آموزش مقدماتی تا پیشرفته اسکیت بهمراه حرکات نمایشی

کلاس اسکیت

اکثر ما آدم ها به دنبال هیجانی می باشیم که به دور از مشغله های کاری و فعالیت های روزانه مان بتونه خستگی هایمان را از بین ببرد و هر ورزشی که بتواند این ویژگی را برای ما به ارمغان اورد سریعا به دنبالش خواهیم رفت. از سال های بسیار دور خیلی از افراد در تلاش بوده اند تا وسیله ای برای تفریح و سرگرمی انسان اختراع کنند که باعث لذت بردن و رفع خستگی افراد شود.
با گذشت زمان ورزش اسکیت در سراسر دنیا به وجود امد و در همان ابتدا افراد زیادی جذب این ورزش مهیج و هیجانی شدند. آسان راه رفتن، حرکت کردن یا لیز خوردن در سطح زمین از جمله هیجاناتی می باشد که هر کس از دیر باز خواهان آن بوده و با ورزش اسکیت این خواسته مهیا شده است. واژه ورزش اسکیت در لغت به معنای سر خوردن روی یک سطح خشک می باشد. در این ورزش با پوشیدن کفش های مخصوص به راحتی می توانید روی زمین بازی کرده و لیز بخورید. در ادامه مقاله وبلاگ ورزشی با ما همراه باشید تا صفر تا صد آموزش اسکیت را ببینید و از آن بهره ببرید.ورزش و آموزش اسکیت

نگاهی به تاریخچه ورزش اسکیت


فردی به نام مرلین ژوزف در سال 1376 ورزش اسکیت را در بلژیک اختراع کرد. این فرد با کفش های جدیدی که ساخته بود و روی زمین لیز میخورد به یک مهمانی در شهر لندن رفت. در این مهمانی چون اولین بار بود که از کفش های خود در مدت زمان زیادی استفاده می کرد به یک اینه بزرگ و قیمتی برخورد کرد و نتیجه آن پرداخت خسارت سنگینی بود. 56 سال بعد از اختراع اولین نوع کفش اسکیت فردی به نام موسیو پتیبلدی نوع دیگری از کفش اسکیت را در شهر خود یعنی فرانسه اختراع کرد.
در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 این ورزش مهیج در بین عموم رواج بسیار زیادی پیداکرد. با گذشت زمان در سال 1991 که این ورزش در بازار رواج پیدا کرده و مورد استفاده قرار گرفته بود ورزش های دیگری در کنار آن مانند هاکی روی کار امدند و رونق گرفتند. در سال های بعدی وقتی فدراسیون اسکیت بین المللی یک امار گرفت متوجه شد که این ورزش در طی سال ها توانسته است به یکی از ورزش های بیست گانه اول در جهان تبدیل شود.تمرین و آموزش اسکیت


انواع سبک ها و رشته های ورزش اسکیت


این ورزش هیجانی که امروزه در سر تا سر جهان مورد استقبال زیادی قرار گرفته است و هر رنج سنی از آن استفاده می کنند دارای رشته های مختلفی می باشد که با یادگیری هر کدام علاوه بر لذت بردن بیشتر از این ورزش در مسابقات زیادی سالانه می توانید شرکت کنید. در ادامه برخی از این رشته های ورزشی را برای شما نام بردیم
• اسکیت روی یخ
• اسکیت نمایشی
• اسکیت سرعت
• هاکی روی یخ
• اسکیت رولر
• اسکیت بردینگ


آموزش حرکات اسکیت ورزشی هیجانی


در بخش های گفته شده فوق انواع رشته های این ورزش مهیج و هیجانی برای شما شرح داده شد اما در آموزش حرکات اسکیت بیشتر و کامل تر به مهم ترین رشته های این ورزش می پردازیم.

• اسکیت روی یخ : آموزش اسکیت روی یخ یا یخماله حرکت و سر خوردن بر روی یخ می باشد که با استفاده از کفش های اسکیت مخصوص انجام می شود. کفش های اسکیت روی یخ دارای تیغه های بوده که به راحتی و بدون سر خوردن می توانید روی یخ بازی کنید
• انواع اسکیت روی یخ : پاتیناژ نمایشی، هاکی روی یخ، اسکیت سرعت روی یخ، اسکیت سرعتی مسیر بلند، استیک سرعتی مسیر کوتاه، اسکیت نوردیک، باندی و رینگت می باشد
• اسکیت نمایشی : اسکیت نمایشی یا پاتیناژ که هر ساله در المپیک طرفداران زیادی دارد و برگزار می شود افراد در آن هم به طور تکی و هم دو نفره و گروهی می توانند حرکت های بسیار جذاب و چالش برانگیزی با چرخش یا پرش بر روی یخ انجام دهند.
• اسکیت سرعت : این نوع از رشته ورزشی اسکیت یک ورزش رقابتی بوده که در ان افراد در طی یک مسیر مشخص شده با استفاده از کفش های اسکیتی مخصوص با یکدیگر مسابقه می دهند و بر اساس مسافت طی شده برنده اعلام می شود.
• هاکی روی یخ : هاکی روی یخ یکی از رشته های ورزش اسکیت می باشد که در کشور امریکا طرفداران بسیار زیادی داشته و به این ورزش هاکی نیز می گویند. در این ورزش یک تیم روی یخ شروع به بازی می کنند.
آموزش حرکات اسکیت به زبان فارسی و تکنیک های آن
برای انجام هر کاری اصولی باید رعایت شود که ورزش نیز از این قاعده مسنثنا نبوده و در ورزش اسکیت هم همانند سایر رشته های ورزشی باید اصولی را رعایت کنیم که در بخش آموزش حرکات اسکیت به زبان فارسی به آن می پردازیم. اصول هر ورزشی با ایمنی شروع می شود و لوازم مورد نیاز ورزش اسکیت کلاه، ساعد بند، ارنج بند، زانو بند، دستکش و کفش مخصوص اسکیت برای انجام حرکات می باشد.
برای انجام این ورزش بهتر است که یک ست ایمنی خوب که بسیار محکم و با کیفیت بوده را از مراکز معتبر برای خود تهیه کنید. این ورزش در هر جایی امکان انجام دادن را دارا می باشد اما اگر در جای مخصوص خود یعنی پیست اسکی انجام شود نتیجه مطلوب تری را برای شما به ارمغان می آورد زیرا شما در یک سطح صاف و مطمعن و توسط یک مربی به انجام این ورزش مشغول می شوید.آموزش اسکیت نمایشی


آموزش اسکیت حرفه ای


در آموزش اسکیت حرفه ای ابتدا آرام آرام با سرعتی کم شروع به لیز خوردن در سطح زمین کرده و یواش یواش سرعت خود را بالا ببرید زیرا اگر در ابتدا با سرعتی زیاد ورزش اسکیت را شروع کنید ضربان قلب خود را بالا خواهید برد که جای نگرانی دارد. در تمام مدت حرکتتان دست هایتان را تا ارنج خمیده و ساعد را کشیده و مچ دست تان را رو به زمین نگه دارید.
در اموزش اسکیت حرفه ای در ابتدای حرکت از قسمتی که می خواهید شروع کنید پاها و بدنتان را همزمان با هم به حرکت در آورید و تا جایی که می توانید بازو های خود را ثابت نگه داشته و حرکت ندهید. برای حرکت کردن در حالت اسکوات نشسته و تمامی وزن تان را روی چرخ عقب کفش قرار دهید و پاشنه یکی از پاهایتان را به سمت مستقیم حرکت دهید.


آموزش اسکیت گام به گام برای افراد مبتدی


در بخش آموزش اسکیت گام به گام برای کسانی که مبتدی هستند و هیچ اشنایی با این ورزش ندارند باید گفت که در یک سطح صاف قرار گرفته و پاهایتان را به صورت عدد هفت نگه دارید و مانند همان عدد هفت پاهای تان را بلند کرده و در اخر روی همان عدد هفت به صورت ثابت به پایین بیاید. با انجام این کار در یک ریتم و تمرکز کامل به راحتی می توانید اسکیت بازی کردن را یاد بگیرید.
در آموزش اسکیت گام به گام وقتی عدد هفت را تمرین کرده و تسلط کامل پیدا کردید روی خط شروع باایستید و پاهایتان را مانند عدد هفت باز کنید و بپرید. با تکرار این حرکت در هر سری یک قدم به سمت جلو می رویم در اصل هنگام جلو رفتن سر نمی خوریم و همانند قدم زدن گویی قدم بر میداریم و کمرمان هم باید کمی به سمت جلو متمایل باشد.آموزش اسکیت حرفه ای


آموزش اسکیت سواری در کمترین زمان ممکن


تا به اینجا در مورد نحوه بازی اسکیت اشنا شدید و بخش آموزش اسکیت سواری همانند اسکیت حرفه ای می باشد و فرقی با آن ندارد اما باید به این نکته توجه داشته باشید که شما یک فرد مبتدی می باشید و سریعا نباید کفش های اسکیت را به پا کرده و روی هر سطح صافی شروع به بازی کنید که نتیجه آن آسیب به سلامت فیزیکی خود می باشد. صحبت از کفش اسکیت شد و بد نیست کمی در مورد کفش این ورزش هیجانی بدانیم.
همه ی کفش های اسکیت ساخته شده تا به امروز از دو بخش اصلی یعنی بوت و فریم تشکیل شده اند. در قسمت فریم کفش چرخ ها، بلبرینگ ها و بوش ها نصب می شوند. بخش دیگر بوت جنس بسیار سخت و محکمی داشته که از فیبر کربن ساخته می شود و به این دلیل محکم می باشد که با انعطاف کم از مچ پا و سایر قسمت های پا به خوبی محافظت کند.

خرید لوازم اسکی را در فروشگاه ورزشی آسان اسپرت انجام دهید.


آموزش اسکیت برای کودکان


قبل از آموزش اسکیت برای کودکان یک سوال اصلی و مهم به وجود می آید و سوال این است که چه سنی برای آموزش اسکیت به کودکان مناسب است؟ زمانی که از آموزش پذیر بودن کودک خود مطمعن شدیم می توانیم به آموزش اسکیت برای کودکانمان بپردازیم. در حقیقت فرزند مان باید به سنی رسیده باشد که وقتی تمرین ها و نکات را به او آموزش می دهیم ان ها را بفهمد و درک کند از طرفی دیگر باید از شکل گرفتن اسکلت و استخوان بندی کودک مطمعن باشیم تا اسیب فیزیکی به او وارد نشود.
با بررسی و توجه به نکات فوق نوبت به آموزش اسکیت برای کودکان می رسد. در ابتدای شروع آموزش باید اسکیت بازی در خانه و روی فرش انجام شود تا با این کار در مرحله اول تعادل خود را حفظ کند. پس از تسلط بر روی تعادل به کودک خود استادن یا توقف کردن را یاد بدهید. در اخر پس از طی کردن مراحل فوق به روش صحیح و تکرار مداوم می توانید محل اموزش خود را تغییر داده و در پارک ها و فضای سبز با پوشیدن کلاه و وسایل ایمنی به کودکانتان اجازه بازی دهید.آموزش اسکیت کودکان


آموزش اسکیت برد از مقدماتی تا پیشرفته


اگر شما هم جزو افرادی می باشید که عاشق ورزش کردن در فضاهای باز و خیابان هستید به شما اسکیت برد را پیشنهاد می کنیم. اگر هم جرو افرادی بودید که مدت ها به دنبال این ورزش بوده اید و همواره با سوال های مختلفی در ذهن خود رو به رو شده اید ما در این بخش با آموزش اسکیت برد همه را پاسخ خواهیم داد. تخته های اسکیت برد تنوع بسیار زیادی هم از نظر قیمت و هم شکل و ظاهری در بازار دارند و برای اسکیت برد ما تخته کلاسیک را به شما پیشنهاد می کنیم.
این تخته به دلیل منحنی بودن در هنگام اسکیت بازی بسیار مناسب می باشد. مورد بعدی در آموزش اسکیت برد انتخاب کفش مناسب می باشد به این منظور شما باید یک کفشی که پاشنه نداشته و با کفی صاف را انتخاب کنید. پس از انجام این مراحل برای ایستادن روی اسکیت برد باید انقدر تمرین کنید تا با عقب و جلو کردن یا جا به جا کردن پاهایتان تعادل خود را از دست ندهید. زمانی که احساس کردید در روی اسکیت برد تعادل خود را به دست اورده اید می توانید به ارامی روی اسکیت برد حرکت کنید.

مقاله اسکیت چیست را با کلیک بروی لینک مطالعه بفرمایید.


فواید و مزایای ورزش اسکیت چیست؟


در هنگام صحبت در مورد فواید و مزایای ورزش اسکیت باید به این نکته مهم اشاره کرد که این ورزش همانند ورزش ایروبیک یک ورزش هوازی بوده و باعث کالری سوزی در بدن ما و کاهش وزن می شود. در ادامه برخی از مهم ترین مزایای ورزش اسکیت برای بدن را برای شما شرح داده ایم :
• تقویت رباط های عضلات فوقانی مانند پا، لگن، ران و باسن
• اکسیژن رسانی بیشتر به بدن
• ازاد شدن کلسیم در سلول های عصبی
• صاف نگه داشتن اسکلت بدن
• تنظیم فشار خون
• بالا بردن تمرکز فرد
• باعث کم شدن استرس در بدن می شود
• تقویت سیستم عصبی
• احیا ماهیچه هایادگیری و آموزش اسکیت


هر آنچه که باید از قوانین اسکیت بدانید


هر کسی که در هر رشته ورزشی فعالیت می کند اصولا می داند که رعایت قوانین و مقررات ورزش از خود ورزش کردن مهم تر است. یکی از ورزش هایی که رعایت قواعد و قوانین در ان بسیار مهم می باشد ورزش اسکیت است زیرا در صورت عدم رعایت با اسیب های فیزیکی رو به رو خواهید شد. مهم ترین و اولین قانون در اسکیت نکات ایمنی می باشد و قبل از شروع بازی حتما باید کلاه ایمنی، زانو بند، ارنج بند و … خود را اماده کنید.
اگر در خیابان ها به بازی اسکیت می پردازید باید همانند قوانین راهنمایی و رانندگی عمل کنید برای مثال از طرف چپ وسایل نقلیه باید سبقت بگیرید. در اب و هوای بد و لغزنده مانند بارانی نباید اسکیت بازی کنید. قوانین دیگری نیز در مورد ورزش اسکیت وجود دارد که در این مقاله به مهم ترین آن ها پرداختیم اما با مراجعه به اینترنت و کمی مطالعه می توانید قوانین دیگر را هم یاد گرفته و نگرانی نداشته باشید.

برای مشاهده اطلاعات کلاس آنلاین اسکیت و مربی اسکیت های تهران و اجاره زمین اسکیت به سایت آسان اسپرت مراجعه کنید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *