اسکی چیست؟ معرفی انواع اسکی + تاریخچه و قوانین

کلاس اسکی

امروزه ورزش اسکی به یکی از رشته های ورزشی پر طرفدار تبدیل شده که در تمام دنیا طرفداران زیادی در هر گروه سنی دارد. این رشته ورزشی به گونه ای است که در فصل زمستان می توانید در کوه های پوشیده از برف از دامنه هایش سرازیر شوید و لذت و هیجان را باهم در یک رشته ورزشی تجربه کنید. حتی می توان به این نکته اشاره کرد که این رشته ورزشی برفی که تنها در فصل زمستان انجام آن امکان پذیر است هم برای بدن و هم برای ذهن تان مفید می باشد. چون اسکی فواید زیادی برای بدن شما دارد که از عمده ترین آن ها می توانیم به احساس جوان شدن، تقویت قلب، عضلات و … اشاره کنیم. کافیست در ادامه با ما همراه باشید تا به طور کلی به شما بگوییم اسکی چیست و دارای چه فواید و تاریخچه ای است. در اصل ما می خواهیم در ادامه اطلاعات مفید و جامعی از این ورزش هیجانی در اختیار شما قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

نگاهی به تاریخچه ورزش اسکی


وقتی می خواهید به سراغ یک رشته ورزشی مانند اسکی بروید بد نیست کمی هم در مورد تاریخچه ورزش اسکی اطلاعاتی در ذهن داشته باشید تا اطلاعات دریافتی تان از این ورزش هیجانی تکمیل شود. اسکی که امروزه به عنوان یکی از رشته های ورزشی هیجانی در تمام دنیا شناخته شده است اولین بار در نروژ شروع شد. در حقیقت اگر بخواهیم در مورد تاریخچه ورزش اسکی کمی عقب تر برویم شهر مورگدال در کشور نروژ به عنوان مهد ورزش اسکی شناخته شده می دانید چرا؟ چون این منطقه جزو مناطق بسیار سردسیر می باشد و زمان های زیادی برف گیر بوده است.
از این رو مردمی که در این شهر زندگی می کردند برای تامین معیشت خود و خرید کردن مجبور بودند برای راه رفتن در برف ها از چوب اسکی استفاده کنند. از این رو به مرور زمان مسابقات اسکی به وجود آمد و در سال 1767 بین چندین نفر مسابقات اسکی برگذار شد. سپس در تاریخچه ورزش اسکی مردم شروع به ابداع یا همان خلق نمایش هنری کردند چون مردم آن زمان شیفته پرش بودند و به واسطه اسکی این کار را انجام می دادند.اسکی

ورزش اسکی چیست؟


آیا می دانید ورزش اسکی چیست؟ آیا فکر می کنید ورزش اسکی تنها سر خوردن بر روی برف می باشد؟ برای اینکه بیشتر و بهتر بدانید ورزش اسکی چیست کافیست از مطالب ما غافل نشوید. ورزش اسکی در کنار یک رشته ورزشی بودن یک نوع تفریح و سرگرمی و روش جا به جایی نیز است که در آن فرد با استفاده از چوب های صاف و بلندی که به کفش خود وصل می کند می تواند روی برف سر بخورد و نهایت لذت را ببرد. برای اینکه بهتر بدانید ورزش اسکی چیست باید بگوییم که ورزش اسکی عبارت است از سر خورد با چوب های مخصوص بر روی برف و چمن.
اسکی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود که نوع قدیمی آن در اسکاندیناوی درست شده است که اتصالات پاشنه آن کاملا آزاد می باشد. در این نوع اسکی تخته با پنجه چکمه اسکی باز وصل می شود از این رو اسکی باز می تواند در حرکت ها و پیج ها مانور بیشتری بدهد و چی از این بهتر؟ اگر می خواهید در کنار دانستن اسکی چیست بدانید که اسکی اسکاندیناوی چه انواعی دارد باید بگوییم که اسکی پرش، اسکی صحرایی و اسکی تلمارک از انواع آن می باشد.

ثبت نام در کلاس اسکی و کلاس آنلاین اسکی از طریق سایت آسان اسپرت امکان پذیر است.

 

ورزش اسکی روی برف

همانطور که اشاره شد تاریخچه ورزش اسکی روی برف به حدود 8 هزار سال پیش که آتار آن در روسیه و چین دیده شده برمیگردد.ورزش اسکی روی برف از پرطرفدار ترین رشته های این ورزش بحساب میاید و همچنین ورزش لاکچری است که اغلب توسط مرفهین انجام میشود.شرایط جوی در دو فصل بهار و زمستان امکان اسکی روی برف را برای اسکی بازان فراهم میکند.برای موفقیت در این ورزش باید شناخت خوبی از انواع برف و شرایط آب و هوایی داشته باشید.اسکی روی برف نیز انواع مسابقات اسکی را دارد که در ادامه بیشتر بررسی میکنیم.

برای مشاهده اطلاعات انواع پیست اسکی کلیک کنید.

بررسی انواع اسکی


• اسکی آلپاین یا سرازیری یکی از انواع اسکی
از انواع اسکی آلپاین یکی از پرطرفدار ترین اسکی ها می باشد که با داشتن یک صندلی اسکی می توانید به قله های کوه بروید و شروع به اسکی بازی کنید.
• اسکی در فضای باز یا صحرایی یکی از انواع اسکی
یکی دیگر از انواع این رشته ورزشی اسکی صحرایی می باشد. تندی سرازیری این نوع از اسکی به اندازه اسکی آلپاین نیست اما اسکی صحرایی هوازی تر و ارزان تر است چون لازم نیست در این نوع از اسکی هزینه لیفت پرداخت کنید.
• اسکی فری استایل یکی از نوع های اسکی
اسکی فری استایل که یکی دیگر از نوع های اسکی است دارای حرکت چرخشی و هوازی می باشد. این نوع اسکی حالت یک ورزش رقابتی می باشد که می توانید با حرفه ای شدن در آن اقدام به رقابت کنید.
• اسنوبرد یکی از نوع های اسکی
اسنوبرد یکی از نوع های دیگر این رشته ورزشی هیجانی می باشد که باید روی یک تخته دوتایی باایستید تا لذتی وصف نشدنی همراه دوستان و آشنایان خود تجربه کنید.انواع اسکی چیست

فواید ورزش اسکی

• بهبود تحریک اعضای بدن
از فواید ورزش اسکی می توان بهبود تحریک اعضای بدن را نام برد زیرا اسکی توانایی و موقعیت های مختلف بدنتان برای حرکت را بالا می برد.
• بالا بردن قدرت استخوان ها و مفاصل
چون زانو هایتان در این رشته ورزشی می چرخد و جا به جا می شود و از طرفی وزن زیادی را تحمل می کند مفاصل و استخوان هایتان قوی می شود و می توان از فواید ورزش اسکی بر شمرد.
• تقویت حالت هایتان
با اسکی می توانید اقدام به تقویت حالت هایتان کنید چون این رشته ورزشی نه تنها حس خوشی و شادی در شما را تقویت می کند بلکه اگر تکرار شود حالت های بدنتان تقویت می شود.
• افزایش مقاومت قلبی و عروقی
اسکی چون به دلیل فعالیت زیادش کالری زیادی در بدن تان می سوزاند می تواند یک تمرین هوازی خوب برای بدن تان باشد و مقاومت قلبی و عروقی تان را افزایش دهد.
• بالا بردن قدرت ماهیچه ها این رشته ورزشی قدرت های عضلات عقب ران و ماهیچه های سرین را بالا می برد زیرا شما دائم در موقعیت اسکوات ثابت هستید و اسکی بازی می کنید.
• بهبود خواب با اسکی
پس از ورزش کردن بدن تان نیاز شدیدی به خواب و استراحت دارد و در اصطلاح خسته می شود اما در اسکی خواب تان بهبود پیدا می کند.
• بهبود انعطاف پذیری
انعطاف پذیری یکی دیگر از فواید ورزش اسکی است که یک بدن منعطف را به شما هدیه می دهد در نتیجه از رگ به رگ شدن و انبساط عضلاتتان جلوگیری می کند.

روش یادگیری اسکی چیست

لوازم ورزش اسکی


آیا در کنار دانستن اسکی چیست می خواهید بدانید لوازم ورزش اسکی نیز چه می باشد؟ ابتدا شمایی که می خواهید در مورد لوازم ورزش اسکی بدانید باید بدانید که اسکی مانند رشته های ورزشی دیگر نیست که از هر لباس و از هر وسیله ای استفاده کنید. به عبارتی دیگر به علت محیطی که می خواهید اسکی در آن انجام دهید باید لباس های مخصوص و گرم و تجهیزات ایمنی و خاصی بهره ببرید. برای مثال جوراب های مخصوص اسکی، دستکش یا کلاه چند مورد از مواردی است که در رشته های دیگر نیازی به استفاده از آن ها نیست. برای اینکه کامل تر بدانید لوازم ورزش اسکی چیست باید بگوییم که لوازم ورزش اسکی کلا دو بخش است یکی بخش پوشاک و یکی بخش وسایل جانبی که به آن ست اسکی نیز می گویند.
در بخش پوشاک اسکي باید در انتخاب لباس، شلوار، دستکش، جوراب و عينک اسکی دقت زیادی بکنید و مطابق سطح خود که مبتدی یا حرفه ای هستید اقدام به استفاده از هر یک بکنید.
ست اسکی یا وسایل جانبی چوب اسکی، باتوم، کفش و کلاه ايمنی و کلاه بافت می باشد که همانند پوشاک اسکی در انتخاب آن ها نیز باید دقت زیادی به خرج دهید چون اسکی یک ورزش معمولی نیست.

جهت خرید لوازم اسکی به فروشگاه وزشی آسان اسپرت مراجعه و خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید.

آشنایی با پیست و شیب ورزش اسکی


آیا دوست دارید همانند اسکی چیست بدانید پیست اسکی چیست و چگونه است؟ کمی صبور باشید تا شما را هم همانند اسکی چیست با پیست اسکی آشنا کنیم. پیست های این رشته ورزشی هیجانی توسط یک سری ماشین های مخصوص انجام می شود تا برف ها فشرده شوند و یک محیط صاف برای اسکی بازی کردن هایتان ایجاد شود.
اگر محیط اسکی صاف و فشرده نباشد هنگام اسکی بازی کردن به داخل برف فرو می روید و ممکن است غرق شوید. از این رو حتما به محیط جایی که می خواهید اسکی کنید توجه کنید تا دچار آسیب های جسمی نشوید. از این رو در ادامه سعی کرده ایم شیب های پیست اسکی را برای شما مطرح کنیم تا اطلاعات مفیدی در این زمینه هم داشته باشید.
• رنگ قرمز برای سطح متوسط
• رنگ سبز دارای شیب ملایم و راحت
• رنگ آبی دارای شیب راحت اما بدون عمق
• رنگ سیاه دارای شیب پیشرفتهقوانین ورزش اسکی چیست

اطلاعات مربی اسکی را در سایت اسان اسپرت ببینید.

قوانین ورزش اسکی بر اساس رشته های مختلف


• اسکی آلپاین
در این رشته ورزشی مسیر ها برای مسابقات به صورت مارپیچ یا زیگزاگ مانند نصب شده است از این رو اسکی باز حتما باید از مسیر مشخص شده عبور کند تا خلاف قوانین ورزش اسکی نباشد و بتواند بهترین امتیاز را کسب کند.
• اسکی استقامت
در این نوع از اسکی نیز باید در مواضعی که تایین شده اقدام به شلیک هدف کنید و هرکس زودتر شلیک را انجام دهد برنده می باشد. از این رو اگر شما هدف را پیدا کنید اما زمان زیادی برای آن صرف کنید زمان از دست داده تان جریمه می شود و امتیازی هم که به دست آورده اید کسر می شود.
• اسکی داون هیل
در این رشته اسکی باز باید از ارتفاع ۶۱۰ متری کوه مسیری به طول ۳ الی ۱/۵ مایل را به سمت دامنه کوه طی کنند. از این رو ورزشکاران به فاصله ۲ دقیقه از یکدیگر حرکت می کنند و در نهایت ورزشکاری که در بازه زمانی کمتری مسیر را طی کرده باشند برنده رقابت خواهد بود و مطابق قوانین ورزش اسکی عمل کرده است.
• اسکی مارپیچ بزرگ و کوچک
در این رشته اسکی باز باید مسیر مسابقه را از دامنه کوه شروع و به صورت مارپیچ و زیگزاگ موانع قرار گرفته در مسیر را طی کند. در قوانین ورزش اسکی سرعت اسکی باز و امتیاز موانع تعین کننده نفر اول رقابت می باشد.
• اسکی سرعت
در این رشته اسکی باز باید مسیر تعیین شده را به سرعت و بدون تغییر مسیر مارپیچ یا زیگزاگ به طور مستقیم طی کند تا به نقطه پایان برسد. در این نوع اسکی برنده مسابقه اسکی بازی است که در کوتاه ترین زمان به خط پایان رسیده باشد و از قوانین ورزش اسکی پیروی کرده باشد.
• اسکی اسنوبرد
اسنوبرد نوعی از اسکی است که به شکل یک تخته می باشد که هر دو پای اسکی باز بر روی آن قرار می گیرد در مسابقه این رشته معمولا اسکی بازان باید از ارتفاع با اسنوبرد مطابق قوانین پرش کنند تا بتوانند برنده میدان باشند.فواید اسکی چیست

مزایای ورزش اسکی


یکی از شایع ترین مزایای ورزش اسکی جوان ماندن می باشد و وقتی بدانید اسکی چیست متوجه می شوید که با این رشته ورزشی همواره احساس جوانی و شادابی خواهید کرد. چون پس از دانستن اسکی چیست به پیست های اسکی می روید و با اسکی کردن روحیه تان بالا می رود و هیجان و نشاط را باهم تجربه می کنید. همچنین تحقیقاتی که بر روی این رشته ورزشی هیجانی انجام شده نشان داده که اسکی باز ها دارای روحیه خوب و پر نشاطی هستند چون با دانستن اسکی چیست می توانید متوجه شوید که اسکی چه تاثیرات مثبتی بر روی روح و روان شما می گذارد و حس و حال غمگین تان را بهبود می بخشد.
از دیگر مزایای ورزش اسکی رهایی از افسردگی زمستانی است چون بسیاری از افراد در فصل زمان دچار افسردگی می شوند و پزشکان آن ها را به استفاده از روش نور درمانی تشویق می کنند. درحالی که ورزش اسکی برای این افراد حتی از نوردرمانی نیز مفید تر است زیرا یک ساعت ورزش تنفسی در هوای آزاد مانند اسکی به اندازه دو ساعت و نیم نوردرمانی در محیط بسته موثر است. از این رو برای سلامت روان خودتان هم که شده به سراغ این رشته ورزشی بروید و بدانید که اسکی چیست تا استرس و احساسات منفی تان با اسکی از شما دور شود و زندگی راحتی را تجربه کنید.لوازم ورزش اسکی چیست

جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مطلب ابتدا سعی کردیم به شما بگوییم اسکی چیست تا با دانستن اسکی چیست بیشتر ترغیب شوید به سراغ آن بروید. همچنین تلاش کردیم تا کمی از شایع ترین مزایای ورزش اسکی به شما بگوییم تا متوجه تغییراتی که با اسکی در روح و روان تان ایجاد می شود آشنا شوید. چون تحقیقاتی که محققان در این زمینه انجام داده اند نشان داده که ورزش کردن در طبیعت احساس خوشایند بیشتری نصیب فرد می کند تا باشگاه های ورزشی.
از این رو امیدوار هستیم که به هیچ وجه ورزش کردن به خصوص اسکی را از برنامه های هفتگی خود حذف نکنید تا با انجام آن استرس ها و احساسات منفی که هر روزه روح تان را درگیر می کند از بین برود. در پایان امیدوار هستیم مطالب فوق در خصوص اسکی چیست برایتان مفید بوده باشد و نهایت بهره را از آن کسب کرده باشید.

مطلب آموزش اسکی و انواع اسکیت و مربی اسکیت را نیز در وبلاگ ورزشی آسان اسپرت مطالعه بفرمایید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *