صفر تا صد درباره آموزش قایقرانی [انواع قایقرانی + ویدئو]

کلاس قایقرانی

آیا به دنبال یک رشته ورزشی می گردید که هم بتوانید ورزش کنید و هم هیجان را با دوستان خود تجربه کنید؟ خب این طبیعی است که خواهان یک ورزش تیمی هیجان انگیز باشید از این رو ما به شما رشته ورزشی قایق رانی را پیشنهاد می کنیم. قایق رانی یکی از رشته های ورزشی پر طرفدار در تمام دنیا می باشد که از بیست سال گذشته محبوبیت آن در بین عموم مردم بیشتر شده است. می دانید چرا؟ چون امروزه بسیاری از کشور ها در تولید و فن آوری مواد این رشته ورزشی پیشرفت کرده اند و همین پیشرفت مقرون به صرفه بودن را به شما هدیه داده است. این رشته ورزشی که در قدیم بسیار محبوبیت داشته و هم اکنون نیز طرفداران خود را دارد در آینده نیز فکر می کنیم به یکی از بهترین و معروف ترین رشته های ورزشی در تمام دنیا تبدیل شود. به همین دلیل اگر خواهان آموزش دیدن این رشته ورزشی هستید ابتدا باید اطلاعاتی از این رشته ورزشی در ذهن داشته باشید تا به قول معروف در حین یادگیری مهارت های لازم آن صفر کیلومتر نباشید. کافیست در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع قایق رانی آشنا کنیم و بفهمید که قایق رانی تا چه حد هیجان انگیز است.

نگاهی به قایقرانی در ایران


در حین یادگیری مهارت ها و نکته های لازمه این رشته ورزشی بد نیست نگاهی به تاریخچه آن در کشور ایران بیندازیم. این ورزش آبی هیجان انگیز هفتاد سال سابقه در کشور ما دارد. به عبارتی دقیق تر وقتی انگلیسی ها در جنوب ایران مستقر شدند اولین باشگاه قایق رانی در مسجد سلیمان برای علاقه مندان تاسیس شد. به مرور زمان وقتی افراد بیشتری از این ورزش هیجانی مطلع شدند در دهه 40 چند قایق از نوع کایاک یک نفره و دو نفره از انگلستان به ایران وارد شد.
قایق هایی که در دهه 40 از انگلستان به ایران وارد شد در دریاچه سد امیرکبیر که بر روی رودخانه کرج بود به آب انداخته شد تا علاقه مندان به راحتی بتوانند اوقات خوشی را در آن جا تجربه کنند. به همین دلیل پس انداختن قایق های انگلیسی بر روی آب سازمان تربیت بدنی و تفریحات سالم ایران به وجود آمد. به مرور زمان در سال 1342 نیز اولین فعالیت رسمی فدراسیون قایق رانی ایران شروع شد و این رشته ورزشی بیشتر از قبل در بین مردم محبوبیت پیدا کرد. آموزش قایقرانی در تهران


انواع رشته های قایقرانی چیست؟


آیا دوست دارید بدانید انواع رشته های قایق رانی چه می باشد؟ ابتدا باید بگوییم که به جای درستی آمده اید زیرا ما علاوه بر آشنا کردن شما با انواع رشته های قایق رانی می خواهیم آموزش آن ها را هم به صورت خلاصه به شما بدهیم. قبل از آشنایی با انواع رشته های قایق رانی باید بدانید که تمامی قایق هایی که به وسیله پارو و نیروی عضلانی فرد حرکت می کنند به جهت نوع حرکت و پارویی که در آن استفاده می کنند به دو بخش تقسیم می شود که هریک از آن ها تحت پوشش دو ارگان جداگانه فعالیت می کنند. اولین ارگانی که می خواهیم شما را با آن آشنا کنیم کانوئینگ می باشد که تحت نظر فدراسیون جهانی قایقرانی I.C.F است. به همین دلیل در ادامه لیست فدراسیون هایی که شامل این ارگان هست را برایتان مطرح کرده ایم :
• كمیته آب های آرام
• كمیته اسلالوم و آب های خروشان
• كمیته ماراتن
• كمیته كانوپولو
• كمیته بادبانی
• كمیته تورینگآموزش قایقرانی حرفه ای


آموزش قایقرانی بانوان


آیا به دنبال آموزش قایقرانی بانوان هستید؟ آیا دوست دارید آموزش قایقرانی در تهران را به بهترین روش بگذرانید؟ قایق رانی که یکی از رشته های ورزشی قدیمی می باشد یکی از هیجان انگیز ترین و آرامش بخش ترین ورزش ها در جهان پر مشغله امروزی می باشد که می توانید هر روز وقتی آب آرام است آن را انجام دهید و غرق لذت شوید. شمایی که به دنبال آموزش قایقرانی بانوان هستید باید بدانید که این رشته ورزشی یک رشته قدرتی و بسیار سخت است.
اما قدرتی بودن و سخت بودن این رشته ورزشی نباید دلیل بر این باشد که به سراغ آموزش قایقرانی بانوان نروید. این ورزش که یکی از طبیعی ترین و مفرح ترین رشته های ورزشی است در باشگاه هایی زیادی به تمام گروه های سنی آموزش داده می شود شنیدید چی گفتیم؟ به تمام گروه های سنی. یعنی شما در هر سن و سالی که باشید حتی با کودکانتان می توانید به سراغ یادگیری این رشته ورزشی جذاب و مفرح بروید تنها باید کمی اعتماد به نفس و پشتکار داشته باشید تا بتوانید موفق شوید.

کلاس قایقرانی


آموزش قایقرانی کایاک و انواع آن


آیا به دنبال آموزش قایقرانی کایاک هستید؟ آیا می خواهید آموزش قایقرانی در تهران خود را زیر نظر بهترین مربیان ببینید؟ ابتدا قبل از آموزش قایقرانی کایاک باید اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید تا بتوانید گفته های مربیان تان را به درستی متوجه شوید. کایاک به قایق هایی گفته می شود که برای حرکت کردن از یک پاروی دو کفه ای کمک می گیرند که هر دو این کفه ها نسبت به هم زاویه دارند.
در ابتدای آموزش قایقرانی کایاک به شما نحوه نشستن گفته می شود. به همین منظور شما در حالت نشسته بر روی صندلی های این قایق باید پاهایتان کاملا کشیده باشد. همچنین صندلی این قایق به طور ثابت می باشد و از سكان كه در انتهای قایق قرار گرفته برای كنترل قایق استفاده می شود. همچنین بهتر است بدانید که طول پا روی این نوع قایق متناسب با قد پاروزن می باشد پس نگران رسیدن پاهایتان به پارو نباشید.
انواع قایق های کایاک برای آگاهی بیشتر شما عبارت هستند از : کایاک یک نفره، کایاک دو نفره، کایاک چهار نفرهآموزش قایقرانی بانوان

آموزش قایقرانی تورینگ


قایق رانی تورینگ یک رشته غیر مسابقه ای اما جذاب و مفرح می باشد که می توانید برای گذراندن اوقات فراغت خود به سراغ آن بروید. در ابتدای آموزش قایقرانی تورینگ خواهید فهمید که این نوع قایق رانی برای شما شرایطی را فراهم می کند که علاوه بر تفریح کردن آرامش خاطر هم داشته باشید. برای آموزش قایقرانی تورینگ نیز همانند سایر نوع های قایق رانی می توانید به باشگاه های مخصوص آن مراجعه کنید تا خبره ترین مربیان شما را با این رشته ورزشی آشنا کنند.


آموزش قایقرانی کانو و انواع آن


می خواهید به سراغ آموزش قایقرانی کانو بروید؟ آیا به دنبال بهترین مربی برای آموزش قایقرانی کانو هستید؟ ابتدا باید بدانید که این نوع قایق رانی برای مسابقات سرعتی می باشد و به وسیله یک پارو یک کفه ای حرکت می کند. طول این نوع از پاروی قایق رانی از پاروی کایاک کوتاه تر است ولی کفه اش از پاروی کایاک کمی بزرگ تر می باشد.
برای آموزش این قایق همچنین باید بدانید طرز قرار گرفتنش شبیه زانو زدن می باشد و بدون هیچ صندلی و سکانی است. مردانی که از این نوع قایق برای مسابقه استفاده می کنند باید مسافت 500 متر و 1000 متر و خانم ها باید مسافت 500 متر را طی کنند تا بتوان گفت کدام یک برنده مسابقه است.
انواع کانو قایق رانی برای اطلاعات بیشتر شما عبارت است از : كانو كانادایی یک نفره، کانو دو نفره و کانو چهار نفرهآموزش قایقرانی کانو


آموزش قایقرانی روئینگ


شمایی که می خواهید در کنار سایر نوع های قایق رانی به سراغ آموزش قایقرانی روئینگ نیز بروید باید بدانید هدف آن چیست. هدف این نوع از رشته قایق رانی طی کردن مسیری مشخص در کمترین و کوتاه ترین زمان است. همچنین در آموزش قایقرانی روئینگ باید بدانید که مسابقات روئینگ برای مردان و زنان در پیست و در مسافت های ۱۰۰۰ متر و ۲۰۰۰ متر به بالا برگزار می شود. قایق هایی که در این نوع از رشته قایق رانی استفاده می شوند اسکال نام دارند که دارای انواع مختلفی هستند.
• اسکال یک نفره دو پارویی.
• اسکال دو نفره چهار پارویی.
• اسکال چهار نفره، چهار یا هشت پارویی.
• اسکال هشت نفره، هشت یا شانزده پارویی.
• اسکال دوازده نفره، دوازده یا بیست و چهار پارویی.
• اسکال هیجده نفره،‌ هیجده یا سی و شش پارویی.

برای ثبت نام در کلاس های ورزشی و خرید بلیط استخر تهران به سایت آسان اسپرت مراجعه نمایید.


آشنایی با رشته قایق رانی کانوپولو


کائوپولو یکی از رشته های قایق رانی می باشد که همانند سایر رشته های ورزشی هیجان انگیز و لذت بخش است. در این رشته قایق رانی دو تیم تلاش می کنند در یک میدان مانند میدان واترپلو توپی که در دست دارند را وارد دروازه یکدیگر کنند تا گل شود. قایق های این رشته ورزشی 3 متر طول دارد که هم از جلو و هم از عقب با موادی محافظ مانند پوشیده شده تا جلوی ضربات گرفته شود.
هر یک از این دو تیم شش بازیکن دارند که یکی از آن ها باید داخل دروازه باایستد و نقش دروازه بان را بازی کند. میدان این رشته ورزشی مهیج 35 متر طول و 23 متر عرض دارد که با خیال راحت می توانید در آن مانور دهید. همچنین دروازه های این رشته ورزشی مهیج 1×5/1 متر می باشد که لبه ی پایینی دروازه ها 2 متر از سطح آب فاصله دارد.آموزش قایقرانی کایاک


در مورد رشته آب های خروشان


همیشه شیب رودخانه های طبیعی روشی برای لذت بردن بیشتر از محیط و تجربه هیجان بیشتر بوده که در این رشته ورزشی نیز به همین صورت است. در این رشته قایق رانی یک مسیر ورزشی وجود دارد که متفاوت از مسیر ها و میدان های سایر رشته های قایق رانی است و مجموعه ای از موانع های طبیعی آن را تشکیل می دهند. به شما توصیه می کنیم اگر می خواهید در کنار آموزش قایقرانی در تهران مهارت های فردی خود را آزمایش کنید این رشته ورزشی مناسب شماست.
در مسابقه های این رشته ورزشی یعنی آب های خروشان رشته ی کایاک یک نفره برای بانوان و آقایان و رشته های کانوی یک نفره و دو نفره فقط برای آقایان برگزار می شود. همچنین برای رشته آب های خروشان رشته ی کلاسیک و رشته ی سرعت نیز وجود دارد که رشته ی سرعت در دو مسافت 400 و 800 متر انجام می شود و همچنین ورزشکار در رشته ی کلاسیک باید حداکثر مسافت را در زمان کمتر از 30 دقیقه طی کند.

همه چیز درباره مهارت های قایقرانی


در وهله ی اول که به سراغ آموزش حرفه ای این رشته ورزشی نرفته اید فکر می کنید که قایق رانی رشته ورزشی آسانی است درحالی که اگر تمامی مهارت های لازم را یاد بگیرید برای شما کمی راحت می شود نه آسان. حتی بسیاری از شماها فکر می کنید چون قایق در سطح آب قرار دارد نیروی کمتری می تواند از آن عبور کند.
درحالی که اینطور نیست و فقط با فوم بویینگ می تواند به درستی بر روی سطح آب باایستد. حتی بیشتر قایق ران ها مانند کایاکرها با سکته مغزی رو به رو می شوند و دلیل آن عدم آگاهی در مورد مهارت های قایق رانی می باشد. برای مثال فردی که با سکته مغزی رو به رو می شود به دلیل استفاده نکردن از فرم مناسب است. از این رو تا وقتی کاملا مهارت های این رشته ورزشی را فرا نگرفته اید به سراغ بازی کردن نروید.

قایقرانی

آیا می دانید رژیم غذایی ورزشکاران قایق رانی چگونه است؟


آیا فکر می کنید این رشته ورزشی مانند رشته بدنسازی و … به رژیم غذایی خاصی نیاز ندارد؟ شمایی که به دنبال آموزش دیدن حرفه ای این رشته ورزشی هستید باید بدانید که در این رشته ورزشی نیز باید رژیم غذایی داشته باشید و بدانید که این رشته ورزشی از نظر رژیم غذایی کمی با سایر رشته های ورزشی تفاوت دارد. برای مثال فردی که به سراغ رشته ورزشی قایق رانی می رود باید بیشتر از سایر ورزشکاران مایعات مصرف کند تا انرژی اش به درستی تامین شود.
یا باید بدانید اگر مسابقه دارید نباید از غذاهای سنگینی استفاده کنید که باعث سنگین شدن شما شود. همچنین باید بدانید که در رشته قایق رانی به کربوهیدرات و انرژی بسیار بالایی برای انجام تمرینات، افزایش قدرت بدنی و نگهداری وزن تان در حد متعادل نیاز دارید. می پرسید چرا؟ چون تمام قایقرانان حتی در دوران استراحت خارج از فصل مسابقات هم به سختی تمرین می کنند بنابراین یک رژیم غذائی پرانرژی و کربوهیدرات برای این ورزشکاران ضروری است.

مطالب آموزش شنا و قایقرانی چیست را در وبلاگ ورزشی آسان اسپرت بخوانید.


فواید ورزش قایقرانی چیست؟


هیچ رشته ورزشی نیست که برای بدن مضر باشد بلکه ما خودمان در صورت عدم رعایت برخی موارد ممکن است به خودمان آسیب برسانیم. از این رو رشته ورزشی قایق رانی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و دارای فواید بی شماری برای بدنمان می باشد. به همین دلیل ما در ادامه برخی از مهم ترین و شایع ترین فواید این ورزش هیجانی و جذاب را برای افزایش اطلاعات بیشتر شما مطرح کرده ایم :
• مفید برای قلب
• افزایش قدرت عضلات
• کاهش استرس
• استوار کردن بدن
• بهبود حرکت عضلات و مفاصل
• یک تمرین کامل برای تمام قسمت های بدن


جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مطلب سعی کردیم شما را با برخی نکات ریز این رشته ورزشی آشنا کنیم تا در حین آموزش قایق رانی اطلاعات چکیده ای از آن در ذهن خود داشته باشید. در سخن اخر این مطلب امیدوار هستیم مطالب فوق برایتان مفید بوده باشد و نهایت بهره را برده باشید.

خرید کوله ورزشی را در فروشگاه ورزشی آسان اسپرت انجام دهید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *