پینگ پنگ چیست؟ [تاریخچه + قوانین]

پینگ پنگ یکی از ورزش های گروهی و تک نفره در دنیا می باشد که از پیر و جوان به آن علاقه دارند و به دنبال این هستند که بدانند پینگ پنگ چیست. اگر می خواهید بدانید پینگ پنگ چیست و حرفه ای در آن فعالیت کنید باید بگوییم که این رشته ورزشی جذاب به توانایی های بالا در خصوص قدرت، سرعت، هماهنگی، انعطاف پذیری و … نیاز دارد. از این رو پس از دانستن اینکه پینگ پنگ چیست و داشتن این توانایی ها می توانید به سراغ یادگیری مهارت ها و تکنیک های این ورزش بروید. تنها کافیست یک راکت و یک توپ داشته باشید تا هم به صورت انفرادی و هم به صورت دو به دو با دوستان و آشنایان خود بازی کنید. با تهیه ابزار لازم و دانستن قوانین ساده این بازی که پینگ پنگ چیست در ادامه این بخش از ورزش آسان اسپرت توضیح خواهیم داد و می توانید به انجام آن بپردازید پس توصیه می کنیم از ما غافل نشوید و تا پایان راه با ما همراه باشید.

نگاهی به تاریخچه پینگ پنگ


اگر بخواهیم قبل از دانستن اینکه پینگ پنگ چیست نگاهی به تاریخچه پینگ پنگ بیندازیم باید بگوییم تاریخچه پینگ پنگ به سال 1880 و 1890 و بریتانیا بر می گردد که ثروتمندان آن دوره اوقات فراغت خود را با این ورزش پر می کردند. مردمان آن زمان از تنیس بازی کردن در فضای باز خسته شده بودند پس به سراغ تنیس روی میز در محیط های سر پوشیده رفتند و نام دیگری برای آن انتخاب کردند که پینگ پنگ بود.
به مرور زمان این بازی وارد مدارس و دانشگاه های این کشور شد و جوانان زیادی به سراغ آن رفتند. پس از چند سال در سال 1901 این ورزش در سایر کشور ها نیز گسترش پیدا کرد به همین دلیل به عنوان یک رشته ورزشی انتخاب شد و علاقه مندان به آن اگر به صورت حرفه ای پینگ پنگ را یاد می گرفتند می توانستند وارد مسابقات جهانی شوند. از این رو محبوبیت این رشته ورزشی روز به روز بیشتر شد تا جایی که هیچ کشوری وجود ندارد که نداند پینگ پنگ چیست.

پینگ پنگ

 

پینگ پنگ چیست؟


پس از نگاهی مختصر و کوتاه به تاریخچه پینگ پنگ نوبت به اینکه پینگ پنگ چیست می رسد. پینگ پنگ که در زمان های دور به آن تنیس بر روی میز می گفتند ورزشی است که هم به صورت تک نفره و هم به صورت دو نفره امکان پذیر می باشد. به عبارتی ساده تر هر فردی پس از دانستن اینکه پینگ پنگ چیست هم به صورت دو نفره و هم به صورت تک نفره می تواند بازی کند.
در این بازی یک میز وجود دارد که وسط آن توسط یک تور به دو قسمت مساوی برای هر بازیکن تقسیم شده است. هر فردی با تهیه یک توپ و راکت و مهارت هایی که در خصوص این رشته یاد گرفته است می تواند بازی کند و با کسب امتیاز بالا برنده این بازی هیجانی و مهیج باشد.

برای ثبت نام در کلاس تنیس و رزرو زمین تنیس به سایت آسان اسپرت مراجعه نمایید.

نحوه بازی پینگ پنگ چگونه است؟


آیا شما هم دوست دارید بدانید این بازی چگونه انجام می شود؟ آیا از بس به سراغ تحقیق در مورد پینگ پنگ pdf رفته اید دیگر جانی ندارید؟ دیگر نگران نباشید چون تا ما هستیم نیازی به تحقیق در مورد پینگ پنگ pdf نیست و همه موارد لازم در خصوص این بازی هیجانی را به شما خواهیم گفت. این بازی با یک ضربه سرویس شروع می شود که باید در نیمه زمین فرد شروع کننده باشد تا به زمین بخورد. البته در ضربه های بعدی توپ باید فقط در نیمه زمین حریف به زمین برخورد کند نه زمین فردی که می زند.
در این بازی هیجانی اگر توپ به هر دلیلی در زمین حریف فرود نیاید یک امتیاز به حریف اضافه می ‌شود و اگر توپ در زمین حریف فرود آید و پس از آن حریف نتواند توپ را به زمین طرف مقابل بزند یک امتیاز به فردی که ضربه را زده افزوده می ‌شود. اگر در ضربه اول توپی که پرتاب شده بعد از اینکه به زمین خورد به تور هم بخورد و در زمین حریف برود هیچ امتیازی برای هیچ کس ثبت نخواهد شد.

پینگ پنگ حرفه ای

سرویس اصلی ترین تکنیک پینگ پنگ


اصلی ترین و مهم ترین تکنیکی که بعد از دانستن پینگ پنگ چیست باید به سراغ یادگیری آن بروید زدن سرویس می باشد چون این بازی با زدن سرویس شروع می شود. در شروع این بازی وقتی تصمیم به زدن سرویس می گیرید توپ باید بدون هیچ حرکتی روی کف دست آزادتان در پشت خط پایانی و بالای سطح بازی قرار داشته باشد. سپس باید توپ را به حالت عمودی در آورید و به سمت بالا بدون هیچ چرخشی پرتاب کنید جوری که توپ پس از رها شدن از کف دستتان حداقل ۱۶ سانتی متر به سمت بالا بیاید.
البته باید توجه داشته باشید در زمان نگه داشتن توپ برای سرویس حریف باید قادر به دیدن حداقل ۸۰ درصد توپ باشد. در بازی‌ های دو نفره این رشته ورزشی مهیج توپ باید به ترتیب به نیمه سمت راست زمین زننده سرویس و گیرنده سرویس برخورد کند. همچنین باید به یاد داشته باشید که بعد از زدن سرویس دست آزادی که با آن سرویس زدید نباید بین تور قرار بگیرد که در این صورت قوانین این بازی زیر پا گذاشته شده است.

میز پینگ پنگ


حتما به سراغ تحقیق در مورد پینگ پنگ pdf برای میز آن رفته اید و با مطالب مختلف و درهمی مواجه شده اید اما نگران نباشید چون ما باز هم در این بخش یعنی پینگ پنگ چیست سعی کرده ایم اطلاعات مفیدی که به دردتان می خورد در اختیارتان قرار دهیم. سطح میز پینگ پنگ سطح بازی نام دارد که باید حتما به شکل مستطی باشد. میز پینگ پنگ باید دارای ۲/۷۴ متر طول و ۱/۵۲۵ متر عرض باشد. این میز که در سطح افقی قرار می ‌گیرد حتما باید ۷۶ سانتی متر از زمین ارتفاع داشته باشد.
سطح موثری که برای بازی می باشد کنار های میز را در بر نمی گیرد از این رو می تواند از هر جنسی باشد تا هر وقت توپ به هر قسمت از میز برخورد کرد به اندازه 23 سانتی متر به سمت بالا جهش داشته باشد. این سطح باید یک رنگ یکنواخت مانند رنگ های تیره و مات داشته باشد تا بازتاب نور به چشم شرکت کننده نخورد. خط های سفیدی در کنار میز این بازی وجود دارد که باید به عرض ۲ سانتی متر در امتداد طول ۲/۷۴ متری و خط سفید انتهایی به عرض ۲ سانتی متر در امتداد عرض ۱/۵۲۵ متری کشیده شود.

برای خرید میز پینگ پنگ به صورت اینترنتی کلیک نمایید.

مجموعه تور


مورد دیگری که باید در خصوص پینگ پنگ چیست در مورد آن اطلاعاتی داشته باشد مجموعه تور این بازی می باشد. منظور ما از مجموعه تور ضمائم، پایه ها و گیره هایی می باشد که تور را به میز وصل می کند تا دو شرکت کننده برای برنده شدن به رقابت با یکدیگر بروند.
تور باید به وسیله طنابی که طرفین آن به دو پایه عمودی به ارتفاع ۲۵/۱۵ سانتی متر بسه شده متصل شود. بخش بالای تور در سر تا سر طول آن باید به ۲۵/۱۵ سانتی متر از سطح بازی ارتفاع داشته باشد. همچنین بخش پایین تور در سر تا سر طول آن باید تا حد امکان به سطح بازی نزدیک باشد.

تکنیک پینگ پنگ چیست

توپ پینگ پنگ


توپ یکی دیگر از مهم ترین اسباب این بازی است که بدون آن نمی شود پینگ پنگ بازی کرد. برای اینکه بهتر بدانید پینگ پنگ چیست باید بگوییم توپ پینگ پنگی که می خواهید تهیه کنید حتما باید دارای قطر 40 میلی متری و کروی باشد. همچنین وزن این توپ باید۲/۷ گرم باشد.
جنس مورد قبول برای این توپ سلولوئید یا موارد پلاستیکی مشابه آن می باشد که حتما باید رنگی سفید یا نارنجی مات داشته باشد تا نورد در چشم بازیکنان منعکس نشود. همچنین توپ این بازی دارای ضریب ارتجاعی ۰٫۹۴ بوده و در مقابل ضربه ‌های محکم بسیار مقاوم است.

برای مطالعه مقاله ورزشی آموزش تنیس در وبلاگ آسان اسپرت کلیک کنید.

راکت پینگ پنگ


حتما شما هم این ضرب المثل را شنیده اید که از هرچه بگذریم سخن دوست خوشتر است و این ضرب المثل مصداق همین امر می باشد. به عبارتی ساده تر از هر چیزی که بگذریم از دانستن اطلاعاتی در خصوص راکت پینگ پنگ نه می شود گذشت و نه می خواهیم که بگذریم چون راکت همانند توپ و میز پینگ پنگ یکی از مهم ترین اجزای این بازی می باشد که بدون آن به هیچ وجه نمی توان بازی کرد.
راکتی که برای پینگ پنگ تهیه می کنید می تواند به هر شکل، اندازه و وزنی که دوست دارید باشد اما حتما باید دقت داشته باشید که چوب آن محکم و سفت باشد. به همین منظور باید گفت حداقل ۸۵ ٪ از ضخامت تیغه راکت یا همان چوب راکت باید از چوب طبیعی باشد. یک لایه چسبانک در میان تیغه راکت می ‌تواند به کمک مواد الیافی مانند الیاف کربن، الیاف شیشه، کاغذ فشرده، محکم و تقویت شود اما این لایه نباید ضخیم ‌تر از ۵/۷ درصد کل ضخامت باشد.

راکت پینگ پنگ

اصطلاحات پینگ پنگ چیست؟


هر بازی و رشته ورزشی دارای یک سری اصطلاحات می باشد که پینگ پنگ بازی هم از این قائده مستثنا نبوده و دارای یک سری اصطلاحات می باشد که اصطلاحات پینگ پنگ نام دارد. به همین دلیل ما در ادامه سعی کرده ایم مهم ترین اصطلاحات پینگ پنگ را برایتان مطرح کنیم تا نیازی به تحقیق در مورد پینگ پنگ pdf برای دانستن اصطلاحات پینگ پنگ نداشته باشید. مهم ترین اصطلاحات پینگ پنگ عبارت است از :
• رالی : مدت زمانی که توپ در جریان بازی در گردش است.
• لت : توپ از آخرین لحظه ‌ای که به صورت ثابت در کف دست آزاد بازیکن قرار دارد پیش از پرتاب برای زدن سرویس یک لت یا یک امتیاز محسوب می‌ شود.
• دست بازی : دستی می باشد که راکت را می گیرد.
• دست آزاد : دستی می باشد که خالی است و راکتی در آن نیست.
• زننده سرویس : بازیکنی است که اولین ضربه را در یک رالی به توپ وارد می ‌کند.
• گیرنده سرویس : بازیکنی است که دومین ضربه را در یک رالی به توپ وارد می ‌کند.
• داور : شخصی است که برای کنترل مسابقه انتخاب می ‌شود.
• کمک داور : شخصی است که در زمان تصمیم ‌گیری‌ های ویژه به داور کمک می ‌کند.
• خط پایانی : خطی است که به صورت فرضی در هر دو جهت امتداد داشته باشد.

خلاصه قوانین پینگ پنگ


قوانین پینگ پنگ بسیار زیاد است اما برای اینکه بیشتر بدانید پینگ پنگ چیست ما سعی کرده ایم به خلاصه قوانین پینگ پنگ در این خصوص بپردازیم. به همین دلیل در ادامه خلاصه قوانین پینگ پنگ را برایتان مطرح کرده ایم تا بیشتر به پینگ پنگ بازی کردن علاقه مند شوید و حتی با کودکان تان پینگ پنگ بازی کنید. خلاصه قوانین پینگ پنگ عبارت است از :
• برگشت توپ : برگشت توپ و ضربه ای که به آن وارد شده باید به گونه ای باشد که مستقیم از بالا یا کنار مجموعه تور عبور کند.
• ترتیب بازی : در خلاصه قوانین پینگ پنگ ترتیب بازی سرویس گیرنده و زننده باید به صورت متناوب باشد و هر دو یک برگشت صحیح انجام دهند.
• نت : هر رالی در پینگ پنگ بازی کردن یک نت به حساب می آید که عبارت است از رد شدن توپ حین سرویس زدن از محوطه تور.
• گیم : این بازی از پنچ گیم تشکیل شده که 11 امتیاز دارند از این رو هر فردی که سریع تر به این 11 امتیاز دست پیدا کند برنده گیم می باشد.

میز پینگ پنگ چیست

فواید تنیس روی میز


هر یک از رشته های ورزشی دارای فواید بی شماری برای فردی که به سراغ اش می رود دارد که پینگ پنگ بازی هم از این قائده مستثنا نبوده و حتی می توان گفت فواید تنیس روی میز از سایر رشته های ورزشی مانند بسکتبال، ایروبیک و … ممکن است بیشتر باشد. چون فواید تنیس روز میز هم برای روح و هم برای جسم فرد می باشد به این منظور می توان گفت همه موارد در بدن فرد را در بر می گیرد. به همین دلیل ما در ادامه به بررسی فواید تنیس روی میز پرداخته ایم تا اطلاعاتتان در خصوص دانستن پینگ پنگ چیست تکمیل و کامل شود. مهم ترین فواید تنیس روی میز عبارت است از :
• افزایش تیزهوشی
• تحریک مغز
• توسعه قشر حرکتی
• بهبود خلق و خو
• افزایش حافظه
• افزایش تعادل
• تقویت مهارت تصمیم‌ گیری
• افزایش سوخت و ساز بدن
• بهبود خواب

جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی در خصوص این رشته ورزشی در اختیارتان بگذاریم تا بدانید پینگ پنگ چیست. در سخن اخر این مطلب امیدوار هستیم مطالب فوق در این خصوص برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن ها اوقات خوشی برای خود و کودکان تان رقم بزنید.

قوانین پینگ پنگ چیست

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *