آموزش بسکتبال از مبتدی تا پیشرفته بعلاوه تصویر

کلاس بسکتبال

همه ما ورزش کردن را دوست داریم و یکی از رشته های ورزشی جذاب که در تمام دنیا طرفداران زیادی دارد ورزش بسکتبال می باشد. این ورزش مفرح و جذاب یک ورزش تیمی می باشد که دو تیم پنج نفره در سالن های مستطیلی شکل با یکدیگر رقابت می کنند. هدف تمامی ده بازیکن پرتاب کردن توپ در یک سبد به قطر 46 سانتی متر و ارتقاع 3.048 متر می باشد که در دو سمت سالن قرار گرفته اند. این بازی هیجانی در چهار دوره ده دقیقه ای بین دو تیم درون زمین انجام می شود که به آن کوارتر نیز می گویند. در بازی هیجانی بسکتبال تیم از زمین خودی که زمین دفاع نامیده می شود به سمت زمین حریف یا زمین حمله یورش می برد تا از 24 ثانیه ایی که می تواند توپ را به صورت تیمی در اختیار داشته باشد نهایت استفاده را کند. اگر شما هم می خواهید آموزش بسکتبال در خانه و سالن را در چند دقیقه ببینید کافیست در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخچه ورزش بسکتبال


آیا می دانید تاریخچه این ورزش محبوب که در تمام جهان طرفداران بسیاری دارد به کجا بر می گردد؟ تاریخچه اصلی ورزش بسکتبال مربوط به کشور آمریکا است. این بازی هیجانی در آغاز سال 1891 توسط فردی به نام جیمز اسمیت ابداع شد. اما باید بدانید که از قرن های خیلی پیش نیز در بین ساکنان نقاط گوناگون قاره آمریکا به خصوص آمریکای مرکزی و جنوبی انواعی از بازي و مسابقه شایع بوده که کم و بیش به بازی بسکتبال شباهت داشته است.
در کشور ما نیز یک بازی سنتی و قدیمی در بین گله دار ها معروف است که به آن پولو می گویند. در بازی پولو دو تیم با سوار شدن بر اسب در یک میدان با یکدیگر بازی می کنند. در این میدان هر تیم تلاش می کند توپی که دارای شش حلقه بر بدنه خود می باشد را با پرتاب کردن و پاس دادن به یاران خودی به طرف مقابل میدان برساند و از حلقه و سبدی که در انتهای میدان بر روی ستونی چوبی نصب شده عبور دهند این بازي تا حدودی مانند بازی بسکتبال است.تمرینات بسکتبال


آموزش بسکتبال


در آموزش بسکتبال یک ورزشکار ابتدا باید بداند زمان بازی بسکتبال چقدر است. زمان این بازی در آموزش بسکتبال چهار دوره ده دقیقه ای در بازی های بین المللی و دوازده دقیقه ای در بازی های ان بی ای می باشد. همچنین در آموزش بسکتبال زمان استراحت تیم ها بین دوره اول، دوم، سوم و چهارم دو دقیقه و بین دو نیمه ده دقیقه است. همچنین وقت اضافه ای که به تیم ها در صورت لزوم داده می شود در آموزش بسکتبال پنج دقیقه است.
در آموزش بکستبال پس از استراحت کردن تیم ها در بین دو نیمه زمین های آنان یعنی زمین حمله و دفاع های دو تیم عوض می شود. زمان هایی که در آموزش بسکتبال به علاقمندان این ورزش گفته ایم زمان های واقعی می باشند. به عبارتی دیگر وقتی توپ بکستبال در جریان نیست وقت بازی متوقف می شود. به عنوان مثال هنگامی که خطایی رخ داده یا موقع پرتاب ازاد زمان متوقف می شود. به همین علت زمان انجام یک بازي کامل بیش از مجموع عددی زمان های گفته شده است و به طور معمول حدود دو ساعت طول می کشد.

بسکتبال چیست ؟


تمرینات بسکتبال


یکی از بهترین تمرینات بسکتبال در آموزش بسکتبال دریبل کردن می باشد. دریبل کردن وقتی شروع می شود که یک بازی کن توپ را در اختیار بگیرد و با پرتاب کردن آن و یا زدن آن به زمین مجددا آن را پیش از این که به بازیکن دیگری برخورد کند لمس نماید. همچنین زمانی دریبل پایان می یابد که بازیکن با دست آن را بگیرد و یا اجازه دهد توپ در دست یا دست ها استراحت کند.
در آموزش تمرینات بسکتبال دریبل همچنین باید بدانید زمانی که توپ با دست دریبل کننده در تماس نیست تعداد گام های برداشته محدود نخواهد بود. در اصل بازیکن به هیچ وجه نمی تواند بعد از پایان دریبل برای دومین بار اقدام به دریبل نماید. اگر یک بازیکن به صورت های متواری این عمل را انجام دهد مرتکب تخلفی به نام دبل شده است و توسط داوران مجازات می شود.  تمرینات شوت بسکتبال


تمرینات شوت بسکتبال


یکی از مهارت های اصلی یک بازیکن بسکتبال توانایی انجام تمرینات شوت بکستبال می باشد و همه بازیکنان در ابتدا باید تمرینات شوت بسکتبال را به خوبی فرا بگیرند. بیشتر بازیکنان خواهان گل زدن هستند و اگر یک توپ و یک سبد را در اختیار آن ها بگذاریم شروع به شوت کردن برای گل زدن می کنند. در حقیقت تمرینات شوت بسکتبال مهارتی است که هر فرد علاقه مند به بسکتبال به تنهایی می تواند با آموزش بسکتبال در خانه یا سالن آن را یاد بگیرد.
یکی از 2 هدف اصلی ورزش بسکتبال انجام یک شوت خوب برای کسب امتیاز است که برای آن باید تمرینات شوت بسکتبال را به خوبی فرا بگرید و هدف دیگر جلوگیری از انجام همین عمل به وسیله حریف است. در ادامه دو نمونه از بهترین شوت های بسکتبال را به شما معرفی کرده ایم که با تمرینات شوت بسکتبال می توانید به یک فرد حرفه ای تبدیل شوید.
• آموزش بسکتبال – شوت های منطقه ‌ای
در شوت های منطقه ای یک بازیکن باید بداند کی شوت کند، کی پاس دهد و فاصله آن ها با سبد چه قدر باشد تا بتواند توپ خود را با پرتاب به گل تبدیل کند.
• آموزش بسکتبال – شوت ‌های لی‌آپ
در شوت های لی آپ یک بازیکن باید هم با دست راست و هم با دست چپ بتواند شوت کند. مهارت این شوت این گونه است که هنگام شوت با دست راست باید پرش روی پای چپ انجام شود و برای انجام پرش بلند آخرین گام با قدرت روی زمین قرار می ‌گیرد.

 
برای ثبت نام در کلاس بسکتبال به صورت آنلاین کلیک کنید.


آموزش حرکات بسکتبال


همه ما می دانیم که نه تنها در آموزش بسکتبال بلکه در آموزش سایر رشته های ورزشی یک سری حرکات و مهارت هایی وجود دارد که یک فرد با یادگیری و تسلط بر آن ها می تواند به یک بازیکن حرفه ای تبدیل شود. به همین دلیل در ادامه به آموزش حرکات بسکتبال پرداخته ایم تا با یادیگری آن ها همانند حرفه ای ها شوید. آموزش حرکات بسکتبال عبارت است از :
• آموزش حرکات بسکتبال – شوت کردن
شوت ها در آموزش بسکتبال انواع مختلفی دارند که بسته به موقعیت های مختلف یک بازیکن باید از آن ها استفاده کند. از انواع شوت در بسکتبال می توان به شوت ثابت یک دست، شوت ثابت دو دست، شوت سه ‌گام، شوت جفت، شوت هوک و شوت والیبالی اشاره کرد.
• آموزش حرکات بسکتبال – پاس دادن و دریافت کردن
در پاس دادن بازیکن باید توپ را به هم تیمی خود منتقل کند. در اصل پاس دادن و دریافت کردن یکی از مهم ترین حرکات اساسی در هر تاکتیک تیمی مانند ورزش بسکتبال است. از انواع پاس ها می توان به پاس دو دست سینه به سینه، پاس یک دست سینه و زمینی، پاس دو دست بالای سر، پاس بیسبالی، پاس دو دست زمینی، پاس هوک و پاس نزدیک اشاره کرد.

بهترین زمین های بسکتبال

آموزش حرکات بسکتبال


آموزش بسکتبال حرفه ای


تا به اینجا در آموزش بسکتبال متوجه شدید که دو تیم پنج نفره به وسیله تکنیک های فرا گرفته و یک توپ در یک سالن مستطیلی شکل با یکدیگر رقابت می کنند. از این ها که بگذریم یک بازیکن در آموزش بکستبال حرفه ای باید بداند قد و آمادگی از پیش شرط های هر بازیکن بسکتبال محسوب می شود. در آموزش بسکتبال حرفه ای اگر یک بازیکن می خواهد به قله های بالایی برسد باید در توانایی پاس دادن، کار با توپ، حفاظت آن از تیم رقیب و مهم تر از همه کسب امتیاز مهارت داشته باشد. در بخش های قبلی در مورد این مهارت ها صحبت کردیم اما در آموزش بسکتبال حرفه ای نگاهی دیگر به دیگر تکنیک های بکستبال می اندازیم.
• آموزش بسکتبال حرفه ای – دفاع فردی
یکی از اصول اساسی و حرفه ای بازی بسکتبال مهارت دفاع فردی است. از انواع دفاع فردی در بسکتبال می توان به دفاع بسته یا نزدیک، دفاع از مهاجم دور از توپ یا دفاع باز، دفاع از پاس ‌گیرنده یا دفاع از مسیر پاس و دفاع از بازیکن زیر حلقه اشاره کرد.
• آموزش بسکتبال حرفه ای – کار با توپ
کار با توپ به شیوه گرفتن توپ در تمام تکنیک‌ های بسکتبال گفته می ‌شود. یک بازیکن خوب باید در حین اجراء حرکات اساسی مانند شوت، پاس، دریبل، چرخش، تغییر مسیر و ریباند باید قادر به حفظ و کنترل کامل توپ باشد.

بسکتبال حرفه ای


خطاهای ورزش بسکتبال


آیا به عنوان یک تازه کار که آموزش بسکتبال در خانه یا آموزش بکستبال pdf دیده است از خطاهای ورزش بکستبال چیزی می دانید؟ یک فرد علاقه مند به بسکتبال چه آموزش بسکتبال در خانه یا آموزش بکستبال pdf دیده باشد باید در مورد خطاهای ورزش بسکتبال بداند. در ادامه اشاره ای به انواع خطاهای ورزش بسکتبال کرده ایم :
• خطای شخصی : از خطاهای شخصی می توان به بلاک کردن، شارژ کردن، دفاع از پشت سر، تماس با دست، نگه داشتن، استفاده غیر قانونی از دست ها و هل دادن اشاره کرد.
• خطای طرفین : خطایی است که دو بازیکن از دو تیم مختلف روی همدیگر در یک زمان انجام می دهند.
• خطای غیر ورزشی: خطای فردی است که به طور عمد روی بازیکن با توپ و یا بدون توپ صورت مي گیرد.
• دیسکالیفه : هرگونه خطایی خارج از روحیه ورزشکاری را با اخراج از زمین بازي جریمه و مالکيت توپ از وسط زمین به رقیب داده می شود.
• خطای تیمی : در هر ده دقیقه تیمی که خطاهای انجام شده آن بیش از ۴ خطا باشد مرتکب خطای تیمی شده است.

 
اطلاعات مربی بسکتبال و دوره های ورزشی آن ها را در سایت آسان اسپرت ببینید.


پرتاب ها در بسکتبال


در آموزش بسکتبال یک بازیکن باید با نحوه پرتاب توپ به درستی در این بازی آشنا باشد. از طرفی در هنگام پرتاپ توپ یک بازیکن باید قوانینی را رعایت کند تا پرتاب او خطا محسوب نشود. برای مثال در پرتاب پنالتی حتما باید یک دست در کنار توپ و دست دیگر روی توپ قرار بگیرد. همچنین در آموزش بسکتبال و پرتاب توپ فقط باید مچ دست پرتاب کننده خم شود. پاها نیز به اندازه ی عرض شانه ها باز و زانو ها باید کمی خم شوند تا پرتاب به درستی انجام شود.

خرید توپ بسکتبال را در فروشگاه ورزشی اسان اسپرت انجام دهید.


قانون های ورزش بسکتبال


یک بازیکن حرفه ای که آموزش بسکتبال pdf دیده است و می خواهد در یک سالن شروع به بازی بسکتبال کند باید ابتدا مهم ترین قوانین بسکتبال را بلد باشد تا با رعایت آن ها تخلفی انجام ندهد. در ادامه نگاهی به مهم ترین قانون های ورزش بسکتبال انداخته ایم :
• آموزش بسکتبال و قانون سه ثانیه : وقتی که یک تیم توپ را در اختیار دارد نباید هیچ یک از بازیکنان آن تیم بیش از سه ثانیه در منطقه محدوده تیم مقابل باایستد.
• آموزش بسکتبال و قانون هشت ثانیه : زمانی که بازیکنی مالکیت توپ را در زمین دفاعی خود در اختیار می گیرد بایستی در عرض هشت ثانیه توپ را از زمین خارج کرده و به زمین تیم مقابل حمله ببرد.
• آموزش بسکتبال و قانون 24 ثانیه : اگر یک تیم صاحب توپ شده باشد باید در عرض 24 ثانیه توپ را وارد حلقه حریف کند یا به طرف حلقه تیم مقابل شوت بزند. در شوت زدن توپ باید حتما به حلقه بخورد تا 24 ثانیه صفر شود اگر توپ به تخته بخورد 24 ثانیه ادامه پیدا می کند.قوانین بسکتبال حرفه ای


روش امتیاز دهی در بسکتبال


امیاز هر گل در بازی بسکتبال با توجه به موقعیت بازیکنی که توپ را شوت کرده است متفاوت می باشد. برای مثال اگر یک بازیکن خارج از خط سه امتیازی باشد گل او سه امتیاز و اگر داخل آن باشد گل او دو امتیاز دارد. یا هر پرتاب آزاد که به آن پنالتی نیز می گویند در بازی بکستبال یک امتیاز دارد. همچنین باید بدانید در بازی بسکتبال مساوی وجود ندارد و آن قدر وقت اضافه به بازی داده می شود تا یکی از دو تیم برنده شود.

اجاره سالن بسکتبال و ثبت نام  کلاس آنلاین بسکتبال در سایت اسان اسپرت امکان پذیر است.


فایده های ورزش بسکتبال


از همه چیز که بگذریم از فایده های ورزش بسکتبال مانند آموزش بسکتبال نمی توانیم بگذریم. زیرا نه تنها بسکتبال بلکه هر ورزشی برای بدن فوایدی دارد و آگاهی از این فواید برای بدن خالی از لطف نیست. به همین دلیل در ادامه نگاهی به فایده های ورزش بسکتبال انداخته ایم :
• كسب تعادل روانی و فراهم بودن زمینه های لازم برای رشد روانی
• ایجاد انگیزش مناسب در اشخاص برای شركت در فعالیت های ورزشی
• ایجاد شخصیت متعادل و روحیه تعاون و همكاری
• تقویت عوامل روانی مانند اعتماد به نفس، تمركز، توجه و خود شكوفایی
• كسب نشاط و شادی و طراوت
• پرورش و تقویت توان رهبری اشخاص
• افزایش قدرت تصمیم گیری اشخاص به گونه درست و قضاوت منطقی
• پرورش شخص از نظر هوشی و افزایش ظرفیت های ذهنیآموزش بسکتبال حرفه ای


جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مقاله ورزشی به طور کلی با آموزش بسکتبال و حرکات این ورزش هیجانی و مفرح آشنا شدید. همچنین دریافتید که با استفاده از این مقاله و تکنیک های آموزش داده شده بسکتبال در آن می توانید به آموزش بسکتبال در خانه همراه دوستان و آشنایان تان بپردازید. در سخن اخر این مقاله امیدوارد هستیم مطالب فوق برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن از یک بازیکن مبتدی به یک بازیکن حرفه ای تبدیل شوید.

رزرو سالن بسکتبال
نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *