آموزش بوکس | شروع بوکس برای مبتدیان به صورت گام به گام

یکی از رشته های ورزشی که امروزه در تمام دنیا محبوبیت ویژه ای پیدا کرده است بوکس می باشد. این رشته ورزشی یک ورزشی می باشد که تمام ایستاده و بر مبنای لگد زدن و مشت زدن است. همچنین می توان گفت این رشته ورزشی از کاراته و موای تای بهره گرفته و امروزه به یک رشته ورزشی پرطرفدار تبدیل شده است. مسابقه های این رشته ورزشی در یک زمین مربع شکل که با طناب محصور شده است و رینگ نام دارد برگزار می شود. از طرفی این رشته ورزشی دارای فواید بسیار زیادی برای بدن می باشد به همین دلیل اگر زمان کافی برای رفتن به باشگاه ها برای یادگیری مهارت های لازم بوکس را ندارید کافیست به سراغ فیلم آموزش بوکس در خانه یا برنامه آموزش بوکس در خانه بروید. از این رو ما در ادامه سعی کرده ایم اطلاعات مفیدی در خصوص آموزش بوکس به شما بدهیم تا بدانید این رشته ورزشی آنقدر ها هم که فکر می کنید سخت نیست و با فیلم آموزش بوکس یا برنامه آموزش بوکس می توانید یک بوکسور خوب شوید.

ورزش بوکس چیست؟


ورزش بوکس یکی از ورزش های پرطرفدار و محبوب در دنیا می باشد که امروزه اکثر نوجوانان و جوانان در آن مشغول به فعالیت هستند. در این رشته ورزشی کافیست دو نفر حرفه ای یا مبتدی با ضربات مشت به یکدیگر ضربه بزنند تا در اخر یکی بر زمین بیوفتد و یکی پیروز میدان شود. اگر می خواهید به سراغ آموزش بوکس بروید کافیست کمی اراده و نیروی بدنی داشته باشید تا به واسطه فیلم آموزش بوکس در خانه یا برنامه آموزش بوکس در خانه مهارت های لازم این رشته ورزشی رزمی را فرا بگیرید.
البته باید به یاد داشته باشید که شهامت و قدرت در این رشته ورزشی بسیار مهم است و تا شهامت و قدرت کافی ندارید به سراغ بوکس نروید. این رشته ورزشی در رانده های سه دقیقه ای انجام می شود که یک مربی همراه با دو ورزشکار در رینگ حضور پیدا می کند تا شاهد رعایت قوانین و اصول این رشته ورزشی باشد. در اخر هم فردی که با رعایت اصول و قوانین بوکس امتیاز های زیادی کسب کرده باشد پیروز میدان خواهد بود.

بوکس حرفه ای

آموزش بوکس مبتدی در خصوص نحوه برد و باخت


اگر به دنبال آموزش بوکس مبتدی هستید لازم نیست به سراغ سایت های اینترنتی برای فیلم آموزش بوکس در خانه یا حتی برنامه آموزش بوکس در خانه و … بگردید چون ما در ادامه آموزش بوکس مبتدی در خصوص نحوه برد و باخت را برایتان مطرح کرده ایم. چون تنها با آموزش بوکس مبتدی در خصوص نحوه برد و باخت می توانید اطلاعات مفیدی از این رشته ورزشی رزمی کسب کنید که به کارتان می آید. آموزش بوکس مبتدی در خصوص نحوه برد و باخت عبارت است از :
• برد با امتیاز :
هر دو فردی که وارد رینگ مسابقه می شوند قبل از شروع شدن مسابقه دارای 20 امتیاز طبق مقررات تعیین شده هستند. از این رو داور بوکس این امتیاز را بر مبنای ضربات خورده شده که مجموع آن ها را بر 3 تقسیم کرده و حاصل آن را از 20 کم کرده در ورقه داوری ثبت می نمایند. این محاسبه در یک دقیقه وقت استراحت توسط داوران کنار انجام می شود و فردی که امتیاز هایش بیشتر باشد پیروز میدان می باشد.
• برد با ضربه فنی :
به طور معمول هر زمان بر اثر ضربه ای به جز دو کف پای بوکسور جای دیگری از او مانند لگن، دست، زانو و … با کف رینگ تماس بگیرد یا روی طناب بی حال افتاده و تلو تلو خورد داور باید به او 10 ثانیه فرصت بدهد و این اوقات را با شمردن بلند و انگشتان به بوکسور تفهیم می کند. در اخر هم اگر فردی که بر روی زمین افتاده است بلند نشود بازنده است و فرد دیگر با ضربه فنی کردن حریف خود پیروز میدان است.

اموزش بوکس مبتدی

آموزش بوکس – پرس شانه


خیلی از افراد به دلایل مختلف مانند شاغل بودن زمان کافی برای آموزش بوکس در باشگاه های ورزشی ندارند از این رو آموزش در خانه همراه با فیلم آموزش بوکس در خانه و برنامه آموزش بوکس در خانه بهترین گزینه برای علاقه مندان این رشته ورزشی رزمی است. یکی از حرکات بوکس که می توانید به آموزش در خانه بپردازید پرس شانه می باشد. جالب است بدانید که انجام بوکس و پیروز شدن در این رشته ورزشی رزمی به قدرت شانه هایتان بستگی دارد.
از این رو یک فرد علاقه مند به رشته ورزشی رزمی بوکس باید در رینگ جوری آماده شود که بعد از هفت یا هشت راند هنوز هم قدرت مبارزه داشته باشد و خسته نشود. به همین دلیل یکی از عالیت ترین راه ها پرس شانه می باشد که به واسطه آن می توان به ساخت عضله و افزایش استقامت پرداخت. بنابراین سعی کنید پرس شانه کار کنید چون تکرار کردن تمرین های پرس شانه می تواند به ساخت عضلات قدرتمند کمک کند.

برای ثبت نام در کلاس رزمی و رزرو سالن رزمی در سایت آسان اسپرت کلیک کنید.

آموزش بوکس – پرس کف دست


یکی دیگر از حرکات این رشته ورزشی رزمی که می توانید به آموزش در خانه بپردازید پرس کف دست می باشد. این تمرین یکی از ساده ترین و بهترین تمرین ها برای آموزش در خانه می باشد که اگر به صورت ادامه انجام دهید می توانید قدرت و استقامت عضلاتتان را بالا ببرید.
به طور کلی ماهیت این تمرین به شما کمک می کند عضلات اصلی سینه یا دلتوئید خود را بسازید و علاوه بر آن اینکه قدرت بالا تنه شما تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می کند. فقط به یاد داشته باشید که تعادل بدنی یکی از مهم ترین عوامل موفقیت شما برای تبدیل شدن به یک بوکسور حرفه ای است که با پرس کف دست می توانید آن را افزایش دهید.

آموزش بوکس و فنون

آموزش بوکس – پلانک


یکی دیگر از حرکات بوکس که یکی از دشوار ترین ها برای آموزش این رشته ورزشی در خانه می باشد پلانک است. اما باید بدانید یکی از تاثیر گذار ترین حرکات در فیلم آموزش بوکس در خانه یا برنامه آموزش بوکس در خانه پلانک می باشد. چون پلانک تمرینی است که روی مرکز بدن شما تمرکز می کند.
اگر هم در کنار بوکس کار کردن می خواهید اندامی زیبا داشته باشید می توانید از تمرین هایی مانند پلانک شروع کنید و همراه با بشین پاشو و کرانچ آن را انجام دهید. از طرفی برای تبدیل شدن به یک بوکسور حرفه ای باید میان تنه قوی داشته باشید که این تمرین به شما جهت رسیدن به این قدرت کمک شایانی می کند.

برای مطالعه مطلب بوکس چیست در وبلاگ ورزشی اسان اسپرت کلیک کنید.

آموزش بوکس حرفه ای – حرکت اسکیپ


وقتی به سراغ آموزش بوکس حرفه ای می روید کمی سخت تر می شود و با شدت بیشتری باید بر روی تمرین ها و حرکات خود مانور دهید. یکی از حرکاتی که در آموزش بوکس حرفه ای می توانید به آن بپردازید حرکت اسکیپ می باشد. به این منظور باید بتوانید ابتدا حریف خود را گیج کنید سپس باید پاهیتان را خیلی سریع و سبک حرکت دهید.
به عبارتی ساده تر برای پیاده کردن حرکت اسکیپ باید جست و خیز زیادی داشته باشید و اینکه بتوانید در زمان کوتاه حرکات سریعی انجام دهید. جالب است بدانید با حرکت اسکیپ می تواند حریف خود را شکست بدهید و خودتان برنده مسابقه باشید پس سعی کنید در آموزش بوکس حرفه ای در خصوص این حرکت اهمیت ویژه ای بدهید.

آموزش بوکس حرفه ای – پوش آپ


یکی دیگر از حرکات مهمی که در آموزش حرفه ای می توانید به آن بپردازید تا یک فرد آماتور باشید پوش آپ می باشد. این حرکت یکی از حرکاتی می باشد که در وهله ی اول برای تازه کاران سخت است و حتی با فیلم آموزش بوکس در خانه هم نمی توان به درستی آن را یاد گرفت چون برای مبتدیان مناسب نیست. برای انجام این حرکت باید یاد بگیرید به راحتی به عضلات بدن خود پیچ و تاب بدهید.
در واقع هیچ تجهیزات خاصی برای این تمرین وجود ندارد اما این تمرین یک راهی عالی است که بتوانید در بوکس قدرت لازم را داشته باشید تا برنده میدان شوید. چون با انجام و تمرین مداوم این حرکت در آموزش بوکس حرفه ای می توانید شانه هایتان، بازوهایتان، سینه و مرکز بدن تان را قدرتمند کنید.

آموزش بوکس تکنیک

مفاهیم ورزش بوکس


در راستای آموزش بوکس چه به صورت حرفه ای و چه به صورت مبتدی بد نیست نگاهی هم به مفاهیم این رشته ورزشی رزمی بیندازیم که محبوب دل خیلی از افراد به خصوص جوانان است. به همین دلیل ما در ادامه به شرح مختصر مفاهیم ورزش بوکس پرداخته ایم تا کمی بیشتر با این رشته ورزشی هیجانی آشنا شوید. مهم ترین مفاهیم این رشته ورزشی عبارت است از :
• جب : جب به معنای یکی از ضربه های مشت در این ورزش می باشد که بسیار کاربردی است.
• کراس : کراس به معنای مشتی می باشد که با دست غالب پرتاب می شود و قدرت آن زیاد است.
• آپرکات : آیرکات به معنای مشتی می باشد که از فاصله نزدیک و از پایین به سمت چانه حریف روانه می شود.
• هوک : هوک به معنای ضربه مشتی می باشد که از طرفین به سمت صورت حریف وارد می شود.
• ساتپو : ساتپو به معنای وقتیه که یه مبارز چپ دست در مقابل یک مبارز راست دست قرار می گیرد.

برای خرید ساک ورزشی به فروشگاه ورزشی آسان اسپرت سر بزنید.

قوانین ورزش بوکس

ورزش بوکس نیز همانند هر رشته ورزشی دیگری دارای یک سری قوانین می باشد که هر بوکسور باید در خصوص هر یک از آن ها اطلاعات لازم و کافی داشته باشد. قوانین ورزش بوکس به دو دسته مسابقات و عمومی تقسیم می شود که قوانین عمومی مانند نحوه ایستادن، نحوه مشت زدن و … می باشد و قوانین مسابقات مربوط به وزن کشی و … می باشد. اما ما در ادامه به شرح کلی قوانین ورزش بوکس پرداخته ایم که عبارت هستند از :
• دو بوکسور باید هم وزن باشند.
• بوکسورها تا 24 یا 36 ساعت قبل از مسابقه باید غذای سنگین نخورند.
• مسابقه بوکس باید در رینگ برگزار شود که از سطح زمین فاصله داشته باشد.
• بوکسور اجازه ضربه زدن به بالای کمربند حریف را دارد و ضربه به زیر کمربند خطا می باشد.
• ضربه زدن با سر، شانه، آرنج خطا می باشد.
• مشت زدن با دستکش باز، داخل دستکش، مچ، بیرون دست و یا کناره کف دست خطا می باشد.
• مشت زدن به پشت حریف مانند گردن، سر و بدن خطا می باشد.
• بوکسور اجازه گرفتن حریف و ضربه همزمان را ندارد.
• نشستن روی پا در این ورزش تا اندازه ای که سر بوکسور پایین تر از کمربند حریف باشد مجاز نیست.
• پس از سوت داور و اعلام قطع بازی یا اتمام راند امکان ضربه زدن به حریف وجود ندارد.
• اجازه درآوردن لثه برای استراحت کردن در طول راند وجود ندارد.
• وقتی بوکسور حریف را نقش زمین می کند و موقعی که حریف روی زمین افتاده است نباید به او مشت دیگری زده شود.
• مشت زنی که روی زمین می افتد فقط 10 ثانیه فرصت دارد تا سر پا بایستد.
• بوکسوری که ضربه زیر کمربند به او وارد می شود تنها 5 دقیقه فرصت دارد تا به مسابقه برگردد وگرنه بازنده اعلام می شود.
• اگر بوکسوری از عمد ضربه خطایی بزند و خطا توسط داوران عمدی اعلام شود بوکسور بازنده اعلام می شود.

بوکس مبتدی

جمع بندی نهایی

در جمع بندی نهایی این مطلب همان طور که مشاهده کردید سعی کردیم اطلاعات مفیدی در خصوص این رشته ورزشی مانند آموزش مبتدی حرکات، آموزش حرفه ای حرکات، قوانین، مفاهیم و … در اختیارتان بگذاریم تا حین رفتن به باشگاه های ورزشی یا حتی در خانه برای کسب مهارت های لازم اطلاعاتی در ذهن تان داشته باشید تا به قول معروف صفر کیلومتر نباشید. همچنین به شما توصیه می کنیم با هزاران مشغله کاری و درسی باز هم از ورزش کردن غافل نشوید.
چون تنها با ورزش کردن است که می توانید بدنی سالم داشته باشید و عاری از درد های مفصلی و بیماری های مزمن باشید. در سخن اخر این مطلب نیز امیدوار هستیم مطالب فوق در این خصوص برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن ها اوقات خوشی همراه با جسمی سالم رقم بزنید. چون ما بر این باور هستیم هرکس لایق بهترین هاست به شرطی که خود اش به دنبال بهترین ها باشد پس به سلامت خود اهمیت دهید تا در میان سالی و کهن سالی جسمی سالم داشته باشید.

تکنیک آموزش بوکس

رزرو سالن رزمی
نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *