فیلم تی آر ایکس در خانه + 16 حرکت TRX موثر

کلاس تی آر ایکس

نه تنها امروز بلکه به گذشته ها هم که مراجعه کنیم متوجه اهمیت و ارزش ورزش کردن می شویم چرا که تمامی رشته های ورزشی که امروزه مورد استقبال قرار گرفته اند ریشه تاریخی دارند. از طرفی با پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن جامعه بشریت انسان ها همواره با چالش هایی مانند شلوغی و کمبود وقت مواجه هستند. به علاوه کم تحرکی یا بی تحرکی نیز به یک معضل در جوانان و حتی افراد میانسال تبدیل شده است به همین علت بهترین راه برای سلامتی ورزش در خانه می باشد. یکی از ورزش های پرطرفدار و جدید که امروزه محبوبیت زیادی در بین جوانان پیدا کرده است تی آر ایکس می باشد. تی آر ایکس در خانه پر کاربرد ترین وسیله ورزشی می باشد و در هر مکان با چند قلاب می توانید آن را نصب کنید. کافیست در ادامه با ما همراه باشید تا به طور کلی با تی آر ایکس در خانه و انواع تمرینات آن آشنا شوید.

تی ار ایکس

 

TRX در خانه چگونه است؟


امروزه افراد بسیار زیادی اقدام به خرید تی آر ایکس در خانه می کنند و تنها دلیل آن استفاده راحت در خانه و دسترسی راحت در هر زمانی که بخواهیم می باشد. TRX در خانه یک ورزش استقامتی و قدرتی می باشد که با استفاده طولانی مدت از آن شاهد افزایش انعطاف پذیری در بدن خود خواهید بود.
اگر شما هم از آن دست افراد پر مشغله می باشید که همواره با مشکل کمبود وقت مواجه هستید و می خواهید از ورزش کردن غافل نشوید ما TRX در خانه را به شما پیشنهاد می کنیم. با نصب تسمه ها و بند های تی ار ایکس در خانه می توانید تمرینات متنوعی را انجام دهید و در زمانی کوتاه به برنامه های تناسب اندام خود برسید.

 

نصب بند تی آر ایکس در خانه


قبل از نصب بند تی آر ایکس در خانه ابتدا به یک مکان محکم و مناسب احتیاج دارید و مکان های مناسب در هر خانه ای سقف، دیوار و ستون ها می باشد. البته نصب بند تی آر ایکس فقط مختص این مکان ها نمی باشد و در هر نقطه ای که شما از مناسب بودن آن مطمعن هستید امکان پذیر می باشد. همچنین برای نصب بند تی آر ایکس در خانه به لوازمی مانند قلاب تی آر ایکس، کارابین و قلاب مخصوص پشت در نیاز دارید. از طرفی نصب تی آر ایکس عموما به سه دسته تقسیم می شود که در ادامه نگاهی کوتاه به آن کرده ایم :
• نصب تی آر ایکس روی دیوار یا سقف : قلاب تی آر ایکس را با کمک پیچ و مهره ها به دیوار یا سقف خانه متصل کنید.
• نصب تی آر ایکس پشت درب : قلاب مخصوص تی ار ایکس را پشت در مورد نظر خود وصل کرده و سپس در را ببندید.
• نصب تی آر ایکس به میله : کارابین تی ار ایکس را به دور میله بپیچانید و سپس به وسیله حلقه آن را محکم کنید.trx

ورزش با طناب تی ار ایکس


در حقیقت تی ار ایکس یک ورزش مهیج و هیجانی است و در زمان هایی که کلافه یا عصبانی هستید می توانید ورزش با طناب تی ار ایکس را امتحان کنید. ورزش با طناب تی ار ایکس بسته به وزن فرد می باشد و این طناب تا وزن 180 کیلوگرم را ساپورت می کند. از طرفی دیگر تی ار ایکس یک تمرین و ورزش فوق العاده می باشد زیرا شما با تی ار ایکس می توانید سطح قدرت بدنی خود را به مرور زمان و با استفاده از تمرین های بیشتر افزایش دهید.

خرید لوازم TRX را می توانید از فروشگاه ورزشی آسان اسپرت انجام دهید.

تمرینات تی آر ایکس در منزل


برای انجام تمرینات تی آر ایکس در منزل ابتدا باید برنامه ورزشی خود را ساده و راحت انتخاب کنید و پس از اشنایی کامل و به دست آمدن غلق کار دستتان می توانید تمرینات تی آر ایکس در منزل را سخت تر و پیچیده تر کنید. همچنین وقتی می خواهید از تمرین های ساده به سراغ تمرین های سخت بروید با یک مربی ورزشی حتما مشورت کنید تا یکباره حجم سنگینی را به بدن خود وارد نکنید.

طناب تی ار ایکس

حرکات تی آر ایکس در منزل


در ادامه سراغ تعدادی از معروف ترین و بنیادی ترین حرکات های تی آر ایکس رفته و نگاهی کوتاه به انواع حرکات تی آر ایکس در منزل انداخته ایم:
• Squat تکرار ۱۰ تا ۱۲ بار مناسب برای عضلات پاها و باسن
• Low Row تکرار 10 تا 12 بار مناسب برای دست ها، شانه، شکم و کمر
• Back-It-Up Lunge تکرار 10 تا 12 بار مناسب برای هسته بدن، پاها و عضلات باسن
• Chest Press تکرار 10 تا 12 بار مناسب برای دست ها، شانه و عضلات سینه
• Pike تکرار 10 تا 12 بار مناسب برای هسته مرکزی بدن، دست ها، پاها و عضلات شکم
• Hamstring Curl تکرار 10 تا 12 بار مناسب برای هسته مرکزی، پاها و عضلات باسن

آموزش تی آر ایکس در منزل


در مبحث قبلی مهم ترین و کارامد ترین حرکت های این ورزش هیجانی و مهیج را برای شما مطرح کردیم برای آموزش تی آر ایکس در منزل ابتدا باید سطح قدرت خود را تنظیم کنید برای مثال بلند، کوتاه، مرد و یا زن هستید. در آموزش تی آر ایکس در منزل مهم ثبات هسته بدن شماست که از طریق تمرین ها جا به جا می شود.
تی آر ایکس در منزل یک ابزار عالی هوازی برای همه سنین می باشد و همچنین افراد مسن و یا کسانی که دچار جراحت های بدنی هستند نیز می توانند در این ورزش شروع به فعالیت کنند. برای آموزش کلی تی ار ایکس و شروع این ورزش در خانه کافیست حرکات نام برده شده در مبحث قبلی را روزانه 10 الی 12 بار در منزل تکرار کنید.

تی ار ایکس در خانه

جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مقاله وبلاگ آسان اسپرت به طور کلی با ورزش تی آر ایکس در خانه، نحوه نصب آن و حرکت های مهم آن آشنا شدید و متوجه شدید که با خریداری تی ار ایکس می توانید در هر جای خانه شروع به ورزش کردن کنید و بی تحرکی را کنار بگذارید. همچنین با تی آر ایکس در خانه از شر ترافیک های سنگین و شلوغی شهر ها برای رفتن به باشگاه و ورزش کردن رهایی پیدا کردید. در اخر امیدوار هستیم مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشد و از آن نهایت استفاده را برده باشید.

سایت آسان اسپرت

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *