیمی بودن آن موجب هیجان بیشتر در این بازی می شود. به همین دلیل بازیکنان همواره به دنبال یک سالن بسکتبال تهران یا سالن بسکتبال بانوان تهران هستند تا در آن ساعاتی بتوانند همراه دوستان و آشنایان خود به این بازی هیجانی بپردازند. باشگاه‌ ها و سالن‌ هایی که برای بسکتبال در شهر تهران وجود دارند بسیار زیاد هستند. به همین دلیل در ادامه لیست تعدادی از سالن بسکتبال تهران را برای شما همراه با آدرس و شماره تلفن آن ها مطرح کرده ایم :
• سالن های بسکتبال – مجموعه ورزشی امید
شماره تماس : 02155809890
آدرس : تهران، قنات کوثر، شهرک امید، بوستان شرقی، اتوبان شهید بابایی
• سالن های بسکتبال – مجموعه ورزشی یادآوران
شماره تماس : 02155038731
آدرس : تهران، تقاطع اتوبان آزادگان و خیابان شهید رجایی، روبروی مسجد مادر
• سالن بسکتبال تهران – سالن ولنجک
شماره تماس : 02122419549
آدرس : تهران، ولنجک، بلوار دانشجو، میدان یاسمن، ضلع جنوبی مسجدالنبی (ص) ولنجک
• سالن بسکتبال تهران – ورزشگاه فدک
شماره تماس : 02155055830
آدرس : تهران، بزرگراه شهید تندگویان، میدان بهمن، فرهنگ سرای بهمن
• سالن های بسکتبال – مجموعه ورزشی ورزنده
شماره تماس : 02166628319
آدرس : تهران، خیابان قزوین، مهرآباد جنوبی، خیابان 20 متری شمشیری، خیابان شهید رعنایی

اجاره سالن بسکتبال تهران


بهترین سالن بسکتبال تهران


ورزش بسکتبال یه دلیل گروهی و هیجانی بودنش بازیکنان آن باید دارای سرعت عمل و تحرک زیاد باشند. به عبارتی دقیق تر خصوصياتی چون آمادگی جسمانی، همکاری، سرعت و دقت در این ورزش بسیار مهم است. از این موارد که بگذریم در ادامه برای افرادی که به دنبال بهترین سالن بسکتبال تهران هستند لیستی تهیه کرده ایم. بهترین سالن بسکتبال تهران عبارت است از :
• بهترین سالن بسکتبال تهران – سالن فدک
شماره تماس : 02155055830
آدرس سالن : تهران، میدان بهمن، فرهنگسرای بهمن، سالن فدک
• سالن بسکتبال بانوان تهران – باشگاه بسکتبال دخترانه سرو
شماره تماس : 09127076098
آدرس سالن : تهران، منطقه 3، گروه بهداشت جمشید
• سالن بسکتبال – مجموعه ورزشی زیتون سبز
شماره تماس : 02122065496
آدرس سالن : تهران، شهرک غرب، بلوار فرحزادی، انتهای خیابان پارک، بعد از مسجد ابولفضل
• بهترین سالن بسکتبال – سالن توحید
شماره تماس : 02144243901
آدرس سالن : برق آلستوم، خیابان صحرایی، خیابان دستبند غربی، مجموعه ورزشی توحید
• سالن های بسکتبال – مجموعه ورزشی خوش
شماره تماس : 02166872087
آدرس سالن : خیابان آذربایجان غربی، تقاطع خوش، کوچه امین الهی بسکتبال


سالن جدید بسکتبال


اگر به دنبال سالن جدید بسکتبال در مناطق مختلف تهران هستید دیگر لازم نیست سایت های اینترنتی را زیر و رو کنید و در اخر هم با یک آدرس یا شماره تماس الکی رو به رو شوید. زیرا ما آدرس و شماره تماس سالن جدید بسکتبال را در ادامه برای شما مطرح کرده ایم تا در وقت خود نیز صرفه جویی کنید. شما هم با شماره گیری شماره های درج شده سالن های بسکتبال زیر به صورت غیر حضوری و هم با رفتن به آدرس های درج شده سالن های بسکتبال زیر می توانید اقدام به ثبت نام و رزرو تایم در سالن جدید بسکتبال کنید.
• سالن جدید بسکتبال – آکادمی بسکتبال کاله
شماره تماس : 09122805390
آدرس : تهران، اندرزگو، کامرانیه شمالی، خیابان شهید لواسانی غربی ( فرمانیه غربی)، خیابان آریا، مجموعه یاس فرمانیه
• سالن جدید بسکتبال – باشگاه بسکتبال خیریه عمل
شماره تماس : 02144604400
آدرس : تهران، پونک تقاطع شهيد ميرزا بابايي و ستاري
• سالن جدید بسکتبال – باشگاه بسکتبال يادگار امام
شماره تماس : 02166056390
آدرس : تهران، خیابان آزادی، تقاطع يادگار زنجان جنوبي پارک زنجان
• سالن جدید بسکتبال – مجموعه ورزشی شهید کافی
شماره تماس : 02155866761
آدرس : تهران، عبدل آباد، خیابان سبلان، روبروی کلانتری 152 خانی آباد


فایده های ورزش بسکتبال


از هر چیزی که بگذریم از فایده های ورزش هیجانی و جذاب بسکتبال که در تمام دنیا از پیر و جوان طرفدار آن هستند نمی توانیم بگذریم. در اصل هر فردی که به سراغ یک رشته ورزشی مانند بسکتبال می رود باید بداند فایده های آن ورزش چیست و چه مزایای برای بدنش دارد. به همین علت در ادامه همانند بررسی سالن های بسکتبال به بررسی فایده های ورزش بسکتبال پرداخته ایم :
• كسب تعادل روانی و فراهم بودن زمینه های لازم برای رشد روانی
• ایجاد انگیزش مناسب در اشخاص برای شركت در فعالیت های ورزشی
• ایجاد شخصیت متعادل، روحیه تعاون و همكاری
• تقویت عوامل روانی مثل : اعتماد به نفس، تمركز، توجه و خود شكوفایی
• كسب نشاط و شادی و طراوت
• پرورش و تقویت توان رهبری اشخاص
• افزایش قدرت تصمیم گیری اشخاص به گونه درست و قضاوت منطقی
• پرورش شخص از نظر هوشی و افزایش ظرفیت های ذهنیبهترین سالن بسکتبال


جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مقاله ورزشی به طور کلی با تمامی سالن های بسکتبال در شهر تهران و سالن بسکتبال بانوان تهران به همراه آدرس و شماره های تلفن آن ها آشنا شدید. همچنین دریافتید که این ورزش هیجانی و مفرح چه فایده هایی برای بدن شما دارد. در سخن اخر این مقاله امیدوار هستیم گفته های فوق برای شما مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن اوقات خوشی داشته باشید.

سالن بسکتبال را از طریق سایت آسان اسپرت رزرو نمایید .

 

رزرو سالن بسکتبال
نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *